{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.792 visninger | Oprettet:

Hurtig stationcar til omkring de 100.000 {{forumTopicSubject}}

Ja man bliver vel lidt mere fornuftig med alderen, er det ikke sådan man plejer at sige? smiley
Den eneste jeg selv har kunne finde, er en Opel Vectra OPC Stc. V6 2.8T 280Hp
Kan i komme med andre alternative biler som matcher mine krav?
- Gerne nogenlunde lige så frisk som Opel'en, og måske med samme tunings muligheder så man ikke skal ud og eftermontere turbo osv.
- Gerne en bil der har gået omkring de 200.000 Km og ikke en udkørt taxa.
- Må ikke være ældre end 15 år, og må max koste omkring de 100.000,-


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hurtig stationcar til omkring de 100.000
  • #2   5. jul 2015 Myggen
    Fint alternativ, Men ser ingen ide i at købe denne Audi frem for Opel'en (udover det selvfølgelig er en Audi) Men så er den også Langsommere end Opel'en og bruger NOGET mere benzin smiley

    Andre gode forslag? smiley


  • #3   5. jul 2015 Kan man få en Vectra OPC til 100.000 kr?

    Eneste alternativ jeg kan se, vil være en Ford Mondeo ST220


  • #4   5. jul 2015 Saab eller Volvo med 2.5T motor? de tunes jo tit op i nærheden af 500hk.

  • #5   5. jul 2015 Nå jo, Ford Mondeo med overstående 2,5 Turbo motor.

  • #6   5. jul 2015 Nissan stagea hvis du kan finde en smiley

  • #7   5. jul 2015 Double D

    Ja, den her er lige blevet solgt for snuden af mig..
    - http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/opel/vectra/28-opc-wagon/2509295

    Grease Monkey

    Ja dem har jeg også kigget lidt på, men de Volvo'er jeg har fundet har gået en del over 300.000 og jeg har kun set Saab med den lille 2.0T 210hk. Har ikke lidt stødt på nogen med 2.5T?


  • #8   5. jul 2015 Det var også mest ment til volvo....

    Saab laver dog 9-5 modellen med 2.3T 230hk mener endda op til 250hk fås?


  • #9   5. jul 2015 Double D

    Jeg bryder mig bare ikke så meget om udseendet på en Mondeo. Men det er en rigtig fin motor der ligger i den.

    Simon E

    Sidst jeg så en StageA til salg, stod den vidst til 200-300.000? smiley smiley


  • #10   5. jul 2015 Grease Monkey

    Det må vidst være til sjældenheder man ser dem smiley

    Du ved vel ikke så meget om motoren i sådan en Vectra OPC, hvordan den har det med og blive tunet lidt, kontra sådan en Volvo T5 motor? Jeg har igennem mange år hørt at Volvo's motor skulle være så pålidelig osv, og den har jo heller ikke vist tegn på andet igennem de mange år. Men nu er Opels motor jo forholdsvis ny, men hvad jeg har hørt så skulle den også være utrolig stærk og pålidelig, og hvad jeg har læst mig frem til, så stammer motoren fra det Australske Holden som i Australien er på 3,6L, Men herhjemme ''kun'' på 2.8L.

    Opel, Saab, og Cadillac skulle vidst alle bruge denne motor.


  • #11   5. jul 2015 Bum

    http://www.bilgalleri.dk/marked/bil/saab-9-5-2_3-turbo-hirsch---fabriksny-motor/1906643

    Kender desværre ikke noget til OPC motoren smiley


  • #12   5. jul 2015 Man kan godt få samme 2,8 motor fra OPC´en i en Saab. Den hedder Turbo X.

  • #13   5. jul 2015 Hvor er den Vectra OPC henne.
    jeg kunne ikke finde den på bilbasen smiley .


