{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.709 visninger | Oprettet:

Betaling af afgift nu til dags? {{forumTopicSubject}}

Hey BG,

Jeg importerede nogle biler for nogle år tilbage, men hørte fra en bekendt, at der vist var lavet om i proceduren, når man skal have vurderet/indbetalt reg.afgift?

Dengang jeg betalte afgift, forgik det således:

- man får bilen synet/toldsynet
- ved toldsynet konstaterer synsmanden bilen stand. En bil skulle have fejl på 5 forskellige pladedele, for at blive vurderet 'under middel'. Synsmanden tog billeder af disse evt. fejl og mailede billederne til fx SKAT i Aarhus.
- nu kunne jeg så køre direkte til SKAT i Aarhus og aflevere den tyske reg.attest, syns-/toldsynspapirene osv. Medarbejderen regnede en pris, som jeg så kunne betale derude samme dag og få pladerne udleveret.

Hvordan foregår det i dag fra usynet bil - til man står med pladerne i hånden?? smiley

På forhånd tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Betaling af afgift nu til dags?
  • #2   28. jul 2015 Hvad er det du svarer på??

    Jeg spørger jo ikke hvad afgiften er, det ved jeg godt. Det jeg skal vide er hele proceduren, hvordan det fungerer fra A-Z i dag...


  • #3   28. jul 2015 Næ lader det jo ikke til du gør http://www.bilgalleri.dk/forum/generel-diskussion/1136296-forklaring_paa_flexleasing Når du påstår den er på ren 180% på brugte biler.

    Bilen skal til syn/toldsyn

    Et importeret køretøj skal igennem syn/toldsyn.

    For at opnå tilladelse til at køre på de danske veje, skal et importeret køretøj gennemgå et registreringssyn. Ved et registreringssyn tjekkes køretøjet som ved et periodisk syn.

    Et importeret køretøj skal også gennemgå et toldsyn. Ved toldsynet tjekkes køretøjets ”identitet”, hvilket vil sige at kilometerstand, udstyr og generelle stand efterses, ligesom bilen undersøges for skader, der kan have betydning for bilens værdifastsættelse.

    Syn/toldsyn sker samtidig på synsstedet.

    Hvis bilen er på tyske plader, skal den tyske registreringsattest (”Fahrzeugbrief”) fremvises på synsstedet.
    Værdifastsættelse/vurdering

    Når bilen er synet, skal SKAT værdifastsætte den.

    Ansøgning om værdifastsættelse kan klares gennem skattemappen (adgang via NemID). I Motorregistret under registreringsafgift, kan der anmodes om værdifastsættelse.

    Anmodningen vil herefter automatisk blive sendt til et motorkontor.

    Alternativt kan du anvende Quickimport, der kan afgiftsvurdere og indregistrere dit køretøj indenfor meget kort tid.
    Hvis bilen er på tyske plader:

    Inden 14 dage skal der anmodes om værdifastsættelse. I bemærkningsfeltet angives, at bilen er på udenlandske plader.

    SKAT sender herefter en kvittering, som giver dig ret til at køre i Danmark med de tyske plader på køretøjet, indtil anmodningen om værdifastsættelsen er færdigbehandlet. Kvitteringen skal ligge i bilen, som dokumentation på tilladelsen.
    Betaling af registreringsafgift

    Først når bilen er blevet værdifastsat, kan registreringsafgiften betales.

    Du vil efter den digitale anmodning om værdifastsættelse modtage en afgørelse i TastSelv under ”meddelelser fra motorregistret”.

    Du har to muligheder for betaling:

    Personligt fremmøde på et Motorkontor. Her kan registreringsafgiften betales med Dankort, kontant eller banknoteret check. Bemærk at det ikke er muligt at anvende andre betalingskort end Dankort.
    Sende en banknoteret check til SKATs afdeling i Aarhus.

    Nummerplader

    Når registreringsafgiften er betalt, kan der komme plader på bilen. Indregistrering koster 1.380 kroner, og nummerpladerne kan købes på motorkontorerne eller hos en nummerpladeoperatør.


  • #4   28. jul 2015 I forhold til deres vurderingskriterier kan jeg ikke rigtigt svare dig, dog da jeg importerede her sidste år var proceduren sådan her.

    Før jeg kunne få bilen toldsynet skulle jeg ind og finde et toldbrev af bilen, for fanden kan ikke huske hvad det hedder, men et brev der indeholder alle informationer om ligepræcis den bil med motor og årgang, samt forurening, km/l osv.

    Bilen blev toldsynet/synet, ved at han gennemgik alle data på bilen, derefter tjekkede han stelnumre og detaljer på bilen. Fælg størrelse ET mål, parkeringsfølere, seletrammere osv. ALT blev nedskrevet om bilen, naturligvis også ekstraudstyr. Derefter fik jeg dog et firma til at fastsætte afgiften og dagen efter kunne jeg betale og købe plader i hallen jeg fik den synet.


