{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
12.766 visninger | Oprettet:

Far står i RKI, Bil i mit navn. Far som forbruger? {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg spørger for en bekendt af, så spar mig for hvad i synes tak smiley

Jeg udtaler 'MIG' som min kammerat

Min kammerats far står i RKI og kan ikke købe en dyr bil (200k)
Han vil give mig pengene så jeg køber bilen og registrerer den i mit navn. altså er jeg ejer af bilen.
Derefter vil far forsikre den i sit eget navn. Altså er han forbrugeren og ikke mig. (for at han ikke skal betale en 20 årigs bilforsikringspræmie)

spørgsmålet er så.
Når vi gør alt dette, kan kreditorerne så godt komme og sige til ham at han har en bmw til 200.000 og den vil de tage udlæg i, eller tage bilen eller hvad de nu kan finde på?
DEN STÅR JO I MIT NAVN ( MIG SOM EJER )
OG HAM SOM FORBRUGER (FORSIKRINGSTEGNER)

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Far står i RKI, Bil i mit navn. Far som forbruger?
  • #1   22. aug 2015 prøv snak med forsikringsselskabet? smiley

  • #4   22. aug 2015 Kom ud af rki, og start forfra i hans kiv, og få styr pågæld osv, så der mindre af den slags udensoms fusker løsninger min mening.

  • #5   22. aug 2015 Uanset hvad - skal ham der betaler de 200.000 i kontant jo kunne forklare hvor pengene kommer fra - hvis hans dankonto er 514 kr og ikke har set skyggen af sådan et beløb tja så det sku da dumt iværtfalde

  • #6   22. aug 2015 Det eneste du kan være sikker på er at det er strafbart, det bedste man kan gøre hvis man er i den situation er at lade en ægtefælle om at stå som ejer og bruger, de må og kan ikke lave udlæg i en ægtefælles aktiver

  • Tom H
    Tom H Tilmeldt:
    okt 2009

    Biler: 1 Emner: 2 Svar: 41
    #7   22. aug 2015 Nej det kan de ikke, da det er "dig" der ejer bilen, han er kun bruger af bilen.

  • #8   22. aug 2015 Og det er ingen problem at forsikre bilen - alle kan eje bilen også en uden kørekort eks, og en uden pap kan også forsikre bilen ....

    Så ingen kan tage udlæg i noget han ikke ejer, men han bare er bruger af


  • #9   22. aug 2015 Det burde ikke være muligt at skrabe 200K sammen hvis man er i RKI, da man burde betale sine kreditorer..

    Men det er vel sorte penge, tjent ved siden at sin kontanthjælp..


  • #10   22. aug 2015 hahahaha hvor er i sjove

    Tak til de få der gav svar på spørgsmålet!
    I har et normalt liv smiley


  • #11   22. aug 2015 Ja som der bliver nævnt kan SKAT på forlangende vis kræve at se dokumentation på hvor pengene kommer fra, og bliver pengene sporet tilbage til en der står i RKI eller lign og har for eksempel søgt om gæld sanering så vil dette ødelægge muligheden for det, det er ikke bare lige sådan da SKAT har masser af muligheder for inddrivelse, han behøver ikke stå som ejer, det nok at de kan bevise han er primær bruger af bilen vel og mærket hvis hans skylden beløb er over et bestemt beløb

  • #12   22. aug 2015 Han kan sagtens forsikre den uden problemer, ejer forholdet kan dog drages i tvivl hvis han samtidigt er primær bruger af den

  • #13   22. aug 2015 sønnen har 300.000kr i banken

  • #14   22. aug 2015 Hvis man ser bort fra det faktum, at han ikke bare må give dig 200.000 kr. uden at blive beskattet af det, er det kun et problem, hvis han erklæres konkurs. I så fald vil en gave til nærtstående blive omstødt og de vil komme efter dig pga. gaven.

    Hvis han ikke erklæres konkurs, er der ingen problemer ud over gaveafgift. Så kan I sagtens gøre det sådan.