  • #14   5. jul 2015 Falco

    Nej det er forståeligt nok, når den blev solgt lige for snuden af mig, til lidt over 100.000,-
    havde du nogle forslag til 'andre' alternative biler, eller havde du bare lige brug for at melde noget negativt ud?


  • Daniel
    Daniel Tilmeldt:
    nov 2008

    Svar: 99
    #15   5. jul 2015 Hmm. Det første jeg kom til at tænke på var en Mercedes E320 CDI. Med chip laver den omkring 265 hk og trækker også fint. Men dem finder du ikke med under 200.000 kilometer til de penge. smiley
    Jeg lavede en hurtig søgning på bilbasen og der er flere passat'er . Både 2,0 TFSI, som jeg ved kan tunes og også en enkelt v6 FSI. Der er også en Alfa 159 sportwagon, som jeg personligt synes jeg rigtig fed. smiley
    Søgninger er her : http://www.bilbasen.dk/brugt/bil?PriceFrom=75000&PriceTo=125000&MileageTo=250000&ZipCode=0000&IncludeEngrosCVR=True&IncludeSellForCustomer=True&IncludeWithoutVehicleRegistrationTax=True&IncludeLeasing=True&Cartypes=Stationcar&HpFrom=200&HpTo=


  • #16   5. jul 2015 Til dem som ikke kunne se OPC'en smiley

    profilbillede
  • #19   5. jul 2015 OPC´en til de 100 må være på gule plader ikke ?

  • #20   5. jul 2015 Det er klart at vc opc ikke er en baneracer. Men den køre bedre end de viste i top gear. Det er jo klart, at hvis man slår alle hjælpemidler fra, i en bil der er bygget, til at have disse hjælpemidler, går det galt. Jeg ville gå efter en 255, da de ikke har lige så store problemer med kæden. Hvis du vil have noget til at køre ræs, skal du jo have noget der ikke vejer så meget, som fx en astra opc stc.

  • #23   5. jul 2015 VW Passat 3C 2.0 TSFI? 250HK Kun med chipning.
    evt noget gammel Audi S4 fra slut 90'erne


  • #24   5. jul 2015 Eller en passat W8 ?

  • #25   5. jul 2015 Vil nok holde mig væk fra Passat W8, sløv, dyr, og skrøbelig. Det var vidst den gamle 4,2 FSI motor fra ca. 1995 de proboede i den...

    smiley


  • #26   5. jul 2015 Helt enig med DD
    Hold dig langt væk fra W8
    Skulle den få en mekanisk fejl (hvilket er ret tænkeligt) vil ikke en gang VW røre den!


  • #27   6. jul 2015 Altså mit eneste mål er og finde en forholdsvis ny og flot familiebil med plads til hund og børn osv og som også har lidt udstyr selvfølgelig.
    Og så er jeg af den type jeg helst vil have store stærke motorer med moment, hvor man bare ligger pedalen i bund i 5 gear og lader motoren arbejde hvis man lige vil overhale eller noget. Istedet for at man skal ned i gear og motorer presses og det er turboen som arbejder..
    Jeg har ihvertfald den ide om at en større motor med eller uden turbo holder noget bedre end en lille motor med turbo. Især hvis de skal trække campingvogn på ferie eller lign. Jeg har hvertfald før hørt de 2.0 turbo har brokket sig, enten er toppen gået ellers er turboen..

    Så den eneste bil jeg faktisk har kunne finde som matcher mine krav og til omkring 100.000 er en Opel vectra opc stationcar 2.8 turbo.
    - Den har masser af plads
    - rimeligt med udstyr ( afhænger af ekstra udstyr og årgang selvfølgelig)
    - den er forholdsvis ny (ihvertfald for mig) og så er den da også okay køn syns jeg. Lige en sænkning og nogle fede alusutter, så står den da flot.
    - og så har den kraftoverskud og moment, hvilket er rigtig rart når man skal overhale eller trække noget tungt på krogen. - forhjulstrækket skræmmer mig nu ikke så meget, det er en tung bil i forvejen og med de rigtige dæk på, så burde den få okay bid i asfalten. Jeg har da før set forhjulstrukne biler med 500-600hk som vejer mindre end vectra'en, men med gode dæk på, som får okay bid i asfalten ihvertfald i 2-3 gear.
    Så jeg ville ikke være bleg for at få den en ned til Opel performance center i Tyskland og få pustet måske 500hk i den engang.
    Nu skal jeg jo ikke ud køre dørtræk eller køre rally på de små veje ( det har jeg honda'en til ??)
    Jeg får nok kun brugt krafterne på motorvejen for det meste.


