{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.144 visninger | Oprettet:

Udstødning T-hansen {{forumTopicSubject}}

Jep.. denne overskrift er jo nærmest dømt til en masse hate.. ikke desto mindre vil jeg høre nogle realistiske erfaringer med udstødningsdele derfra. Ikke bare "Jeg hader t-hansen fordi det er t-hansen" kommentarer. Dem kender jeg rigeligt af.. og er da også selv lidt træt af, at have købt en bagpotte hos dem.

Det skyldes dog, at min gamle potte er knækket pga. tæring.. den er 2½ år gammel ca, og blev sidst skiftet af QuickPot. Ikke ret imponerende. QuickPot ville have 3000 kr for en ny bagpotte inkl montage, mens T-hansens bagpotte stod til 999.

Dvs. statistisk set, ville jeg kunne købe 3 t-hansen potter over de næste 2½ år, og skulle de alle 3 så gå i stykker i den periode, så ville det alligevel have været ligeså godt som QuickPot rent prismæssigt.

Men hvad siger erfaringerne herinde om sådan en potte fra t-hansen? Kan jeg regne med den fungerer fint nok i de 2 år den helst skulle holde, eller kender I andre bedre alternativer, som ikke koster en arm?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udstødning T-hansen
  • #1   25. aug 2015 Har du undersøgt hvad en original potte koster? smiley

  • #2   25. aug 2015 Er det som reservedel, så glem alt om det er købt i thansen, og kig på fabrikanten istedet. Thansen forpester ikke deres reservedele for at leve op til deres navn...

  • #3   25. aug 2015 Heh.. fik jeg faktisk ikke undersøgt i farten. Skulle jeg da have gjort.. tror jeg ringer til Toyota i morgen og hører ad. Men alt er jo pissedyrt til Toyota originalt tænker jeg.. ankerplade bag f.eks = 2400 kr!!! Woop woop!

    Den her potte er åbenbart noname.. der står et nummer på labelen, men intet fabrikat ala Walker, Bosal osv... måske den er så ringe fabrikaten ikke vil stå ved den. smiley


  • #4   25. aug 2015 Har købt komplet udstødning til min Mazda 626 derfra. Ingen klager herfra smiley

  • #5   25. aug 2015 Jeg har prøvet at købe et bagakselrør til selv at lave udstødning af, og den var der hul i efter 7 uger.
    Vi har en kunde der lige har fået skiftet udstødning, der var den gamle et år gammel - fra thansen. Og hullet som en si.


  • #6   25. aug 2015 Købte en midlertidig Seat Toledo 1.9 TDI engang, og da original udstødningen var færdig efter 12 år, og bilen var skudt til en rest levetid på 3-4 år, tænkte jeg at en taiwansen udstødning måtte være vejen, da jeg vidste jeg kun skulle have den nogle måneder.

    Man skulle tro en 12 år gammel og godt dieseltilsodet udstødning ville tære på ydelsen, og der skulle komme lidt liv tilbage med en ny udstødning.

    Men nej, mistede knap 2 km/l. Og overraskende meget trækkraft.. Bilen blev meget mærkbart en hel del mere tam at køre i..

    Bilen købte min onkel, og efter lige over 2 år blev udstødningen utæt grundet tæring..

    Sætter aldrig mine ben i den amatør kiosk igen..
    - Dette grundet utallige dårlige erfaringer, både hvad angår kvalitet, pasform, kundeservice, priser, viden, rådgivning og udført arbejde..

    Jeg ville vælge et andet sted at købe den.
    Overvejet Krogslund eller Biltema?
    - Ikke Hoyer, da det er samme koncern, og derfor samme dele.


  • #7   25. aug 2015 Hmm.. så 1 for og 2 imod indtil videre... tyder ikke så godt. Tænker dog stadig det kan være ligeså godt som den Quickpot vil montere for 3000. Måske bortset fra mistet ydeevne og brændstoføkonomi...

