{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.173 visninger | Oprettet:

Melek K
Melek K
Tilmeldt:
6. okt 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8

Tynd tectyl alle vegne - foliepåsætning {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg fik afleveret bilen til en foliepåsætter og var ikke klar over at min mekaniker farmand havde kommet tynd tectyl alle vegne på en spritny bil (god mod rust men er alle vegne på de billeder denne har sendt).

Denne foliemand har nu opgivet og samler bilen og giver beløbet retur.

Til en anden gang..hvor meget af tectylen skal fjernes? De områder han har tørt blev vist smurt ind i stadset påny da det vist flyder.

Hvad så når der kommer tykt flydende tectyl på..? Er det en løsning eller et større problem. (Er tectyl lige med undervognsbehandling..?)

Kan jeg så slet ikke få folie på?

Der sidder folie på nu, men beskeden lyder på at den ikke vil holde 2 uger i kanterne (damn).

T__T


Ps: er det generelt en god idé med tynd/tyk tectyl på en ny bil (årgang2015) og normalt at det sidder alle vegne..og at det får delene til at se gammelt og ulækkert ud..?? (ja, jeg har ikke styr på biler og hvad der ellers hører til).


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tynd tectyl alle vegne - foliepåsætning
  • #1   8. okt 2015 vask det af med lampeolie eller petroleum og vask bilen inden der skal folie på, men det burde folie manden jo vide.

  • Melek K
    Melek K Tilmeldt:
    okt 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #2   8. okt 2015 Så delene skal helt af og alt tectyl helt væk?

    De steder han fik tøret væk fik vist noget på påny, da det øvrige flød under 'varme'. Han løsnede vist blot kofangerne og ville ikke pille delene helt ad.


  • #3   8. okt 2015 La det være.... Når det ikke render mere, kan du tørre det af der er løbet ud, det tørrer før eller senere... Fint at din far har givet den noget tylle fra ny af.. Og ja det er en god idé på en ny bil.
    Jo før jo bedre. Når biler kommer ind på værkstedet, er det så tydelig at se hvilke der har fået fra ny, og hvilke der har fået senere.


  • Melek K
    Melek K Tilmeldt:
    okt 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #4   9. okt 2015 Takker så meget!

    Godt så. Jeg lader det blive og giver grønt lys til at der kommer det tykke lag tectyl på også..så tager jeg det dér fra.

    Tak alle sammen : )


  • #5   9. okt 2015 Du kan sagtens få folie på, men vent som der bliver skrevet. Tectylen skal tørre først. Og en der pakker biler ind med respekt for sig selv har midlerne til at fjerne det hvor der skal sættes folie på smiley

Kommentér på:
Tynd tectyl alle vegne - foliepåsætning

Annonce