{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
994 visninger | Oprettet:

Skade skal jeg have forsikringen ind over ? {{forumTopicSubject}}

Hold nu lige den gode tone har ingen intentioner om svindel eller brok fra nogen .....

landet ligger sådan at i dag holder jeg foran harald-skrald og er væk fra bilen i maks 5 min og der holder maks 4 andre biler på p pladsen . i det jeg kommer ud til min bil har der så været en og påkøre den så min forkofanger og højre forskærm skal omlakeres..

men har ingen vidner og der er ingen overvågning.. så hvad siger man lige til forsikringen .. mine venner siger det er bedre jeg bare siger jeg selv er kørt ind i noget, men er sku ikke meget for det, hader generelt bare at sku tage fat i forsikringen har aldrig brugt dem og vil helst være foruden ..

nu har jeg så gået og spekuleret lidt... min bil har en del ridser hist og her fra tidligere ejer.. så har lidt hel omlakering i tankerne..

vil jeg godt kunne melde skaden til forsikringen og så få pengen udbetalt til at dække skaden der er lavet i dag. og så bruge dem til at spare op til en hel lakering eller udbetaler de kun til en autolakere ??

håber i gider læse det ordentlig og inden dumme og umodne kommentare det har vi scootergalleri til


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skade skal jeg have forsikringen ind over ?
  • #1   27. jul 2015 Hvis en skade blir meldt får DU ingen penge i hånden, det hele foregår via værkstedet og maler, IKKE dig. Men hvis du er heldig, kan det være maleren er billig til og male lidt ekstra, nu hvor den alligevel er i kabinen og lidt ekstra farve kan han nok blande

  • #2   27. jul 2015 jeg har parkeringsskade på min har du ? hvis ikke så er selvrisikoen vel højere ? om du selv har gjort det eller en er kørt fra det ,er jo egentlig underordnet ift forsikring, om du kan få pengene måske , hvis de kan tjene på at gøre det sådan.

  • #3   27. jul 2015 johan p også lidt i den retning jeg tænkte .. lad os leje forsikringen vil give maleren 8000 og jeg måske kan afregne resten sort når han nu er igang aligevel ....

  • #4   27. jul 2015 Når det er en skade er der ingen penge udbetalt fra forsikringen. De betaler kun til værkstedet.
    Men de fleste værksteder vil gerne lave ekstra udover skaden hvis du selv betaler direkte til dem. Så snak med værkstedet om det.
    Jeg har selv fået malet min forskærm og fordør for 650 kr i forbindelse med en forsikringsskade på bagkofangeren. Som lakereren sagde: malingen er jo alligevel blandet.


  • #5   27. jul 2015 Jeg oplevede det samme.. skade på bil ved en p-plads i ålborg.

    ringede bare til forsikringeden og meldte det som det var, min bil er blevet påkørt, inden vidner eller seddel eller noget.

    De tog den uden problemer.


    Men du skal sende den på værksted og de laver skaden. ikke noget med at få pengene udbetalt eller noget i den stil.

    grunden til at du ikke får udbetalt er at der er nogle skatte og moms regler som gør at det ikke helt kan lade sig gøre.. så får du en mindre udbetaling ihvertfald.


  • #6   27. jul 2015 Den eneste måde du kan få gavn af dette i forbindelse med en hellakering, er at kontakte maleren der skal lave skaden for at høre på en god pris som du betaler for resten af bilens lakering. Det er der intet forkert i, men det kræver selvfølgelig at du har pengene klar til resten..

  • #7   27. jul 2015 At en maler vil male en skærm og en dør for 650kr lyder virkelig til grin .

    Ja jeg må snakke med maleren og høre hvad han skal have og så hvad han kan få fra forsikringen og afregne resten med ham men kan stadig ikke finde ud af om jeg bare siger det som det er eller hvad ?


  • #9   27. jul 2015 Du melder det som parkeringsskade til din forsikring,nogle forsikringer har fri parkeringsskade.

  • #10   27. jul 2015 Melde mig for hvad ???

  • #11   28. jul 2015 harmonikaen .

    Arh vel?. Det da ikke kun og male. Der skal også slibbes ned osv inden man maler.


  • #12   28. jul 2015 Ikke desto mindre så var det hvad jeg gav. men nu jeg tænker efter så fik jeg heller ikke nogen kvittering bagefter.

  • #13   28. jul 2015 Lad nu være med at digte en historie, fortæl nu hvordan det skete. Lyver du for forsikringen, og de finder ud af det, kan det i værste fald betyde at du ikke får en krone.

  • #15   28. jul 2015 Om der er en der er kørt ind i dig, eller dig der er kørt ind i noget, ændrer intet på din forsikringsdækning..

  • #17   28. jul 2015 Antager at du har kasko på bilen? smiley

Kommentér på:
Skade skal jeg have forsikringen ind over ?

Annonce