  • #8   25. aug 2015 Det også forskelligt hvilke leverandører udstødningerne kommer fra smiley

  • Nicolai B
    Nicolai B Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 26 Følgere: 18 Svar: 213
    #9   25. aug 2015 Jeg plejer at købe udstødning på ebay. De holder vel 2-3 år, men det er ok, når en udstødning fra katten og bagud koster mellem 500 og 1000 kr smiley

  • #10   25. aug 2015 Ellers så kig da på Ebay efter en erstatningspotte?
    Der kan sagtens laves fine handler der! (Fandt fx 2 baghjulslejer til hondaen for 700kr...)


  • #11   25. aug 2015 har også prøvet at købe fra thansen og den holdt da jeg solgte bilen efter et par år uden huller

  • #12   25. aug 2015 jeg har købt udstødning der et par gange og gør det gerne igen
    har købt til både benzin og diesel og der var ikke noget at klage over


  • Emil Ø
    Emil Ø Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 876
    #13   25. aug 2015 Køb på Ebay i stedet for thansen det er billigere og holder ligeså godt vis ikke bedre

  • #14   25. aug 2015 min far fik også skiftet udstødning på hans avensis ved quickpot den holdt godt nok heller ikke lang tid

  • #15   25. aug 2015 Hmm.. vil da lige huske at bruge e-bay til det også for eftertiden. Det er jo langt billigere faktisk. Men prøver nu t-hansen potten da den er købt og den gamle kun bliver holdt af ophængene - så synes ikke rigtig jeg har tid til at vente. smiley

    Men tak for tippet, og godt at høre at der trods alt også er gode erfaringer med t-hansen. smiley


  • #16   25. aug 2015 Der findes også folk der vinder i lotto..

    Held og lykke med den. smiley


  • #17   25. aug 2015 Man finder jo aldrig ud af om man er en af de heldige, hvis man ikke spiller med... smiley

  • #18   25. aug 2015 Thansen har bare for dårlige ods til jeg gider spille mere, har jeg erfaret.. smiley

    Der er væsentlig større chance for gevinst hos danske spil smiley


  • #20   25. aug 2015 Ja jeg har heller intet at klage over hos dem.. Nogen ting er de billige på end andre steder, og sådan er det jo uanset hvor du handler.. Jeg køber også hos Skruvat.dk el. Bildeleshop.dk..

  • #21   25. aug 2015 Hej
    Har prøvet forrør ansen
    Var ikke som antydet i billeder og beskrivelser , fik pengene igen.
    MV HK P


  • #22   25. aug 2015 Udstødning er som det eneste jeg køber i t hansen...
    800 kr for en komplet til golf 2 mener jeg? Sidder på min Golf for 5 år i træk, og ser stadig pæn ud faktisk... Købte det egentlig i den plan, at jeg kun skulle bruge det til syn, og så ellers køre med den rustfrie.. Men tiden går.......


  • #23   25. aug 2015 Jeg har også købt min udstødning i T-Hansen for 900kr for komplet udstødning, men så købte jeg bare en dåse maling der kan tåle 600 grader, så 1000kr i alt, men de ophæng der var med, de holder ikke ret længe så de fik lige en strip rundt om så holder de bedre, men skulle nok have købt ophæng et andet sted..

  • Benny F
    Benny F Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 1
    #24   26. aug 2015 Uoriginale stumper kommer somregel fra originale produktion men forme og bukke værktøj er slidt og der for selæes til østen så de kan lave billige stumper til os foreskelden er på matrialet som for det meste er af dårlig kvalitet

  • #25   26. aug 2015 Jeg checkede prisen på Thansen og købte så kompletudstødning fra katatlysator og bagud til 1/4 incl. porto på Ebay.de - og den har da holdt i 2 år.

  • #26   30. aug 2015 Ophængene er af skodkvalitet Men lydpotterne holder godt. Købte en mellempotte til min tild Citroen Xsara April 2014 mener jeg det var Og den holdte indtil at jeg skrottede bilen i marts måned 2015

  • #27   30. aug 2015 Skoda kvalitet.. smiley smiley
    - Altså Audi kvalitet?

