{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.979 visninger | Oprettet:

Tage ud og kigge/prøve bil uden penge? {{forumTopicSubject}}

Er jeg den eneste der er ved at være pisse irriteret over folk, som er interesseret i den bil man har til salg, men som ikke har pengene til den?
Mange skriver og spørger ind til bilen, og slutter så af med "skal også lige have snakket med min bank".
Nogle laver man endda aftaler med, og kommer ud og prøvekører bilen, og så skal de enten først sælge deres egen, eller har heller ikke snakket med deres bank endnu. Og så viser det sig så, at de ikke kan låne til bilen.
Kunne aldrig drømme om at tage ud og kigge på en bil, hvis jeg var i tvivl om at jeg kunne købe den på stedet.
Lige et møgfald fra mig!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tage ud og kigge/prøve bil uden penge?
  • #1   30. maj 2015 Undskyld

  • #2   30. maj 2015 Jeg tager aldrig ud og kigger på biler uden pengene i baglommen, hader at ville have noget her og nu og bare ikke kan! smiley

    Men ja, det er da irriterende når man har en forventning, også er halvdelen bare "testpiloter" -.-


  • #3   30. maj 2015 Ja det eneste positive, er da at man får pudset bilen hver gang smiley

  • #4   30. maj 2015 Har kigget på bil ofte uden at købe, hvis man er i tvivl om hvad jeg skal have. Prøver da også tøj på i en tøjbutik eller sko osv

  • #5   30. maj 2015 Nej men du tager da ikke hen og prøver en bil, hvis du ikke aner om du har råd til den???


  • #6   30. maj 2015 Rene K
    er ikke noget unormalt i at kigge/prøvekøre en bil først og så måske komme dagen eller nogle dage efter med pengene men ja ville være smartest og have pengene parat i tilfælde af man fandt den bil man ledte efter.

    de annoncer jeg undrer mig mest over er når en sælger skriver prøve kørsel foregår med sælgeren bag rattet.


  • #7   30. maj 2015 Jeg siger ikke at man skal stå med pengene klar. Men mange gange viser det sig at folk ikke kan låne pengene. Så må de jo leve i en fantasi verden, for folk må da vide at deres økonomi er lort inden de henvender sig

  • Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

    Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.559
    #8   30. maj 2015 Personligt synes jeg det er dårlig stil, hvis det er en privat handel.
    Skulle det ske ved en forhandler, så er lidt "bil-oseri", i min verden ok. De får trods alt løn for at låne en nøglerne.

    Jeg er selv igang med at kigge ny vogn, men de eneste E39 der er til salg i mit område er private. Og jeg vil ikke besvære private sælgere med en prøvetur, da jeg ikke engang ved om modellen er noget for mig. Synes bare det er en flot bil.

    Så kan jeg godt vente, til der er en til salg ved en forhandler, eller jeg har prøvet at køre en på anden vis.

    Hvis man vil handle privat, er det bare at have pengene og baglandet iorden!


  • #9   30. maj 2015 Det er direkte flabet og low life stil at tage ud og prøve biler hvis man ingen penge har!

    Selvføldig findes der undtagelser hvor ærlige folk tænker de kan låne pengene og banken så bare ikke er medgørlig, men man bør sgu have styr på det økonomiske inden man tager på ud og prøver biler.


  • #10   30. maj 2015 Man starter sgu da ikke med at låne penge til en bil, man ikke engang har prøvet og ved om man vil have??

  • #11   30. maj 2015 Man kan sgu da bare ringe til banken og spørge, om det kan lade sig gøre, hvis nu det er den bil man vil have. Det er sgu da ikke så svært. Folk aner åbenbart ikke en skid om deres økonomi.

  • #12   30. maj 2015 Biturbo
    det er altså ret normalt at man ved at man har en vis sum penge at gøre godt med kan sammenlignes med et købsbevis som man f.eks kan få ved køb af hus.


  • Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

    Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.559
    #13   30. maj 2015 438HK

    Måske starter man ikke med at låne penge, men ethvert normalt tænkende menneske med lidt økonomisk sans, ved da hvor meget man kan have råd til.. Derfor bør man vide på forhånd om man kan betale bilens pris, inden man tager på prøvetur...


