9.816 visninger
|
Oprettet:
Porsche Cayenne - Hvorfor så billig i brugtpris? {{forumTopicSubject}}
Hej Med jer
Jeg har kigget på en ny bil og har undret mig over man kan få en Porsche Cayenne fra omkring 2004 med omkring 150.000 km på bagen for kun omkring 120.000 kr???
HVORFOR filan er den så billig?
okt 2005
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 10 Emner: 62 Svar: 1.577
jul 2003
Følger: 13 Følgere: 21 Biler: 7 Emner: 3 Svar: 173
ala, sådan en her: http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/porsche/cayenne-turbo/45-tiptr/2284624
nov 2003
Følger: 17 Følgere: 45 Biler: 11 Emner: 42 Svar: 582
feb 2013
Følger: 6 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 1.661
nov 2003
Følger: 17 Følgere: 45 Biler: 11 Emner: 42 Svar: 582
jun 2008
Følger: 1 Emner: 25 Svar: 140
http://www.dba.dk/porsche-cayenne-32-tiptr/id-1015286439/
på papegøje.. jeg behøver nemligt ikke bagsæder...
nov 2003
Følger: 17 Følgere: 45 Biler: 11 Emner: 42 Svar: 582
nov 2003
Følger: 17 Følgere: 45 Biler: 11 Emner: 42 Svar: 582
jun 2008
Følger: 1 Emner: 25 Svar: 140
Men tilbage til porchen er det så pga den dyre vedligeholdelse?
nov 2003
Følger: 17 Følgere: 45 Biler: 11 Emner: 42 Svar: 582
dec 2003
Følger: 33 Følgere: 25 Biler: 2 Svar: 678
Dog skal man påregne højere udgifter til reservedele, vægtafgift, forsikring og forbrug end ved en alm personbil.
De har faktisk ligget på det pris niveau længe nu
Søg evt i forum. Porsche Cayenne og lignende er tit op og vende
dec 2003
Følger: 33 Følgere: 25 Biler: 2 Svar: 678
Det er til dels pga den høje omkostning til vedligeholdelse
Og under "krisen" var der pludselig mange der solgte billigt, til folk der måske ikke helt havde råd, eller vidste hvad der fulgte med af omkostninger på den type bil
Værkstedsregninger på 20-25000 kr var slet ikke ualmindeligt den gang, og har sikkert skræmt mange, og flere af den type bil blev hurtigt slidt, fordi folk ikke have råd til service
feb 2013
Følger: 6 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 1.661
Mangler den det, så kan du nok ligge 30k af til det.
sep 2010
Følger: 15 Følgere: 15 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 2.159
Blogger
Tilmeldt:
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 5800 Emner: 633 Svar: 5.095
maj 2005
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 77 Svar: 2.790
for ganske få år siden kørte der masser af disse biler på gaden, idag er det squ ikke hver dag man ser disse biler, de er ganske enkelt for dyre at holde kørende på alle måder
sep 2007
Følger: 25 Følgere: 27 Biler: 4 Emner: 1 Svar: 2.954
har set flere hvor de har kørt galt, en rimelig lille skade, men hvis ham/hende der har ført bilen, klager over ondt i nakken, klipper de taget, deraf er bilen totalskadet, og forsikringen vil aldrig kunne modbevise det. om de så er kørt galt med vilje, det ved jeg ikke.
sep 2007
Følger: 25 Følgere: 27 Biler: 4 Emner: 1 Svar: 2.954
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 34 Svar: 5.464
Eller jo du får da en Porsche.
Men for 150.000 kr kan du finde dig en fin Leon Cupra Stage 2/3. Så har du en væsentlig hurtigere bil som også er meget billigere at holde kørende
feb 2010
Følger: 34 Følgere: 24 Emner: 55 Svar: 2.826
Du må endelig ikke sammenligne en Cupra med en Cayenne - go to bed, det er to meget forskellige ting!
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 34 Svar: 5.464
Hvem sammenligner dem?
