{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
15.977 visninger | Oprettet:

Patrick S
Patrick S
Tilmeldt:
30. jun 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 18

Dacia duster!! {{forumTopicSubject}}

Hey BG!!

Min kæreste har forelsket sig i en Dacia Duster, og vi har også været ude og prøvekøre en. Grunden til at hun gerne vil have sådan en, er fordi den er rummelig i forhold til at hun er gravid.

Hvad mener folk om en Dacia? Og allermest om Dusteren?

Håber i gider bruge 2 minutter på lige at dele jeres erfaringer!

Mvh Patrick Sterup


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dacia duster!!
  • Patrick S
    Patrick S Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 18
    #2   30. jun 2015 Fedt!

    Min kæreste og jeg overvejede at købe Ambience modellen i en 1.6, men jeg selv har været meget skeptisk omkring at skulle købe den, da de endnu ikke har været ret mange år på markedet. Godt nok ved jeg at de har været fremme før, men må have været gået konkurs af en eller anden årsag.

    Mit spørgsmål er, har de nogen "sygdomme"?


  • #3   30. jun 2015 Den 1.2 TCI køre godt, men det ikke VW kvalitet i kabinen til den pris, og kan man leve med det, så det en god bil smiley

  • Patrick S
    Patrick S Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 18
    #4   30. jun 2015 Er det en bil folk vil anbefale, når økonomien ikke er bedere, og der er barn på vej?:)

  • #5   30. jun 2015 ja helt sikkert, jeg har en kollega som har en Dacia Duster med frontbøjle den ser fed ud smiley

  • Patrick S
    Patrick S Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 18
    #7   30. jun 2015 Det kunne måske være at jeg som skeptikker skulle prøve en tur mere i en!:)

  • Patrick S
    Patrick S Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 18
    #9   30. jun 2015 Okay, ja det er mere A-B, men selvfølgelig også langture i ny og næ

  • #10   30. jun 2015 jeg vil ikke anbefale 1.6 den er for gamle at køre i.. tag heller den nye motor som også går længere på literen..

  • Patrick S
    Patrick S Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 18
    #11   30. jun 2015 Nye motor? Vi er KUN interesseret i benzin bil, og så mellem klasse modellen

  • #12   30. jun 2015 ja det er benzin jeg snakker om der 2 motor 1.6 og 1.2 TCI

  • Patrick S
    Patrick S Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 18
    #13   30. jun 2015 Når man kigger på dacias hjemme side, så under Ambience modellen er der kun en 1.6 16v.

    Nu ved jeg ikke hvor mange heste og hvor meget moment 1.2 Tci har, men vi kunne godt tænke os at der er bare en lille smule skub i, som i 1.6'eren. Ved godt det ikke er noget vildt skub der er.


  • #14   30. jun 2015 ja 1.2 tci er kun på top ud gaven, så den kommer op på 180.000kr

  • Patrick S
    Patrick S Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 18
    #15   30. jun 2015 Ja lige præcis:)

  • #16   30. jun 2015 men du spurgte om motorene http://www.dacia.dk/specifikationer-duster/

  • #17   30. jun 2015 du kunne også købe den her ? http://www.dba.dk/dacia-duster-12-tce-125/id-503343021/

  • Patrick S
    Patrick S Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 18
    #18   30. jun 2015 Ja men vi er ude i at snakke om faktisk at købe den helt dyre model, med den 1.2 motor. Vi vil bare gerne have den trillende ud fra forhandleren med 0km på blokken smiley

  • #19   30. jun 2015 ja det føles også godt tro mig, jeg har selv prøvet det.... men det var bare spare lidt penge..

  • Patrick S
    Patrick S Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 18
    #23   1. jul 2015 Jeg aner slet ikke hvordan 1.6 køre, da vi under prøvekørslen kun fik lov at prøve en diesel

  • Patrick S
    Patrick S Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 18
    #25   1. jul 2015 Altså nu er vi vandt til at køre i en corolla 1.3 16v efi 88hk, så den burde umuligt være lige så død som en corolla

  • Patrick S
    Patrick S Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 18
    #27   1. jul 2015 Crazy smiley

  • #28   1. jul 2015 crash testen var så ringe at bilen var ved at blive forbudt i sverige. så hvis du har barn på vej vil jeg overveje en anden bil. restværdien er også utrolig ringe. Det er fint nok i får lov at prøve en ny dacia men når den blive 4 år og dumper til syn, begynder at ruste og generelt går i stykker så er det ikke så smart. jeg havde nok købt en brugt avensis hvis jeg havde barn på vej. på den måde mister i færre penge og får mere udstyr og luxus samt bedre holdbarhed.

