{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.068 visninger | Oprettet:

Parkering på Frb, Kbh. Max 2 timer gratis? {{forumTopicSubject}}

Jeg blev lidt overrasket i dag. Fik at vide i Zoo, at man MAX kan opnå 2 timers gratis parkering i løbet af et døgn på Frederiksberg, Og at man ikke kan forlænge det, lovligt. Dvs rykker man bilen og stiller skiven på ny, dvs ny parkering, risikerer man at hvis de har scannet nummerpladen og registreret at den har stået gratis i 2 timer, at man får en parkeringsafgift. Det er bestemt nyt for mig. For i Kbh kan du jo parkerer evigt gratis i gratis-tidsperioder, hvis bare du laver en ny parkering når tiden feks 1 time er ved at udløbe.
Kan det passe at det er max 2 timer i løbet af 24 timer, før gratisperioden bliver nulstillet? Skal man så holde øje med hvornår man startede første parkering, og så vente 24 timer for at lovligt påbegynde en ny?

Jeg kontakter vej og park i morgen for at få det klarlagt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Parkering på Frb, Kbh. Max 2 timer gratis?
  • #2   2. sep 2015 Det er korrekt, der er kun 2 timers parkering pr 24 timer på Frederiksberg.
    Hvis du er scannet, kan du ikke bare flytte bilen til et andet sted.


  • #3   2. sep 2015 hvor står der noget om de regler henne?


  • #4   2. sep 2015 Vil også meget gerne vide hvor de har hjemmel i loven til det. Parkeringen er vel på ny når skiven er stillet og køretøjet rykket? Så skal de konkave en ventilkontrol, men den kan jo ikke bruges til en skid når bilen er rykket.

  • #6   3. sep 2015 Reglerne findes her: http://lmgtfy.com/?q=nye+parkeringsregler+frederiksberg

  • #7   3. sep 2015 Jeg har fået lidt modstridende oplysninger.
    Jeg har ikke endnu ringet ind til Parkering ved FRB(dem der præcis har noget med det at gøre), det er også for sent nu, men fik fat i en eller anden underafdeling af Parkering FRB. Fik fortalt at man GODT kan starte en ny parkering, dog altså skal det nok være et par hundrede meter væk for at være sikker på at vagternes gps registrerer det som en ny parkering.

    Jeg kan ikke i min vildeste fantasi, forestille mig at man IKKE kan påbegynde en ny gratis 2 timers parkering. Ny parkering er ny parkering. Men jeg kan jo tage fejl.
    Først fortæller dig mig i Zoo at det gælder hele FRB, derefter ringer jeg til deres info i dag, og får noget helt modsat at vide, at man godt kan påbegynde en ny 2 timers gratisperiode, bare man har flyttet den tilstrækkelig, dvs min 100-200 meter væk.

    @Nogas jeg bruger også Easypark appen hvis jeg ikke kan nå hen til bilen før de 2 timer er gået for at forlænge. Den er meget smart. Og ellers kan man jo ringe ind og forlænge på forhånd(så man køber tillæg til gratisparkeringen, uden at betale med det samme som appen tvinger en til), det kan appen ikke gøre desværre.


Kommentér på:
Parkering på Frb, Kbh. Max 2 timer gratis?

Annonce