  • #5   28. jul 2015 MS mener du Typegodkendelsen?

  • #6   28. jul 2015 Ja den ja haha. Kunne sgu ikke huske hvad den hed. Var inde på trafikstyrelsens hjemmeside og hente den.

  • #7   28. jul 2015 Ruben.

    Det første mht syn osv, er stadig på samme måde ( stand, udstyr osv ).
    Derefter logger du på din pc derhjemme via NEMID, og anmoder om værdifastsættelse. Det kigger SKAT på, og når din bil er behandlet færdig, får du en afgørelse i dit meddelsesarkiv på www.skat.dk. Der ligger grundlaget for hvad du skal betale, og en OCR linie ( ligesom et normalt girokort ), hvor pengene kan indbetales på, eller ved personlig fremmøde, når du har afgørelsen kan den også betales ved SKAT direkte.

    Man kan ikke som i gamle dage, komme til SKAT og sidde og vente på en beregning, det er væk nu, og der er kun måden ved at anmode via nettet, eller gå til en selvanmelder.


  • #8   28. jul 2015 Jeg benyttede quickimport som tager et lille salær for at få bilen værdifastsat og lave papirerne for en. Jeg gav vidst kun 2500kr med plader for at få den på gaden dagen efter toldsynet, så jeg er ovenud tilfreds. Det er jo så inklusiv toldsyn, plader og salær til firma. Om det er blevet dyrere skal jeg ikke kunne sige

  • #9   28. jul 2015 Lars A >> Okay tak, det var lige det jeg søgte! smiley

    Men hvordan fungerer det så hvis ens bil er under middel. Meddeler synshallen automatisk det til SKAT og sender dokumentation med, så de kan se det, når jeg ansøger online eller hvordan?

    Ved du hvor længe behandlingstiden er pt ca? smiley

    MS >> Ja, har godt set dem og det vil jeg helt sikkert lige tjekke op på inden jeg benytter SKAT smiley


  • #10   29. jul 2015 Da jeg skulle have en afgiftsfastsættelse ringede jeg til skat først og hørte dem af, de sagde 3-6 uger og det gad jeg ikke vente på.
    Egentlig kun derfor jeg valgte firmaet, men ligeså meget fordi jeg fik en forhåndsvurdering og havde betalt den. Det blev trukket fra den endelig pris.


  • #11   29. jul 2015 Hvis den er under middel, tager synshallen billeder og sender dem automatisk til skat på e-mail. Pt er der ca 1-2 ugers ventetid ( dog kan du være heldig det kun tager et par dage)

  • #12   28. aug 2015 jeg stjæler lige indlægget!
    Hvis det nu er at man får skat til at regne afgiften ud,
    og man så finder ud af, det som skat er kommet frem til er for dyrt/forkert, hvor længe skal man så vente på at lave en ny beregning hos f.eks quickimport?


  • #13   28. aug 2015 DJ Baaz hvordan kan du vide det er forkert når du ikke selv ved hvad afgiften er? Du skal jo ikke vente du kan jo fortage en ny vurdering hvis du mener det ikke passer.

  • #14   29. aug 2015 En værdifastsættelse er i princip gældende i 3 måneder fra den dag den er lavet ved SKAT

  • #15   29. aug 2015 Lars A Ja for ens eget vedkommende. Det betyder jo bare du har 3 måneder til at betate den pris i. Men vælger du at sige du syntes det er for højt så kan du jo få en ny pris. Det betyder jo ikke at SKAT ikke må lave den om når du beder om det. Men at prisen ikke må ændres fra SKAT i de 3 måneder overfor dig uden du selv ønsker det.

  • #16   29. aug 2015 Hvis du synes prisen er for høj og du har bedt om en ny værdigfastsættelse skal de jo bare se bilen. Hvor sådan noget foregår ved jeg ikke, men ved at bilen skal køres et bestemt sted hen hvor en mand/kvinde kan se bilen efter og derefter vurdere standen. Selvom det er sjældent kan man komme ud for at bilen bliver dyrere

  • #17   29. aug 2015 Hej, så fik jeg en forhandler til at give mig et tilbud på billån hos Santander. Bemærk det høje finansierings omkostninger. Og forhandler kunne ikke gøre det billigere. Sagen pågår.

    profilbillede
  • #18   29. aug 2015 Ja for dit eget vedkommende, synes du fx den er for høj og synshallen kun har sagt middel stand kan den komme til syn og skøn eller ved at sende fotodokumentation der kan danne et andet grundlag for værdifastsættelse. Du kan altid vælge at gå til en privat aktør og få deres vurdering af hvad du skal betale

Kommentér på:
Betaling af afgift nu til dags?

Annonce