  • #15   22. aug 2015 hey!

    på papir har jeg jo selv købt bilen

    glem fars penge
    søn køber selv bilen af egen lomme og lader sin far være forbruger fordi han er en meget sød søn.
    hvad så?


  • #16   22. aug 2015 Så er der ingen problemer.

  • #17   22. aug 2015 som Bay skriver så der ingen problemer

  • #18   22. aug 2015 Bare husk det med at pengene ikke må kunne spores og SKAT er ekstrem dygtige til deres job smiley

  • #19   22. aug 2015 Indtil den dag sønnen kommer på kontanthjælp. Og han så skal sælge bilen, og leve af dem først.

  • #20   22. aug 2015 smiley jeg tænker lidt af det samme, vil de modregne hvis man kommer på offentlig ydelse? jeg ved det ikke

  • #21   22. aug 2015 Det kan de i og for sig godt, hvis en eller anden har ondt i røven over det det bliver undersøgt så snart han står som bruger af bilen.. er langt fra sikkert der sker noget men risikoen for det sker er der jo selvfølgelig.

  • Tom H
    Tom H Tilmeldt:
    okt 2009

    Biler: 1 Emner: 2 Svar: 41
    #22   22. aug 2015 I dømmer sku hurtigt, må man sige smiley

  • #23   22. aug 2015 Formue og indtægter

    Man kan ikke få kontanthjælp eller uddannelseshjælp, hvis man selv eller ens ægtefælle/samlever har formue på over 10.000 kr. pr. person.

    Formue er for eksempel penge og værdier, som let kan omsættes til penge. Også biler og sommerhuse betragtes som formue. En stor friværdi i egen bolig kan også i nogle tilfælde betragtes som formue.

    Hvis man selv eller ens ægtefælle/samlever har indtægter, trækkes disse fra i hjælpen krone for krone. Ved arbejdsindtægter eller indtægter som led i tilbud ses der dog ved beregningen af hjælp dog bort fra 25 kr. pr. udført arbejdstime.


  • #24   22. aug 2015 hvis den står i dit navn så kan de uanset hvad ikke tage bilen. længere er den ikke smiley

  • #25   22. aug 2015 Hvorfor kommer din far i ikke bare ud af RKI.

  • #26   22. aug 2015 falco
    det er nok lige det der er nemmest, kan have lange udsigter før man er ude af det


  • #27   22. aug 2015 Er det ikke bare og betale og komme ud?

  • #28   22. aug 2015 jo selvfølgelig men er nok bare en stor gæld når man kun kan gøre det på den måde

  • #29   22. aug 2015 Ret mig hvis jeg tager fejl, men er det ikke ejeren i det her tilfælle der afgør forsikringspræmien da vedkommende er den med lavest accenitet. Ud over det kan det godt lade sig gøre, men risikoen for at skat engang graver i det pga af en anmeldelse, er nok stor.

  • #30   22. aug 2015 Uanset hvad der er moralsk rigtigt og forkert, så fatter jeg ikke at folk vil/tør lægge sådan en et emne ud offentligt? Og da slet ikke på bilgalleri.dk, som er DK's absolutte STØRSTE site for biler.. Tænker i slet ikke over at Skat, forsikring, Politi og andre offentlige folk kigger med her? Enten tænker man ikke over det, eller også har man bare store kugler smiley

  • #31   22. aug 2015 Bilgalleri.dk er efterhånden tit og ofte en "Ta' selv buffet" for skat, forsikringsselskaber, samt Politi smiley

  • #32   22. aug 2015 Casper B
    alt hvad man foretager sig på nettet, er overvåget igennem cookies/ip adressen og ens søgehistorik bliver gemt på diverse sider. så at man skriver noget på bg er kun en meget minimal del hvad de kigger efter. udover det så skal man heller ikke tænke for meget over det ellers ender man med at blive paranoid.


  • #33   22. aug 2015 Det er jeg godt klar at de kan se... Meeeeen, lige at smide sådan et emne op her? Det er lidt som at råbe: SEEEEE HER ER JEG! Det er her i skal kigge smiley

  • #34   22. aug 2015 kommer an på hvordan hans sag er, hvis han afbetaler og alt det så gør de ikke noget ved det, selvfølgelig kun et måske men de er som regel ret fair hvis man afbetaler til tiden.