  • #14   30. maj 2015 Martin K
    Ja, man ved, hvor meget man har råd til... Men det er da ikke ensbetydende med, at banken får lyst til at låne dig summen alligevel? Man risikerer jo at få en afvisning på låneansøgning fra banken, selvom man selv 100% mener, at man har råd til bilen?? Eller tager jeg fejl?
    Og man indleverer låneansøgningen vel først, når man har besluttet sig på hvilken bil man gerne vil have? Right?


  • #15   30. maj 2015 Det er da bare at tage en snak med ens bankrådgiver. Hvis det er så svært, så burde man skifte bank

  • #16   30. maj 2015 Ens bankrådgiver giver da ikke grønt lys til lån, uden at vide hvilken bil, der er tale om? Der er forskel på at låne til en ny fornuftig Aygo, som ikke mister meget værdi, eller en en gammel RHD Supra uden afgift, selvom de koster det samme?

  • #17   30. maj 2015 Jeg ville da mene at hvis man vil have ny bil og man beslutter sig for en model der koste mere end man har på opsparingen, så ringer man vel lige i banken og hører om man kan låne den slags penge.

  • Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

    Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.559
    #18   30. maj 2015 438HK

    Når jeg skriver "man ved hvor meget man har råd til", så er det til dels at man har undersøgt sit bagland (bank) inden man går videre, men også at man lige hurtigt sætter regnestykket op i hovedet; Hvad tjener jeg, hvad skylder jeg, hvor meget kan jeg yderligere undvære om måneden i afdrag, hvor meget VIL jeg yderligere afdrage?

    I mit eget tilfælde, med en E39 (jeg ved godt at det ikke længere er en dyr bil), kan jeg hurtigt sætte regnestykket op.
    Jeg skal nok ikke forvente at kunne låne 100.000kr på mit drengede ansigt, dertil er huslånet nok vigtigere. Derfor tager jeg ikke ud og prøver biler til den pris.
    50.000 kan jeg til dels betale kontant, og helt sikkert låne en lille smule i banken over de næste par måneder. Det kaldes at være realistisk.

    Jeg mener bare, man bør tage et realistisk kig på ens egne kapitaler, inden man render ud og forstyrrer andre mennesker. Sværer er det altså heller ikke smiley


  • #19   30. maj 2015 Det er da bare at sige det er en bmw fra den årgang. Du får det til at lyde som om, at det er en større opgave.

  • #20   30. maj 2015 Hvad så, hvis køberen overvejer om det skal være gammel BMW, eller Audi, eller Mercer, eller spritny Aygo? Skal de da prøves, inden man kan tage sådan en beslutning? Og hvis der skal lånes lad os sige 100k, så giver banken nok nemmere de penge til en VW Up, end en 750i med 300k på tælleren? De har jo som regel ejerforbehold i bilen og ikke orker at stå med usælgelig bil, hvis kunden pludselig ikke kan betale for bilen længere?

  • Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

    Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.559
    #21   30. maj 2015 René K

    Præcis! Og det same gælder med forsikringen; man ringer og spørger på et par modeller. Jeg har f.eks. for 3 dage siden fået priser på en 523 og en 528. Derfra ved jeg at det ikke er forsikringen der skal sætte en stopper for mine ønsker. Forberedelse, forberedelse, forberedelse. smiley



  • Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

    Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.559
    #22   30. maj 2015 438HK

    Jamen du har ret.. Dog er det lidt et spring du sætter op, fra en ny Aygo til en gammel BMW.
    I det tilfælde bør en køber nok tage et par overvejelser generelt, inden nogen som helst sælgere kontaktes smiley

    Stadig synes jeg det er dårlig stil, at tage ud til en privat sælger og prøve bil man sandsynligvis ikke vil købe alligevel.

    Jeg har endnu ikke selv oplevet det som sælger, men som køber har jeg et par gange klart meldt ud inden jeg kom, at jeg havde andre af samme model jeg skulle prøve inden nogen handel. Så længe begge parter er forstående for det, så er det lidt noget andet.