  • Patrick S
    Patrick S Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 18
    #29   1. jul 2015 Tusind tak for ærligt svar @superfjams!

    Må kigge rundt og se hvad der er på markedet af evt Avensis. Dog er jeg også faldet for en Mazda 6 fra 2010


  • #30   1. jul 2015 mazda6 er også en god bil. kig efter rust i kanterne smiley passat og skoda octavia ville måske også være muligheder ?

  • Patrick S
    Patrick S Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 18
    #31   1. jul 2015 Passat er også på tale, men en Octavia kommer ALDRIG til at ske i følge min kæreste :'D

  • #32   1. jul 2015 Hvorfor ikke kigge på den nye Suzuki Vitara, den er en ikke meget dyrere end en Duster og driftøkonomien er meget lavere, så i det lange løb, burde den ikke koste mere...

  • Patrick S
    Patrick S Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 18
    #33   1. jul 2015 Vi er kommet mere ind på Mazda 6 nu. Suzuki er jeg meget modstander af. Jeg kender dem ikke så godt og har ikke lavet specielt meget på dem. (Er udlært mekaniker)

  • #35   1. jul 2015 Lyder som en besværlig kost. Skift hende ud...

  • #36   1. jul 2015 Sammenlignede du lige en helt ny bil med en fra 09 i sikkerhed ? Hvis du skal sammenligne sikkerhed skal du tage biler fra samme segment.
    Dvs en dacia er forældet. den mister værdi hurtigere. den går hurtigere i stykker. den har mindre udstyr. mindre komfort.
    En avensis fra 12 kan du få for under 200.000,- så er du også fri for folk griner af dig når de ser dig.

    Man får oftest hvad man betaler for. og en rumænsk discount bil bygget på 20 år gammel renault teknologi er simpelthen ikk at foretrække. uanset hvem man er. Ja der er nogen der er glade for deres dacia nu. men om 5 år så må vi jo se om de skal ha dacia igen smiley

    http://www.hvilkenbil.dk/billig-dacia-dumper-crashtest/


  • #37   1. jul 2015 Jeg skrev nu bare den ikke var livsfarlig at køre i. Ikke så meget andet. En anden ting er vel at Dacia som sådan består af stumper fra renault der er rundt regnet 10 år gamle hvilket vil sige jeg ikke rigtig ser nogen pointe i at sammenligne med en bil fra 2015. Men fred nu være med det.

  • #38   1. jul 2015 Af de dacia`er der findes så synes jeg faktisk den er lidt fed.

    Fun facts .
    Den er testet i militært øvelses terræn, og hvor en Q7 gav op, der fortsatte dusteren smiley .


  • #39   2. jul 2015 Jeg er ret sikker på, at når man tildeler stjerner til biler, så skal man tage den mindste udstyrspakke - og Duster har ikke ESP/ESC som standard - og derfor får den ratings baseret på det. Og hvis man gransker lidt i pointene, der udløser stjerner - så koster det altså ret meget, hvis en moderne bil ikke har ESP.

    MEN så vidt jeg ved, så sælges Duster/Lodgy KUN med ESP i Danmark.

    Hvis man kigger på voksen og børnebeskyttelse i NCAP-testen, så er den altså slet ikke så ringe. I moderne NCAP-tests så vægter "pedestrian" meget mere end hvad den gjorde for nogle år siden - og her klarer Dacia sig ikke super godt smiley

    Altså: min pointe er bare, at Dacia generelt får meget kritik for der kun er 3 stjerner i NCAP-ratingen - MEN: ESP koster rigtig meget i testen - og ESP findes i alle danske daciaer. Og hvis man i tillæg kigger på hvor meget "Pedestrian" efterhånden fylder i den samlede score, så vil jeg vove at påstå, at Dacia generelt mister en stjerne på de 2 punkter.