Siger at hvis det er en hurtig bil han er ude efter, så er en Cayenne på gule plader ikke vejen frem.
feb 2010
Følger: 34 Følgere: 24 Emner: 55 Svar: 2.826
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 34 Svar: 5.464
Men kom da endelig med et bud. Som selvfølgelig er sammenligneligt på andre områder også.
feb 2010
Følger: 34 Følgere: 24 Emner: 55 Svar: 2.826
Du kan snildt få en STI med 350 HK til 150.000 med afgift, endda også til under. Der kan din Cupra ikke følge med
Især hvis man vælger modellerne nede i 1100-1200kgs egenvægt klassen
Dog er en Cayenne en stor tung og høj 4x4, og en Cupra er ingen af delene. Den ene kan tage 3 tons på krogen, det kan den anden ikke. Den ene har komfort som en luksus yacht, det har den anden ikke. Så jeg forstår ikke at de er sammenlignet på andre områder.
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 34 Svar: 5.464
Forresten så har jeg ikke en Cupra, men en BMW. Så jeg behøver hverken en Cupra eller Impreza.
Hvorfor sammenligner du dem så, for du er den eneste her der påstår at man kan sammenligne dem på alle områder.
feb 2010
Følger: 34 Følgere: 24 Emner: 55 Svar: 2.826
Der har lige været en 350HK classic (1200kg) til salg for 115.000.
Nu er Subaru ikke det mest udbredte, men kan da godt finde nogle i udlandet til dig og en afgiftpris
Bugeye STI kan hentes for ca. 120.000 med hvide plader.
Blobeye STI, mellem 140-185.000 alt efter model.
Type R Classic (1100kgs) ligger i ca. 120.000 også, med plader.
Alene en GT turbo, kan fåes for 65.000 (afgift 25.000), og den har en std. 0-100 tid på 5,6 sek. Med 218 HK Så er der rigeligt penge at bygge hurtig(ere) bil på
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 34 Svar: 5.464
Men så er du jo nede i biler der er 5-10 år aldre end en Cupra.
Kan da også hente en gammel Leon 1M V6 4motion HGP i Tyskland. Sådan kan man blive ved og ved og ved.
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 34 Svar: 5.464
feb 2010
Følger: 34 Følgere: 24 Emner: 55 Svar: 2.826
Bare se den WRX ombyggede der er til salg herinde nu. Den blev solgt for 39.000 af ham der hentede den hertil, vandt den på en auktion i England. Der er ikke blevet lavet noget fysisk ved bilen siden, og den står til hvad, 69.000 u. afg nu??
Til de knap 70.000.-, uden afgift, kan man få en org. 2005 Subaru Impreza STI Widetrack (det tætteste du kommer på en JDM spec. C Sti, som kan komme på danske plader, da det er en UK edition, med Hawkeye STI brede aksler, bedre DCCD osv).
Og han vil have 69.000, for en JDM WRX, årg. 2001, ombygget til 2003 lygter. Kun motoren, bremserne og kabinen er STI.
Hverken 6 trins, eller 6 trins med DCCD, alu bærearme, undervogn, nada. Det tætteste STI den kommer på til den pris, det er en ombygget WRX
nov 2003
Følger: 17 Følgere: 45 Biler: 11 Emner: 42 Svar: 582
feb 2010
Følger: 34 Følgere: 24 Emner: 55 Svar: 2.826
4,5 V8 turbo - er hurtigt Koster så også bare 3. gange så meget om året i værkstedsbesøg end 3,2 - som i forvejen ikke er gratis at få falck abbonomment på
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 34 Svar: 5.464
Det vil jeg lige kigge nærmere på, tror det ender med sådan en.
Det er en E60 M5
feb 2010
Følger: 34 Følgere: 24 Emner: 55 Svar: 2.826
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 34 Svar: 5.464
jun 2004
Følger: 24 Følgere: 39 Biler: 6 Emner: 54 Svar: 843
feb 2010
Følger: 34 Følgere: 24 Emner: 55 Svar: 2.826
dec 2003
Følger: 33 Følgere: 25 Biler: 2 Svar: 678
Min kammerats Cayenne Turbo kører 2-5 hvis man er ond ved den og 7-8 km/l hvis man kører irriterende pænt. Og hvorfor have sådan en bil, hvis den ikke skal have gas
feb 2010
Følger: 34 Følgere: 24 Emner: 55 Svar: 2.826
nov 2003
Følger: 17 Følgere: 45 Biler: 11 Emner: 42 Svar: 582
nov 2003
Følger: 17 Følgere: 45 Biler: 11 Emner: 42 Svar: 582
sep 2007
Følger: 25 Følgere: 27 Biler: 4 Emner: 1 Svar: 2.954
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 38 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.887
Jeg elsker det personligt, og jeg kommer aldrig til at købe en ny stor bil når 1 eller 2 andre personer kan tage de 2 store pris-dyk på den inden den ryger i mine hænder...