  • #35   22. aug 2015 jeg skriver jo sødt til jer at det min kammerat!!

    skat finder ikke noget hvis de søger på mig!!


  • #36   22. aug 2015 Det er jeg godt klar over smiley Men har du nogensinde set udsendelser osv om skat og forsikringsselskaber? De er som myg til en grillfest, og får de færden af noget de vil have fingre i, så giver de altså ikke op.. Når de ved at det er i din omgangskreds, så tager det ikke mange dage at finde synderen... Skat har decideret agenter ansat og uddandet til den slags.. Det samme gælder for forsikringsselskaber! Siger bare: Pas nu på med at reklamere med de emner, om det så er en selv eller én fra omgangskredsen smiley

  • #37   22. aug 2015 Vis Far står som bruger af bilen så tager de udlæg i bilen da han bruger den...

    sådan hva det også med en mobil jeg haved lånt

    vis man bruger tingen selv om det ikke er dit kan de lave udlæg på den


  • #38   22. aug 2015 Jimmy sikke noget vås,de kan intet gøre

    Du kan sagtens eje den og din far kan være bruger uden noget bøvl overhovedet,lyt ikke til alle disse tossede udmeldinger


  • #39   22. aug 2015 Henning p
    kan de altså godt, de skal jo så bare bevise at han rent faktisk bruger den dagligt og den står på hans bopæl dagligt hvis de ting ikke er opfyldt så har du ret, så kan de intet gøre.


  • #40   22. aug 2015 RM nej kan de ikke. Min bror gik konkurs og deres biler står i mit navn. Som bruger så ejer man ikke den bil og derved må de ikke tage den.

  • #41   22. aug 2015 once heller ikke hvis de står på din brors adresse dagligt hele året igennem?

  • #42   22. aug 2015 Nej Bilen tilhører ikke dem. Jeg må gerne låne dem min bil dagligt så længe de står som brugere. Det har intet med hvor tit de låner den at gøre. Men om de ejer den eller ej.

    Pant/udlæg kan kun tages i ting som man ejer og ikke i ting man låner http://www.domstol.dk/saadangoerdu/fogedsager/udlaeg/Pages/default.aspx


  • #43   22. aug 2015 Udskuds-snylter. Lev efter formåen, alt andet duer ikke. Hvad nytter det at køre BMW, hvis det er på den måde. Typisk taber mentalitet

  • #44   22. aug 2015 Se her http://www.budgethuset.dk/hvad-kan-der-ikke-tages-udlaeg-i/

    Bemærk! Der kan kun tages udlæg i en bil, hvis du er registreret som ejer af bilen i Motorregistret. Hvis du kun er bruger af bilen og ikke ejer den, kan der IKKE tages udlæg i den.


  • #45   22. aug 2015 once
    må du så undskylde.


  • #46   22. aug 2015 R M Det er da intet at undskylde for smiley

  • #47   22. aug 2015 once det er da rart at høre for mente bestemt at de kunne den slags.

  • #48   22. aug 2015 Stop nu med at skrive hvad andre har


    Jeg har prøvet det personligt selv mange gange så kom ikke at sige det er noget VÅS når de kan alt de vil.......

    hader folk som ikke ved en skid om tingene her inde


  • #49   22. aug 2015 JimmiNez gu kan de ej Du skal eje de ting der tages udlæg i

  • #50   22. aug 2015 Julian p
    tror ikke du aner noget om og stå i lort til halsen når man skylder en del penge væk men ikke kan afbetale og den eneste mulighed man har for at kunne have bil er at køre som bruger. man er ikke taber pga det faktum.


  • #51   22. aug 2015 Hold da kæft. Hvis man står i kort til halsen tager man bussen. Eller køber en spand indtil man har styr på sit liv. Man køber ikke en BMW til 200.000 for at fremstå højt på strå.