    Og ang. børn i en Dacia duster: i crash testen scorer Dacia Duster 78% i "CHILD OCCUPANT" - en Tesla Model S scorer 77% smiley

    Stjernerne giver et fint overblik - men nogle gange er de altså ikke helt retvisende. Der er mange faktorer i NCAPS ratingsystem - og man kan faktisk selv regne ud hvor meget det koster at fx. ESP ikke findes i den testede udgave - Javel, en skoda superb eller Volvo v60 ER en mere sikker bil - og Dacia er IKKE de sikreste biler på markedet - i know!. Men at sige en Duster er livsfarlig at køre i pga de kun 3 opnåede stjerner - det passer altså ikke...


  • #40   2. jul 2015 Superfjams: Ligesom i tidligere emne omhandlende Dacia er dine argumenter usaglige og ukorrekte. Hvordan ved du at Dacia ruster efter 4 år? Og hvis rust efter 4 år er et problem, hvordan kan du så med god samvittighed anbefale en Mazda??
    Og Dacia er markedsført som et alternativ til en BRUGT bil, og prissat derefter. Diskussionen om crashtest har vi tidligere haft, men du har ikke fattet pointen.


  • #41   2. jul 2015 Og Rene tidligere var du lige så ignorant som nu da du ikke vil læse det som der blev skrevet. Bruger overvejede dacia, kia og skoda. (3 nye biler) straks kom du med argumentet omkring den var lige så sikker som en brugt bil. men da bruger ikke overvejede brugt bil kunne det være fuldstændigt ligegyldt det du sagde. Hvis vi skal sammenligne 3 biler kan du ikke opfinde dine egne fordi det hjælper dit argument!

    Det korte og det lange er at man får hvad man betaler for. Jeg arbejder med alle bilmærker til dagligt og kan ud fra vores statestikker konkludere at discount mærker er en forkert satsning fordi man tror man får guld for en 5'er. uanset om det er en chewoo eller en 20 år gammel rumænsk bil forklædt som ny.

    Køb en Dacia hvis du gerne vil. Jeg arbejder som "Car Advisor" og vil fraråde det.

    Btw så er der lavet en side der hedder http://www.rustyduster.co.uk/






  • #42   2. jul 2015 Du gør da et ufatteligt ringe stykke arbejde som "Car Advisor", hvis du bruger rust som et modargument på de ene side, og anbefaler en Mazda på den anden side. Man skulle tro, du er en af de uduelige stereotype bilanmeldere fra FDM?
    Der er ikke rappoerteret om problemer med rust i Dacia Duster i Danmark, og rustangrebene i dit link er specifikt for højrestyrede biler.
    Det er dig selv der bringer sikkerhed på banen, og jeg syntes Simon T har lavet en fin redegørelse, som du også burde kunne forstå.
    Til prisen er Dacia et rigtig fint køretøj, det er der heldigvis rigtig mange herinde der er enig, så din skræmmekampagne mod mærket er trættende.


  • #43   2. jul 2015 Hvis man vælger en dacia må jeg gå ud fra man er ligeglad med rust. derfor kan man anbefale en mazda da den holder bedre. har højere restværdi. Mere udstyr og nemmere at sælge igen.

    Nu har jeg kigget på din bilpark og forstår straks hvorfor du intet forstår. Lad os sige du får ret. Køb en Dacia. Verdens bedste køb hvis man er til ringe biler. Du er jo sygt renault farvet.

    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/seat/ibiza/12-tdi-75-style-st-eco/2537871 <--- ps. det her er et bedre køb


  • Patrick S
    Patrick S Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 18
    #44   2. jul 2015 Der er ikke plads nok i en Ibiza. Derfor er jeg mere til Mazda 6

  • #46   2. jul 2015 falco der er jo heller intet terræn i nogle af de biler de kan nada ude i det smiley men stadig fed den kunne længere

