{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Porsche Cayenne - Hvorfor så billig i brugtpris?
  • #1   21. jul 2015 Et link ville nok give mere præcise svar...

  • #2   21. jul 2015 Måske fordi den koster 120.000kr. om året i service, eller du har fundet noget uden afgift eller på guleplader.

    ala, sådan en her: http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/porsche/cayenne-turbo/45-tiptr/2284624


  • #4   21. jul 2015 Kan du leve med en 3,2'er, kan de faktisk fåes ned til 115.000,- lige nu på bilbasen... Og 4,5'eren kan fåes ned til 120 - 130.000,- ja smiley Hvis man kan undvære bagsæder, så får man nemlig meget mere lækker bil til pengene smiley Jeg køre en Dodge RAM Viper med 540 HK, og der må endda sidde 3 personer i.. Sådan én proppet med udstyr koster "kun" på den anden side af 200.000,- og er i øvrigt billig i reservedele smiley Så kan du undvære bagsæder, er markedet et helt andet hvad hurtige biler angår smiley

  • #5   21. jul 2015 Ja kom lige med et link til en hvidpladet til den pris, for så køber jeg den da og sælger den for det dobbelte.

  • #6   21. jul 2015 Thomas: Der var ingen der nævnte hvide plader? Er ret sikker på at han søger gule plader, momsfri smiley

  • Per h
    Per h Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 25 Svar: 140
    #7   21. jul 2015 Jeg tænker på sådan en her:

    http://www.dba.dk/porsche-cayenne-32-tiptr/id-1015286439/

    på papegøje.. jeg behøver nemligt ikke bagsæder...


  • #8   21. jul 2015 Lige præcis smiley Gulplade biler er ikke underlagt den samme sindsyge afgift som hvid plade biler - Derfor den billigere pris smiley

  • #9   21. jul 2015 De er så lidt dyrere i afgift årligt til staten... 6.000,- ca for delerhverv, og små 10.000,- for fuld privat smiley Dog synes jeg det er en "billig" pris at betale for en hurtig bil, linet op med at en Corolla Diesel fra '02 uden partikelfilter, koster over 6.000,- årligt smiley

  • Per h
    Per h Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 25 Svar: 140
    #10   21. jul 2015 Men man må gerne køre i dem privat?
    Men tilbage til porchen er det så pga den dyre vedligeholdelse?


  • #11   21. jul 2015 Papegøjeplader=Privat kørsel, ja smiley Jeg ved ikke hvad det koster at vedligeholde en Porsche, desværre.. smiley

  • #12   21. jul 2015 Man kan blive relativt fint kørende for små penge..

    Dog skal man påregne højere udgifter til reservedele, vægtafgift, forsikring og forbrug end ved en alm personbil.

    De har faktisk ligget på det pris niveau længe nu

    Søg evt i forum. Porsche Cayenne og lignende er tit op og vende


  • #13   21. jul 2015 #10
    Det er til dels pga den høje omkostning til vedligeholdelse

    Og under "krisen" var der pludselig mange der solgte billigt, til folk der måske ikke helt havde råd, eller vidste hvad der fulgte med af omkostninger på den type bil
    Værkstedsregninger på 20-25000 kr var slet ikke ualmindeligt den gang, og har sikkert skræmt mange, og flere af den type bil blev hurtigt slidt, fordi folk ikke have råd til service


  • #14   21. jul 2015 Du skal ihvertfald sikre dig om den har fået sit 3 store service. Den skal den for hvert 60.000 km.
    Mangler den det, så kan du nok ligge 30k af til det.


  • #16   21. jul 2015 Den er billig, fordi den er hjernedød dyr at holde kørende. Sådan er det bare. Men intet er gratis smiley

  • #17   21. jul 2015 Billigt? Det er da meget normal pris for guleplader...

  • #18   21. jul 2015 ikke ret mange vil længere eje disse kæmpe suv biler, derfor er brugtprisen på dem hamret i bund.
    for ganske få år siden kørte der masser af disse biler på gaden, idag er det squ ikke hver dag man ser disse biler, de er ganske enkelt for dyre at holde kørende på alle måder


  • #19   21. jul 2015 de er pisse dyre i alt og ikke til at komme af med igen.
    har set flere hvor de har kørt galt, en rimelig lille skade, men hvis ham/hende der har ført bilen, klager over ondt i nakken, klipper de taget, deraf er bilen totalskadet, og forsikringen vil aldrig kunne modbevise det. om de så er kørt galt med vilje, det ved jeg ikke.


