{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.208 visninger | Oprettet:

Forklaring på flexleasing? {{forumTopicSubject}}

Hey BG,

Jeg har længe gået og overvejet, at flexlease en bil og nu vil jeg så gøre alvor af det, men kan simpelthen ikke gennemskue selve leasingmodellen mht:

Kan man selv levere bilen?

Hvem ejer den?

Hvad skal der ske med bilen ved kontraktens udløb?

Rest værdi / afgift?

Hvad har det kostet mig over fx 2år?

Håber at en venlig sjæl vil pensle det ud for mig, så jeg kan få hentet en lækker slæde i løbet af de næste par uger smiley

Lad os tage udgangspunkt i flg eks.:

BMW til en pris i Tyskland på ca. 100.000kr
Estimeret reg.afgift ca. 180.000kr
Bilen er fx 7 år gammel.

Hvordan vil regnestykket typisk se ud på ovenstående bil?

Hvis jeg betalte den fri på normal vis, så ville det jo se nogenlunde således ud:

Bilen på DK plader = 100.000 + 180.000 = 280.000kr
Bilens værdi efter 2år = ca. 220.000kr

Håber på hjælp! smiley

Mvh

Ruben


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forklaring på flexleasing?
  • #1   27. jul 2015 Hvor har du de 180.000 i afgift fra? Afgiften er jo ikke bare 180% af det beløb du kan købe den for. Det er ca 60% af prisen hvad den bil står til ved en dansk forhandler.

    Og det er leasing selskabet der skal eje bilen, du kan ikke lease en du selv ejer.
    Evt se her http://www.sandjensen.dk/flexleasing


  • #2   27. jul 2015 Reg. afgift på personbiler er 180% og jeg ved godt der er lidt forskellige fradrag osv, men som hovedregel er den 180%. Jg har importeret mange biler, så det har jeg styr på og det er sådan set heller ikke det mit spørgsmål går på. Som du kan se, så er det et hurtigt opstillet pris eksempel med tal som er nemme at regne med.

    Ved også at man selv kan levere bilen, men at leasingselskabet, så køber den af dig, men det var mere hvordan det hele fungerede i praksis, jeg var ude efter smiley


  • #3   27. jul 2015 Nej den er ikke 180%

    Man betaler 105% af de første 80.500 kr
    Man betaler 180% af beløbet over de 80.500 kr.

    Men sådan regnes det ikke ud du kan ikke bare sige de 100.000 x180% da det regnes modsat fra nypris af og bagud


  • #4   27. jul 2015 Jeg har lige fået leasing tilbud på en bil idag.

    Bilen koster 70.000 uafg.
    Afgiften er 95.000 dagens dato.

    Et år/12mdr. vil koste 1800.- pr. måned med moms, nummerplader osv.
    Afgiften vil på det år falde med 9000.-

    Med førstegangsydelse på 6500.- og leveringsomkostninger på 2750.-

    Forstår så bare ikke, at tilbudet er lavet som at hvis jeg køber bilen uden afgift, og står som ejer. Jeg kan da ikke både eje bilen og lease nummerpladerne? Kan man?

    Isåfald, jeg selv skal lægge de første 70.000 for bilen uden nummerplader, kan det så overhovedet betale sig at lease nummerpladerne/afgiften?


  • #5   27. jul 2015 Dyhring du køber først bilen efter endt leasing periode. Du står ikke som ejer

  • #6   27. jul 2015 Spurgte ind til hvad slutværdien ville være på bilen hvis jeg skulle købe den fri, og der fik jeg dette svar:

    "Du skal selv købe og betale bilen uden afgift fra start. Fx den du sendte mig. Så når du opsiger aftalen, så ejer du bilen. Du skal altså ikke købe den retur fra os efter en given periode, idet du har købt den fra start.

    Hvordan du behandler bilen og hvad du bruger den til, samt hvad du køber til den, styrer du selv. Det er som sagt din egen bil efter leasingperioden. "

    - Det må vel betyde, at jeg køber bilen uden afgift, til de 70.000, står som ejer, og leaser nummerpladerne af dem?

    Hvilket vil være en dyr løsning så kan jeg se?


  • #8   27. jul 2015 Dyhring ja men det er selskabet der står som ejer af bilen på attesten. De skriver jo

    Hvordan du behandler bilen og hvad du bruger den til, samt hvad du køber til den, styrer du selv. Det er som sagt din egen bil efter leasingperioden.


  • #9   27. jul 2015 Hvad vil der så ske, hvis firmaet evt. går konkurs? Bilen er jo købt og betalt uden afgift af mig selv så.