feb 2010
Følger: 34 Følgere: 24 Emner: 55 Svar: 2.826
Der fik den så også fuld gadaffi
feb 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 6 Emner: 2 Svar: 119
Et bremseskift med nye skiver og klodser foran koster nemt 5.000 bare i reservedele hvis du kører på værksted.
Vil ikke anbefale 3,2'eren. Synes komfortmæssigt at den har alt for få kræfter, intet mindre end Cayenne s, det kommer man til at fortryde, og brændstoføkonomien er cirka den samme. Derudover har 3,2'eren problemer med at den kokser til i motoren og at knastkæderne er et svagt punkt.
Men alt i alt en fed bil, som vender ansigter når den brøler !
nov 2003
Følger: 17 Følgere: 45 Biler: 11 Emner: 42 Svar: 582
sep 2007
Følger: 25 Følgere: 27 Biler: 4 Emner: 1 Svar: 2.954
kender en der købte en grand vitara fra 08 på gule, fra ny altså, senere fandt regeringen ud af at over 2000 kg. total så var der misundelafgift, det var en xl7 model, så den kunne ikke vejes ned = den er umulig at sælge og pisse dyr at køre i.
feb 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 6 Emner: 2 Svar: 119
nov 2003
Følger: 17 Følgere: 45 Biler: 11 Emner: 42 Svar: 582
nov 2003
Følger: 17 Følgere: 45 Biler: 11 Emner: 42 Svar: 582
sep 2007
Følger: 25 Følgere: 27 Biler: 4 Emner: 1 Svar: 2.954
maj 2007
Følger: 3 Følgere: 3 Biler: 1 Svar: 7
Har man råd til disse omkostninger som er lidt højere end ved ejerskab af stort set alle andre biler er det en fantastisk bil til prisen
mar 2006
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 3 Emner: 1 Svar: 29
Halvårlig ejerafgift, såvidt jeg husker 7200kr på hvide.
Benzinøkonomi, i byen, hvor jeg næsten udelukkende kører, ca. 3,8km/l og motorvej ved almindelig march hastighed ca. 5,5km/l.
feb 2006
Følger: 59 Følgere: 58 Biler: 6 Emner: 28 Svar: 44
BYD evt min velkommen!, er glad for den!:)
okt 2008
Følger: 1 Svar: 28
jun 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 33
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
nov 2003
Følger: 17 Følgere: 45 Biler: 11 Emner: 42 Svar: 582
nov 2003
Følger: 17 Følgere: 45 Biler: 11 Emner: 42 Svar: 582
nov 2003
Følger: 17 Følgere: 45 Biler: 11 Emner: 42 Svar: 582
Blogger
Tilmeldt:
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 5800 Emner: 633 Svar: 5.095
Blogger
Tilmeldt:
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 5800 Emner: 633 Svar: 5.095
Blogger
Tilmeldt:
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 5800 Emner: 633 Svar: 5.095
Mener ikke at en CTS kan komme på guleplader, som en Alfa Romeo 156 heller ikke var godkendt til.
