{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
776 visninger | Oprettet:

For mange oliedampe tll syn {{forumTopicSubject}}

Hej jeg er den (u)lykkelige ejer af en Peugeot 407 sw 1,6HDI. Sådan set er bilen en fantastisk køremaskine men den koster mange penge og jeg har ikke haft andet end problemer med den siden jeg købte den for ca 2½år siden. Indtil videre har den ca kostet mig 30000 kr og nærmest alt er blevet skiftet i den både af mig og forgående ejer. Bla. er der inden for det seneste år skiftet 1dyse og de andre tre pakket om grundet et værksted som ikke ville høre da jeg sagde at jeg mente at det var koblingen (denne gik så ca 14 dage senere) smiley .
Gløderør er skiftet fra sidste ejer og så lige 1200 kr hver gang til syn til bærekugler.
Seneste problem er dog at den danner for mange oliedampe som gør at den oser meget når man giver den gas det dumpede den til syn ved og resulterede i at den fik et nyt partikelfilter og de fik den igennem syn ved at køre den igennem da den var kold.
Jeg har selv prøvet at lave et hul i dækslet hvor man påfylder olie og stoppe røret til indsugningen for at lede dampene en anden vej (for ikke at ødelægge det nye partikelfilter) men det hjælper ikke helt nok tror jeg, Ellers går den godt i motoren og der var ikke noget før der blev lavet dyser på den, det skal dog også lige nævnes at da de lavede dyserne måtte han trække den ene ud med ca 1,6 Ton (sagde han) og han ramte mit ventildæksel som flækkede i limningen og jeg måtte ofre på et nyt da bilen begyndte at smide olie overalt og dryppe og det havde den aldrig gjort før.
Er der nogen som ved hvad der kan gøres??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  For mange oliedampe tll syn
  • #2   28. okt 2015 Man måler ikke CO på en diesel. Man måler kun sodtal=partikler til syn.

  • #3   28. okt 2015 Bærekugler også kendt som friplejer på sådan en lorte æske 407 er jo kendt for ikke at holde mere en fra service til service så det skal du regne med at det er en udgift hver syn (Cirka).

    Dyser og partikkelfilter er jo også en sliddel og den ene dyse har nok været utæt siden at dysen sad sådan fast (Koks fra forbrændingskamret der er skudt op rundt om dysen)



  • #4   28. okt 2015 Ang. turboen har jeg spurgt når den har været på værksted og de siger hver gang at den ikke virker slidt, har nemlig selv haft tanken. Men det kan da godt være at den bare er slidt op det er bare pudsigt at det hele kommer på én gang jeg syntes bare at det er hurtigt den har jo ikke kørt mere end 260000 km. Jeg ved ikke hvor længe de normalt holder.
    Jeg tror jeg vil prøve det med patroliummen til syn.


Kommentér på:
For mange oliedampe tll syn

Annonce