{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.701 visninger | Oprettet:

Diesel biler og EGR fejl på fejl på fejl. {{forumTopicSubject}}

Er det bare mig, eller er der virkelig mange der har problemer med deres "nye" dieselbil.
Hvorfor ikke købe benzin bil, med en ordentlig motor der ikke er pustet op, de holder langt bedre og forurener ikke på samme måde som diesel bilerne gør.
Så er der dem der siger momentet er meget bedre i diesel, måske, men prøv at starte i andet gear i en diesel, det kan man næsten ikke.
Så er der dyse fejl, så er der gløderørs fejl, så er der turbofejl, så kokser den til i indsugningen samt DP filteret, ja man undres at man gider diesel.


Kommentarer på:  Diesel biler og EGR fejl på fejl på fejl.
  • #1   26. jun 2015 Det er meget nemt. Man kobler alt det lort fra så diesel motoren brænder rent og ikke soder sig selv ihjel.

    Og når den så skal til syn, så fusker man smiley

    Benzinbiler har mig bekendt også noget "EGR værk"?? så de heller ikke forurener så meget?

    Alt i alt laver bilproducenterne mange sindsyge tiltag på en ellers fin motor, drosler motoren ned, laver mager blanding, kører udstødningsgassen igennem indsugningen igen, osv.osv. for at forurene mindre. Både diesel og benzin.


  • #2   26. jun 2015 Og ja du lidt en hat så vi begge kommer af med mund lort i dag

  • #3   26. jun 2015 egr har aldrig og kommer aldrig til at virke. men du har ret, jeg skal heller aldrig eje en diesel. alt skal hentes ved standeren, så man skal trille nogle km, helt sikkert

  • #4   26. jun 2015 Min Leon fra 2014 køre uden Egr. Elektronisk fjernet af tuner.

  • #5   26. jun 2015 Det er ofte fordi folk ikke har forstand på at køre dem.
    Alt for lave omdr.
    Korte ture.
    Glemmer at slå EGR fra.


  • #7   26. jun 2015 Der er en ting nogen af jer misforstår...... Fejlen med koks skyldes IKKE at der er en egr på.....

    Som fredslunds skriver ( blot uden at glemme at slå egr fra )
    Og så den møg elendige brændstofkvalitet vi har her i landet!

    Kør syd på, der har de ikke problemerne med koks - nok ikke fordi køre måden er meget anderledes, men de har noget langt bedre brændstof.

    Der kommer jo også flere og flere benzinere med EGR ( dem der ikke har det, endnu køre det over VVT systemet ( fungere næsten, men kun næsten på samme måde ) )


  • #8   26. jun 2015 Tommy A:

    Det er da vold dejligt at skide alt det NOx ud af røret du og andre ikke gør. Fact er at de går bedre i motoren, og at de undgår det meste tilsodning. Hvad vil du helst, en tilsodet motor med Egr, eller en helt ren diesel motor som er tunet, og har Egr delete. Du kan ikke undgå tilsodning med Egr ventil, uanset hvor langt du køre. Det tror jeg vist Fredsunds har postet et par billeder af før.


  • #10   26. jun 2015 Kom bar do.

  • #11   26. jun 2015 Kolding er så heldigvis nr 6 eller 7.

    I Norge var der faktisk snak om tjek af chip til syn for et par år siden, det blev ikke til noget dengang, men nu er de kommet med en liste på omkring 400 punkter der skal gås igennem ved syn, totalt vanvittigt.


  • #12   26. jun 2015 Nu arbejder jeg i medicinal branchen, så har pænt meget med dokumentation at gøre. Jeg vil gerne se regulativer, træning af synshaller kontra hvad der faktisk sker i praksis virke. Kommer næppe over ynk stadie.

  • #18   26. jun 2015 Tommy A

    Skub lige chokeren ind og ret sædet op.

    Der er vist ingen grund til at vi tager den snak om forurening osv.
    Jeg har heldigvis samme holdning som mine kunder.
    Og jeg ved heldigvis lidt om feks. dieselteknikken vi render og "skruer" på hver dag.
    Så jeg sover godt om natten.
    Imens kan i andre skifte EGR ventiler på nattevagten.