    Hvis nogen kan komme med negative eller positive ting om Opel'en, ( ligesom det med kæden ikke er for god i dem)
    Eller hvis nogen kender en anden alternativ bil, som måske er endnu bedre? Eller hvis det hellere kan svare sig og spare lidt mere sammen og vælge en helt anden, Hvad der så er af muligheder?


  • #28   6. jul 2015 R U H

    Nej det var den ikke, det var med skærme i nakkestøtter og bagsæder med armlæn i midten.


    Elias O

    Hvorfor ville du gå efter en 255 model? går ud fra du mener 255 hk? og det kan man det ikke få i en Vectra OPC Stc. kan man? smiley
    Jeg er ikke på på udkig efter noget til at køre ræs i, men derimod en køn familiebil. som ikke skal gejles blot sænkes og andre fælg på, og så med lidt power i, og evt tunings muligheder.
    Jeg har min gokart, hvis jeg skal ud og lege lidt. Med gokart mener jeg selvfølgelig min Honda Crx, men der nu ikke meget til forskel, udover størrelsen smiley


    Morten D
    Hvilken stationcar ligger godt i en rundkørsel / sving generalt? - tror jeg ikke der er så mange der gør? smiley
    Hvad mener du med den går i resonans? er det ikke noget man kan få fjernet eller evt et andet udstødningsystem på, jeg har været ude og køre i en med miltek udstødning satan i det, den lød dejligt og larmede hverken for meget eller for lidt. den sagde kun noget når den fik lidt og leve af, ellers var det ikke så slemt. Ellers er jeg måske blevet lidt døv med tiden af og køre i min Honda med 2.5'' direkte gennemgang, hverken katalysator, lydpotte eller noget.

    En 2.0 TFSI skal satme stå tidligt op for at kunne være med, alt efter hvilken model og bilmærke du tænker på? den største jeg lige kender til er med 268 hk mener jeg, den har nok en mulig chance ja.

    Den Vectra OPC Stc. jeg var ude og køre i engang, var helt original og standard med 280 hk, den lavede kun hjulspind i første gear, første gear er ubrugeligt, det vil jeg give dig ret i. men udover det så fik den ganske udmærket fat, så jeg ved ikke om din var chippet/tunet eller om du bare havde utrolig dårlig dæk på?

    Ellers noget negativt eller positivt du kan sige om bilen, i den tid du havde den?
    Kostede den dig meget i reparationer osv? hvordan ligger Opels reseverdele med hensyn til pris? - Skal lige siges jeg ALDRIG har ejet en Opel.
    Så jo mere viden og erfaring jo bedre. Du skal også have tak for alt dit info omkring motor og tuning osv.
    ville det være ok med dig, hvis jeg tilføjede dig herover, hvis jeg skulle have nogle fremtidige spørgsmål?


    Caddy Daddy

    Ja en Passat 3C stationcar er også en rigtig fin bil. Men jeg har næsten kun hørt dårlige ting om de 2.0 TFSI motorer. Især efter en chipning eller lidt optimering. Enten er topstykket gået eller turboen..
    En S4 Avant tror jeg desværre ikke man finder til omkring de 100.000. Har set en fra 2003 til 210.000.


