{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.272 visninger | Oprettet:

Bil trækker til højre til trods for sporing {{forumTopicSubject}}

Hej BG!

Jeg har en BMW E39 som jeg købte hvor bilen træk en lille smule til højre, det er mere eller mere generelt den gør det og ikke kun fordi vejen hælder lidt til højre.

Jeg fik så sporet bilen, synes det hjalp en lille smule men bilen gør det stadigvæk?
Jeg har 18" M fælge monteret, dækkene synes umiddelbart at se fine ud selvom de er ret slidte efterhånden..

Hvad kan det være der forsager at den stadig trække lidt til højre selvom bilen er sporet??

På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bil trækker til højre til trods for sporing
  • #1   3. okt 2015 Lufttryk i højre forhjul, hvis det er fladere end venstre så er der mere modstand.
    Skæv bærearm så hjulet er længere bagud i forhold til modsatte.
    Bøsninger er slidte så ophænget givet sig under kørsel.


  • #2   3. okt 2015 Prøv at bytte rundt på hjulene. Helst fra side til side, men hvis dækkene er retningsbestemte, byt for og bag...

  • #3   3. okt 2015 Kan nok ikke bytte om på for og bag da de bagerst er 265 smiley men ok, jeg må prøve at bytte om på de to forhjul mener ikke de er retningsbestemte... undrede mig bare at den stadig gør det, alt i undervognen skulle være helt fint ifølge mekaniker fra KOED

  • Emil Ø
    Emil Ø Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 876
    #4   3. okt 2015 Fik du den sporet eller 4 hjuls udmålt?

  • #5   3. okt 2015 Trækker den til højre når du slipper rattet..

    Eller kører den blot til højre når rattet peger "ligeud"

    Hvis det er sidstenævnte, så kan den sagtens være sporet korrekt, og hjulene peger fremad, men rattet er blot ikke centreret...


  • #6   3. okt 2015 Den trækker til højre når jeg slipper rattet, så skal holde igen mod venstre når jeg kører smiley når rattet står helt lige så kører den en smule til højre, så det er forhjulene der må hive lidt

    Fik den blot sporet på forhjulene smiley


  • #7   3. okt 2015 Hvis baghjulene står skævt, så trækker den som regel.

  • #8   3. okt 2015 ja kunne godt forestille mig det ville trække, men det føles bare som om det er forhjulene, det er ikke meget men den gør det bare jævnt, lidt træls at holde rattet igen når man kører ..

  • #9   3. okt 2015 Men har haft en bil, som gjorde det. Fik byttet hjul, nu kører den snorlige. Kan sgu ikke forklare hvorfor, men det er kendsgerning...

  • #10   3. okt 2015 Ja.. det kan vel være mange ting.. men jeg prøver senere at bytte rundt på forhjulene og ser om det i første omgang giver nogen forandring.. alternativt må der 4 nye sutter på til foråret, og så må bilen 4hjulsudmåles..

  • Emil Ø
    Emil Ø Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 876
    #11   3. okt 2015 Prøv at bytte rundt på hjulene og vis det ikke virker så prøv at få den 4 hjuls udmålt

  • #12   3. okt 2015 Det kunne også være din tandstang der er slidt op.. Men tag og sæt dine vinterhjul på for at udelukke at det ikke bare er dine dæk der er problemet.

  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #13   3. okt 2015 Kan være et sprunget dæk.

    Min trak stadig til højre, trods skift af styrestang + sporing.
    Jeg prøvede at sætte reservehjulet på og så forsvandt det.


  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.331
    #14   3. okt 2015 #4 Til Emil Ø
    4 hjuls udmålingen viser hvordan sporingen er på køretøjet

    Sporingen, det er der hvor du bruger værktøj (fastnøger mm) til at stille Camper, Caster og Toe



  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.331
    #15   3. okt 2015 Til tråd starter, hvis det værksted der har fortaget udmålingen af styretøjet, ikke har lagt vægte i bilen ca 225 kg på en BMW, så kan det godt give problemet

  • #16   29. dec 2015 Daniel C Vægte ?


  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.331
    #17   29. dec 2015 #16
    Ja vægte i form af sandsække, 68kg på højre og venstre forsæde, 68kg på bagsædet, 21kg i bagagerummet og sidst men ikke mindst, så skal tanken have mellem 3/4 og helt fuld med brændstof.
    Der er også nogle OPELer der skal have vægte, men et andet antal kg smiley


  • Jimmy J
    Jimmy J Tilmeldt:
    maj 2023

    Følger: 1 Svar: 2
    #18   16. maj 2023 Hej.

    Jeg har samme problem med en VW Polo 2018, 67.000 km..... Fandt du nogensinde ud af problemet?

    Min bil har været ved 3 mekanikere. 1. mekaniker skiftet bagbro da den var skæv. Han sagde efter, at nye dæk ville hjælpe, hvis dette ikke hjalp. Det gjorde det så ikke.
    2.af dem var "AAV-DÆK" som 4hjulsudmålte den, og den blev derefter sporet korrekt. Det hjalp stadig ikke en skid.

    Nu har 3. mekaniker set på den, og rettet lidt på hjulene via sporing (ved ikk en skid om det), og nu kører den lidt mere lige. Men den trækker stadig til venstre, og det er især træls på længere ture på motorvejen. Tror han fik den til at køre mere lige, ved at "kontra" spore den eller hvad faen det hedder, hvilket den 1. mekaniker også talte om, men han gjorde det ikke, hvilket jeg tager som at det ANBEFALES IKKE? Ved ikke..

    Er så træt af det, har brugt alle mine penge på bilen. Kan man gøre noget, eller er det bare surt show? 2-3. mekanikere siger de ikke ved hvad man kan gøre/ikke kan gøre mere..

    Bilen er købt ved AutoTorvet så det er komissions-salg.


  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.331
    #19   17. maj 2023 En polo plejer at være en simpel bil at spore.
    Har du evt en sporingsraport?


  • Jimmy J
    Jimmy J Tilmeldt:
    maj 2023

    Følger: 1 Svar: 2
    #20   17. maj 2023 Hej Daniel

    Nej har jeg overhovedet ikke, er ikke mekaniker og bor i lejlighed så har intet udstyr selv, og ved intet om biler.

    Men den har været ved AAV + en anden mekaniker der har sporet den, og de begge siger den sidder helt lige på alle dæk.
    Og bagbroen er også skiftet, så den er også helt lige.

    Nu snakker mekaniker om en tandstang han prøver og skifte i morgen


Kommentér på:
Bil trækker til højre til trods for sporing

Annonce