{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.747 visninger | Oprettet:

Ferietrafik på A7 i weekenden - alternativ rute {{forumTopicSubject}}

Iflg. FDM bliver der massiv trafik på A7 i weekenden pga. vejarbejde og ferietrafik - specielt mellem Neumünster og Hamburg. En lille bid ved Hamborg er endda spærret helt fra fredag til søndag.

Vi skal til Bremen på lørdag og kigger på alternative ruter. Er der nogen, der kan fortælle mig om disse ruter giver god mening, eller der er bedre alternativer:

1. A7 til Rendsburg --> 77 til Itzehoe --> A23 til Hamburg

2. A7 til Rendsburg --> 210 til Kiel --> A21/A1 øst om Hamburg

Begge ruter er selvfølgelig længere, men hvis det kan spare et par timers køkørsel gør det jo ikke noget smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ferietrafik på A7 i weekenden - alternativ rute
  • #1   1. jul 2015 Itzehoe gør det umiddelbart ikke bedre, så vidt jeg er orienteret.

    Heller ikke Rendsburg til Kiel, da det er ret tæt på Hamburg det går helt galt.



  • #2   1. jul 2015 jeg ville dreje fra ved rendsburg og så tage 77 mod itzehoe og derfra finde en vej til gluckstadt og så tage færgen over til wischhafen og derfra til bremen, det er en ganske fin vej og det går ligeud meget af tiden.
    kan fortælle at fra neumunster og til hamborg er der lige pt 42 km vejarbejde
    samtiddig er a7 total lukket fredag fra kl 22 ved schnellsen og den åbner først igen søndag


  • #3   1. jul 2015 Det er i den første del af Hamborg og til tunnelerne det er galt.
    Men der er også mange små strækninger inden der er vejarbejde..
    Tror umildbart det bedst kan svare sig at væbne sig med tolmodighed og så køre hjemme fra i rigtig god tid..


  • #4   1. jul 2015 lidt info om vejarbejdet før hamborg

    profilbillede
  • #6   1. jul 2015 Allan P - er det noget du ved eller tror? Hvis du ser på kortet og tager Kiel mod syd, kan vi jo slippe for Elbtunnellen og komme over på 1'eren mod Bremen øst om Hamburg, så vi helt slipper for A7 syd for Rendsburg, hvor alle problemerne starter. Sikkert andre, der vælger den rute, så forventer ikke 200 i timen hele vejen, men Hamborg giver helt sikkert 2t+ køkørsel.

    Færgeruten er en mulighed, men der kan jo også være kø ved færgen lørdag eftermiddagen, så den er svær at vide noget om på forhånd....


    profilbillede
  • #8   1. jul 2015 Tak, det hjælper lidt på det, for man er jo totalt fanget der. Når først man er ved færgen, er der ingen nemme alternative ruter smiley

  • #9   2. jul 2015 jeg har været med den færge adskillige gange og har aldrig været ude for ikke at komme med næste afgang. skulle jeg til bremen var det den vej jeg ville tage. for du kan bide spids på at a7 er enhver bilist værste mareridt denne week og de næste mange uger

  • #10   2. jul 2015 Nej jeg er ikke sikker på det. Så med andre ord, vil ikke ligge hovedet på blokken smiley

  • #11   2. jul 2015 Tak for jeres input. Vi prøver færgeoverfarten....vejret ser jo godt ud, så om ikke andet får vi en hyggelig tur med taget nede på BMW'en smiley

  • Ole V
    Ole V Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Svar: 1
    #12   4. jul 2015 Er der nogen der ved om færgen sejler døgnet rundt, eller hvornår sidste afgang er lørdag aften ?
    Ole


  • #14   5. jul 2015 Vi undlod at tage færgen, da der på hjemmesiden stod min 2 timers ventetid. I stedet tog vi ruten til Kiel og sydøst om Hamburg uden overhovedet at køre i kø. Der var heller ingen vejarbejde på den rute. Det må have sparet os flere timer, for i radioen snakkede de om kæmpe sammenbrud på A7.

Kommentér på:
Ferietrafik på A7 i weekenden - alternativ rute

Annonce