    Lyder leasing tilbudet til at være i den gode ende eller i den dårlige ende? Til folk der altså har erfaring med leasing priser og gider hjælpe en smiley


  • #10   27. jul 2015 De ejer den PÅ PAPIRET - det kan man jo skrive som man vil...

  • #11   27. jul 2015 Går de konkurs så står bilen jo som deres.

    Ruben ja kan man men de ejer bilen så Står de som ejer så kan du ikke komme og sige det er din hvis firmaet går ned. Da du ikke må eje den bil du leaser.


  • #12   27. jul 2015 Ja, og derfor jeg spørger.

    Hvad vil ser ske, når leasing selvskabet står som ejer på en bil, man selv ejer, hvis de går konkurs? Det må jo være fusk for at snyde skat, da man ikke selv kan eje bilen man leaser jo.

    Det vil jo ikke være sjovt hvis man mister sin bil, hvis firmaet drejer nøglen under leasingperioden af nummerpladerne.


  • #13   27. jul 2015 Har lavet et lille regnstykke, ret mig endelig hvis jeg tager fejl:

    På 1år, vil leasingen koste:
    1800.- x 12 = 21.600.-
    + 2750 i leveringsomkostninger = 24.350.-
    + 6500.- i førstegangsydelse = 30.850.-

    På det 1år, falder afgiften med en værdi på 9000.-
    Altså har det kostet (30.850 - 9000) 21.850.- at lease nummerpladerne i et år.

    Det vil tage 10,5år, før afgiften på de 95.000 er afbetalt 100%, når afgiften pr. 12mdr leasing falder med 9000.-

    Så vil det i teorien, koste i leasing ydelse:
    9,5år af 15.100.- (inkl. 2500.- pr. år det koster at forny leasing kontrakt)
    1 år af 21.850.-

    Total: 165.300.-

    At lease nummerpladerne fuldt ud i afgift, end bare at betale de 95.000 til at starte med, og eje bilen selv? smiley

    Eller er jeg helt ude i skuret? smiley


  • #14   27. jul 2015 Sådan kan du ikke bare sige det

    Hvad betyder Flex Leasing?

    Leasingselskabet køber en bil uden afgift der passer med de ønsker som leasingtager har, og er i leasingperioden registreret som ejer af køretøjet. Leasingtager registreres som bruger. Når man flex leaser en bil, afregnes registreringsafgiften på månedsbasis.

    Dette betyder i praksis, at der beregnes mellem 0,87% og 2,37% +moms alt efter alder, af køretøjets registreringsafgift pr. måned, så længe leasingaftalen løber – ved aftalens udløb, er der ingen yderligere udgifter til registreringsafgift eller den danske stat. Leasingtager kan nu frit vælge at lave en ny flexleasingkontrakt, eller lade leasingselskabet/selv sælge bilen uden afgift. Ved fornyelse af leasingkontrakten, laves der en ny beregning af afgiften, og værdien af bilen vil typisk være faldet, hvilket medfører en lavere leasingydelse.


  • #15   27. jul 2015 Okay, for ellers ville det da være billigere at låne de 95.000 til afgiften af mafiaen smiley

    Spørgsmålet er dog, kan det betale sig, eller kan det ikke betale sig? Hvad kan man forvente det falder pr. år?

    Men så hænger man jo stadig i at have 70.000 ude at flyve hvis de går konkurs smiley


  • #16   27. jul 2015 Afgiften falder jo på bilen pr år.

    Så er den 100.000 værd i afgift januar 2016. Og du har betalt f.eks 20.000 af på det år. Så vil afgiften Kun være 80.000 minus det den taber af værdi i afgift pr år. Og så er det det beløb du skal betale af igen.


  • #17   27. jul 2015 http://www.importbilen.com/flexleasing her siger de fra godt 300.000

  • #18   27. jul 2015 Bilens nyværdi er 650.000.- inkl. afgift, men bilen er jo fra 2005-2006 smiley

    Derfor afgiften er så billig, eller billig og billig, 95.000 er da stadig en form for penge smiley


  • Imran S
    Imran S Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 7 Følgere: 6 Svar: 10
    #19   23. aug 2015 Hej Ruben

    Det er afgørende for at leasingselskabet køber bilen af dig for at lovkravet vedr flexleasing opretholdes.

    http://danleasing.dk/hvordan-virker-flexleasing-hos-danleasing/

    Hvis du fortsat skal have hjælp til leasing, er du velkommen til at kontakte os.

    Ha en god dag.

    Venlig hilsen



    SALG | LEASING





    DANLEASING APS | Vallensbækvej 65 | DK-2625 Vallensbæk

    +45 71 99 28 58 I CVR 35 23 32 53

    salg@danleasing.dk I www.danleasing.dk



Kommentér på:
Forklaring på flexleasing?

Annonce