  • #29   6. jul 2015 https://www.youtube.com/watch?v=8_Fk53y_xWM&list=PLmZ0kIbkx5ujV_QiN1jhyuVyOUDHA7SmX&index=2

    Faldt lige over denne her på Youtube
    320hp 540nm. Den er muligvis bare chippet, tror jeg. men Den går da okay godt og får også okay bid i asfalten. Man kan se han kører uden antispin. 0 - 100 på 5-6 sekunder.



  • #31   6. jul 2015 Eyman M

    Tror jeg desværre bliver lidt svært at finde til 100.000

    Den første Subaru du linker til, har jo ''kun'' 160 hk, Det er ihvertfald ikke en stationcar jeg vil kalde ''hurtig'' med sin tophastighed på 206 Km/t
    Derimod den anden du linker til kunne godt være aktuelt, men den er jo mere en firhjulstrækker end en stationcar? eller er det bare mig?


  • #34   6. jul 2015 Morten D

    Michelin PS3 er helt sikkert fine dæk, til hverdag og regnvejr osv. men er de gode til og få bid i asfalten på en varm sommerdag? Der ville jeg måske vælge nogle toyo R88 semi-slicks.
    Nej, det er lidt træls med det forhjulstræk, jo flere heste den får, jo sværere får den bare ved og få fat i vejen. Men som sagt har jeg set forhjulstrukne biler som vejer mindre eller ca det samme som feks en volvo 850. Den kunne godt lave 0-100 på de 5 sekunder med forhjulstræk og 500hk. men hvor vidt der var lavet alt muligt ved undervognen, tør jeg slet ikke sige.
    Men noget helt andet, hvad kan du så ellers fortælle om undervognen på sådan en Vectra OPC? kan se den har noget ''sportsmode'' osv? Det prøvede jeg jo slet ikke. jeg kørte kun kort i den, den nåede faktisk kun lige og blive ordenligt varm og få lidt gas. men jeg nåede slet ikke og prøve alt muligt - på da tidspunkt havde jeg slet ikke regnet med og skulle have sådan en bil.
    - Jeg ville da også meget hellere have en Insignia OPC, men det rækker pengepungen slet ikke til på nuværende tidspunkt, dem får man ikke sådan lige til omkring de 100.000,- tror jeg ikke smiley så jeg må nøjes med en Vectra OPC. så når tiden kommer til ny bil igen, kan det være Insignia'en også koster 100.000 hehe.
    Men din Stc. kan alligevel ikke helt sammelignes med en Vectra OPC Stc. Din har jo nemlig 4 hjulstræk hvilket har rigtig rigtig meget og sige med understyringen. Når en forhjulstrukket bil bliver presset så understyrer den, og ja at det så er en stationcar gør det ihvertfald ikke bedre.
    Men du mener at feks en Passat 3C Stc. eller en volvo 850 Stc ville ligge bedre i svingene og sådan end en Vectra OPC Stc?
    - Hvordan er sådan en Vectra OPC ellers og køre i på lange ture osv? evt hvis du har været på ferie i den? og hvordan er motoren enlig med hensyn til holdbarhed? iforhold til feks en god gammel stærk volvo motor?
    Ville Opel motoren kunne holde til at blive chippet eller tunet lidt og så stadig kunne bruges på ferie, tror du?