  • #20   21. jul 2015 bilen er "solgt" i hvertfald smiley

  • #21   21. jul 2015 Ved da ikke om det er billigt.
    Eller jo du får da en Porsche.
    Men for 150.000 kr kan du finde dig en fin Leon Cupra Stage 2/3. Så har du en væsentlig hurtigere bil som også er meget billigere at holde kørende smiley


  • #22   21. jul 2015 Den der er linket fra DBA, 3,2 har godt nok været til salg længe. Rigtig længe! smiley

    Du må endelig ikke sammenligne en Cupra med en Cayenne - go to bed, det er to meget forskellige ting!


  • #23   21. jul 2015 #22

    Hvem sammenligner dem?
    Siger at hvis det er en hurtig bil han er ude efter, så er en Cayenne på gule plader ikke vejen frem.


  • #24   21. jul 2015 Og det er en Cupra?? Til 150 klik, kan man få hurtigere bil en en lidt tunet Cupra, hvis det er fart man er efter. smiley

  • #25   21. jul 2015 Sikkert, men kunne ikke lige komme på noget der var hurtigere end en Cupra med 350+ hk.
    Men kom da endelig med et bud. Som selvfølgelig er sammenligneligt på andre områder også.


  • #26   21. jul 2015 En vogn som rent faktisk kan udnytte de mange HK.
    Du kan snildt få en STI med 350 HK til 150.000 med afgift, endda også til under. Der kan din Cupra ikke følge med smiley

    Især hvis man vælger modellerne nede i 1100-1200kgs egenvægt klassen smiley

    Dog er en Cayenne en stor tung og høj 4x4, og en Cupra er ingen af delene. Den ene kan tage 3 tons på krogen, det kan den anden ikke. Den ene har komfort som en luksus yacht, det har den anden ikke. Så jeg forstår ikke at de er sammenlignet på andre områder.


  • #27   21. jul 2015 Lad mig se nogle links.
    Forresten så har jeg ikke en Cupra, men en BMW. Så jeg behøver hverken en Cupra eller Impreza. smiley

    Hvorfor sammenligner du dem så, for du er den eneste her der påstår at man kan sammenligne dem på alle områder.


  • #28   21. jul 2015 Der skal også alligevel noget BMW til at kunne følge med den ene - eller dem begge smiley

    Der har lige været en 350HK classic (1200kg) til salg for 115.000.
    Nu er Subaru ikke det mest udbredte, men kan da godt finde nogle i udlandet til dig og en afgiftpris smiley
    Bugeye STI kan hentes for ca. 120.000 med hvide plader.
    Blobeye STI, mellem 140-185.000 alt efter model.
    Type R Classic (1100kgs) ligger i ca. 120.000 også, med plader.

    Alene en GT turbo, kan fåes for 65.000 (afgift 25.000), og den har en std. 0-100 tid på 5,6 sek. Med 218 HK smiley Så er der rigeligt penge at bygge hurtig(ere) bil på smiley


  • #29   21. jul 2015 Min BMW kan følge begge biler uden problemer, på trods af at det er en stor 5 serie smiley

    Men så er du jo nede i biler der er 5-10 år aldre end en Cupra.
    Kan da også hente en gammel Leon 1M V6 4motion HGP i Tyskland. Sådan kan man blive ved og ved og ved. smiley


  • #30   21. jul 2015 Anede forresten ikke at den Impreza'er var så langt nede i pris, det tror jeg lige jeg vil kigge nærmere på. Stor nemlig og mangler et projekt til den kommende vinter.

  • #31   21. jul 2015 Afgiften er langt nede i pris på Impreza, bilerne har stadig samme værdi u.afg. Det er kun ejerne af dem i Danmark, der tror de er kæmpe guld værd. Hvilken BMW har du da? smiley

    Bare se den WRX ombyggede der er til salg herinde nu. Den blev solgt for 39.000 af ham der hentede den hertil, vandt den på en auktion i England. Der er ikke blevet lavet noget fysisk ved bilen siden, og den står til hvad, 69.000 u. afg nu??