  • #52   22. aug 2015 JimmiNez hvor mange beviser vil du have? https://skat.dk/SKAT.aspx?oId=1974825

    Aktiver der tilhører tredjemand

    Aktiver, der tilhører tredjemand, kan være i skyldnerens besiddelse af flere forskellige grunde:

    Lån
    Leje
    Reparation
    Forarbejdning
    Opbevaring eller andet.

    Hvis skyldneren eller tredjemand dokumenterer, at aktiverne ikke tilhører skyldner, kan RIM som regel ikke foretage udlæg i disse for skyldnerens gæld.

    Hvis der er en berettiget tvivl om ejerforholdet, er det ikke pantefogedens opgave at fastslå ejerforholdet. I disse tilfælde kan pantefogeden foretage udlæg i aktiverne og derefter indbringe spørgsmålet for den judicielle foged, som afgør ejerforholdet.


  • #53   22. aug 2015 Julian p
    hør lige her, for det første kan du og jeg ikke vide noget om hans gæld, kan sige dig så meget når man står i rki er det for det meste sådan at man ikke må eje noget som helst. og jo det passer 100%
    noget andet er kan godt være det er en dyr bil, sådan er det nu bare men sig nu ikke så meget lort om en mand du ikke kender. er sikker mere i det end du og jeg kan forestille os.


  • #54   22. aug 2015 Man kunne jo også leve efter evne, det vil sige. Går man på røven og skylder folk eller det offentlige penge, så har det nogen konsekvenser, bla at du ikke har ret til at bruge 200000 kr på en bil. Og folk der hjælper med ar snyde kreditor for DERES penge burde straffes, bare min mening. Vi er alt for blødsøden her hjemme

  • Tom H
    Tom H Tilmeldt:
    okt 2009

    Biler: 1 Emner: 2 Svar: 41
    #55   23. aug 2015 Nemlig alle der står i RKI og får kontant hjælp og førtidspension skal aflives, så de ikke er til alle de "godes" besvær...... Ironi kan forekomme smiley

  • #56   23. aug 2015 Once du skriver det jo selv i #52 som regel ikke

    der har været flere sager gennem årene hvor at penge, fast ejendom, køretøjer m.m. er blevet indraget og solgt når folk har skyld penge væk - OGSÅ selvom det på papiret ikke var deres ting.

    Hvis der er stærk begrundet tvivl, så napper de tingene og får dem solgt for at få penge hjem.

    Der er helt sikkert også blevet ændret på hvad de må / kan gennem tiden, så de har nok ikke så nemt ved det i dag som de havde for f.eks. 10 år siden.


  • #57   23. aug 2015 Kim B der står også

    Hvis der er en berettiget tvivl om ejerforholdet, er det ikke pantefogedens opgave at fastslå ejerforholdet. I disse tilfælde kan pantefogeden foretage udlæg i aktiverne og derefter indbringe spørgsmålet for den judicielle foged, som afgør ejerforholdet.

    Så kan du fremvise en re attest med dit navn på og en købs kontrakt Så må du låne den ud uden de kan tage pant i den. Vi har haft advokat på her. Så ved hvad jeg snakker om.


  • #58   23. aug 2015 once - præcis, men i dine andre indlæg står der det modsatte af hvad du nu linker til smiley


    så valgte du lige at smide lidt mere tekst i dit indlæg #57 efter jeg havde skrevet

    Så kan du fremvise en re attest med dit navn på og en købs kontrakt Så må du låne den ud uden de kan tage pant i den. Vi har haft advokat på her. Så ved hvad jeg snakker om.


  • #59   23. aug 2015 Bjørn
    det er systemet der gør det nemt at snyde ift at man kan køre som bruger af et køretøj eller snyde er så et stærkt ord at bruge vil nok bare kalde det for et lovligt smuthul i lovgivningen.