    En Vectra OPC Stc gør 0-100 på 6,5 sekund ifølge data. - Man plejer vel og kunne gøre det lidt hurtige og de ''plejer'' jo altid og være den sikre side med data'erne. men lad os nu gå ud fra data'erne.
    Så gør en Golf 5 Gti 7,2 sekunder - medmindre det er med DSG så gør den det på 6.9 sekunder.
    En Seat Leon Cupra er muligvis hurtigere ja, deres 240 hk model står til at gå 6,4 sekunder efter data og deres 280hk model helt ned til 5.8 sekunder fra 0-100.
    Men igen, ingen af de 2 biler er stationcars, hvilket enlig er pointen med det hele. - En ''hurtig'' stationcar smiley
    Jeg syns nu også den er køn Vectra OPC'en bare en sænkning og nogen fede sutter på, så skal der ikke rigtig laves mere udover og få den til at rende stærkt, og måske lidt undervogn - kunne det lyde som?
    Men hvordan var Vectra'en ellers i den tid du havde den? havde du nogen store problemer eller reparationer på den?
    Din var en 255 hestes ikke? Så du siger hvis jeg finder mig en 280 hestes model så skal jeg lige være opmærksom på hvornår kæden er blevet skiftet eller kigget på? - er det ligesom med en tandrem at den skal skiftes en gang i mellem eller hvordan? eller kan kæden simpelhen ikke holde til de kræfter? Man plejer jo næsten aldrig og skifte kæden. Men ellers kunne man vel få en forstærket ''tunings' kæde i?
    - Jeg har også hørt lidt om deres turbo'er ikke er så holdbare?


    Men altså det korte og det lange, Hvis jeg fik sådan en Opel Vectra OPC så ville jeg gerne have den ned til Opel Performance Center i Rüsselsheim i sydtyskland. og så have pustet lidt heste i den, bare en 400-500 stykker. smiley
    Hvis det ikke koster en formue..
    Jeg er godt klar over at der skal nye og større turboer til, intercooler, knaster, ventiler, dyser, benzinpumpe måske også osv. Men hvis motoren skal til og åbnes og feks andre stempler i osv. så bliver det en rigtig dyr omgang..
    Og så er det potentiale lidt væk fra bilen og man kunne måske finde en anden bil som stadig matcher mine krav, men med bedre tunings potentiale.
    Er det noget du ved noget om med tuning af Opel'en? Evt nede ved selve OPC?


  • #35   6. jul 2015 PS: En Opel Vectra OPC 2.8 Turbo kan tunes til 310-320 heste og 510-540 Nm med chip kun.

    Men fra 0-100 tror jeg nu stadig Cupra'en trækker fra Opel'en - Men hvad så med ude på motorvejen?
    Men igen, så er Cupra'en jo heller ikke nogen stationcar. smiley


  • #36   6. jul 2015 Du skriver at ALT udover motoren og sæderne, er noget skrammel,
    Hvad mener du helt konkret med skrammel?
    Den jeg var ude og køre i syns jeg da virkede fin både komfort og ikke mindst udstyrsmæssigt. Den sagde ikke en lyd når man kørte i den, ikke noget der raslede eller lign som man tit ser i franske biler. Og så har den har jo alt tænkeligt i udstyr sådan en OPC model? El-ruder, el-spejle, elektriske sæder med varme i, multifunktions rat, Aircon, indbygget skærm i midten med gps, kopholder for og bag, samt armlæn i bag. og endda skærme i nakkestøtterne.
    Ja der er sikker noget jeg har glemt.
    Kan man få dem med soltag enlig, ved du det?

    Altså min nyeste og mest luksuriøse bil har nok været min Passat 3B fra 99, som jeg har oprettet herinde, den havde også næsten alt i udstyr, men langt fra en OPC smiley
    Så jeg har slet ikke kunne finden noget ''skrammel'' over sådan en Opel Vectra OPC, så jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre hvad du syns der var skrammel ved den? smiley


  • #37   7. jul 2015 jeg har vectra c også. havde tænkt meget på at købe en opc da vi så på bil. men gik væk fra det fordi reservedele var for dyre og den dårlige benzin økonomi.
    jeg er glad for min vectra c, men det desværre sidste gang jeg vil eje sådan en.


  • #38   7. jul 2015 Jeg har også en Vectra C stc dog kun en 1,9cdti 150hk og jeg er meget fin tilfreds. En baneracer bliver det aldrig og køreegenskaberne er faktisk temmelig ringe. Undervognen virker meget hård når man kører over "hårde" bump, men når man tager bløde bump som eks vejbump så virker det som om støddæmperne er fyldt med vandmand..

