9.701 visninger
|
Oprettet:
Diesel biler og EGR fejl på fejl på fejl. {{forumTopicSubject}}
Er det bare mig, eller er der virkelig mange der har problemer med deres "nye" dieselbil.
Hvorfor ikke købe benzin bil, med en ordentlig motor der ikke er pustet op, de holder langt bedre og forurener ikke på samme måde som diesel bilerne gør.
Så er der dem der siger momentet er meget bedre i diesel, måske, men prøv at starte i andet gear i en diesel, det kan man næsten ikke.
Så er der dyse fejl, så er der gløderørs fejl, så er der turbofejl, så kokser den til i indsugningen samt DP filteret, ja man undres at man gider diesel.
feb 2010
Følger: 34 Følgere: 24 Emner: 55 Svar: 2.826
Og når den så skal til syn, så fusker man
Benzinbiler har mig bekendt også noget "EGR værk"?? så de heller ikke forurener så meget?
Alt i alt laver bilproducenterne mange sindsyge tiltag på en ellers fin motor, drosler motoren ned, laver mager blanding, kører udstødningsgassen igennem indsugningen igen, osv.osv. for at forurene mindre. Både diesel og benzin.
jan 2005
Følger: 34 Følgere: 20 Emner: 30 Svar: 303
sep 2007
Følger: 25 Følgere: 27 Biler: 4 Emner: 1 Svar: 2.954
sep 2007
Følger: 13 Følgere: 27 Biler: 7 Emner: 6 Svar: 2.278
aug 2003
Følger: 40 Følgere: 85 Biler: 7 Emner: 2 Svar: 1.798
Alt for lave omdr.
Korte ture.
Glemmer at slå EGR fra.
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.366
Som fredslunds skriver ( blot uden at glemme at slå egr fra )
Og så den møg elendige brændstofkvalitet vi har her i landet!
Kør syd på, der har de ikke problemerne med koks - nok ikke fordi køre måden er meget anderledes, men de har noget langt bedre brændstof.
Der kommer jo også flere og flere benzinere med EGR ( dem der ikke har det, endnu køre det over VVT systemet ( fungere næsten, men kun næsten på samme måde ) )
sep 2007
Følger: 13 Følgere: 27 Biler: 7 Emner: 6 Svar: 2.278
Det er da vold dejligt at skide alt det NOx ud af røret du og andre ikke gør. Fact er at de går bedre i motoren, og at de undgår det meste tilsodning. Hvad vil du helst, en tilsodet motor med Egr, eller en helt ren diesel motor som er tunet, og har Egr delete. Du kan ikke undgå tilsodning med Egr ventil, uanset hvor langt du køre. Det tror jeg vist Fredsunds har postet et par billeder af før.
sep 2007
Følger: 13 Følgere: 27 Biler: 7 Emner: 6 Svar: 2.278
nov 2009
Følger: 70 Følgere: 586 Annoncer: 1 Emner: 562 Svar: 15.510
I Norge var der faktisk snak om tjek af chip til syn for et par år siden, det blev ikke til noget dengang, men nu er de kommet med en liste på omkring 400 punkter der skal gås igennem ved syn, totalt vanvittigt.
sep 2007
Følger: 13 Følgere: 27 Biler: 7 Emner: 6 Svar: 2.278
aug 2003
Følger: 40 Følgere: 85 Biler: 7 Emner: 2 Svar: 1.798
Skub lige chokeren ind og ret sædet op.
Der er vist ingen grund til at vi tager den snak om forurening osv.
Jeg har heldigvis samme holdning som mine kunder.
Og jeg ved heldigvis lidt om feks. dieselteknikken vi render og "skruer" på hver dag.
Så jeg sover godt om natten.
Imens kan i andre skifte EGR ventiler på nattevagten.
Her med EGR koblet til.
aug 2003
Følger: 40 Følgere: 85 Biler: 7 Emner: 2 Svar: 1.798
apr 2005
Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 507
apr 2005
Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 507
sep 2007
Følger: 25 Følgere: 27 Biler: 4 Emner: 1 Svar: 2.954
apr 2005
Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 507
apr 2005
Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 507
feb 2003
Følger: 18 Følgere: 22 Emner: 9 Svar: 67
sep 2007
Følger: 13 Følgere: 27 Biler: 7 Emner: 6 Svar: 2.278
aug 2003
Følger: 40 Følgere: 85 Biler: 7 Emner: 2 Svar: 1.798
EGR slår ikke fra ved 2500 omdr.
