{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.835 visninger | Oprettet:

GOLF 1.6 SR HJÆLP TIL VOLDSOMT OLIEFORBRUG!!! {{forumTopicSubject}}

er blevet spurgt om jeg ikke kan skifte en toppakning på sådanen en golf der fordi der har et olieforbrug, på 2l inden for 1000km. Der er ingen tegn på toppakningen skulle være gået. Der er intet vand i olien eller olie i vandet, bilen ryger ikke og lugter på ingen måde af afbrændt olie, Og set udefra er motoren tør, så der smider det ikke ud ihvertfald.
- Har set et par forumer med dette emne, men der er ingen der har erfaring med problemet ud over det sædvanlige olietyv stempelrings snak. Syntes bare ikke det virker så nemt som stempelringe eller olietyv da den ikke virker som at forbrænde al den olie med benzinen.. Bilen er synet inden for 2 månder uden anmærkninger på moterens emissionstal..
Håber der er nogle der kan hjælpe smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  GOLF 1.6 SR HJÆLP TIL VOLDSOMT OLIEFORBRUG!!!
  • #1   3. jul 2015 Er olieforbruget pludseligt opstået?

  • #2   3. jul 2015 Ja det kan man godt sige. 5-6000km efter han har fået bilen. Godt nok har han ikke tjekket olien regelmæssigt så det var først da lampen tændte han blev opmærksom på det. så fyldte han olie på som det skulle være, og har så kørt ca 1000km og den har slugt godt og vel halvdelen af oliemænden (2L).

  • #3   3. jul 2015 Hvis olienlampen har lyst, har du vel næsten dit svar der?
    Hvis olielampen lyser og du kører bare en smule videre, er der stor chance for at motoren er færdig.


  • #4   3. jul 2015 Det ved jeg godt, men manden siger motoren blev slukket da lampen tændte.
    Men at den har brugt 4L inden for 7000 er jo Heller ikke helt optimalt. Og kan se der er flere der har haft problemet selv med motore der har kørt under 100.000.
    men ja det kan selvfølgelig også Være normalt slid, som stempelringe. Men det jeg spørg om, er om der er andre de har oplevet det samme med en motor der ikke har haft tabt olietryk. (:


  • #5   3. jul 2015 Og hvis den havde kørt videre uden olietryk og burde det meget vel kunne mærkes på motoren. Men trods det olieforbrug går den faktisk rigtig pænt. Og der er rigtigt med liv i taget i betragtning af det en 1.6. Har kørt andre 1.6er af samme motor som ikke bruger olie der går meget værre.

  • #6   3. jul 2015 Som du selv siger er det meget normalt den motor bruger meget olie, og de er somregl færdige når de begynder på det..
    Har ikke oplevet mange tilfælde hvor folk begynder at renovere dem.


  • #7   3. jul 2015 Men altså, det kan jo også være andre ting..
    Men det plejer at være pga alm slid de begynder på det, så må man vurdere om i gider skifte stempelringe osv.


  • #8   3. jul 2015 Hej
    Fler muligheder
    Oprevne cylindervæge grundet tørløb og manglende smørring
    Knælket oliskraberimg
    Trøskede ventilstammepakninger
    Tilstoppet olofælde i topdøksel
    M.v.h. KP


  • #9   3. jul 2015 Jeg laver en kompressions test på den imorgen og ser hvad den siger. Også må jeg skille den ad og vurdere derfra.
    Tusind tak for svarene ihvertfald ??


  • #10   4. jul 2015 Pas på, motoren er med løse foringer. Så hvis du rykker toppen af må du endelig ikke dreje på krumtappen mens den er afmonteret. Det er bare en lorte motor, de fejler alt

  • #11   4. jul 2015 Bliver nødt til at dreje på det for at tjekke for revner i cylinder gangen. Har gjord det før uden foringer popper op, så håber da på det kan lade sig Gøre igen. Men tak for tippet smiley
    - forstår bare ikke hvad fanden det er, kompressions ligger omkring de 9bar på alle 4, fog der er ikke tegn på den soder betydeligt mere. Kan sku ikke helt regne ud hvad det præcist skulle Være smiley


Kommentér på:
GOLF 1.6 SR HJÆLP TIL VOLDSOMT OLIEFORBRUG!!!

Annonce