    Har dog planer om at købe en Vogtland undervogn til den, ikke gevind, bare et alm sænk og nogle gode dæmpere. Det er primært fordi den er ret vindfølsom sådan en.

    Men en stor lækker bil med plads til hele familien og en halv dagligstue fra IKEA i bagagerummet er den, og jeg er meget glad for den som familiecontainer.


  • #39   7. jul 2015 jeg synes også at samle kvalitet er meget dårlig på min. jeg har rendt rundt og rettet stort set alt ind. lygter, kofanger og døre og klapper. ved ikke min er blevet samlet op til ferie eller sådan.

  • #40   7. jul 2015 Det lyder lidt som om din er en mandagsbil. Min står 100% skarp. Dog har jeg haft et problem med sikkerhedsselen der dog var nemt at løse selv. Og så har jeg fået et raslende udrykkerleje, men tænker svinghjul, kobling osv nok snart skal udskiftes. Den øvrige samlekvalitet på min er iorden, og med lækker dellæder kabine der egner sig perfekt når man har børn smiley

  • #41   7. jul 2015 Jeg vil ikke kalde den en mandags bil. Den har ikke fejlet noget som helst.
    Har lavet service og skiftet nogle slid dele i undervogne og bremser foran.
    Ellers har den bare kørt hver eneste dag uden problemer.
    Den eneste ting der er træls pt er en dørstopper der larmer lidt og så vil betrækket bag på mine forsæder falde ned. smiley

    Jeg har desværre kun alm grå stof i min. men en del eller hel læder kabine er på ønskelisten.


  • #43   8. jul 2015 prisen ser da ok og så lidt penge efter en maler ville nok stå flot.

  • #44   8. jul 2015 Årh ja min dørstopper knager også helt vildt. Det er fandme træls. Har prøvet at smøre den men lige meget hjælper det.

  • #45   8. jul 2015 ja der kun en vej med en dør stopper, der skal ny på.

  • #46   8. jul 2015 Altså hvis sikkerhedsselen, udrykkerlejet, og en dørstopper er de eneste problemer på sådan en Vectra C så er der vel ikke det store og frygte ved at købe sådan en Vectra OPC?

  • #47   8. jul 2015 så har du fjerde der knækker. udstødning falder af fordi ophæng ruster over. alle døre og klapper bobler i kanter og lister ved forruden bobler. rust i skærm kanter. rat kontakter går i stykker. klima pumpe kommer til at rasle ved de 180.000km. masser af bøsning i undervognen går i stykke og stabilisoter bolte går i hele tiden. kobling hvis du køre den hårdt.

  • #48   8. jul 2015 Men det er jo små ting. det koster ikke mange kroner at skifte.

  • #49   8. jul 2015 det er kun maler arbejde skal laves det koster.

  • #51   8. jul 2015 @Morten D
    4k for et sæt fjedre..?? Den må du forklarer. For du har vel ikke købt 4 originale fjedre, når man kan få Eibach eller H&R for 1200-1800 for et sæt..

    #@MANTADRIVER
    Dørstoppen kan vendes 180 grader med en polygrip tang og så vendes 180grader i døren og er så god som ny igen. Man må ALDRIG smøre dørstopperne, Det bliver det kun værre af... Det er en kugle som triller på dørstop armen. Når den smøres står kuglen stille og slides flad. Og så klonker den.
    Udstødningsophængene ruster ikke på en OPC, da den fra fabrikken er udstyret med et rustfrit system lavet af Remus.
    Listerne ved forruden er jo ikke rust, da de er i alu som er lakeret i vognfarve og som får stenslag, som så korrodere. Fronthjelmen er i alu.

    Tror sgu du HAR fået en mandagsbil, eller også en ejer som ikke har passet den ordentlig.