    Her med EGR koblet til.


    profilbillede
  • #19   26. jun 2015 Her min egen 1.9 TDI uden EGR.

    profilbillede
  • Mick H
    Mick H Tilmeldt:
    apr 2005

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 507
    #20   27. jun 2015 det kan godt være en egr ventil kan reducere forureningen. der bliver dog aldrig kigget på den anden del Hvormeget forurener det at producere en egr ventil fra tegnebrættet til reservedel?

  • Mick H
    Mick H Tilmeldt:
    apr 2005

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 507
    #21   27. jun 2015 og alt det nye euro 6 med addblue og scr kat skal nok fremtidssikre os mekanikere

  • #22   27. jun 2015 mick h. du mener at man ikke går tør for arbejde smiley

  • Mick H
    Mick H Tilmeldt:
    apr 2005

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 507
    #24   27. jun 2015 jeg mener nu bare ar hvis der nu blev droppet alt det antiforurening og isteder blev fokuseret på km/l kunne bilerne i dag køre meget længere på literen. så tror jeg den samlede forurening blev mindre fra fødsel til skrot. men alt er kasse tænkning

  • Mick H
    Mick H Tilmeldt:
    apr 2005

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 507
    #25   27. jun 2015 du kan skuda ikke samling en bil og en vindmølle en vindmølle forurener ikke når den er produseret hvorimod en bil forurener hele levetiden

  • #26   27. jun 2015 køre med flere omdr. erg slår fra Alligevel ved 2500 ca.

  • #27   27. jun 2015 Der findes noget der hedder Utune, så kom igen når bilen bliver indkaldt og er 100% standard og med egr.

  • #28   27. jun 2015 #26
    EGR slår ikke fra ved 2500 omdr.
    Eneste område den er lukket er 100 % gas.
    Når du bare ligger på motorvejen står den 70-80% åben.
    Styringen af den er optimeret til at lukke så meget røg ind at motoren netop ikke kvæles.


  • #30   27. jun 2015 Får en diesel flere hk af, og tage den EGR ventil der fra?

  • #32   27. jun 2015 Det er ikke helt rigtigt tommy, det er tit set at du har mindre effekt ved netop at fjerne katten..

    Desuden er katten overvåget, så det er ikke altid bare lige at fjerne den.. Og så er det ikke sikkert det giver andet end nedsat effekt hvis det er den eneste ændring du laver


  • #34   27. jun 2015 Den burde ikke lave mere effekt uden EGR, da den alligevel står lukket ved fuld gas. Men som sagt har det sine fordele uden Egr, motoren går bedre og opnår højere forbrændingstemp, som så giver flere km/l, + den værste tilsodning undgås.

    Mht. OBD tuning. Går de ofte længere på literen, hvis man vel og mærke ikke bruger den ekstra power hele tiden. Mange parametre bliver som en naturlig del for at gøre motoren mere effektiv, som så også giver mere effekt. Ladetryk og indsprøjtningstidspunkt bliver også ændret naturligvis.


  • Mick H
    Mick H Tilmeldt:
    apr 2005

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 507
    #35   27. jun 2015 nu var det ikke på de motore den eksistere i dag men de fremtidige de udvikler jeg snakker om de kunne garanteret få den til at køre over 40 km/l hvis de ikke skulle sætte alt det anti forurening på.

  • #36   27. jun 2015 #34
    EGR'en er jo netop på bilen fra starten for at sænke forbrændingstemperaturen.
    Højere temperatur -> mere NOx.


  • #37   27. jun 2015 Jeg synes bare Egr er en dårlig konstruktion, lidt hovsa løsning. Hvis man kan fjerne Egr, og lade en scr katalysator ordne NOx med urinstof/urea ville det være mere optimalt.

  • #41   27. jun 2015 Min gamle golf 3 tdi.
    Har kun kørt småture det sidste år.
    op i byen 2.5km og hjem.
    Og nogle gange i de større byer ca 15km.

    Der har nu aldrig været noget med motor endnu.

    Men om det er et problem med de EGR vides ikke.
    jeg har intet problem.