  • #47   2. jul 2015 Patrick, du kan sagtens købe en duster, det er intet at være bekymret for.
    Du får en billig og holdbar bil, ja det kan godt være at plastik kvaliteten ikke lige er i top, og at nogle samlinger er lidt la la, men hvad angår mekanisk og rust er der intet at være bekymret om ( med mindre at man er et svin med sin bil ).
    Dem som skriver at de ikke kan holde ved INTET omkring mærket eller har det mellem hænderne, de antager kun en holdning.
    Dog vil jeg giver ret i at 1,6 motoren skal man holde sig fra, den er bovlam, det bedste bud er 1,2 Tce, hvis det absolut skal være benzin.
    Der har være skrevet om at bremserørene tærede op efter 8 mdr, Hmmm, jeg gad godt se et bremserør lavet i speciellegering ( kender ikke betegnelsen ) ruste op på så kort tid, selv et stål rør uden nogen form for beskyttelse under strengeste forhold ville ALDRIG tære igennem på så kort tid.
    Rust mæssigt er Daica langt bedre undervogns behandlet fra fabrik af end mange at de dyrere europæiske mærker.
    At nævne mht. motor.
    1,2 Tce er Nissan motor m. kæde.
    1,5 Dci kører nu på 6 generation, som har været i produktion siden 2002 uden de største problemer ( og nej der er ikke problemer med EGR ), motoren er også taget i brug af Mercedes, da de ikke kunne lave en lille motor selv der kunne oveholde Euro 5/6 kravene.
    Gearkasser / undervogn er der ingen problemer med, mht. 4X4 er det centerdiff fra Nissan Qashqai, der er monteret på sådan en fætter.
    Nu kan det godt være at nogle kommer at siger at jeg er farvet af Renault / Dacia, jeg har kun 18 år erfaring med mærkerne
    Det er jeg måske, jeg kan bare ikke forholde mig til 17-18 årige, samt folk som ikke arbejder med mærket, der tydeligvis IKKE ved hvad de snakker om, prøver at "hjælpe" andre folk, men bare kommer kommentarer der bare viser der holdning til hvad de mener, og ikke deler viden af erfaring.

    Håber du kan bruge det til noget Patrick

    Ps. der er 3 års garanti på en Dacia, det er der ikke på en brugt bil smiley



  • #48   3. jul 2015 Skulle jeg købe en Duster 4x4 fra ny blev den da bare sprøjtet i alle samlinger med Dinitrol, lister af, tæpper ud, bruger en weekend på det, så er den klar til at komme på vejene. (jeg ville måske også bore nogen huller, men garantien er ikke vild med det)

  • #49   3. jul 2015 Steffen: det forkert,
    1.2 TCE er Renault egen motor
    1.5 DCI er også Renault egen motor som nissan låner i deres modeller..
    Duster 4x4 har Nissans undervogn 4x4 træk på.


  • #51   6. jul 2015 Invader zim.
    1,2 Tce har vi begge ret, det er en motor der er lavet i samarbejde mellem Nissan / Renault, den produceres på Renault's motorfabrik Valladolid i Spanien.
    Taget fra wikipidia
    Main article: Nissan HR engine
    The H engine is an overhead camshaft engine developed jointly with Nissan, who refers to it as the HR engine. 't' means 'turbo-charged'. And 'k' means 'kaizen' which means 'revisioned' in Japanese.

    H4Jt: 1397 cc (turbo-charged petrol engine used on Renault Mégane; unveiled late 2008)
    H4M: 1598 cc (petrol engine used on Renault Samsung SM3; unveiled April 2009)
    H4Mk: 1598 cc (updated H4M petrol engine used on Renault Samsung SM3; unveiled September 2012)
    H5Ft: 1198 cc (turbo-charged petrol engine used on Renault Clio IV, Renault Mégane III, Renault Scénic III, Dacia Lodgy, Dacia Dokker, Dacia Duster; unveiled 2012)
    H4Bt: 898 cc (turbo-charged petrol engine used on Dacia Sandero II, Dacia Logan II, Renault Clio IV, Renault Captur; unveiled late 2012)
    !,5 Dci fik jeg ikke skrevet at det er Renaults egen motor.
    Dusteren er det kun drivlinen der er Nissan's, jeg er ikke sikker på andet end det er Renault's egen gearkasse der er på den, og resten Nissan.

    Allan, så meget er der overhovedet ikke nødvendigt at gøre på en Dacia, hvis du nogensinde har haft fat i en nyere Daica og prøvet at kigge efter hvor godt den er behandlet ville du ikke med sådan en kommentar.