Blogger
Tilmeldt:
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 5800 Emner: 633 Svar: 5.095
feb 2010
Følger: 34 Følgere: 24 Emner: 55 Svar: 2.826
Blogger
Tilmeldt:
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 5800 Emner: 633 Svar: 5.095
Blogger
Tilmeldt:
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 5800 Emner: 633 Svar: 5.095
Blogger
Tilmeldt:
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 5800 Emner: 633 Svar: 5.095
dec 2003
Følger: 33 Følgere: 25 Biler: 2 Svar: 678
Blogger
Tilmeldt:
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 5800 Emner: 633 Svar: 5.095
mar 2006
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 3 Emner: 1 Svar: 29
Så er flex sgu nemmere, og de klarer også forsikringen. Jeg giver 8k om året i kasko med friskade på min 07 ML63 oå hvide plader.
dec 2003
Følger: 33 Følgere: 25 Biler: 2 Svar: 678
Pas på hun ikke ser det som en invitation, at du allerede har bagsæderne
feb 2010
Følger: 34 Følgere: 24 Emner: 55 Svar: 2.826
feb 2013
Følger: 6 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 1.661
dec 2003
Følger: 33 Følgere: 25 Biler: 2 Svar: 678
Der er jo stor forskel på automatgear
Personligt synes jeg at når PDK, DSG osv virker så fantastisk godt som det gør, ser jeg ingen grund til at køre med manuelt
Selvom min gamle Omega fra 94 kørte ganske fint med 4 trins auto, er det på ingen måde det samme som DSG
Slet ikke hvis den skal erstatte din Xsara pendler-kasse
feb 2013
Følger: 6 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 1.661
PDK er så lækkert så jeg har aldrig tænkt, at bare den lige havde en kobling og gearstang.
Tværtimod så glæder jeg mig hver gang til at kører den, netop bl.a pga PDK gearet.
Og folk der står og skal købe en bil hvor den fås med en god automatgearkasse som DSG eller PDK, eller en BMW osv, så vil jeg anbefale at tage bilen med det.
Også selvom det er en performance bil.
feb 2013
Følger: 6 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 1.661
dec 2003
Følger: 33 Følgere: 25 Biler: 2 Svar: 678
Nu kender jeg ikke dit bilbudget, men hvorfor prøver du ikke en tur i en 2006 Audi S6
Der er en på bilbasen til 240.000 kr
feb 2013
Følger: 6 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 1.661
Nej og nej jeg ville aldrig overveje eller blive fristet af en manuel.
Det holder jeg i min 911. men det er jo også en helt anden bil.
Selvom der skal noget af en hæftig racer til for at kører fra en panamera turbo s, netop pga hjælp fra PDK gearet.
feb 2013
Følger: 6 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 1.661
nov 2003
Følger: 17 Følgere: 45 Biler: 11 Emner: 42 Svar: 582
Blogger
Tilmeldt:
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 5800 Emner: 633 Svar: 5.095
Helt ærligt, hvorfor vil man også havde M/T i en bil som Opel´en. Det er jo en rejsevogn, ikke noget til en tur på banen.
feb 2013
Følger: 6 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 1.661
Den er ikke dyre end en opc men overgår den på alle måder. Performance, Kvalitet, præstationer.
Måske er den så 2 år ældre og har kørt 50.000 km mere og et par cm kortere.
Men det ville jeg gerne ta med. En insignia har ikke udnyttet sin store karosse særligt godt.
Blogger
Tilmeldt:
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 5800 Emner: 633 Svar: 5.095
Handlede det ikke om 2 ælder SUV på guleplader? Eller, hvordan har tråden udviklet sig..
feb 2013
Følger: 6 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 1.661
Det er jo ikke noget nyt at tingene tar en drejning i en debat!
Blogger
Tilmeldt:
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 5800 Emner: 633 Svar: 5.095
feb 2013
Følger: 6 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 1.661
Blogger
Tilmeldt:
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 5800 Emner: 633 Svar: 5.095
feb 2010
Følger: 34 Følgere: 24 Emner: 55 Svar: 2.826
Blogger
Tilmeldt:
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 5800 Emner: 633 Svar: 5.095
okt 2006
Følger: 97 Følgere: 96 Biler: 6 Emner: 697 Svar: 13.336
Den du linker til har været til salg længe. Så den er åbentbart ikke billig nok endnu.
Det hele handler om udbud og efterspørgsel. Der er ikke mange der gider at eje sådan en spand. Derfor styrtdykker priserne på dem.
mar 2006
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 3 Emner: 1 Svar: 29
Da jeg arbejdede i Tåstrup, bor i Ørestad, skiftede jeg jo kun gear 7-8 gange, så var jeg på arbejde.