  • #60   23. aug 2015 Kim B Det gør det da ikke Jeg siger når en anden ejer den ting du har lånt må de ikke pant sætte de ting. Der står hvis der er tvivl om hvem der ejer den så må de i første omgang tage pant og skal så sende det videre for at finde ud af hvem der er ejeren

  • #61   23. aug 2015 Kim B læs #49

    49
    i går kl. 20:21
    JimmiNez gu kan de ej Du skal eje de ting der tages udlæg i


  • #62   23. aug 2015 Konkursloven:

    § 64. Gaver, som er fuldbyrdet senere end seks måneder før fristdagen, kan fordres omstødt.

    Stk. 2. Gaver, som er fuldbyrdet tidligere, men senere end et år før fristdagen, kan fordres omstødt, medmindre det godtgøres, at skyldneren hverken var eller ved fuldbyrdelsen blev insolvent. For gaver til skyldnerens nærstående gælder samme regel, hvis gaven er fuldbyrdet senere end to år før fristdagen.

    Stk. 3. Undtaget fra omstødelse er lejlighedsgaver og lignende gaver og understøttelser, som ikke stod i misforhold til skyldnerens kår.


    http://www.business.dk/bank/kan-kreditorerne-gaa-efter-konens-vaerdier
    ? Jeg solgte for tre år siden min gård med et tab på én million kroner. Min kone har ikke skrevet under på gæld vedrørende gården.

    Vi har købt et hus, som står i min kones navn.

    Jeg afdrager til banken, da jeg ikke betaler nogen skat lige nu, men når den fordel holder op, kan jeg ikke betale til banken. Kan banken så gøre udlæg i huset? Kan de forlange, at hun stiller sin økonomi til skue for dem, så de kan se, hvad vi har at leve for?

    Med venlig hilsen J.

    ! Udgangspunktet er, at ægtefæller ikke hæfter for hinandens gæld. Dette gælder naturligvis ikke, hvis ægtefællen positivt har påtaget sig at hæfte, for eksempel ved at skrive under som medskyldner eller som kautionist, men det er jo ikke tilfældet her.

    Hovedreglen er, at du ikke hæfter. Nu fortæller du, at "vi har købt et hus", men det er købt i din hustrus navn. Det betyder som udgangspunkt, at dine kreditorer ikke kan gøre krav på huset, da det jo tilhører din hustru. Jeg kan ikke læse af din mail, hvordan din hustru har finansieret huset. Derfor vil jeg nævne, at der findes regler, som vil kunne føre til, at din hustrus hus kommer i spil.

    Hvis du har overført midler til din hustru og dermed har sat dem i din kones ejendom for at sikre dem mod kreditorerne, så kan der i nogle tilfælde ske omstødelse. Det er imidlertid ikke muligt her konkret at svare på, om det er tilfældet. Det er en temmelig langhåret disciplin at tage stilling til, om der kan gribes ind her.

    I nogle tilfælde ses det, at den ene ægtefælle overfører gaver til den anden. Sådanne gaver skal – hvis de er større end dagligdags gaver – overføres ved tinglyst ægtepagt for at være gyldige. Det kommer bag på mange, at der ikke efter loven om ægteskabets retsvirkninger gælder tidsbegrænsningsregler for større gaver, som gives på et tidspunkt, hvor det vil ramme kreditorerne.
    Derimod gælder der for omstødelse efter konkurslovens § 64 bestemte frister.

    Mit råd til dig er, at du får din advokat til konkret at vejlede dig og din ægtefælle, så I får afklaret den ubehagelige usikkerhed, der ligger bag dit spørgsmål.

    Med venlig hilsen Allan Ohms, advokat (H) og mediator, www.ForumAdvokater.dk


  • #63   23. aug 2015 Kim B igen Hvad har det med at jeg ejer en bil, købt af mig betalt af mine egne penge og hævet på min konto. Jeg låner den ud til min bror. Så kan der ikke tages pant i den da den ejes af mig og kun mig. Der herske ingen tvivl om ejerskab da den er betalt af mig.

    Det du henviser til er at der bliver overført penge til konen. Få nu styr på sagen.


