{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
913 visninger | Oprettet:

import men hvad er nypris? {{forumTopicSubject}}

Spekulerer i import af en astra gsi 2.0 c20xe men for at udregne importpris skal jeg opgive nypris.
Men hvordan finder man nyprisen på så gammel en bil?
Kan simpelthen ikke finde det nogen steder håber der er nogen der kan hjælpe ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  import men hvad er nypris?
  • #2   28. jun 2015 Hvad faen skal du bruge nyprisen til?

  • #3   28. jun 2015 Har de ikk lavet om i reglerne sidste eller forrige år.?
    Så afgiften nu blir beregnet ud fra nyprisen.?

    men trådstarter du kan finde det på bilmodel.dk


  • #4   28. jun 2015 Hvad er det for en gang gætteri..

  • #6   29. jun 2015 Så jeg skal sirfe det danske net efter tulsvarende og opgive den værdi i formlen? synes også det virkede grotesk at skulle kende nyprisen.
    bilen koster 20k i tyskland, tilsvarende ca 60k herhjemme. hvordan finder jeg det beløb det koster at få den dansk indregistreret? elendig formel på skat.dk


  • #8   29. jun 2015 jo, men vil ikke påbegynde handel med nuværende ejer før jeg ved hviæken pris jeg går ind til smiley
    tak for svaret med de 63%- men er det generelt for alle biler 63 % ?


  • #10   29. jun 2015 det kan ikke svare sig at hente den i tyskland med mindre det er for at finde et eksemplar uden rust. synes det er banalt de vil have mere i afgift end jeg skal givet for den. Og det værste er de er ved at uddø så der er ikke mange eksemplarer med den motor i dk og den jeg fandt lå til 60 . jeg skal give 20 + (63% af 60000 )

  • #12   29. jun 2015 Jeg betaler nok skat til at finde den extra beskatning på indregistrering unødvendig og den straffer lavt lavt lønnede som mig og sørger for at 20 år gammle biler bliver alt for dyre at hente. En gammel astra skal da ikke koste så meget at indregistre det er absurd.

  • #13   29. jun 2015 Det er jo ikke skats skyld du er lavtlønnet. Det er helt og aldeles din egen skyld. Dog er jeg enig i at en gammel sur astra ikke skal koste mange basseører at hente hjem, det er noget svineri. Men helt ærlig prøv at snak med quickimport, det koster det samme at få dem til at give dig en estimeret pris på importen som skat vil og det er indenfor 1 dag. Så kan du se hvad de regner med og derefter beslutte dig for hvad du synes din "drøm" er værd

  • #14   29. jun 2015 Drømmen er bestemt alle basseører værd, men måske det bliver nødvendigt at spare mere op.
    Min holdning til importtakster i DK blev kun forstærket af hvad der ligner en tysker med mindreværd. Hvordan kan det være fair bilen skal koste mere- bare fordi jeg ikke bor i tyskland? skal der ikke være andre fordele end fri sundhed for halvdelen af ens løn? Det ville heller ikke være fair hvis jeg fik en ekstra regning fra mit el selskab på 60% fordi jeg bor i danmark- ligeledes skulle de tyske borgere jo heller ikke have 60% rabat fordi de bor udenfor DK. Begrundelsen med lønninger i DE er svag- skal de så have bilen importeret gratis og slippe for forsikring i kina fordi de får 3kr/timen?


  • #15   29. jun 2015 Men 1000 tak, dine indlæg var til stor hjælp ?

  • #16   29. jun 2015 Om bilen er 1 eller 20 år gammel ændre ikke hvad skal betale i afgift af afgifts satserne. Og hvad du skal give i tyskland har ibtet med hvad afgiften er i Danmark at gøre.

  • #17   29. jun 2015 tak for repetitionen smiley

  • #18   29. jun 2015 Hvis man tager øko hatten på, så har Danmark jo ingen interesse i at få importeret en 20 år gammel bil. Så på mange måder skal vi bare være heldige med at der ikke er en ekstra straf afgift på smiley


  • #19   29. jun 2015 og hold venligst skattetrykket ude af dine frustrationer.
    Du får lidt mere end fri sundhed for hvad jeg tvivler på er halvdelen af din løn smiley


  • #20   29. jun 2015 hvorfor skulle jeg det ?
    det er sgu da i orden har fået svar på mit spørgsmål og det ER latterligt en gsi koster 50k når en 1.6 8v kan findes til 5000. Hvis hk så også var 10x af hvad 1.6'eren havde så var det lige pludselig go pris... man får sgu for lidt for pengene ?


  • #21   29. jun 2015 og 1.6 8v kører 12km/l
    så det er noget fis med det øko for det er det samme med 2.0'eren smiley


  • #22   29. jun 2015 Igen en kan findes pris kan du ikke bruge til en dyt. Skat ser på hvad afgiften var på bilen fra ny. Og så falder afgiften med 5% pr år.. Så glem alt om du kan finde en tril en lav pris. Da det intet har med den pris at gøre. De ser på hvad den koster ved en forhandler og ikke hvad du kan finde en sønder kneppet bil til ved en privat

  • #23   29. jun 2015 Skal vi snart oprette en greatest-brok tråd? Jeg er bare bange for den vil blive fyldt med alt den brok om registreringsafgift, alt alt for hurtigt. smiley


    Flyt dog til Tyskland, sverige, eller andet steds? Eller køb en tesla, de er fri for registreringsafgift.



    Oooog så var den skid vidst slået.


  • #24   29. jun 2015 giver du? smiley

  • #25   29. jun 2015 Giver dig hvad? Gode råd? Ja.

Kommentér på:
import men hvad er nypris?

Annonce