  • #23   30. maj 2015 har lige solgt en mercedes der var 25 og prøvekøre den før den blev solgt det kostede 800kr i benzin + mange weekender var spildt

  • #24   30. maj 2015 Der findes også dem som vil se sælger an, inden man kommer med 100k i baglommen

  • #25   30. maj 2015 Hopper med #2 her. Har altid bilens pris med i baglommen, så hvis det er præcis den bil jeg søger jeg er ude og kigge på, og det er den jeg vil have, så er det bare at hive læderet frem. smiley men har selv haft biler til salg hvor der enten ringer en fra eks. Fredrikshavn på min Subaru i sin tid og bød 22 afhentet samme aften.. Hvordan kan man byde så lavt når man ikke engang har set bilen? Har jeg en bil til salg og der er en der ringer og vil høre på den, så siger jeg da til vedkommende at de er hjertelig velkommen til at komme og kigge og snakke over en øl, så kan de selv se hvad de byder på. Har købt samtlige af mine biler kontant. Godt nok nogle ældre æsker, men kan aldrig finde på at gå ud og prøve en bil til 80-100k h is jeg ikke kan smide prisen på bordet. Det er da for taberagtigt. smiley

  • #26   30. maj 2015 Jo men nu snakker jeg om folk, som ikke har pengene. Eller som først skal af med deres gamle bil. Så er man jo ikke klar til handel på nogen måde.

  • #27   30. maj 2015 Ja ja følger med dig, har af princip det sådan at jeg altid er med i bilen på en prøvetur. Bagsæde passager sæde rager mig langsomt, men der var en der blev groft fornærmet da jeg ikke ville lade ham køre alene i den, 1. Han kom i en gammel rådden turkis polo fra 90'rne der hakkede voldsomt i tomgang, sammen med hans kæreste. Han var iklædt bullrot jogging bukser, og en tyk bullrot hættetrøje. Han lignede uden at komme med fordomme om nogen. En rigtig kontanthjælpsmodtager. Han ville da gerne prøve bilen sammen med sim kæreste, sagde ingen problem og skulle til at sætte mig ind på bagsæde af bilen. Så spurgte han om jeg virkelig skulle med sagde ja det skulle jeg da, han blev så ophidset og fløj ud af bilen sammen med sin trunte og sagde så kan det være ligemeget det hele når man ikke engang må prøve bilen. Nu skal det siges subaruen stod til 60.000, men han lignede bare ikke en der havde mønt til den.. Og så istedet for at sige han ingen penge havde så skulle han så lave et nummer for at komme væk

  • #28   30. maj 2015 Men der kom også flere som lige måtte hjem og tælle efter og de ville vende tilbage.. Det gjorde de så ikke. Jeg holder heller ikke en bil for nogen. Siger den ene han først kommer lørdag, og der så kommer en fredag med alle pengene i hånden så for han da self bilen. Har brændt nallerne på det andet der før.

  • #29   30. maj 2015 Ja og de spilder min tid og benzin.
    Kører også altid med.
    Tænketid er da okay, men hvis man aldrig har haft penge til bilen, så er det nogo.


  • #30   30. maj 2015 Ja tænketid er okay, men nu er det snart 6 måneder siden bilen blev solgt, og har intet hørt endu.. Jeg har haft en der ringede tilbage 5 dage efter og sagde at han nok havde fundet en anden spændene bil han hellere ville have smiley og det er jo fair nok. Takkede ham også mange gange for at vende tilbage. smiley

  • #31   30. maj 2015 Har også altid sagt at det er deres risiko at vente. Hvis der kom en med pengene, så er bilen deres.

  • #32   30. maj 2015 Men hvad skulle der være galt i at køre med? Siger jo ikke en lyd, og svare jo på de spørgsmål evt køber måtte stille.. Jeg giver sku ikke nøglerne til en fremmed uden at jeg har enten pengene for den i hånden eller jeg er med smiley

  • #33   30. maj 2015 Ja det kan aldrig blive min risiko at vente, står bilen til 50.000 og der er en der har kigget på den, men han kan først betale og 14 dage når det er den 1. Så bliver bilen da forsat ved med at være tilsalg, og kommer der så en dagen efter og smider. 50 for den så er det hans bil smiley

  • Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

    Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.559
    #34   30. maj 2015 Man kan sgu hurtigt blive upopulær i private bilhandler...

    Jeg ville engang have en AE86, men kunne ikke finde nogen til salg. I min "desperation" efter en 4AGE, faldt jeg over et fint eksemplar af en AE82, dvs. den forhjulstrukne Corolla GT. Jeg boede på det tidspunkt i Randers og bilen stod i KBH. downtown.

