{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.556 visninger | Oprettet:

SMS og bilhandel {{forumTopicSubject}}

Ser mange annoncer med folk der har biler til salg, som skriver at SMS og mail ikke besvares.. Kan ikke lade være at grine lidt af dem, måske sælger skulle prøve at følge med tiden, og leve i 2015 smiley

Jeg havde en sjov episode for noget tid siden. Jeg fandt en bil som har været til salg læææænge på gul og gratis. Jeg skrev en hurtig besked til manden om prisen var fast (den var lige dyr nok), og hans svar var: Handler ikke over SMS og telefonopkald - Er du interesseret i bilen, møder du op! Jeg prøvede så at forklare ham at jeg hellere end gerne ville møde op, hvis vi kunne blive enige om et prisleje. Ville ikke lige køre tværs over landet uden at være sikker på at der kunne handles.. Det ville jo være at spilde mine penge og tid, og hans tid, for den sags skyld. Det svarede han aldrig på. Jeg tænkte fint! Jeg tager bare den næste i rækken af de 70 biler der var af samme model, og købte den - Det tog 10 min. at få handlen på plads, og jeg hentede bilen smiley Den dag i dag, er hans bil stadig til salg smiley

Hvad er jeres mening? Er det mig der er for "ung med de unge" og benytter mig af den teknologi der er en del af vores daglig dag, eller er der bare nogen som stadig tror det er 1991? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SMS og bilhandel
  • #1   29. aug 2015 Det er da kun sørgelige personer der bruger sms til en bilhandel

    Mand dig lidt op og ring!


  • #2   29. aug 2015 min holdning er at korte beskeder om pris og møde er ok på sms. men hvis det bliver mere seriøst så ringer man og aftaler tid og sted


  • #3   29. aug 2015 Det passer mig meget bedre at svare på sms og mail fremfor at skulle tale med folk. Sms og mails kan besvares når jeg har tid. Telefonopkald forstyrrer 95% af gangene.

    Og ved sms/mails, så har man alle aftaler osv. på skrift.


  • #4   29. aug 2015 Team AE: Læs lige indlægget igen smiley Hvis du boede i boede i midten af Jylland, ville du så lige smide ca 600,- til brændstof, yderligere 500,- til bropenge, samt rykke en hel dag ud af kalenderen, for at tage rejsen over til eks. København... Alt dette, uden at være sikker på at i kunne finde en pris i begge kunne leve med? Jeg har ihvertfald andre ting at bruge min tid/penge til smiley

    At kalde det sørgelige personer, er nok lige at gå langt nok smiley Måske du skulle mande dig op, og følge med den tid vi lever i? smiley

    Selv min gamle Viper RAM, blev handlet over SMS.. Snakkede først med manden, da den blev afhentet smiley

    Siger bare: Ser jeg annoncer hvor det står, så skipper jeg med det samme videre til næste, hvilket jeg er sikker på mange andre gør i dagens Danmark smiley Ham jeg beskriver, har nu sat sin bil ned til det jeg ville have budt. Havde han ikke været så gammeldags, havde han solgt den til mig dengang, samme dag smiley


  • #5   29. aug 2015 synes dog også det er svært at ringe til folk idag
    vil da helst ringe og snakke om det men der er næsten aldrig nogen der tager tlf idag


  • #6   29. aug 2015 ..Og annoncer som er endnu værre: Ring for pris! Ja det er fint du, held og lykke med salget smiley

  • #7   29. aug 2015 Jeg er typen der helst er fri af min mobil i det omfang det er muligt. Så derfor kan det nok lyde mærkeligt, når jeg skriver at jeg foretrækker at folk sender en sms med deres spørgsmål.
    e
    Jeg har bare oftest telefonen på lydløs eller liggende på bordet, fordi jeg ikke gider være så afhængig af den.

    Ser jeg den ringer, tager jeg den selvfølgelig. Men smider man en sms er der jo svar så snart jeg har tid.


  • #9   29. aug 2015 Jeg handler MEGET og 95% af tilfældene er udelukkende på sms smiley
    Så sent som igår fik jeg en sms om en rover motor jeg har til salg.
    Han sendte mig en pris og så sagde jeg han sku hente den helst samme dag og så kom han ellers fra KBH til Randers lidt senere uden andet end lidt sms frem og tilbage i mine pauser smiley


  • #10   29. aug 2015 Der er da ik noget galt i at smide et par smser før en evt aftale om møde/handel. Billeder fortæller ik altid sandheden og er da surt at køre fra den ene ende af landet til den anden for ingenting.....

  • #11   29. aug 2015 Hvis jeg som det første fra en potentiel køber får en SMS om prisen er fast, så ved jeg at jeg har at gøre med en der ikke er moden nok til selv at ringe.

    Man forhandler som udgangspunkt pris ud fra et selvsyn af bilen, eller såfremt at sælger fortæller nogle minusser som gør at man ligeså godt kan sige med det samme:"Så skal prisen være lavere".



  • #12   29. aug 2015 Så er der den type annoncer der er endnu værre hvor der slet ikke er noget telefon nummer..

  • #13   29. aug 2015 Jeg foretrækker e-mail, fremfor SMS, da jeg synes det tager for lang tid at SMSse - desuden, så tror folk at man har evig tid til at svare på SMS og bliver måske fornærmede, hvis man ikke lige svarer i løbet af 2 min.
    Foretrækker dog lige en kort SMS besked, med hvad det drejer sig om, fremfor en hurtig indtaling på tlf.svarer med et uforståeligt tlf.nr.
    Billeder taget med smartphone er dog nemmere at sende direkte via MMS


  • #14   29. aug 2015 Man har i en stor del af tilfældene tabt os som kunder hvis man ikke vil besvare mail. Bruger mail til næsten alt da vi arbejder på alle tider af døgnet og derfor er mail bare nemmest. Har lige købt en Audi og den er også udelukkende handlet over mail og tilsidst sms. -som en del af de biler vi har haft. Både ved køb og salg.... (Og ja har da desværre også en del useriøse henvendelser ved salg på sms og mail, men det havde vi nu også førhen telefonisk) smiley

  • #15   30. aug 2015 Folk bestemmer da fuldstændig selv hvordan de ønsker at handle med deres varer.
    Det er vel den der har varen der sætter rammerne for handlen.