Men da jeg begyndte at arbejde på Vesterbro, var det til at blive idiot af koble ind, koble ud konstant. Og det blev kun endnu værre da jeg begyndte at arbejde på Sortedam Dossering. Endte jo med jeg fandeme fik ondt i knæet af at køre frem og tilbage.
Så derfor bkev det et krav for mig, at min næste skulle have auto, fordi jeg kører i start stop trafik.
feb 2013
Følger: 6 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 1.661
Det jeg synes er fedt ved Manuel er kun fordi det er oldschool og man føler sig mere ét med bilen.
Men man kan ikke komme uden om at et godt automat gear med launch control slår alt andet når der skal gå stærkt.
Og har man pdk f.eks behøver man jo ikke absolut at bruge LC. Og den kan faktisk sættes igang som en bil med kobling. Bare ved ratknapperne istedet for en pedal.
feb 2013
Følger: 6 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 1.661
Og så ser det jo godt ud
Jeg elskede også manuelgearet i min gamle 911. Det høre til i en racer fra før 2005. En 993 med automatgear viller være helt forkert. Selvom det virker fint.
Derimod moderne topteknologiske biler med en masse fancy udstyr, der er det bare fedt med en god automatgearkasse og F1 knapper ved rattet Uanset om det er en racer eller en flyder. Du mærker dårligt gearskiftet. Ikke bare komfortmæssigt, men også under race. Bilen taber slet ikke fart eller bliver forsinket pga gearskift.
Og det er fedt på en anden måde.
Jeg tror ikke jeg ville tage en 991 GT3 med manuel, selv hvis jeg kunne og havde råd til en. Hellere ikke en GTR eller Ferrari 488 eller bmw M3 osv osv
Blogger
Tilmeldt:
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 5800 Emner: 633 Svar: 5.095
feb 2013
Følger: 6 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 1.661
At Opel i kke har lagt en ordenlig automatkasse i deres OPC, siger bare lidt om dem der bygger bilen.
Christian>> man kan jo påstå mange ting.. mange siger også PDK er den hurtigste. jeg ved godt hvem jeg tror på.
Men hvis 0,0001 sek pr gearskifte skiller dem, til den ene eller anden, så pyt.
Jeg vil hellere ha den bil PDK kassen ligger i uanset!
feb 2013
Følger: 6 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 1.661
Vi er i 2015 og må bare indse at vi er gået ind i en ny tid, hvor hvert sekund betyder alt. Kan man skære 0,5 sek af ved hvert gearskifte, så hvorfor ikke.
Man kan stadig få biler med manuelgear. De fleste af os har alligevel ikke råd til de nyeste med automat. så er en ældre brugt med manuel i højere kurs.
feb 2013
Følger: 6 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 1.661
Jeg synes det er fint at du ikke valgte en med opels automat. Det havde jeg hellere ikke gjort.
Men nu omtaler jeg de biler med en ordenligt automatkasse. Det er dem synes jeg godt om.
feb 2013
Følger: 6 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 1.661
De fleste powershifter fra 3 til 4 og til 5 i dragrace. Men der er en dobbeltkoblings allerede langt foran. For den vinder så meget på starten og fra 1 til 2 og til 3.
Med LC selvfølgelig.
feb 2013
Følger: 6 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 1.661
Når jeg skrev at "moderne biler er det fedt med en god automatkasse", så mener jeg jo ikke de moderne biler som har en dårlig automat kasse. Som Opel, pug/Citroën, Volvo osv.
For dem vil jeg ikke eje.
Pære fra æbler
feb 2013
Følger: 6 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 1.661
Men hurtig nok. Men hvad er pointen når det ødelægger bilen.
Med DK gear skifter du hurtigt hele tiden, hver dag.
Og jeg er ikke kun til drag. Prøv at power shift til trackday når du også skal styre bilen på banen. Ramme den rigtig linie og bremse og give gas de rigtige steder, mens du skal skifte gear ved de rigtige omdrejninger. Mens du også lige skal kigge efter de andre biler på banen.
Så kan forsøg på power shift ødelægge alt for din omgang.
Porsche Cayenne - Hvorfor så billig i brugtpris?