    Jeg valgte at skifte alle bøsninger til PowerFlex i baghjulsophænget for at slippe for efterfølgende problemer med skæv dækslid. 14stk. blev skiftet og det er super godt. Forventningen er at det så er et lukket kapitel med bøsninger i baghjulsophænget.
    Bærearme er med fast bærekugle og der skiftes så komplette bærearme ved defekt bærekugle. Disse fås i ordentlig kvalitet til halv pris på tyske eBay i forhold til herhjemme.
    Turboen har jeg nu aldrig hørt skulle give problemer.
    Men selvfølgelig kan alt ødelægges og slides op.

    Jeg kan ikke sige andet end at jeg har ejet min i over 4 år og stadig er glad for min.


  • #52   9. jul 2015 Morten D
    Det virker lidt som om du taler for døve ører.
    Du er den eneste i denne debat der rent faktisk har ejet lige netop denne model.

    TS virker meget sikker på at det er en helt igennem fantastisk bil. Et røverkøb lige til rekordbøgerne


  • #53   9. jul 2015 Allen.
    jeg snakket kun ud fra men ejen erfaring. men bilen har kørt 230.000km. den har holdt alle servicer. jeg holder den kun så den køre fornuftig og sikker. dele som går i stykke bliver selvfølgelig skiftet. det med at vende dør stopper. har jeg prøvet. men problemet er at det nok har været smurt.


  • #54   9. jul 2015 @Thomas N

    Hvis du læser Hvad jeg skriver eller kigger i min profil, vil du opdage at jeg faktisk ejer NETOP den model. Mortens var en 5drs hvis vi skal ned i detaljer. Jeg har ejet min i over 4år, mener Morten havde hans i knap 1år.
    Selvfølgelig kører en Insignia OPC bedre. Det er jo klart. Den er nyere og udviklingen fra Opel har været intensiv med mange test kilometer på Nürburgring for at få den til at kører så perfekt så muligt. Og så har den også 4x4.
    Men jeg skal da ud og prøve en Insignia OPC. Jeg ved nemlig ikke hvad jeg skal erstatte min Vectra OPC med når den tid kommer.


  • #56   9. jul 2015 Allan N
    Nu var den ikke møntet på dig, så ved ikke hvorfor du føler du truffet


  • #57   9. jul 2015 Du skriver at Morten er den eneste her i denne debat som rent faktisk har ejet en bil magen til den tråd starter ønsker. Det er ikke korrekt.

  • #58   9. jul 2015 Allan N
    Nej, det var mig der tog fejl. Det må du meget undskylde.
    Du har også en Opel Vectra C OPC!


  • #60   9. jul 2015 Mht. til køreegenskaber har jeg , åbenbart, ikke nået grænsen i min. Jeg har 40mm fjedre fra h&r og 20" fælge med Continental Sport Contact 5P , som er kåret som bedste sommerdæk flere år i træk. Tak for headsup ang. Insignia OPC. Det kan også være jeg går over i noget Coupé/Cabriolet når tiden kommer. Jeg har efterhånden haft min del af stc.

  • #61   9. jul 2015 hvad er der mere man skal være opmærksom på ved insignia

  • #63   9. jul 2015 Den er rigtig fin. men tror en diesel ikke passer til mig. jeg køre 25.000km om året. så det kan nok ikke betale sig da det koste 2000kr mere om året end vectra.

  • #65   10. jul 2015 Så kom amerikaneren på banen smiley

  • #75   10. jul 2015 Christian
    Tror det er nemmere og mere relevant hvis du selv prøvede en tur i en Insignia OPC.
    Vi er alle forskellige. Og fordi Morten synes den styrer fantastisk og er mega hurtig betyder det jo ikke at du synes den er hurtig og velkørende smiley


  • #83   10. jul 2015 @RMX !

    Den er satme fed...


  • #85   10. jul 2015 Til den pris findes der jo masser af spændende varevogne

  • #88   10. jul 2015 Helt enig.
    Det er også fint ikke at have det samme som alle andre.

