{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.031 visninger | Oprettet:

Claus F
Claus F
Tilmeldt:
30. jul 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 21

Slap håndbremse på Hyundai I30 Cw {{forumTopicSubject}}


Er der nogen som kan fortælle mig hvorfor håndbremsen på vores hyundai i30 1,6 crdi 2008 bliver ved med at drille
og bliver defekt. Efter en del værkstedsbesøg og lige meget hjælper det. Håndbremse bliver brugt hver dag


Er det bare en svaghed eller en mandags model med vores bil smiley

Forhel..... hvor er det noget lort


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Slap håndbremse på Hyundai I30 Cw
  • #1   6. aug 2015 Det er en Hyundai derfor... Du skal nok skrive hvad den gør, før der er nogen der måske kan hjælpe dig smiley

  • Claus F
    Claus F Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 21
    #3   6. aug 2015 Vale:
    smiley

    Det er en koreaner bambus bil ja

    Den bliver strammet og kan holde bilen
    kort tid efter bliver den slappere og slappere og dernæst ubrugelig
    haha den er helt slap nu


  • Claus F
    Claus F Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 21
    #4   6. aug 2015 Alle hyuandai værksteder siger de aldrig
    hat problemer med det smiley

    Der må være noget galt med kabel trækket fra ende til anden. Det kan ikke passe......


  • #6   6. aug 2015 armen som sidder nede ved håndbremsen kan godt gå fast og så gør den sådan

  • Claus F
    Claus F Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 21
    #7   6. aug 2015 Armen Roed??

    Er det ikke ved ved selve bremse bakkerne? eller hvor


  • Claus F
    Claus F Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 21
    #8   6. aug 2015
    En ting er sikkert

    Når den bambus raket er betalt af om 1.5 år så er det goodbye. Aldrig mere Hyundai
    Den anden dag steg turboen af smiley


  • #9   6. aug 2015 Har lige haft en kunde igår med samme problem. Også en i30. Ude ved trommerne på bagsiden sidder håndbremse kablet monteret på en arm der går ind i tromlen. Den arm var fuldstændig groet fast i den ene side. Så afmonterede den, gjorde den godt ren og smurte den op. Derefter virkede det upåklageligt. Det der med og stramme den ved armen duer ikke.. Få det tjekket om det et er det der gør det..

  • Claus F
    Claus F Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 21
    #10   6. aug 2015 Hej Kim

    Rigtig godt indspark

    imponerende at værkstederne ikke har gjort det ...............


  • #12   6. aug 2015 De kan ik se det på deres computer smiley

  • Claus F
    Claus F Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 21
    #13   6. aug 2015

    haha du siger noget Vale

    Vi skal have fat i de gode gamle mekanikere der ikke er født op med computer.

    Værkstederne bruger jo nærmest computer når de skal skifte forlygte pære smiley


  • #14   6. aug 2015 Siger jo ikke det er det. Kan også være den hænger i et kabel (dog tvivlsomt) men har de strammet den inde i bilen ved armen eller ude i tromlen?

  • Claus F
    Claus F Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 21
    #15   6. aug 2015 aner det ikke

    jeg kører min bil på værksted iforbindelse med service eftersyn ihenhold til service bog. Alle gange har har de strammet elastikken og kort tid efter er den slap igen. Nu går jeg i dybden med det da det bare ikke er godt nok....
    Nu skal det problem løses


  • #16   6. aug 2015 Der er armen ved bakkerne som Kim siger. Jeg har selv renset flere af dem, de skal bare smøres ofte så køre det som det skal

  • #17   6. aug 2015 man skal som regel ikke justere inde i bilen, det er noget man gør når man ikke gider at justere rigtigt ved hjulene, generelt ved de fleste biler

  • #19   6. aug 2015 Så er det nok fordi at en anden har justeret der oppe før

  • #20   6. aug 2015 Vil også sidde mine penge på den lille arm som sidder inde ved bakkerne hvor kablet går på. Har lavet en del af dem. Du kan evt købe nogle nye og montere mener de koster 60kr stykket bare husk at smør dem ellers sker det igen.

  • #21   6. aug 2015 Det de skal gøre er og løsne oppe ved armen hvis de har justeret deroppe. Så rykker du skiverne/tromlen af (det er en enhed) renser og smører op. Derefter justerer man bakkerne op til den ikke kan dreje. Løser til den kan dreje mens den stadig slæber på og så er det som det skal være... det er den korekte måde.... smiley

  • Claus F
    Claus F Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 21
    #22   6. aug 2015 takker rigtig mange gange for de hjælpende råd.

    i skal nok høre nærmere


  • Claus F
    Claus F Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 21
    #23   7. aug 2015

    det er kaliberen ved bagskiverne som er en enhed med bremserne der gror fast
    De kan ikke smøres særlig godt da de ikke er til at komme til. Genialt lavet

    De går til efter 3 år ca.

    Mekanikeren sagde det var et problem både med kia og Hyundai. Samme konstruktion


  • #24   7. aug 2015 din er da ikke med håndbremsen i caliperen

  • #25   7. aug 2015 Nope.... den er med skiver bag men med håndbremse bakker indeni.. tromle/skive...

  • #26   7. aug 2015 Det mente jeg nok så er det heller ikke caliperen som er skyld i håndbremsen bliver dårlig

  • #27   8. aug 2015 Nej.... det står der da heller ikke nogen steder... smiley

  • #28   8. aug 2015 prøv lige og læs indlæg 23 igen

  • #29   11. aug 2015 sådan var min getz også, en tur på værkstedet > strammet > noget tid så er den bare slap igen smiley jeg gav op. bruger den næsten aldrig alligevel. har altid vænnet mig til at bruge gear når jeg parker bilen

  • Claus F
    Claus F Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 21
    #30   13. aug 2015 Min håndbremse er helt iorden nu
    Alt skiftet. Skiver, calibre, bakker etc
    Systemet er ikke egnet til dansk klima med salt, fugt etc
    Så 3 år så et det groet til igen. Det er nu smurt godt op og kan dårligt smøres igen når det er samlet. Det er et lort system og 3000,- fattigere


  • Claus F
    Claus F Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 21
    #31   29. nov 2015 Så er den gal igen

    4 mdr efter sidste service

    en slatten håndbremse der intet kan smiley

    Lorte spand


  • Claus F
    Claus F Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 21
    #33   29. nov 2015 Hmmmm

    En ganske banal og simpel ting som en håndbremse........

    Tænker......nu bliver den lavet på garanti og dernæst så bliver den tapet fast
    så den ikke kan bruges smiley


Kommentér på:
Slap håndbremse på Hyundai I30 Cw

Annonce