    Sikke en kommentar fra en dreng der kører fransk smiley


  • #28   30. aug 2015 Ralle - Tror du ikke at du skal have tjekket kvaliteten af dine briller smiley

  • #29   30. aug 2015 Bruger ikke briller.. Men måske jeg skulle begynde, da jeg nu kan se hvad du mener smiley smiley

    Men at sige en lydpotte holder godt, fordi den har holdt et år, så har man heller ikke for høje forventninger.. smiley
    (Et eller andet skal jeg jo fyre af, nu jeg blev taget i at læse forkert) smiley


  • #30   1. sep 2015 du får langt bedre kvalitet ved at købe på ebay.de
    Har set et par udstødninger fra Thansen og de jeg har set er meget tynde i pladedelene og svejsningerne har været elendige (hul i ny potte)
    Jeg købte en til min bil Ford Mondeo 2,5 V6 på ebay og gav 1100kr for en komplet udstødning med fragt og det hele, troede faktisk det ville være noget ala Thansens men den er faktisk i samme kvalitet som en original.


  • Bernth E
    Bernth E Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Svar: 5
    #31   1. sep 2015 Til alle jer som har købt på ebay! Nu er ebay jo kun en handelsside, og de firmaer som man handler med der, kan være lige så dårlige som THansen. Så at sige generelt; køb på eBay, det er bedre, er noget vrøvl.
    Har handlet gennem ebay i over 10 år, og man skal helst kende firmaerne som tilbyder varerne, ved hjælp af deres rating på ebay, for at være sikker på at få en kvalitet som er i orden. Ellers kan man ende med samme shit som THansen's varer.
    Så eBay i sig selv, er ingen garanti.


  • #32   1. sep 2015 Det kan du have ret i, ebay er selvfølge ikke en garanti for at det er kvalitet.
    Jeg har dog gennem en del år anvendt ebay og har ikke nogle dårlige oplevelser, måske jeg bare har været heldig, men jeg undersøger naturligvis så meget jeg kan om de vare jeg har købt der.
    angående pris så gav jeg 1100kr for et komplet udstødning (3 dele) hvilket er meget billigt, hos Thansen koster bare for potten 800kr og det er i en laver kvalitet.
    Købte også en komplet anhænger træk til samme pris (ca.1100kr) på ebay og tilsvarende mener jeg koster ca 3500kr hos Thansen.


  • #33   1. sep 2015 #31 ofte har det samme firma på E-bay den samme reservedel fra flere forskellige producenter og til forskellige priser, så man selv kan vælge hvad man foretrækker.

  • Bernth E
    Bernth E Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Svar: 5
    #34   1. sep 2015 #33 - Det har jeg godt nok aldrig observeret, når det kommer til autodele. Kun hvis det er kendte mærkevarer, som sælges af mange forskellige firmaer, kan man være nogenlunde sikker på at man får det til den "rigtige" pris (billigste). F.eks. med EBC bremsedele, kan man være helt sikker på kvaliteten, og det sælges i store mængder på ebay, og man kan altid finde en rigtig god pris.

    Nu har jeg selv lige taget "chancen" og bestilt en mellem potte til en Sigma, på ebay. Så må jeg se hvad det ender op med. Den var meget billig, så jeg forventer også noget dårlig kvalitet; men så er det prøvet af (endnu engang) smiley


  • #35   1. sep 2015 #34 jeg undrede mig også lidt, men du skal ind i firmaets egen Ebay-shop for at se det. Nogle har det endda således, at man kan afkrydse hvilke producenters reservedele man vil se/ikke se.
    Tag f.eks hjullejer - så er det ikke udsædvanligt at de fører både SKF og FAG lejer + evt. flere andre lejeproducenter.
    PS. Bildeleshop.dk gør det også.


Kommentér på:
Udstødning T-hansen

Annonce