{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.261 visninger | Oprettet:

magnus j
magnus j
Tilmeldt:
19. jul 2008
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 62

Råd om nyere stor hatchback/lille st. car {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Håber I kan komme med lidt tips.
Er på jagt efter ny bil - p.t. kører jeg i en 2001 Fabia, som for så vidt er udemerket, men jeg er ved at flytte til Norge og skal derfor ha' ny.
Samtidig vil jeg gerne have en lidt nyere og lidt større bil.

Bilpriserne i Norge er stort set sammenlignelige med DK (kun lidt dyrere).

Har I gode tips til hvilke modeller der er værd at kigge efter?
Er på jagt efter en mellemstor bil med lidt bagageplads, fixpunkter til tagbøjle og lidt frihøjde til kørsel på dårlige veje og i sne.

Har selv kigget på Citroen C4, Ford C-max og en nyere Fabia st. car, men er ærlig talt ikke ret meget inde i bilmarkedet og er meget åben for foreslag - og hvad jeg skal være obs på med standardfejl og motorer på de pågældende modeller.

Min umiddelbare tanke er ca. 100.000 kr og ca. årgang 2010, men begge dele kan justeres.

Skyd ivej!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Råd om nyere stor hatchback/lille st. car
  • Emil Ø
    Emil Ø Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 876
    #1   3. jul 2015 Det bedste er selv at gennemsøge markedet da alle jo har forskellige meninger men et bud Skoda Octavia god bil til prisen smiley

  • #2   3. jul 2015 Den der køre længst, billigst, og komfortabel..

  • magnus j
    magnus j Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 62
    #3   3. jul 2015 Emil; synes jeg har gennemsøgt markedet så langt min viden kommer, men der er så stort et udvalg, så for at begrænse søgeresultaterne lidt spørger jeg om hjælp her inde smiley

    Har også kigget lidt på ~2007-2008 Avensis, nogen erfaringer?

    Double D; jaeh, no shit sherlock smiley
    Men med begrænset viden ville det være rart at have lidt at gå efter, særligt fordi søgeparametre som frihøjde og fixpunkter er ret svære at have med at gøre....
    En søgning på finn.no (tilsvarende dba) bare omkring Oslo, ud fra de søgekriterier jeg kan sætte op, giver ca. 600 hits...


  • Emil Ø
    Emil Ø Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 876
    #4   3. jul 2015 Avensis er en fin bil de kører godt men om det er en for dig kan du jo ikke rigtig sige før du har prøvet den

  • magnus j
    magnus j Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 62
    #5   3. jul 2015 Tjah, udseendet er fint, og går ikke voldsomt op i det uanset - min Fabia er ikke ligefrem en luksusbil, men har fint opfyldt mine krav til komfort, det eneste jeg efterspørger er lidt mere bagageplads, bedre benzinøkonomi og lidt mere luksus (elruder, AC, gerne cruise control, men ikke et krav)...

  • #6   3. jul 2015 Du har selv svaret på det jo?
    AVENSIS, OCTAVIA, PASSAT, VECTRA, so on.


  • magnus j
    magnus j Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 62
    #7   3. jul 2015 Jeg har nævnt dem, jeg umidelbart er stødt på, men ved som sagt nada om dem, og ved ikke om der er modeller jeg overser, om der er nogen modeller jeg bør styre uden om, fordi de er kendt for at have problemer osv. osv.
    Og derfor spørger jeg her, i håb om, at der er nogen der er mere erfarne end mig.


  • #8   3. jul 2015 Meget afhænger af dit kørselsbehov, korte eller lange ture, terrænkørsel, sne kan du nok ikke undgå. Subaru Forester eller Outback er meget anderkendt i Norge, evt i diesel- benzin er ikke særlig økonomisk, men så holder dit budget ikke, da de jo er noget dyre i forhold til Avensis og lign, men du får noget mere bil, der kommer frem overalt

  • magnus j
    magnus j Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 62
    #9   4. jul 2015 Hans; tak - kørselsbehov bliver meget blandet; korte ture til/fra arbejde (~10km) og lange køreture til DK og rundt i Norge med kørsel på dårlige veje og i sne.

    Jeg havde oprindeligt overvejet diesel, men Oslo er åbenbart ved at indføre et forbud mod diesel-biler på dage med særligt høj partikelforurening...


  • Daniel
    Daniel Tilmeldt:
    nov 2008

    Svar: 99
    #10   4. jul 2015 Hvis du selv har en liste med biler, er det næste skridt så ikke at tage ud og prøvekøre dem, for at se om der er en du bliver forelsket i?

  • magnus j
    magnus j Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 62
    #11   4. jul 2015 Daniel; har en delvis liste, som er genereret på et meget tyndt grundlag - og derfor prøver jeg at finde ud af, om der er nogen på min liste der bør ryge, og om der er andre, jeg bør inkludere før jeg sætter 3 uger af til at lokalisere eksemplarer og få dem prøvekørt...
    Og der ud over er der ofte bilmodeller der har kendte problemer/svagheder, som er værd at være obs på - hvilket jeg håbede der var andre der kunne hjælpe med.


  • Daniel
    Daniel Tilmeldt:
    nov 2008

    Svar: 99
    #12   4. jul 2015 #11 Ah på den måde. Tænkte jeg at du havde gjort. smiley
    Måske du skulle smide listen op. Så har folk lidt lettere ved at hjælpe smiley


  • magnus j
    magnus j Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 62
    #13   4. jul 2015 Det er det jeg har gjort i mit oprindelige indlæg; Citroen C4, Ford C-max og en nyere Fabia st. car - dertil er kommet Toyota Avensis...

  • Daniel
    Daniel Tilmeldt:
    nov 2008

    Svar: 99
    #14   4. jul 2015 Okay. Hvis du kan lidt tysk kan ADAC hjælpe : https://www.adac.de/infotestrat/tests/auto-test/default.aspx
    Ellers kan google translate hjælpe lidt på vej. Jeg har ikke erfaringer med nogen af de biler du skriver om . Ikke mekanisk i hvertfald


Kommentér på:
Råd om nyere stor hatchback/lille st. car

Annonce