    Til de knap 70.000.-, uden afgift, kan man få en org. 2005 Subaru Impreza STI Widetrack (det tætteste du kommer på en JDM spec. C Sti, som kan komme på danske plader, da det er en UK edition, med Hawkeye STI brede aksler, bedre DCCD osv).

    Og han vil have 69.000, for en JDM WRX, årg. 2001, ombygget til 2003 lygter. Kun motoren, bremserne og kabinen er STI.

    Hverken 6 trins, eller 6 trins med DCCD, alu bærearme, undervogn, nada. Det tætteste STI den kommer på til den pris, det er en ombygget WRX smiley


  • #32   21. jul 2015 Jeg tror så ikke at trådstarter vil have Porchen blot for at den er hurtig? Men nok mere for kombinationen af luksus, trækkraft og brutalitet.. Hvis det er sådan en type bil manden leder efter, så hjælper det jo ikke meget at en Cupra er hurtigere smiley

  • #33   21. jul 2015 3,2 V6 er alt andet end hurtig, så det kan ikke være derfor smiley

    4,5 V8 turbo - er hurtigt smiley Koster så også bare 3. gange så meget om året i værkstedsbesøg end 3,2 - som i forvejen ikke er gratis at få falck abbonomment på smiley


  • #34   21. jul 2015 #31

    Det vil jeg lige kigge nærmere på, tror det ender med sådan en.
    Det er en E60 M5 smiley


  • #35   21. jul 2015 Det er så nok også den eneste 5 serie der vil med. smiley Den har så også langt flere HK std. end nogle af dem der er nævnt smiley

  • #36   21. jul 2015 Ja det har den. Men det ryger snart, grundet ændret kørselsmønster.

  • #37   21. jul 2015 Husk iøvrigt at en cayenne koster ~1200kr at tanke hver gang + at den kun kører 5km/literen.

  • #38   21. jul 2015 Også hvis det er V6'eren? smiley

  • #40   21. jul 2015 Tanken er jo den samme str. Tror ikke du skal regne med mere end 6-8 km/l hvis du kører pænt.

    Min kammerats Cayenne Turbo kører 2-5 hvis man er ond ved den og 7-8 km/l hvis man kører irriterende pænt. Og hvorfor have sådan en bil, hvis den ikke skal have gas


  • #41   21. jul 2015 En Dodge RAM SRT 8.3 V10 Viper kan gå helt ned til 1,2km/l, hvis man sparker til den smiley

  • #43   21. jul 2015 Hvad mener du? En RAM SRT10 Viper V10'er er jo nærmest en Toyota Aygo, rent økonomi-mæssigt!!! smiley smiley

  • #44   21. jul 2015 ..Mindst 19,5 pr. liter ved blandet kørsel i sådan en Dodge RAM SRT10... Det er først når du starter motoren, at det går galt smiley

  • #45   21. jul 2015 må man spørge om hvad du giver i grønejer på sådan en?

  • #46   21. jul 2015 Alle store biler, eller biler med store motorer, vil altid indfinde sig billigt på markedet efter nogle år da ingen gider at forsikre dem, betale afgifter på dem og holde dem kørende.

    Jeg elsker det personligt, og jeg kommer aldrig til at købe en ny stor bil når 1 eller 2 andre personer kan tage de 2 store pris-dyk på den inden den ryger i mine hænder...


  • #47   21. jul 2015 Casper - Til truckdynoday, var der en sort magen til din. Marcus fik en tur, de fik den op på nogen af 79,9L/100km smiley

    Der fik den så også fuld gadaffi smiley


  • #48   21. jul 2015 Jeg kører i øjeblikket i en Cayenne S og vil nok sige at man skal ikke tænke på brændstoføkonomi eller bare noget der ligner økonomi når man vælger sådan en bil. Ved almindelig bykørsel og lidt landevej kører den omkring 4,5-6 km/l. Er lige kommet hjem fra en tur til Berlin i ferien, hvor den med 150 på autobahn har ligget med en gennemsnitsbrændstoføkonomi på 6,7 km/l.
    Et bremseskift med nye skiver og klodser foran koster nemt 5.000 bare i reservedele hvis du kører på værksted.

