{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.061 visninger | Oprettet:

Ang BMW E36 318i sedan 1998 benzin {{forumTopicSubject}}

der kommer ikke benzin til mine tændrør? Der er Benz oppe til selve indsprøjtning. ? Og når jeg måler kablerne til indsprøjtning Så er der os strøm??? Og benzin pumpe køre osse?? Hvad kan det være. Den gjorde det fordi den gik død for strøm og drillede med startspærre men nu er startspærre ikke problem mere ??? Og starter stadig ikke den har altid bare kørt


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ang BMW E36 318i sedan 1998 benzin
  • #1   26. aug 2015 Startspærene er ikke et problem mere...!!! Det er den jo så nok muligvis alligevel.
    Bensinpumpen køre og der er bensin i dysebroen.... men er der tryk på.
    ALLE sikringer er OK.
    Alle plus-forbindelser til styreboxen er OK.
    Alle stel-forbindelser til styreboxen er OK.
    Alle stik er monteret.
    Hvis Ja.... Så prøv evt. med en led-prøvelampe, at tjekke om der er stel til dyserne via boxen når du prøver at starte motoren, Så skulle led-prøvelampen gerne stå og blinke i for hver gang der er indsprøjtningssignal.
    Hvis den ikke gør det, så er start-spærren stadig et problem, eller også så har din styrebox det ikke for godt.


  • #2   26. aug 2015 Hvilken box? Og når jeg prøver med led lampe så lyser den bare?? Gjorde den os med startspærren da den var problemet? Den blinker ikke så kunne forstille mig det er et relæ til dyserne?

  • #3   26. aug 2015 Man har måske forsøgt med start hjælp på 24volt.... eller vendt polerne forkert... smiley smiley

  • #4   26. aug 2015 Ja den fik start hjælp da generator var stået af men blev skiftet

  • #5   26. aug 2015 Der er konstant strøm til det ene stikben på dine dyser... sådan skal det være når der er tændning på.
    Men dyserne åbner kun når de får stel på det andet stikben, og det få de via din styrbox. Det er den box der styre din indsprøjtning.
    Men hvis du ikke ved hvad det er, så det nok bedre at du ikke piller ved noget, og lader en der ved lidt om det i stedet.


  • #6   26. aug 2015 Har lavet en del på biler men er det selve styreboxen? Og skal stel blinke?

  • #7   26. aug 2015 Ja, men ved start hjælp. det kan hurtigt blive til box død hvis i har fucket det op med 24vol eller vendt polerne forkert.

  • #8   26. aug 2015 Ikke vendt noget forkert og det var meget lidt start hjælp da den altid bare springer i gang men virker til du ikke er til meget hjælp. Har lige haft bilen igang så går ud fra det er dyserne der ikke åbner hele tiden

  • #9   26. aug 2015 Ja, stel skal blinke.... Der er kun stel på din dyse i en brok af et sekund hver gang din dyse skal give en indsprøjtning. Det kan de ikke se med en almenlig prøve lampe, eller et multimeter. Men det kan du med en Led-prøvelampe da den kan nå at blinke.
    Hvis der ikke er stel (blink) så sprøjter dine dyser ikke. Det er så din styrebox der ikke virker, eller evt. din start-spære der forhændre det.


  • #10   26. aug 2015 Nååå... jamen så kom der jo nok bensin alligevel.
    Og det var jo det du sage der ikke kom, så gav jo bare en forklaring på hvordan du tjeket det.... Men tillykke med starten, og skal da nok holde min kæft næste gang du spørger om råd.


  • #11   26. aug 2015 Det var ikke sådan ment men okay. Jamen så kan jeg ikke tjekke stellen så

  • #12   26. aug 2015 Nej, ikke uden en prøvelampe med Led.
    Men sådan en fås jo til en billig penge i f.eks. Biltema.


  • #13   26. aug 2015 Har en med led hvor den går fra 6 volt?