  • #64   23. aug 2015 Stadig det samme med at der kan gøres udlæg i ting der på papiret ikke er dine....

    men her er der en om en bil købt af et firma som ejer og privat som bruger - HAPS udlæg
    https://skat.dk/SKAT.aspx?oID=2112809&chk=211047


    og en der skal gennem fogedretten igen da der er tvivl om ejerskab
    https://skat.dk/SKAT.aspx?oId=2175974&chk=211047

    udlæg i MC som var solgt til ægtefælde
    https://skat.dk/SKAT.aspx?oID=1987093&chk=211047

    haps af kontanter som andre oplyste var deres
    https://skat.dk/SKAT.aspx?oID=1919897&chk=211047

    Og så en der bruger formodningsreglen
    Dermed illustrerer afgørelsen formodningsreglens anvendelse på aktiver i skyldners besiddelse.
    https://skat.dk/SKAT.aspx?oID=2134856&chk=211047

    og flere på SKAT
    https://skat.dk/SKAT.aspx?oId=1974825


  • #65   23. aug 2015 Kim B hvordan kan det nogen sinde blive det samme som pant i andres ting? De sager du kommer med Netop ikke omhandler ren ejerskab. Der kan ikke tages pant i min bil når den er lån ud til en person med gæld. Læs nu hvad det drejer sig om. Det er om lånte ting. Låner du en ting af en så kan der ikke tages pant da tingen ikke er din

  • #66   23. aug 2015 Alle de sager du kommer med er jo netop sager om at personen der skylder penge er ejeren af de ting. Så det har intet med at man låner en bil af en og der så kan tages pant i andres ting. Der står jo tydeligt i dine sager at de så det som proforma. Så ved du hvad det betyder?

  • #67   23. aug 2015 kim b

    once har altså ret, denne tråd handler kun om lån eller rettere ren brug af en genstand og der er det meget klart for alle parter at vedkommende er bruger og helt bestemt ikke ejer.


  • #68   23. aug 2015 Fordi der er noget som hedder proforma, og har TSs far købt bilen og sat den i sønnens navn, så er det proforma at han ikke ejer bilen og så kan de tage pant i bilen eller kræve den solgt.

    og så er der formodningsreglen, som dette link også henviser til og bruger således der gøres udlæg i bilen - ja det er fra mit forrige indlæg også
    https://skat.dk/SKAT.aspx?oID=2112809&chk=211047

    Det er ubestridt, at A på ubegrænset tid og omkostningsfrit bortset fra benzinudgiften har haft den fulde rådighed over Porschen, der har en betydelig værdi. Aftalen herom er indgået mundtligt, og det er ikke dokumenteret, at A har erlagt en modydelse herfor. A har betalt en reparationsregning vedrørende bilen, og det ikke er dokumenteret, at regningen er refunderet af H1 z.o.o. Endelig indeholder Porschens registreringsnummer A´s forbogstaver.

    På denne baggrund finder landsretten, at det har formodningen mod sig, at H1 z.o.o. er den reelle ejer af Porschen.

    Landsretten finder ikke, at LM og A, der har været venner gennem 30 år, er fremkommet med oplysninger og dokumentation, der kan føre til en anden bedømmelse.

    På denne baggrund og efter en samlet vurdering af sagens oplysninger tiltrædes det også efter bevisførelsen for landsretten, at A er anset som den reelle ejer af Porschen.


  • #69   23. aug 2015 Kim B damn læs dog nu hvad det drejer sig om. JEG ejer en bil som jeg låner til min bror da han ikke må have en bil. Der kan ikke tages pant i min bil via min bror. Da bilen er og bliver min.

    De sager du kommer med beviser jo netop det IKKE KUN ER EN LÅNT GENSTAND


  • #70   23. aug 2015 Arrr R M så skal du vist lige læse opretter indlæget, så vil selv du også se der er tale om proforma ejerskab af bilen

    Citat fra opretter
    Min kammerats far står i RKI og kan ikke købe en dyr bil (200k)
    Han vil give mig pengene så jeg køber bilen og registrerer den i mit navn. altså er jeg ejer af bilen.


  • #71   23. aug 2015 once
    kim glemmer en vigtig ting ift sammenligning af porsche sagen og den fra ts


  • #72   23. aug 2015 Kim B for fanden læs nu hvad Jimmi påstår ikke.