    Men Caddien er dobbelt så dyr som en 2008 S6.
    Der kan købes mange liter benzin for 200000 kr. Det kunne man nok få brug for smiley


  • #90   10. jul 2015 Igen vi er alle forskellige.
    S6 ville være rigeligt til mig smiley


  • #92   10. jul 2015 Fordi der ikke var en til salg på bilbasen og kender ikke prisen på RS6 på gule plader smiley

  • #94   10. jul 2015 Virker ikke

  • #103   11. jul 2015 Den RS6 er også kun en VAN. Skal jo være med kridhvide plader, før det siger noget! -Jeg er mest imponerede over cHRISTIAN F mener en Opel med over 300 Hk ikke er hurtig nok. Det må være nogle vilde biler, du køre til hverdag i så. smiley Tja, jeg syndes da, sådan en OPC ville være nok til hverdags brug.

    RS4 (2006) Er måske en af de bedste V8´er nogensinde, men prisen holder stadig højt i vejret.

    En bil der er på vej ned i pris, er en Passat R36 3,6. Den er røget et stykke under 300.000 kr nu, med mindre det er en Sedan, som har højere værd.
    smiley

    P.S man kan godt få sådan en OPC der, med et stort fedt Buick logo på. Den hedder Bucik Regal GS. Dog er den ikke så hurtig, som den vi kender herhjemme.


  • #106   11. jul 2015 Jo, hvis man har pengene, så er det vel en interessant bil, selvom der er meget man kan få for de penge.

  • #107   11. jul 2015 Skægt som debatten er gået fra 100.000 kr "potent" stationcar, til Christian F der drømmer om varevogne til 440000 kr

  • #110   11. jul 2015 ja borset fra.. en Camaro er ikke ligefrem en stationcar?.. smiley og så er den også ældre end 15 år. OPC'eren jeg har kig på er trods alt fra 2006-2008

  • #112   11. jul 2015 Medmindre du tænker på en 1968-69 Camaro station wagon? eller en 2011 Camaro station wagon? Det nu ellers også en fed bil, men om den findes til de 100.000 ,- tvivler jeg stærkt på..

    http://www.camaro5.com/forums/showthread.php?t=62267

    Hvis bilen overhovedet findes?.. syns godt nok den ligner meget en Dodge smiley


  • #114   11. jul 2015 Så er den heller ikke aktuel for mig.

  • #115   11. jul 2015 Der er også en Ford Ka 1,3.

  • #116   11. jul 2015 Ja sådan en kan vel ''tunes'' så den bliver ''hurtig'' ? Den har da en fordel med sin lave vægt smiley smiley

  • #118   11. jul 2015 Ja det SKAL være en hvid pladet bil, og det er også et krav at det er en stationcar.
    Da jeg har en meget stor dejlig hund som ellers ville ødelægge sæder osv, og han elsker at oversavle sæder, vinduer, plastic, ja alt han kan komme til, skal lige smøres ind smiley
    Så jeg tænker ved at få en stationcar og han kan være om i bag vil dette problem være væk smiley


  • #119   11. jul 2015 Alternativ, er en Opel Astra G OPC 2,0 Turbo. Sjælen sag.

  • #121   11. jul 2015 Nej, TFSI kunne godt mangle 2 propper rent lydmæssigt.
    Når det så er sagt så kører sådan en Golf V GTI med +300 hk voldsomt godt med DSG!

    Havde jeg ikke 35 km til mit nye arbejde var det nok blevet sådan en på gule. Shit den kører godt og proppet med OE udstyr


  • #123   11. jul 2015 #122
    Thank God man kun ikke er 2 m smiley

    Jeg passer perfekt i en Golf V GTI. Det er kun dåbsattesten der siger noget andet


  • #124   11. jul 2015 Jeg er 2 meter, og der er en Vectra altså rigtig fin smiley

Kommentér på:
Hurtig stationcar til omkring de 100.000

Annonce