{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.095 visninger | Oprettet:

Abiran S
Abiran S
Tilmeldt:
26. jul 2014
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 19

bil skal synes {{forumTopicSubject}}

Hej billgalleri brugere
Jeg har en grande punto som skal synes snart, men mangler dog lige nogle få ting inden den gå igennem, har lavet det meste på den så som kaliber, skive, bærearm etc.
Mit spørgsmål er så inden bilen kan gå igennem syn skal den så have de plastskærme som sidder rundt over dækket monteret?
Andet spørgsmål
Mine dæk er utrolig meget slidte og skal skiftes her i løbet af ugen, har bemærket at efter der er lavet en 4 hjulsudmåling på den så er den begyndt og pive hver gang jeg køre enten til højre eller venstre?
Er det pga dækkene er slidte?

Abiran


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bil skal synes
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #1   30. jun 2015 Det kommer an på hvor slidte dine dæk er, der skal mindst være 1,6mm efter loven, 3mm er hvad de fleste dog anbefaler at skifte ved..
    Inderskærme er intet lovkrav, så dem behøver du ikke have monteret smiley


  • #2   30. jun 2015 Mr Christensen Forkert

    profilbillede
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #3   30. jun 2015 Dervarengang
    Kan desværre ikke se hvad du snakker om, så skriv det i stedet


  • #4   30. jun 2015 Er inderskærm defekt er det omsyn

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #5   30. jun 2015 Hvis det er plastik er den ikke et lovkrav, det har jeg fået fortalt op til flere gange af FDM synsmænd smiley
    Inderskærme som en del af karosseriet og af metal, så skal den underligt nok være der ja.
    Udover en enkelt alfa 156ér hvor et lille plastik skjold manglede (Synsmanden troede det var en bærende dele!), der har jeg fået synet mange uden, og har altid spurgt inden.


  • Abiran S
    Abiran S Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 19
    #6   30. jun 2015 Tak for svarene
    Den gang jeg spurgte fortalte synsmanden fra fdm at hvis bilen er født med de skærmkasser var det et krav at de havde det monteret når den skulle synes.

    Jeg skiftede min styrekugle og kom nok ved en fejl til og justere sporingen hvilket resulterede i at indersiden af begge fordæk blev slidt helt ned..

    Har faktisk også en baklygte samt en tågelygte som er defekt men dog har jeg deaktiveret lampen som blinker i instrumentbrættet, er det noget de går i bunds med når de tjekker bilen?


  • #7   30. jun 2015 Kommer jo an på hvilken synsmand du kommer hen til vores blev betinget pga. en manglende vægttavle (Van) selvom den var bestilt hjem... Ikke at det betyder noget smiley

    Vores bil 2 er lige blevet synet med en forrude der er revnet flere steder og den er begyndt at blive lidt hvid dog fik den ingen bemærkninger smiley Så det kommer an på hvilken synsmand du møder og hvilket humør han er i smiley


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #8   30. jun 2015 Jeg mistænker også synsmænd for at køre efter deres egne regler ind imellem, i stedet for at have en ens retningslinje xD

  • #9   30. jun 2015 #4 det er vel kun, hvis dækket går op i den og/eller den hænger løst.

    Heldigvis er der ikke lovkrav om at inderskærme skal være afmonterede til syn - det var vist kun i starten, hvor de blev eftermonterede, når der var kommet rust. Er de derimod monteret fra starten, er der som regel aldrig rust bagved, så det er overflødigt at afmontere dem og det vil kun forøge risikoen for at de går løse.


Kommentér på:
bil skal synes

Annonce