    Vil ikke anbefale 3,2'eren. Synes komfortmæssigt at den har alt for få kræfter, intet mindre end Cayenne s, det kommer man til at fortryde, og brændstoføkonomien er cirka den samme. Derudover har 3,2'eren problemer med at den kokser til i motoren og at knastkæderne er et svagt punkt.
    Men alt i alt en fed bil, som vender ansigter når den brøler !


  • #49   21. jul 2015 Christian E: Er det RAM Viper du spørger på ejerafgiften på? Det er det samme som Porsche'en - Omkring 10.000,- fuld privat (eller 6.000,- delerhverv). At biler som disse er dyre i ejerafgift er bare en skrøne... De er dyre hvis de er på hvide plader, men på gule i den årgang er prisen den samme.. Om det så er en Dodge RAM SRT10, den omtalte Porsche, en Kia Rio, en Ford Mondeo, eller Toyota Yaris... Så længe den er på gule plader, og fra FØR midt i år 2007, så er prisen den samme;-)

  • #50   21. jul 2015 nåh ja, det er rigtigt.
    kender en der købte en grand vitara fra 08 på gule, fra ny altså, senere fandt regeringen ud af at over 2000 kg. total så var der misundelafgift, det var en xl7 model, så den kunne ikke vejes ned = den er umulig at sælge og pisse dyr at køre i.


  • #51   21. jul 2015 Ved at min Cayenne koster 6140 halvårligt på hvide plader i ejerafgift !

  • #52   21. jul 2015 Ja, efter '07 bilerne er eventyret desværre slut... Lige som det var for den første genereration af gulplade afgift, tilbage midt i 1998 smiley

  • #53   21. jul 2015 Min gamle Corolla fra '97 på gule plader, koster kun 1.900,- hel årligt smiley Gule plader afregnes hel årlig (en gang om året), mens det på hvide plader afregnes halvårligt (2 gange årligt) smiley

  • #54   21. jul 2015 jonas j, der er også en slags penge smiley

  • #56   26. jul 2015 Porsche er egentlig som at eje en god anden tysk bil, eksempelvis Mercedes eller Audi. Dog er det således at Porsche Cayenne har det med at gå i stykker i ny og næ, og når dette sker, koster det spidsen af en jetjager. Det er ellers en fantastisk bil, har selv haft fornøjelsen af en Cayenne Turbo som kører meget overlegent!

    Har man råd til disse omkostninger som er lidt højere end ved ejerskab af stort set alle andre biler er det en fantastisk bil til prisen smiley


  • #58   28. jul 2015 Nu handler tråden om Cayenne, men kan lige tilføje nogle tal for min ML 63.

    Halvårlig ejerafgift, såvidt jeg husker 7200kr på hvide.
    Benzinøkonomi, i byen, hvor jeg næsten udelukkende kører, ca. 3,8km/l og motorvej ved almindelig march hastighed ca. 5,5km/l.


  • #59   28. jul 2015 Den er lidt dyr at have, men er en fantastisk bil!!, og kan da bruges til alt! Men nu hvor de billige så sørg for at få en med Alt i udstyr!.
    BYD evt min velkommen!, er glad for den!:)


  • paul s
    paul s Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Svar: 28
    #60   28. jul 2015 Det er en meget dyr bil, at holde kørende. Masser af småting, der skal laves. Lever ikke op til kvaliteten der normalt forbindes med navnet Porsche. Og dur ikke i terræn.

  • #61   28. jul 2015 Hvis du vil have en 3,2 kan du da lige så godt købe en Touareg 3,2 det er det damme.. Du kan stå på speederen og den vil stadigt ikke bevæge sig??????????

  • Tina C
    Tina C Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
    #63   28. jul 2015 Kan være fordi den er uden afgift, eller også som de andre siger, er det en gulplade bil.

  • #64   28. jul 2015 RMX! Har en kammerat der havde sådan én, det er satme en raket!!! Men de fåes dog ikke så billige brugt som Porcshen.. Sidst jeg så en SRT 8 Jeep i den årgang på gule plader, kostede den over 220.000,- hvilket jo er hele 100.000,- mere end hvad Porsche kan fåes til smiley Men lækker vogn, helt sikkert.. 4,8 - 4,9 sekunder kunne den ramme 100 km/t på smiley

  • #66   28. jul 2015 Ikke den der?? Det er alligevel én af de grimmeste biler jeg længe har set smiley

  • #68   28. jul 2015 Ja den er hurtig, det skal den have smiley

  • #69   28. jul 2015 SSR er jo også lidt af en egoistbil, men anerledes er den jo.