  • #42   27. jun 2015 Der er ingen grund til at ha denne snak med dig Tommy.
    Det fører ingen steder hen og giver ingen mening.
    Vi andre fortsætter bare med at nyde vores biler med afbrudt EGR.
    Jeg har i øvrigt ingen målinger af Nox da det er pænt ligegyldigt for mig.


  • #44   28. jun 2015 Det jo ikke ulovligt at frakoble EGR - det er ulovligt at køre med det.... kom nu bare videre. Du bygger selv bilstereo ikke? det kræver strøm, strøm kommer fra din generator, som bliver trukket af din motor = større brændstof forbrug - skal det så også være ulovligt eller strafbart?

  • #46   28. jun 2015 Det sviner så heller ikke 5x mere at frakoble EGR.

  • #47   28. jun 2015 Alt det sjove er ulovligt i DK.
    Jeg laver det mine kunder vil ha.

    Dybest set skulle samtlige bilproducenter så have massive bøder fordi de laver biler der ødelægger jorden.
    Eller i hvert fald dem med stor motor. smiley


  • #48   28. jun 2015 EGR har aldrig fungeret ordentligt, vi døjer også meget med det på traktorer. Især når EGR køleren bliver utæt, så kan du lige så godt pille toppen af og skifte toppakning.

    Adblue tror jeg er den bedste løsning pt.


  • #50   28. jun 2015 KOL hedder det så!

  • #52   28. jun 2015 Hvis du tænker på den lungelidelse som mange rygere og kulminearbejdere får?

  • #53   28. jun 2015 Hvis du ville gide at researche lidt, så ville du opdage at det ikke kun er rygere og kulminearbejdere der får det, men især folk der bor i storbyen med meget trafik

  • #55   28. jun 2015 Jeg kender kun rygere som har det, derfor behøver jeg ikke researche på det, de ryger fortsat og vil sikkert lide en forfærdelig død, men de har selv valgt det.

  • #57   28. jun 2015 Har kun Patrol der er diesel, Pajero og Octavia er meget sjovere og billigere at reppe på.

  • #59   29. jun 2015 Gunhildur, er du ikke blevet kastet ind på Roskilde festival med katapult? Og du havde ikke din hjelm på smiley

  • #60   29. jun 2015 Så en test i KONTANT her den anden dag, partikelfilteret var jo kaput efter få år, partikelmåleren kunne ikke engang måle så stor en mængde som den svinede.

    Alt alt for mange partikler, men kørte glat gennem syn, da det jo ikke er det samme der måles efter. Bilen er en Mazda fra 2012, den består med 0.34 hvor max er 0.52, meget flot siger synsmanden.
    https://www.dr.dk/tv/se/kontant/kontant-2015-05-07#!/


  • #63   29. jun 2015 Og så er det ikke engang løgn.
    Nanopartikler som ikke er målbare med dagens udstyr.
    De brændes ned i størrelse under regen.
    Ude af øje - Ude af sind.


  • #64   16. maj 2018 Lidt ældre tråd. Men der er en løsning som Renault har været inden over. Nemlig at sætte EGR indgangen efter DPF og med et Retrade spjæld så modtrykket kan holdes lidt oppe (ellers kan den ikke suge gassen)
    Fordelen er at den få udstødnings gassen og ikke sod med op.. Med dette setup kan man køre en ren forbrænding så motoren sonder mindre. (det giver så højere nox tal.)men da gassen er "ren" kan den genanvende uden at koks til. Tilføre man så et SCR System efter EGR udtaget så kan nox reduceres med 80-90% samtidig med at DPF kan holde meget længere.
    Men efter SCR stå man med et nyt problem nemlig ammoniak gasser der skal igennem endnu en katalysator for at blive reduceret...

    Denne løsning vil gøre systemet meget dyre at producere...

    Måler man på en gammel 300td motor fra Mercedes w124 og en ny motor uden filtre og katalysator vil den nye motor udlede mindre sod men meget højere nox.


  • #65   22. aug 2018 Og så er der dem som har motor/ kabine varmer

Kommentér på:
Diesel biler og EGR fejl på fejl på fejl.

Annonce