  • #14   26. aug 2015 Jep... sådan en.

  • #15   26. aug 2015 Okay og hvor skal det sorte stik hen og måleren skal på stikket til dyseb

  • #16   26. aug 2015 Dit klemmenæb sætter du på plus på batteriet eller ligene. Og så sætter du prøvelampen på din dyse-stel. Det er jo så selvfølgelig det stikben på dyse-stikket som der ikke er plus på.
    Når du så prøver at starte motoren, så skulle led gerne stå og blinke.


  • #17   26. aug 2015 Jamen den lyser med at det er minus og når man prøver at starter bliver den svag og blinker lidt

  • #18   26. aug 2015 Den må ikke lyse når motoren ikke køre rundt.

  • #19   26. aug 2015 Kan være fordi min måler måler alt? Om det er en plus eller minus?

  • #20   26. aug 2015 Ellers er det ikke den rigtige jeg bruger men har os er andet hvor man kan måle alt muligt forskelligt hvor man os kan sætte pistol til så den kan måle kabler osv

  • #21   26. aug 2015 Stel lyser med minus 6 volt

  • #22   26. aug 2015 Hvis den lyser, så er der stel på. Og er der også strøm på det modsatte ben, så er burde dysen åben, hvilket jo vil sige at den står og sprøjter konstant.
    Hvis du måler med et mutimeter over plus og minus på dyse stikbene (afmonteret) når den bare står med tænding, hvad måler du så af spænding.


  • #23   26. aug 2015 Ja vis den så sprøjter konstant så burde den jo os starte men tændrør bliver ikke våde? Og skal pille stikke af og måle på stik på dysen eller ?

  • #24   26. aug 2015 Den burde ikke starte hvis den sprøjter konstant...... Så drukner den, men så ville tæmdrørne jo være våde.
    Du skal måle på stikket..... ikke på dysen.


  • #25   26. aug 2015 Okay men kan kun måle volt og Hi-RPM eller AMP

  • #26   26. aug 2015 HI-RPM 7

    LO-RPM næsten 2

    Det er minus


  • #27   26. aug 2015 Ja.
    Der burde være omkring 12volt (batteri spænding) på din puls ledning i stikket når du måler fra den og direkte til stel. Men der burde ikke være nogen spænding når du måler fra den og til stel via din stel ledning i stikket.


  • #28   26. aug 2015 Du skal måle volt.

  • #29   26. aug 2015 Min tid er over for idag.
    Mit råd er at du finder en der ved lidt om el og indsprøjtning og får ham/hende til at kikke på den.
    Det er lidt svært at fejlfinde på en bil, når man ikke selv er der.... smiley
    Men umiddelbart hvis alt andet er i orden med bensin-tryk osv.... så (uden at ligge hoved på blokken) tror jeg du har et problem med din styrbox... evt. start-spærre, selvom jeg godt nok ikke lige kan forstille mig at den skulle gøre det du beskiver.


  • #30   26. aug 2015 Okay men en snakkede noget om det kan være hovede dysen som er stoppet så de andre ikke får?? Men tak for hjælpen får en som har noget med BMW til at kigge på den smiley

  • #31   26. aug 2015 Hoveddysen....?
    Bensintank, pumpe, filter, dysebro og så dyse, og overskydene brændstof (tryk) ud via trykregulator og retur til tank.... Hvilken hovededyse...?
    Når men held og lykke med den, så gik den aften da med noget.... smiley


  • #33   27. aug 2015 Okay må jeg hjem og prøve engang. Men vis benzin pumpe virker fint er det så dyser der er tilstoppet?

  • #34   27. aug 2015 Den får ikke den der stel til dyserne for når jeg laver den selv kan den godt hoppe igang

  • #35   27. aug 2015 Det vil sige jeg kan åbne dyse med stel

Kommentér på:
Ang BMW E36 318i sedan 1998 benzin

Annonce