  • #71   28. jul 2015 Eh?

  • #74   28. jul 2015 Egoistbil, fordi den ikke har bagsæderne med, er det ikke derfor man bruger ordet egoist.

    Mener ikke at en CTS kan komme på guleplader, som en Alfa Romeo 156 heller ikke var godkendt til.


  • #77   28. jul 2015 Nej, de har en undskyldning for muligheden af forbrug af plads. Det jeg mente med SSR, at den enlig ikke har rigtigt noget at gøre med en Guleplade bil, da det er jo en Corvette med lad på.

  • #78   28. jul 2015 Cts kan godt komme på gule. De findes også som st. car smiley

  • #79   28. jul 2015 Det ved jeg nu, men troede ikke den kunne.Dog kunne jeg heller ikke se, hvordan en Sedan skulle komme på guleplader ? smiley

  • #82   28. jul 2015 Hvad koster sådan en SSR så?

  • #85   28. jul 2015 Så CA. 200.000 Kr for en ok model, er vel heller ikke så meget, men en købe den som varevogn går nok ikke. Det var det, som jeg mente med egoistbil, da den ikke har så meget plads bagved. Det er jo en "tung", men sikkert sjov sportsvogn.

    profilbillede
  • #86   28. jul 2015 Haha Christian du kommer hurtigt væk fra emnet, og ender i en amerikaner der koster mindst det dobbelte smiley

  • #89   28. jul 2015 Christian F, du skal da også lige nå og blive 30 år ik? smiley

  • #94   29. jul 2015 #92 Du kan "bare" flexe den, ligesom jeg har gjort med min ML63, javist, den bliver ikke gratis. Men nemmere at betale månedsvis, med muligheden for at komme hurtigt ud, end at skulle låne pengene til et rent køb. Typisk kan du ikke låne til så gammel en bil, då skal du have friværdi huset.

    Så er flex sgu nemmere, og de klarer også forsikringen. Jeg giver 8k om året i kasko med friskade på min 07 ML63 oå hvide plader.


  • #104   29. jul 2015 #102
    Pas på hun ikke ser det som en invitation, at du allerede har bagsæderne smiley


  • #105   29. jul 2015 Personligt skal jeg heller ikke bruge bagsæderne de næste 10 år. Så foretrækker faktisk en på gule skilte - eller, bare lidt gult på dem smiley

  • #108   29. jul 2015 Hvad måtte du give for opelen Morten?

  • #114   29. jul 2015 #112
    Der er jo stor forskel på automatgear
    Personligt synes jeg at når PDK, DSG osv virker så fantastisk godt som det gør, ser jeg ingen grund til at køre med manuelt
    Selvom min gamle Omega fra 94 kørte ganske fint med 4 trins auto, er det på ingen måde det samme som DSG
    Slet ikke hvis den skal erstatte din Xsara pendler-kasse



  • #115   29. jul 2015 Jeg ville aldrig ha manuel i vores panamera, selvom det fandtes..
    PDK er så lækkert så jeg har aldrig tænkt, at bare den lige havde en kobling og gearstang.
    Tværtimod så glæder jeg mig hver gang til at kører den, netop bl.a pga PDK gearet.

    Og folk der står og skal købe en bil hvor den fås med en god automatgearkasse som DSG eller PDK, eller en BMW osv, så vil jeg anbefale at tage bilen med det.

    Også selvom det er en performance bil.




  • #117   29. jul 2015 Kun de første modeller. Men det droppede de, da stort set alle købte med PDK. Forståeligt nok.

  • #118   29. jul 2015 Christian.
    Nu kender jeg ikke dit bilbudget, men hvorfor prøver du ikke en tur i en 2006 Audi S6
    Der er en på bilbasen til 240.000 kr


  • #120   29. jul 2015 Ikke fra ny. Så skal det være en brugt 2010 model.

    Nej og nej jeg ville aldrig overveje eller blive fristet af en manuel.