    #37
    i går kl. 17:44
    Vis Far står som bruger af bilen så tager de udlæg i bilen da han bruger den...

    sådan hva det også med en mobil jeg haved lånt

    vis man bruger tingen selv om det ikke er dit kan de lave udlæg på den


    Er det noget man har lånt kan der ikke tages pant i det. Come on du har ikke læst sagen her.


  • #73   23. aug 2015 once
    hvis de kan godtgøre at det er proforma at du har lånt tingene kan de gøre udlæg i tingene, kan de ikke bevise det kan de ikke gøre udlæg.


  • #74   23. aug 2015 Kim B Så du mener at hvis man har firmabil med hjem hverdag så kan det tages udlæg i den. Eller har firma tlf?. fogden skal kunne bevise den er din ting ellers kan de ikke tage pant. Lånte genstande kan ikke pantsættes kun de genstande man ejer.

  • #75   23. aug 2015 once
    nej det gør jeg ikke med en firmabil / telefon

    men en privat bil KAN der sås tvivl om ejerskabet er lavet proforma og derfor kan det komme på tale at der kan gøres udlæg i noget som på papiret ejes af 3. mand.


  • #76   23. aug 2015 læs nu hvad du selv skriver.... fogden skal kunne bevise den er din ting ellers kan de ikke tage pant

  • #77   23. aug 2015 Ja men du påstår jo hele tiden der kan tages udlæg i ting man ikke ejer. Så kan der tages udlæg i firmabil og tlf?

    Du har jo lige fremlagt en masse sager så det må du da vide nu så. Kan de det ja eller nej? Kan der tages pant i ting som andre ejer?


  • #78   23. aug 2015 læs hvad det er jeg skriver og så vil du finde ud af det.....

  • #79   23. aug 2015 jeg har selv fået min mors bil over i mit navn og hun står som bruger
    og det er pga dengang min far var i live havde han en spillegæld på omkring de 500k da han jo så dør tidligt pga kræft sygdom så falder den gæld over på min mor og hun havde valgt og holde det skjult for familien men da hun knækker sammen og fortæller det så finder vi ud af hva vi så gjorde bilen var betalt kontant så ingen gæld der og den blev flyttet over i mit navn og forsikringen gav hende samme præmie som før og de kan ikke tage bilen da den nu står i mit navn


  • mio D
    mio D Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 18
    #80   23. aug 2015 køb du bare den bil til farmand, ingen kan gøre udlæg i noget der stå i dit navn.... du er fandme en god søn smiley

  • #81   24. aug 2015 har hørt fra forskellige forsikringer om det og de to fortæller enten nej eller ja til at man kan samle anciennitet når man står som bruger..Hvad er så lige rigtigt?

  • #82   24. aug 2015 Forsikring står jo i eget navn så det gør man.

  • mio D
    mio D Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 18
    #83   24. aug 2015 pensam forsikring de er ligeglade så længe i har adresse samme sted smiley

  • #84   24. aug 2015 Der findes et udtryk der hedder "omgåelse" det er noget med at gemme sig selv og ting bag andres navne.
    Får han en fed fartbøde er det dig, den registrerede ejer som får bøden tilsendt, det giver bare en masse bøvl og man hjælper en som skylder samfundet eller andre personer penge, hvem har interesse i det, andet end skyldneren?7
    Har man 200.000 og skylder dem væk, så kan man jo gøre noget for at komme tættere på nul gæld.


  • #85   24. aug 2015 tænker bare når man som ny bilist står som bruger af mor og fars bil om man så kan optjene anciennitet i deres navn?

  • #86   24. aug 2015 Din far kan stå som ejer og du som bruger, men det er kun det enkelte selskab der kan sige 100% hvad det koster og om du sparer noget op.
    Hvis du sparer anciennitet op, så har du også en høj præmie.
    Der er jo aldrig noget til hinder for at din far står som ejer og bruger, hvis han er det, og at du låner den en gang imellem. Er du bruger af den 4-5 dage om ugen, så er det dig der skal stå som bruger, og præmien vil være der efter.