  • #52   6. jul 2015 Har bare set den engelske side med rustne Daciaer, tror den var i den her tråd.

  • #53   6. jul 2015 De eksempler du ser der, kan snilt også forkomme på langt dyrere europæiske bil fabrikanter, og jeg gider ikke nævne nogle, ved bare at der er mange andre der har større problemer end det der er vist der smiley


  • #56   7. jul 2015 Nu når du siger gravid, tænker jeg jo med det samme sikkerhed.

    Jeg troede egentlig Dacia'en havde elendig sikkerhed, men så slog jeg den op på NCAP.

    Den har godt nok kun 3 ud SF 5 stjerner, men men men.

    Ved børne sikkerhed har den faktisk scoret max point med en 18 måneders dukke i de dynamiske test.

    Det Dacia'en falder på er fodgænger sikkerhed, og aktiv sikkerhed i form af ESC (er åbenbart tilvalg) & seatbelt reminder.

    Så meget bedre end forventet på den front :o)


  • kim m
    kim m Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Svar: 1
    #60   7. jul 2015 Der er en gruppe på Facebook dacia klub danmark hvis du spørg i dette forum vil de med glæde svare på dine spørgsmål


  • #61   7. jul 2015 En klog mand sagde engang: "the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten"

    smiley


  • #65   8. jul 2015 Dacia har pr. tradition været forbundet med Tjekkiet og øst for jerntæppet - med deraf tvivlende kvalitet...
    Det er jeg overbevist om er en skrøne - lidt på samme måde som med Skoda.
    I hvert fald er jeg ret sikker på, at Ejner Hessel ikke havde taget Dacia ind som det 3. billigere alternativ i Mercedes husene, hvis det var noget lort... smiley
    Kender ikke bilen, men har heller aldrig hørt noget dårligt om den.

    Og så er det trods alt ikke alt fra ´Øst blokken´ som var uden talent.
    Den gamle Lada Niva 4x4 har jo faktisk tævet en del af de store drenge i netop terræn...at den så nærmest blev gennemsigtig i løbet af en sæson i Skandinavien (ja, den rustede simpelthen væk), er en anden sag smiley

    Jeg har haft mange underlige biler - og da behovet for år tilbage pludselig var der for plads til barnevogn, men økonomien ikke var der - der blev det til en Berlingo!
    Ikke nogen dyr bil, ikke nogen smart bil, men en helvedes praktisk kummefryser, som aldrig fejlede noget - og hey!! jeg overlevede, og fik i øvrigt flere børn.
    Så det der med at man som mand bliver katreret med sådan en børnecontainer.... hehe smiley





  • #66   8. jul 2015 Hej Patrick
    Så på en Duster ved åbent hus for ca ½ år siden, nåede ikke at prøve den på grund af for lang kø. jeg kiggede under bilen og i dens hjulkasser, og de lagde jeg især mærke til de bagerste hjulkasser, nederst/indvendig mod bagdør slutter skærmkassen af med at være vandret, der vil der med 100 % garanti samle sig skidt og møg og salt om vinteren. Ved køb skal den helt sikkert undervognbehandles, og hvis det fås til denne model skal der også plast inderskærme på den.

    Der bliver snakket meget om sikkerhed ved denne bil, den er ikke den sikreste, men efter min mening heller ikke så dårlig som folk gør den til. En anden sikkerhedfaktor er ens egen kørestil, køre du som et råddent æg skal det nok gå galt, men køre du efter loven foreskrifter og holder god afstand til forankørende som man skal, forbedre det i sig selv sikkerheden. Du kan aldrig gøre noget ved de idioter der køre over for rødt. Eller dem som køre i meget sikre biler og deraf føler at de kan tillade at køre stærkere af den grund og ligger 20 cm bag din kofanger og blinker med deres forlygter. Skal ikke være hellig, køre selv 160-200 km/t på motorvejen få gange om året hvis der er plads til det og jeg er alene i bilen. Min dårlige undskyldning er, at motoren har godt af at blive renset ud eller strække ben ud en gang imellem, og man kan faktisk høre og mærke det på motoren bagefter.