    Det holder jeg i min 911. men det er jo også en helt anden bil.
    Selvom der skal noget af en hæftig racer til for at kører fra en panamera turbo s, netop pga hjælp fra PDK gearet.


  • #122   29. jul 2015 Jeg er også fint tilfreds med en 993, 996 eller 997.

  • #123   29. jul 2015 Hold dig fra Audi S6 - Den er finere på papiret, end i virkeligheden.. Min kammerat har én, og endda på hvide plader smiley Måske er den lige så "billig" at købe, men bare vent til første service! Lidt over 20.000,- for nye bremseskiver og klodser hele vejen rundt smiley Det er næsten 3 gange så dyrt som det koster til min Viper RAM, som endda køre med meget større bremser smiley Og sådan er den hele vejen igennem! Og det er bare service, vi er ikke engang kommet til reparationer endnu... Og ja, de skal NOK komme hen ad vejen smiley

  • #124   29. jul 2015 Cayman GT4 kan fås med M/T.

    Helt ærligt, hvorfor vil man også havde M/T i en bil som Opel´en. Det er jo en rejsevogn, ikke noget til en tur på banen.


  • #125   29. jul 2015 For 300-400.000, har jeg taget en BMW 335i Touring., hvis den skulle på hvide plader.
    Den er ikke dyre end en opc men overgår den på alle måder. Performance, Kvalitet, præstationer.
    Måske er den så 2 år ældre og har kørt 50.000 km mere og et par cm kortere.
    Men det ville jeg gerne ta med. En insignia har ikke udnyttet sin store karosse særligt godt.


  • #126   29. jul 2015 Og jeg havde valgt en MX5, og stukket en Dildo op i røven?

    Handlede det ikke om 2 ælder SUV på guleplader? Eller, hvordan har tråden udviklet sig..


  • #127   29. jul 2015 Du kan jo læse de sidste 20 indlæg eller hvad?
    Det er jo ikke noget nyt at tingene tar en drejning i en debat!


  • #128   29. jul 2015 Næ, ikke når dig og Christian kommer forbi. Så er der bare kamp for, hvad man ellers kan købe fra enten tyskland eller America.

  • #129   29. jul 2015 Ja hvis man læser det man selv vil læse, så kan der stå hvad som helst!

  • #130   29. jul 2015 Det kan der nemlig og for begge parter.

  • #133   30. jul 2015 Hvad siger folket til CVT gearkasserne, som Subaru bla bliver leveret med nu? Har hørt det skulle skifte hurtigere og bedre end man nogensinde kan med manuelt ??

  • #135   30. jul 2015 Nu ved jeg ikke, hvordan de nye CVT gearkasser er, men de gamle havde en forfærdelig lyd.

  • #136   30. jul 2015 Du skriver hvorfor så billigt?

    Den du linker til har været til salg længe. Så den er åbentbart ikke billig nok endnu.

    Det hele handler om udbud og efterspørgsel. Der er ikke mange der gider at eje sådan en spand. Derfor styrtdykker priserne på dem.


  • #137   30. jul 2015 Diskussionen automat vs. manuel, der giver jeg Morten D ret. Hvis det er en rejse-/langturs pendler bil, så er auto ligeneget.

    Da jeg arbejdede i Tåstrup, bor i Ørestad, skiftede jeg jo kun gear 7-8 gange, så var jeg på arbejde.
    Men da jeg begyndte at arbejde på Vesterbro, var det til at blive idiot af koble ind, koble ud konstant. Og det blev kun endnu værre da jeg begyndte at arbejde på Sortedam Dossering. Endte jo med jeg fandeme fik ondt i knæet af at køre frem og tilbage.

    Så derfor bkev det et krav for mig, at min næste skulle have auto, fordi jeg kører i start stop trafik.


  • #139   30. jul 2015 Men er det også fedt altid at være 1 sek baud pga man ikke kan gøre det hurtigt nok selv.

    Det jeg synes er fedt ved Manuel er kun fordi det er oldschool og man føler sig mere ét med bilen.
    Men man kan ikke komme uden om at et godt automat gear med launch control slår alt andet når der skal gå stærkt.

    Og har man pdk f.eks behøver man jo ikke absolut at bruge LC. Og den kan faktisk sættes igang som en bil med kobling. Bare ved ratknapperne istedet for en pedal.