  • #87   24. aug 2015 når okay, sad bare og tænkte på det, er så ikke noget der bliver aktuelt bor heldigvis ikke hjemme mere smiley er nok også lidt for gammel til det.

  • #88   24. aug 2015 Du kan ALDRIG optjene noget i andres navn, kun de navne som er skrevet ned kan optjene noget.

  • #89   24. aug 2015 tak Allan smiley

  • #90   24. aug 2015 Allan ikke helt rigtigt der er forsikringer der skriver at hjemme boende børn kan optjene op til 3 år selv om de kun låner bilen.

  • #91   24. aug 2015 https://okforsikring.vardia.dk/privat/vores-forsikringer/bilforsikring/fordele/

    Hjemmeboende børn kan optjene anciennitet

    Med en bilforsikring hos os kan hjemmeboende børn, som lejlighedsvis bruger din bil, optjene op til 3 års anciennitet til sin egen bilforsikring hos OK, så længe du står på det billigste pristrin (trin 8).

    I stedet for at træde ind på trin 1, starter dit barn på:

    Trin 2 efter 1 år med gyldigt kørekort i eget navn
    Trin 3 efter 2 år med gyldigt kørekort i eget navn
    Trin 4 efter 3 år med gyldigt kørekort i eget navn.


    Der gælder følgende forudsætninger:

    Forælderens bil skal være kaskoforsikret på trin 8 og være ejet at forælderen.
    Barnet skal være mellem 18 og 26 år, når barnets egen bilforsikring hos OK etableres.
    Barnet skal være hjemmeboende, når barnets egen bilforsikring hos OK etableres.
    Kopi af kørekort skal indsendes sammen med acceptmail (scannet).

    Og hos tryg http://www.tryg.dk/forsikringer/bilforsikring.html

    Kan mine børn få en billigere bilforsikring, når jeg er kunde i Tryg?

    Ja, hvis du har tilvalgsdækningen Ung bag rattet, kan dine børn optjene erfaring, som de kan bruge hvis de senere køber en bilforsikring i Tryg.


  • #92   24. aug 2015 De kan sagtens gøre udlæg i bilen hvis at de kan sandsynliggøre at ham der bruger bilen faktisk ikke kun er bruger af den, eller at der er fusk i farvandet.

  • #93   25. aug 2015 Den kan ikke røres - hvis "far" står som bruger - MED MINDRE de kan bevise eller sandsynliggøre - at den officielle EJER slet ikke har haft indtægt/formue til at købe den i første omgang.

    Så får HAN lige pludselig et problem med at forklare hvor pengene til den kommer fra.

    Det ender så med enten inddrivelse af skat eller konfiskation af bilen - hvis han ikke kan det. Så helt sikker er "fidusen" sgutte.


  • #94   25. aug 2015 jamen hvor tit går skat lige ind og tjekker den slags?

  • #95   25. aug 2015 #94

    Nu kommer bilen jo automatisk til at figurere så de kan se det såååååååååååå..


  • #96   25. aug 2015 Er skam godt klar over det står i deres system mente nu bare hvor tit de rent faktisk gør noget ved de sager.

  • Tom H
    Tom H Tilmeldt:
    okt 2009

    Biler: 1 Emner: 2 Svar: 41
    #97   25. aug 2015 Kan der koges mere suppe på den her tråd???

  • #98   25. aug 2015 Jeg laver lige dette indlæg - Blot så jeg kan slå notifikationer fra tråden fra smiley

  • #99   25. aug 2015 Casper B hvorfor trykker du ikke bare på følg ikke længer oppe i toppen? du behøver ikke at lave et indlæg for at fravælge at følge indlæg smiley

  • #100   25. aug 2015 Haha, cool. Det vidste jeg ikke.. Takker smiley

  • #101   25. aug 2015 Like-Feen har været forbi med gaver til alle smiley

Kommentér på:
Far står i RKI, Bil i mit navn. Far som forbruger?

Annonce