{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.475 visninger | Oprettet:

Forsikring: Glemsomhed Km-antal {{forumTopicSubject}}

Hej,

Mht bilforsikringer hvor der er årlige km begrænsinger:

Hvad sker der hvis man begynder at køre flere km om året end opgivet til forsikringsselskabet og man ud af "glemsomhed" ikke får fortalt dem om de flere km og dermed højere præmie? Hvad kan der i værste fald ske?

Er der noget som "opdages" til periodesyn (hvis synshal rapporterer til forsikringsselskabet), er det noget som opdages ved en ulykke eller hvordan?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikring: Glemsomhed Km-antal
  • #1   4. sep 2015 Kaskodækningen kan frafalde, hvis der opstår en skade, hvis du ikke overholder deres km-krav. Ansvar kan de ikke gøre noget ved.

  • #2   4. sep 2015 Det har intet med syn at gøre. Du risikerer jo ikke at få fuld dækning i tilfælde af en skade.

  • #3   4. sep 2015 Hvorfor dog vælge en forsikring med km-begrænsning..?
    Der er masser alternativer.. smiley


  • #4   4. sep 2015 Fravælger bevist at tegne forsikring hos de selskaber. Jeg køber jo heller ikke en indboforsikring, hvor jeg kun må opholde mig 189 dage om året i lejligheden. Eller en elektronikforsikring der dikterer at jeg kun må bruge fjernsynet 1½ time om dagen.

  • #5   4. sep 2015 De reducerer den del af skaden de vil betale, så det kan snart blive dyrt hvis du laver en stor skade.

    De spørger jo om hvor meget du kører om året, så hvis du kører 20.000 og siger 8.000 for at få det billigere, så er du jo selv ude om det.


  • #6   4. sep 2015 Jo lige netop ansvar kan også de også gøre noget ved! Hvis du må køre 10.000 om året men du har overskredet med fx 5.000 og du så kører en ned. Så kan de bare sige Hej Hej det finder du selv ud af. Sådan er reglerne desværre

  • #7   4. sep 2015 Mathias lad nu være med at udtal dig om noget du ikke ved. De kan aldrig rende fra en forsikringssag. De SKAL dække de skader der bliver forvoldt med køretøjet, men bag efter kan de lave et civilt søgsmål. Dog kommer de ikke langt, hvis du bare har kørt f.eks. 24.000km på et år, og du er sat i præmie til 12.000km. Der kan de kræve højere selvrisiko og evt. efterbetaling af differencen op til den præmie du skulle have haft betalt, med det antal km.

    Det er først ved groft uforsvarlige forhold at det begynder at have konsekvenser.


  • #8   4. sep 2015 Rune N forsikringen kan så se de antal kørte km, så den vej kan det jo opdages hvis de kigger der

    Jannick det passer ikke. Hvis du ikke giver de rigtige oplysninger så nedsætter de din erstatning med det antal % du har betalt for lidt. Der er en sag hvor en søn kun betalte 1/3 af det han rigtigt skulle. Da bilen så bliver stjålet finder de ud af det og han får så kun 1/3 i erstatning af bilens værdi


  • #9   4. sep 2015 Oplysninger om km ved syn, bliver også oplyst til forsikringsselskabet. Det sker helt automatisk med DMR.

    Værkesteder tager også billeder af km-standen hvis bilen er inde i forbindelse med en forsikringsskade.


  • #10   4. sep 2015 Once
    Du snakker om kasko. Ansvar frafalder ikke. Og der kan kun være tale om regres, hvis forsikringstageren enten fortsætteligt medvirkede til skaden eller handlede groft uforsvarligt.


  • #11   4. sep 2015 Ja sorry ikke ved ansvar, men der kan de vel bare hæve selvrisikoen med de antal %

  • #12   5. sep 2015 Som Jannik siger.

    Desuden er der ikke så meget at spare ved det, hvis du har et nogenlunde normalt kørselsbehov.


  • #13   5. sep 2015 Jeg gir 2800/årligt, Fuld Kasko, fri km inkl vejhjælp, Betaler månedligt og har kun 3000/selvrisiko (dette halveres endda da jeg har en aftale igennem min fagforening, så skal kun betale 1500,-)

    Det er på min lille Cuore, hos DFA forsikring.
    Jeg sparede samlet over 2000,- årligt ved at flytte alle mine forsikringer over til dem, og fik LANGT bedre dækning samt sindssygt reducerede selvrisikoer.
    Jeg havde TopDanmark før. eneste forsikring der ikke blev bedre var min livsforsikring, som fortsatte på samme vilkår som hos TopDK.

    Har, 7-9-13, ikke haft brug for dem, men de scorer 7,1 på Trustpilot, hvilket er fint til mig, da jeg godt ved de fleste kun anmelder hvis de har noget at brokke sig over..

    EDIT: Nej jeg arbejder ikke for dem eller noget, bare en glad kunde der vil sprede budskabet


Kommentér på:
Forsikring: Glemsomhed Km-antal

Annonce