    "Kan ikke lade være at grine lidt" når man opretter et "tudeindlæg" herinde for en handel der er gået i vasken, blot fordi man ikke ønskede/kunne finde ud af at handle inden for de rammer sælger havde sat. smiley


  • #17   30. aug 2015 Det nummer jeg bruger til salgs annoncer ligger bare hjemme på bordet, så folk kommer klart længst hos mig med en sms, mail eller skrive på annoncen, for det kommer ind på min alm telefon, og bliver besvaret med det samme.

    Vil de tale, må de vente til at jeg kommer hjem og kigger på den anden telefon.

    Fordelen ved SMS er at man har alt på skrift.

    Samt 90% af dem der kontakter en på en annonce vil bare have tiden til at gå alligevel.


  • #18   30. aug 2015 Onkel Per: Hvorfor er der aaaaaaaaltid folk som dig i forum tråde, der absolut misser hele pointen med indlægget? Jeg har da ikke på nogen måde oprettet det er som et "tudeindlæg"??? Tvært imod? Jeg er da komplet ligeglad, som jeg skriver så tager jeg bare den næste bil i rækken smiley Indlæggets formål var, at jeg ikke forstår folk omkring handel? Der er nemlig rigtig mange private sælgere som misser en god handel, da mange bare skipper videre til næste annonce.. DET var meningen med indlægget smiley

  • #19   30. aug 2015 Naaa, helt ligeglad kan du jo ikke være, siden det har fået dig til at oprette tråden, omtale hændelsen i mere end et indlæg, og endda fryde dig over at manden ikke har fået solgt bilen endnu. smiley

    Havde dit indlæg været lidt mere neutralt, ville jeg sikkert bare have nøjes med at give dig ret.


  • #20   31. aug 2015 Thomas M:
    99 ud af 100 sætter priserne efter hvad samme model koster på salgssider, de glemmer bare ofte det er fra forhandlere som skal ha til både skat, moms og klargøring/levering og fortjeneste, og ofte smider de lidt ekstra oveni til at slå af på også.
    Jeg skriver ofte og spørger, dels fordi det er en god indledning og høre om sælger er til at snakke med, hvis bilen er sat til en pris som er fornuftig markedsværdi, men ikke noget jeg kan tjene på til videresalg evt.
    Nærmest ALTID svarer sælger tilbage med et "hvad vil du gi?" eller "Vi kan da snakke om prisen når du kommer og ser på den" og så aftaler jeg mødet pr. sms ofte (medmindre sælger er af ældre årgang og ikke benytter det.) og tager så ud og handler bilen til ofte 3/4 eller 2/3 af hvad den var sat til, eller nogle gange endda under ½ pris.


  • #21   31. aug 2015 Det er efter din erfaring smiley Mine er anderledes. Jeg er nok bare opdraget med at man lige ringer og siger hej. Derfra kan tingene for min skyld godt gå pr. sms.

  • #22   31. aug 2015 Thomas M. Det er så fair nok, men ja vil jeg ha en bil helt 100 så griber jeg da også knoglen, men ofte er mine indkøb ret spekulative og kun hvis de kan fåes rigtig billigt til videresalg det meste jeg køber og hvis de 5000 er FAST for noget jeg kun vil ofre 2500-4000 på, så gider jeg ikke spilde både min og sælgers tid med et telefon opkald som som regel for en eller flere parter altid er ubelejligt smiley

  • #23   31. aug 2015 Helt enig.. Det var heller ikke så meget det at man gør tingene pr. sms.. Det er mere den indgangsvinkel at nogen sender en sms hvor der bare står:"Byder xxxx" eller "Er prisen fast". Ingen navn på afsender eller noget.. Det skal man selv gætte. smiley

  • #24   1. sep 2015 Jeg synes det er ok med første eller anden henvendelse er fin via SMS. Men må der så skal spørges om 1000 ting bagefter, hopper kæden altså af for mig. Havde et gammel golf 2 til salg for nogle måneder siden. Første henvendelse gik på om bilen var solgt. Anden henvendelse var om prisen var fast. Det skal lige siges at jeg gik og lavede en anden bil, da han sendte de sms'er. Der går derfor lidt inden jeg svarer. Så begynder han at spørge ind til alle mulige ting. Syn stand og så videre. Alt sammen også fair nok, men da der var gået 10 miutter inde øn jeg fik svaret, kom de klassiske så:
    Halooo
    Gider du svare
    Byder xxxx kr for bilen.
    Kan hente i aften.
    Halooo.

    Jeg svarer så at bilen koster xxxx kr, og kan hentes hvis han omregistreret den på stedet.
    Til det fik jeg så en sviner om at J3g fanme bare kunne besvare mine sms'er og han desuden havde købt en anden bil. Jamen Tillykke med det.

    Hvor vil jeg hen med det... tjaa hvis du vil handle så ringer du.


  • #25   1. sep 2015 Skriver jeg med nogen på SMS og jeg lurer at svartiden godt kan trække lidt ud ja så laver jeg gerne noget andet imens at jeg bare venter. Istedet for at bombardere folk med SMS'er

Kommentér på:
SMS og bilhandel

Annonce