    Hvis jeg havde råd kunne jeg godt selv finde på at købe en Duster (4x4), og selv om man siger at man får hvad man betaler for, synes jeg man her får meget bil for pengene. Jeg er ikke en af dem der griner når jeg ser dem på vejene, tror det i fremtiden bliver en kult bil ligesom Lada Niva blev det.

    Held og lykke med jeres bilkøb, og skriv gerne lige hvad det ender med .-)


  • #69   8. jul 2015 Undskyld...
    Men vi kan vel godt blive enige om, at det ikke ligefrem var forbundet med heltestatus at købe en Fiat/Renault/Whatever - bygget på licens på Balkan og Rusland beslægtede egne smiley
    Skoda var jo heller ingen helte bil, Dacia, Yugo, Lada, Simca (nogle af dem), osv....

    Beklager kompasset svigtede - men min pointe er den samme smiley
    - at bilen ikke er en Mercedes, men sikkert intet fejler for så ville den ikke stå i samme udstilling...som Mercedes.
    - og Fordoms-Per kan være mere end almindelig svær at ryste af... smiley


  • #72   8. jul 2015 RMX giv op med det amerikaner skrammel smiley de mister for hurtigt værdi og så ruster de om muligt mere end dacia

  • #76   8. jul 2015 Hellere køreegenskaber. God finish. lækker kvalitet. god holdbarhed. lille værdiforingelse end amerikansk råstyrke. og jeg hader endda tyskere.

    Jap all the way. udstyr og holdbarhed. det mig smiley


  • #79   8. jul 2015 Hvad fanden skal du dog bruge 485 hk til herhjemme?

    Bevares, til tider kan jeg da godt se det sjove i at overhale lige dén bil der foran mig, men det er sgu sjældent, at mine 110 hk ikke kan gøre det.
    Men ja, 24 år gammel, så havde jeg nok de samme tanker.

    Til trådsstarter, så synes jeg det er lidt sjovt, at hun/I kan lide Dacia, men en Octavia er helt væk.

    Er selv hoppet på Skoda vognen denne gang, med en Fabia fra '02 1.4 MPi og en Octavia fra 1.9 TDi '04 - (begge stc.),det er i hvert fald ikke fortrudt.
    Hopper dog nok tilbage til mit Ford næste gang smiley


  • #82   8. jul 2015 RMX jeg ville uden at blinke med øjnene vælge en BMW. Det er okay at have sit eget mærke (mit er toyota) men at leve i en bobbel fjernt fra virkeligheden er ikke iorden!

    Jeg er godt klar over de fleste yotaer er kedelige og skulle jeg vælge en bil med 4 døre blev det nok ikke en yota. Det er nu engang bare det der trigger mig.

    Hvorfor ville du vælge en bil med 4xx hestekræfter der er samlet af bønder uden sans for kvalitet eller finish ? en bil uden skyggen af restværdi. Har du siddet inde en en dodge ? der er jo mere gråt plastik end i min toyota fra 91... og det er meget !!!


  • #85   8. jul 2015 Har den meget udstyr ? nej
    har den gode køreegenskaber i forhold til bmw ? nej
    har den god restværdi når den skal sælges ? nej
    har den god finish ? nej
    lad mig spørge på en anden måde. hvis bmw og dodgen koster det samme ? og dodgen er så meget bedre fordi den har flere heste hvorfor sælger bmw så flere biler ?

    indse nu at dodge er et skrammlmærke der snart dør. power is nothing without control.

    Hvem vil med deres egen fri vilje eje en dodge ?

    Iflg din teori er en Zenvo så den bedste bil i verden fordi den har flest heste ?

    og jeg har kørt dodge. både charger og challenger. begge er forfærdelige.

    en challenger har ikke engang spærediff. det siger vidst det hele. hurra for 500 heste uden spær haha


  • #86   8. jul 2015 Giv Dacia Logan MCV et kig, medmindre du oprigtig har noget at bruge 4x4 til...

    Dejlig børnecontainer, der dog ikke er så god imod de fodgængere du skulle komme til at køre ned, eller dine passagerer på bagsædet når de glemmer selen og ikke bliver mindet om det af bilen.

