{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
685 visninger | Oprettet:

Pernille  P
Pernille P
Tilmeldt:
3. sep 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Grøn transport - hvad er jeres holdning? {{forumTopicSubject}}

Hej alle herinde
I forbindelse med at jeg skal deltage i workshop i morgen, omhandlende hvordan man få implementeret grøn transport i Danmark, ville jeg gerne høre hvad jeres mening er til de miljøvenlige alternativer, og i skulle have nogle fordomme overfor disse? ville i selv finde på at købe en elbil, eller lignende, i nærmeste fremtid, hvorfor/hvorfor ikke?

På forhånd mange tak, og rigtig god dag.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Grøn transport - hvad er jeres holdning?
  • #1   3. sep 2015 Der er ikke noget der hedder grøn transport, der er noget der hedder billig transport, og det skal være så billigt som muligt, hvis man finder på et alternativ som er billigt og samtidig grønt SÅ bevæger vi os den rigtige vej, ellers er folk ligeglade, og det samme er regeringer..

  • Pernille  P
    Pernille P Tilmeldt:
    sep 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #2   3. sep 2015 ja det har du ret i, og tak for dit input.
    Igennem et projekt jeg har skrevet, fandt jeg frem til at elbilen faktisk er billigere, i det samlet regnskab, hvis der kigges på indkøbspris, vedligeholdelses- og kørselsomkostninger.
    Hvilke udfordringer ser du ved f.eks. elbilen?



  • #3   3. sep 2015 Kan godt være elbiler er billige men venstre vil have afgift på dem fra 2016 når det så er sagt koster der også at fremstile batteriet til bilen da det er special batteri mener det var 17 lande for et batteri så er den co2 man spare ved sådan en brugt på det ene batteri alene

  • #4   3. sep 2015 Og så er rækkevidden og ladetiden på de fleste elbiler direkte latterlig.

    Forestil dig for eksempel at skulle køre på ferie i en Nissan Leaf med en (officiel) rækkevidde på 199 km, og en ladetid på 10 timer.


  • Pernille  P
    Pernille P Tilmeldt:
    sep 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #5   3. sep 2015 #2 Du har ret i at det ligger en udfordring i at afgiftsfritagelsen nok ikke bliver forlænget, og elbilen derved mister elbilen sit økonomiske potentiale.
    Hvad angår at der udledes CO2 i forhold til batteriet, er dette korrekt, men set over det samlet CO2 regnskab, vil det dog kunne opveje dette, forudsat at elbilen gøre på vedvarende energi.


  • Pernille  P
    Pernille P Tilmeldt:
    sep 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #6   3. sep 2015 #4 tak for dit feedback, det er klart noget som vi vil tag ep i morgen.

  • #7   3. sep 2015 Elbiler er billige, men giver stadig begrænsninger hvis man blot har en bil og kører lange ture, eller skal på ferie i sin bil.. Og Elbiler forbliver ikke ved med at være billige, ligeså snart flertallet hopper på bølgen, så kommer der også afgift på disse..

    Og er el i det hele taget miljøvenligt, hvordan bliver batterierne produceret, hvordan bliver de destrueret ?? Kommer alt strøm fra vindmøller ???


  • #8   3. sep 2015 Haha mirza det er helt korrekt det er det samme som at sætte et partikkelfilter på en diesel partiklerne kommer alligevel ud i naturen

  • Pernille  P
    Pernille P Tilmeldt:
    sep 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #9   3. sep 2015 Hvordan batterierne bliver produceret, kan jeg ikke direkte svare på, og nej batterierne er på nuværende tidspunkt ikke det optimale, set for et miljøsynspunkt, dog vil den CO2 dette batteri producere fra det bliver lavet, og skabt opvejes at den co2 besparelse der forelægger.
    I Danmark er vi desværre ikke blevet 100 % afhængig af vedvarende energi, og derved kommer alt strømmen ikke fra CO2 neutrale produktioner, ENDNU, men påsigt vil elbilen blive 100 % co2 neutral i forhold til kørselsregnskabet.


  • #10   3. sep 2015 Hvis jeg nu siger noget af batteriet bliver lavet i japan og kina derefter til usa hvordan kommer det derover? Med skib og hvis der er noget der er co2 og nox forurenende så er det skibe

  • #11   3. sep 2015 Grøn transport? Har haft 3 grøne biler Det da en meget pæn farve

    Om jeg kunne finde på at købe en elbil i den nærmeste fremtid... Nej
    Fordi

    1. Tesla S er for dyr og kan ikke købe den kontant.
    2. Tesla 3 er der længere udsigter til
    3. Tesla 3 bliver for dyr.
    4. Tesla 3 bliver endnu dyre hvis der kommer afgift på elbiler.
    5. Der er ingen andre en Tesla der laver en elbil der har lang rækkevidde. Pænt design og gode lade faciliteter



    profilbillede
  • #13   3. sep 2015 Tysker du er da ikke rask benzin varebiler der kan veje op til 3500 med en trailer på 3500 er dødens pølse og så køre den 2 kml så er det ikke grønt mere

  • #15   3. sep 2015 Men det er benzin os hvis man køre så kort på literen

  • #17   3. sep 2015 Hvis du tager en iveco med vogntogsvægt på 7000 så skal der satme noget af en motor til for at trække det og en stor turbo og ved igangsætninger på skråninger det stinker

  • #19   3. sep 2015 Det er hul i hovedet hvis man skal ha trailer efter som også vejer 3500 kg diesel er lavet til bundtræk held og lykke om vinteren med benzin siger jeg bare

  • #20   3. sep 2015 Måske skulle trådstarter begynde med at få defineret hvad "Grøn Transport" egentlig er for en størrelse???
    Enhver form for transport kræver energi - hvordan kan energi være "grøn"?
    Fx er der jo ingen tvivl om at atomkraft er både den mindst forurenende og samtidig den billigste form for energi der findes, når man ikke lige har mulighed for et vandkraftværk i baghaven som fx Norge og Sverige.

    Så i mine øjn er "Grøn Transport" en elbil drevet af strøm lavet på et A-kraftværk.

    Ps: Jeg læste inde på ing.dk at defekte vindmøller ude på Horns rev ikke bliver repareret - fordi pga af statstilskud er det mere rentabelt for investorerne at sætte penge i nye vindmølleparker.

    Hvor bliver det grønne aspekt lige af der???


Kommentér på:
Grøn transport - hvad er jeres holdning?

Annonce