  • #143   30. jul 2015 Jeg elsker lyden af en gammel Ferrari eller Lambo med den klassiske gearskifte ramme. Det klik når man skifter gear.
    Og så ser det jo godt ud smiley

    Jeg elskede også manuelgearet i min gamle 911. Det høre til i en racer fra før 2005. En 993 med automatgear viller være helt forkert. Selvom det virker fint.

    Derimod moderne topteknologiske biler med en masse fancy udstyr, der er det bare fedt med en god automatgearkasse og F1 knapper ved rattet Uanset om det er en racer eller en flyder. Du mærker dårligt gearskiftet. Ikke bare komfortmæssigt, men også under race. Bilen taber slet ikke fart eller bliver forsinket pga gearskift.
    Og det er fedt på en anden måde.
    Jeg tror ikke jeg ville tage en 991 GT3 med manuel, selv hvis jeg kunne og havde råd til en. Hellere ikke en GTR eller Ferrari 488 eller bmw M3 osv osv






    profilbillede
  • #144   30. jul 2015 Jo havde valgt dem med M/T! Fordi værdien stiger vanvittigt på dem, se bare Ferrari F430 og 599. De koster næsten som en 488 BRUGT.

  • #145   30. jul 2015 Morten>> PDK er jo stadig en automatgear, uanset hvad. Den skifter selv og skifter lynhurtigt og perfekt. Også når du selv betjener den.
    At Opel i kke har lagt en ordenlig automatkasse i deres OPC, siger bare lidt om dem der bygger bilen.

    Christian>> man kan jo påstå mange ting.. mange siger også PDK er den hurtigste. jeg ved godt hvem jeg tror på.
    Men hvis 0,0001 sek pr gearskifte skiller dem, til den ene eller anden, så pyt.
    Jeg vil hellere ha den bil PDK kassen ligger i uanset!


  • #148   30. jul 2015 DD>> Måske, men nu køber jeg ikke biler for at tjene på dem ved et salg. Men for at nyde at kører den mens jeg har den.
    Vi er i 2015 og må bare indse at vi er gået ind i en ny tid, hvor hvert sekund betyder alt. Kan man skære 0,5 sek af ved hvert gearskifte, så hvorfor ikke.

    Man kan stadig få biler med manuelgear. De fleste af os har alligevel ikke råd til de nyeste med automat. så er en ældre brugt med manuel i højere kurs.


  • #149   30. jul 2015 Morten>> Forstår ikke hvor du vil hen??
    Jeg synes det er fint at du ikke valgte en med opels automat. Det havde jeg hellere ikke gjort.

    Men nu omtaler jeg de biler med en ordenligt automatkasse. Det er dem synes jeg godt om.


  • #151   30. jul 2015 Ja prøv du at powershifte hvert gearskift rundt på en bane i 1-2 timer. Så har du hverken kobling eller tandhjul tilbage efter et par minutter.

    De fleste powershifter fra 3 til 4 og til 5 i dragrace. Men der er en dobbeltkoblings allerede langt foran. For den vinder så meget på starten og fra 1 til 2 og til 3.
    Med LC selvfølgelig.


  • #154   30. jul 2015 Morten>> Så har du misforstået det.
    Når jeg skrev at "moderne biler er det fedt med en god automatkasse", så mener jeg jo ikke de moderne biler som har en dårlig automat kasse. Som Opel, pug/Citroën, Volvo osv.
    For dem vil jeg ikke eje.

    Pære fra æbler smiley


  • #155   30. jul 2015 Christian >> Ahh hurtigere vil jeg ikke kalde det.
    Men hurtig nok. Men hvad er pointen når det ødelægger bilen.
    Med DK gear skifter du hurtigt hele tiden, hver dag.
    Og jeg er ikke kun til drag. Prøv at power shift til trackday når du også skal styre bilen på banen. Ramme den rigtig linie og bremse og give gas de rigtige steder, mens du skal skifte gear ved de rigtige omdrejninger. Mens du også lige skal kigge efter de andre biler på banen.
    Så kan forsøg på power shift ødelægge alt for din omgang.


Kommentér på:
Porsche Cayenne - Hvorfor så billig i brugtpris?

Annonce