    Personligt plejer jeg nu bare at køre ude på vejen og ikke fortovet, samt tjekke om mine unger har taget selen på inden vi kører.

    En god gang Pava koster vel 5000 og så er den ged mht rust barberet... Men ja den er ikke ligefrem cool.... Men damn, den er billig i indkøb og drift.
    Videresalg er noget bæ, men er det bare en A-B bil og har du alligevel ikke tænkt dig at skyde den af inden den er udkørt, ja vil jeg da i min nærighed mene at den er et godt valg.


  • Bo M
    Bo M Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Svar: 3
    #88   8. jul 2015 Selvom den er billig mener jeg ikke den lave pris kan retfærdiggøre dårlig sikkerhed specielt ikke når I venter barn. Kvaliteten er ringe i kabine og bilen er for gammeldags og for billig at se på, køre i og være i. Gensalgsværdi???

  • #89   9. jul 2015 ...(jeg er bare glad for min Smart)... smiley

    smiley


  • #90   9. jul 2015 "Selvom den er billig mener jeg ikke den lave pris kan retfærdiggøre dårlig sikkerhed specielt ikke når I venter barn."

    Bo M@ - Er den virkelig så usikker at putte sit barn i? Hvad er det helt konkret der er galt med den?


  • #91   9. jul 2015 @ Bo M:

    Dusteren scorer faktisk top point i sikkerheden for børn..

    http://www.euroncap.com/en/results/dacia/duster/10968


  • #92   9. jul 2015 Måske ikke i top, men da i hvert fald ikke helt kritisk...

  • #93   9. jul 2015 Købte mig en brugt BMW 120i for 150.000kr årg. 2007 med 140.000km. på klokken. Ser af og til en Dacia Lodgy og tænker "Jeg kunne jo have fået en helt ny bil for de samme penge...." Men når man så tænker f.eks. 4år frem så har omkostningerne sikkert været de samme, MEN skal jeg så sælge vognen igen, så har værdi-tabet med garanti været mindre på BMW'en end på Dacia'en og jeg har været MEGET gladere for at køre i BMW'en..... Nu ved jeg godt at BMW'en er mindre men der er også andre og større BMW'er som man måske skal give lidt mere for som brugt end en ny Dacia, men regnestykket er nok stadig bedre om 4 år......

  • #94   9. jul 2015 Deutsche_
    Jeg har nu ellers været glade for mine Ford'er.
    I har for mange FORDomme smiley hehe

    Selv en 2000 kr Mondeo fra 1993 kørte bare derud - indtil syn, hvor undervogn var smadret pga. tidligere ejer, og kendte ham godt.
    Så den 2.0 Zetec motor kan holde til tæsk!


  • #96   10. jul 2015 Men vil ikke mene vi har noget at bruge den slags maskiner her i DK.

    Ikke udover, hvis du skal slæbe noget stort selvfølgelig.


  • #98   10. jul 2015 RMX !
    Hvis han vælger dusteren med 4x4. så kan den jo lige præcis også det smiley .


  • #100   10. jul 2015 Det har en Land rover defender da heller ikke?.

  • #102   10. jul 2015 Det jo ikke det det handler om.

  • #104   10. jul 2015 RMX: du nævner jo alt muligt andet end det trådstarter siger er grunden til de kigger på en duster

    "vi har også været ude og prøvekøre en. Grunden til at hun gerne vil have sådan en, er fordi den er rummelig i forhold til at hun er gravid."


  • #106   10. jul 2015 Ts: hvor kan man finde lækker morgenmad i Århus?

    BG: du skal ikke have morgenmad, du bliver meget mere mæt af aften buffet i Kbh!

    smiley


  • #107   10. jul 2015 Hvorfor taler du så om defendere ?? smiley smiley

  • leif L
    leif L Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 2 Svar: 2
    #109   10. jul 2015 Dacia dustert bruges som taxa ambulance service vogn i Tyrkiet hvor den regnes for en Renault som er meget populær som et pålidelig bil. Bilen er også robust og kan bruges på dårlige veje. Ikke luksus men en god brugsbil


  • #110   10. jul 2015 RMX !
    Men du startede smiley .


Kommentér på:
Dacia duster!!

Annonce