Eneste område den er lukket er 100 % gas.
Når du bare ligger på motorvejen står den 70-80% åben.
Styringen af den er optimeret til at lukke så meget røg ind at motoren netop ikke kvæles.
jan 2008
Følger: 11 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 2 Svar: 527
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.366
Desuden er katten overvåget, så det er ikke altid bare lige at fjerne den.. Og så er det ikke sikkert det giver andet end nedsat effekt hvis det er den eneste ændring du laver
sep 2007
Følger: 13 Følgere: 27 Biler: 7 Emner: 6 Svar: 2.278
Mht. OBD tuning. Går de ofte længere på literen, hvis man vel og mærke ikke bruger den ekstra power hele tiden. Mange parametre bliver som en naturlig del for at gøre motoren mere effektiv, som så også giver mere effekt. Ladetryk og indsprøjtningstidspunkt bliver også ændret naturligvis.
apr 2005
Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 507
apr 2007
Følger: 1 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 376
EGR'en er jo netop på bilen fra starten for at sænke forbrændingstemperaturen.
Højere temperatur -> mere NOx.
sep 2007
Følger: 13 Følgere: 27 Biler: 7 Emner: 6 Svar: 2.278
jan 2008
Følger: 11 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 2 Svar: 527
Har kun kørt småture det sidste år.
op i byen 2.5km og hjem.
Og nogle gange i de større byer ca 15km.
Der har nu aldrig været noget med motor endnu.
Men om det er et problem med de EGR vides ikke.
jeg har intet problem.
aug 2003
Følger: 40 Følgere: 85 Biler: 7 Emner: 2 Svar: 1.798
Det fører ingen steder hen og giver ingen mening.
Vi andre fortsætter bare med at nyde vores biler med afbrudt EGR.
Jeg har i øvrigt ingen målinger af Nox da det er pænt ligegyldigt for mig.
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.366
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.366
aug 2003
Følger: 40 Følgere: 85 Biler: 7 Emner: 2 Svar: 1.798
Jeg laver det mine kunder vil ha.
Dybest set skulle samtlige bilproducenter så have massive bøder fordi de laver biler der ødelægger jorden.
Eller i hvert fald dem med stor motor.
mar 2009
Følger: 19 Følgere: 38 Biler: 8 Emner: 22 Svar: 594
Adblue tror jeg er den bedste løsning pt.
nov 2009
Følger: 70 Følgere: 586 Annoncer: 1 Emner: 562 Svar: 15.510
nov 2009
Følger: 70 Følgere: 586 Annoncer: 1 Emner: 562 Svar: 15.510
okt 2014
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 30 Svar: 2.882
nov 2009
Følger: 70 Følgere: 586 Annoncer: 1 Emner: 562 Svar: 15.510
nov 2009
Følger: 70 Følgere: 586 Annoncer: 1 Emner: 562 Svar: 15.510
okt 2014
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 30 Svar: 2.882
nov 2009
Følger: 70 Følgere: 586 Annoncer: 1 Emner: 562 Svar: 15.510
Alt alt for mange partikler, men kørte glat gennem syn, da det jo ikke er det samme der måles efter. Bilen er en Mazda fra 2012, den består med 0.34 hvor max er 0.52, meget flot siger synsmanden.
https://www.dr.dk/tv/se/kontant/kontant-2015-05-07#!/
aug 2003
Følger: 40 Følgere: 85 Biler: 7 Emner: 2 Svar: 1.798
Nanopartikler som ikke er målbare med dagens udstyr.
De brændes ned i størrelse under regen.
Ude af øje - Ude af sind.
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
Fordelen er at den få udstødnings gassen og ikke sod med op.. Med dette setup kan man køre en ren forbrænding så motoren sonder mindre. (det giver så højere nox tal.)men da gassen er "ren" kan den genanvende uden at koks til. Tilføre man så et SCR System efter EGR udtaget så kan nox reduceres med 80-90% samtidig med at DPF kan holde meget længere.
Men efter SCR stå man med et nyt problem nemlig ammoniak gasser der skal igennem endnu en katalysator for at blive reduceret...
Denne løsning vil gøre systemet meget dyre at producere...
Måler man på en gammel 300td motor fra Mercedes w124 og en ny motor uden filtre og katalysator vil den nye motor udlede mindre sod men meget højere nox.
dec 2017
Følger: 16 Følgere: 64 Emner: 54 Svar: 138
Diesel biler og EGR fejl på fejl på fejl.