{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.687 visninger | Oprettet:

Ny Ford Mondeo VS. Ny Seat Leon ST ? Hvad mener i og hvorfor {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået nyt job som sælger og skal vælge ny firmabil.
Jeg kører 50.000km/år og skal have bilen de næste 3 år.
Jeg har en pige på 1 år, så kommer til at kører 10-12.000km/år med familien + barnevogn og autostol.
Da bilen leases igennem arbejdsgiver skal jeg ikke tænke på salgsværdien bagefter.

Jeg er kommet frem til 2 biler:

1. Ford Mondeo Stationcar, 2015
Motor: 2.0 Diesel, 150hk
Gear: PowerShift, Aut.
Udstyr: Titanium model, med Businesspakke (Navi, bluetouth, DAB-radio, Parksensor for-bag, Semiaut-parkering) Fartpilot, Lanekeeping assist, Auto op/nedblænd af lys + spejl, nøglefri, træk, tonnede ruder, 17"alu (235/50) + div. udstyr som er standard på Titanium modellen.
Beskatning: 404.000 svarende til 3950kr/måneden for mig

Alternativet

1. Seat Leon ST., 2015
Motor: 2.0 Diesel, 184hk
Gear: DSG, Aut.
Udstyr: FR model, Navi, bluetouth, Parksensor bag,Fartpilot +adaptivefartpilot, Lanekeeping assist,Full- LED-pakke, Auto op/nedblænd af lys + spejl, træk, tonnede ruder, 17"alu (235/50) + div. udstyr som er standard på FR modellen.
Beskatning: 366.000 svarende til 3.675kr/måneden for mig

Mine spørgsmål til jer:
1. Er Mondeoen 275kr/måneden mere værd (3.300kr/år) ?
2. Komfort, hvem vinder? (støj, sæder, brugervenlighed)
3. Køreglæde, hvem vinder?

Pt. hælder jeg mest til Ford som jeg har prøvet da den er enorm stille og sæderne er rigtig gode.
Har en 2014 Skoda Octavia Combie i dag med 1,4 TSi DSG, den skulle kører meget som Seaten (samme undervogn, mv)

De 2 modeller er på lager og klar til omgående levering, derfor er det dem jeg har at vælge imellem, så ingen bud på flere alternativer, tak! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny Ford Mondeo VS. Ny Seat Leon ST ? Hvad mener i og hvorfor
  • #1   30. jun 2015 Jeg har ikke prøvet bilerne men de ting du spørger er svært at svare på.. billister opfatter køreglæde forskelligt, og det samme med komfort/sæder..

    støj er ofte et resultat af dækvalg, så jeg vil tage den du bedst kan lide, især hvis du ikke skal tænke på gensalg mm


  • #2   30. jun 2015 Mondeo den er lige det større og det rart nå man har børn.

    Men personligt havde jeg nok valgt seaten. For jeg har ikke brug for pladsen. Til børn.


  • #3   30. jun 2015 Synes den nye Mondeo er rigtig fin og flot bil.
    Prøvede den for et par måneder siden og var positiv.
    Det var vist den 180 hk med 4x4 og powershift. Kørte godt. Men bilen er også den samme.

    Men Seat synes jeg derimod er noget billigt bras. Så jeg ville ikke være i tvivl.
    De par hundrede kr mere pr måned er givet godt ud.


  • Daniel
    Daniel Tilmeldt:
    nov 2008

    Svar: 99
    #4   30. jun 2015 Det er jo svært at sige uden man har kørt begge to. Men hvis man skal foretage et valg ud fra det du siger der, så ville jeg vælge Seat'en. Mere motorkraft til overhalinger, som er vigtigt hvis du kører 50.000 om året og adaptiv fartpilot tror jeg også er rigtig fedt, igen på motorvej. Så jeg ville vælge Seat'en, medmindre den ligner en koreanerbil fra '90erne indeni og/eller støjer i kabinen ved motorvejshastighed.

  • #5   30. jun 2015 jeg havde med garanti valgt en mondeo, jeg mener at VW gruppen, audi, vw, skoda, seat, er alt for over-vurderet.

  • #7   30. jun 2015 Hvis det er en bil du skal køre langt i som sælger, så ville jeg da helt klart vælge Mondeo´en. Den er en hel klasse over, både størrelses- og komfortmæssigt - og det ville tælle højest, såfremt jeg personligt skulle vælge.

    Derudover synes jeg generelt bare, at de Seat´er jeg har kørt i, har været meget støjende, især dækstøj. Men det kan selvfølgelig have ændret sig, i de nyere modeller smiley


  • #8   30. jun 2015 Jeg ville helt sikkert også vælge Mondeoen! smiley

  • #9   30. jun 2015 Tag den nye Renault espace masser af plads og køreglæde. Beskatning er kun 378000

  • #10   30. jun 2015 Helt klart Mondeoen. Har været ude og prøvekøre den, det er en vild lækker bil, og i stc udgaven, er den altså gigantisk indvendig... Og komfort mæssigt, der får du bare så meget mere i Mondeoen end i Seat'en..

Kommentér på:
Ny Ford Mondeo VS. Ny Seat Leon ST ? Hvad mener i og hvorfor

Annonce