    Aftalte med sælger at hente den i en weekend, men om mandagen eller tirsdagen dukkede der en AE86 op på Fyn til 2000kr mindre end den anden.
    Jeg kontaktede sælger og sagde "Beklager, men mit førstevalg er netop dukket op istedet."

    Han blev mega fornærmet og sagde "Ja, det havde jeg fandme nok lige regnet med - man."
    Ja beklager, men jeg kunne jo også have undladt at sige noget overhovedet, og så havde du stået på Hovedbanegården og lignet en idiot til ingen nytte..



  • #35   30. maj 2015 Ja har da også før valgt biler fra, da den næste jeg så var i bedre stand. Men dette var udelukkende pga fejl og mangler. Det er skam fair nok.
    Men hvis finanserne mangler, så har man jo aldrig haft mulighed for at købe den.


  • Sebastian H
    Sebastian H Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 4 Emner: 7 Svar: 154
    #36   30. maj 2015 Synes nu det er okay at folk skal have solgt deres egen bil, det kan jo være at man er ude få og se, om den anden bil er bedre end den man har, og så først derefter skal til og sælge ens egen.

  • #37   30. maj 2015 hejsa ja har lige selv oplevet det, havde solgt bilen , via bilgalleri, og manden ville komme og hente bilen i tirsdag, og har ikke høre mere fra ham og mobilen bliver ikke tage, så have være nød til at tage pladerne af bilen , da jeg har købt en anden bil, så nu står jeg med en bil uden nummer og, og en person som åbenbart har det sjovt

  • #38   30. maj 2015 Hej
    En anden måde at sige - ikke interesseret - Fremvisningen skuffede mig. Dytten lever ikke op til mine forventninger. Træls at have kørt så langt. Skjulte fejl og mangler som sælger ikke fortalte om i annonce eller tlf. Pilrådden. Prisniveau helt hen i hampen.
    MVH KP


  • #39   30. maj 2015 KP: Jeg er skam ærlig omkring mine biler. Og købere har ikke haft noget som helst at sætte en finger på, som jeg ikke har fortalt eller sendt billeder af i forvejen. Så den skal du længere ud på landet med.
    Så kan de da bare fortælle mig på stedet, hvis der var noget i uoverensstemmelse med annoncen.


  • #40   30. maj 2015 Rene K
    mon ikke det bare var ment som eksempel på a man ikke lige køber bilen?


  • #41   30. maj 2015 ærlighed kommer man længst, derfor kan folk bare komme og kigge på bilen, nævner self evt. fejl og mangler osv. sender gerne billeder af det, men folk skal være velkommen til at komme og se det ved selvsyn. smiley


  • #42   30. maj 2015 Prøvekørsel, tjae, der er vel intet kriminelt i at prøvekøre en bil, er den fin og banken vil af med pengene er det jo fint, vil de ikke, er en handel jo udelukket.
    Man kan jo tale med sælger og sige man ikke ved om den type bil er noget for en, for man har aldrig kørt sådan en, så ligger bolden hos sælger.
    Lad os lige slå fast intet er solgt før det er betalt, afhentning er lige meget, bare pengene er på min konto!
    Selv har jeg lige købt en lift, sælger leverer og får de penge vi har aftalt, længere er den ikke.


  • #43   30. maj 2015 Hej
    J.f. #39+#40.
    Helt korrekt.
    Som sælger og køber er der en hel del sychologi i spil ved en vareoverdragelse mellem to personer. Hvis man ikke kan lide det adrenalinkick (som nogen får i en handelssituation) skal man ikke handle privat.
    Og ærlighed og gennemsigtighed er to af forudsætninger for gode handelsoplevelser for både køber og sælger.
    Go handel
    MVH KP


  • #44   2. jun 2015 Man har altid bilens pris i lommen delt op i 2, det man vil give og resten til at handle med, det er nemmest at få afslag i prisen hvis man smider kontanter på bordet.
    De der vil have dyrere bil end de har råd til kan passende spørge banken først, om hvor meget de kan låne til en bil.


Kommentér på:
Tage ud og kigge/prøve bil uden penge?

Annonce