{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.195 visninger | Oprettet:

service hos Superdæk og fabriksgaranti {{forumTopicSubject}}

Mercedes nægter at lave en garanti reparation pga. en service er udført af superdæk 3 år siden, men 6 ud af 8 servicer er lavet hos MB.

det drejer sig om rust og udskiften af døre. Nogen som er klog på sagen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  service hos Superdæk og fabriksgaranti
  • #1   30. okt 2015 hvis man får lavet service et andet sted end den autoriserede forhandler, bortfalder al garanti... dette gælder alle biler.. Det burde du være klar over inden du gjorde det.

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #2   30. okt 2015 Som de fleste andre, så har MB fine regler omkring rustgaranti smiley
    Fandt dette
    For opretholdelse af rustgaranti skal bilen hvert andet år køres til et korrossionseftersyn, der skal foretages på et autoriseret Mercedes-Benz værksted. Dette sker uden beregning for kunden.


    Ford
    Nej du kan sagtens få lavet alm service osv, hvis de opfylder kravene, man er ikke låst til aut. værksteder, og har man ikke været de sidste mange år..
    Men når det kommer til rust, så skal man forbi aut værksted hvert år


  • #3   30. okt 2015 har jeg sagt det?

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #4   31. okt 2015 hvis man får lavet service et andet sted end den autoriserede forhandler, bortfalder al garanti

    det lød sådan smiley
    men er da muligt at jeg fortolker din besked på en anden måde end dig..


  • #5   31. okt 2015 jamen hvis de opfylder kravende er de jo også autoriserede smiley Tror vi er enige, der bliver bare snakket uden om for resten... Er det noget vi skal rode mere i?

    Hoved sagen er jo at hans garanti ikke dækker i hvert fald...


  • #6   31. okt 2015 Du kan søge om kulance hos MB Danmark? smiley

  • #7   31. okt 2015 Hvis den har fået overhold rust eftersynene ved MB. Så skal de dække. Du kan sagtens få lavet service på et uautoriseret værksted og stadig beholde fabriksgarantien

  • #8   31. okt 2015
    Ford

    Jeg synes vi skal rode lidt mere rundt i det... Der er en kæmpe forskel på at være autoriseret MB forhandler, og et superdæk værksted som er et autoriseret service værksted. Og som udgangspunkt bortfalder ingen fabriksgarantier, hos nogen bilmærker, ligemeget hvor man får lavet sine service ( sålænge værkstedet er godkendt til service).

    I dette tilfælde (og hos mange andre bilmærker) bortfalder rust-garantien dog, men det har i princippet ikke noget med service at gøre. Da man godt kan få lavet alm service hos et vilkårligt værksted, og så svinge forbi MB udelukkende for at få lavet karroseri-tjekket. Og så har man ALLE garantier i behold.


  • #9   31. okt 2015 Jamen hvorfor? vi skriver jo det samme... Det var jo i øvrigt heller ikke et spørgsmål til dig.

    Den er vidst lukket.. Kan du ikke bare gå ud og skrue i din bil i stedet for at rode op i gammel muld


  • #10   31. okt 2015 Hvis man ellers overholder sine rust eftersyn skulle der ikke være nogen problemer mede rust garantien. Har haft kampen med et renaultværksted der ikke ville lave det gratis rusteftersyn da de ikke laver service på bilen, de mente også at rustgarantien forsvandt når de ikke udførte service, de kom så på bedre tanker efter en lille snak omkring FDM smiley

  • #11   31. okt 2015 Ford

    Vi skriver ikke det samme nej, du skrev:
    "hvis man får lavet service et andet sted end den autoriserede forhandler, bortfalder al garanti... dette gælder alle biler.. Det burde du være klar over inden du gjorde det."

    Med ordene "autoriseret forhandler", der menes en forhandler som er underlagt et bestemt eller flere bilmærker, i dette tilfælde mercedes.

    Men faktum er at et hvilket som helst uautoriseret værksted kan lave et service, hvis de bare er godkendt til at lave service på biler. Dette er ikke noget mercedes bestemmer.



  • #12   31. okt 2015 hold da op retardo man... smiley Har du ikke andet at give dig til?

  • #13   31. okt 2015
    Egentlig ikke, ligger med brækkede ribben, så jeg kan blive ved hele dagen...

    Men hvorfor skulle jeg ikke også det, når du skriver noget der er faktuelt forkert til en mand som søger et svar. Så retter vi andre dig, så manden får det rigtige svar, og ikke går rundt og tror på noget der er forkert fordi du har skrevet det.

    At du så bliver børneforærmet, og begynder på mundhuggeri i stedet for at indrømme din fejl. Tjaa, det siger vel mere om dig, end om mig. Og der skrev du selv lige et ord som passer meget godt til den stil... Retardo !


  • #14   31. okt 2015 Den var længe lukket den diskussion, længe før du så forummet.. smiley Men du kunne simpelthen bare ikke lade den ligge.. Det er virkelig blevet skidt luft her på BG...

    Hvis du holder dig til emnet og hjælper manden som du siger, så er du med til at gøre oplevelsen af BG bedre..
    Så drop alt det kællingefnider med at rette alle andre... Hjælp det enkelte individ, så kommer vi langt, og jeg kan mærke det bliver stort...


  • #15   31. okt 2015
    Jeg så den ikke som værende lukket. Jeg så bare at en anden person allerede havde påpeget din fejl. Men så så jeg også at du pakkede det ind i lidt misforståelser og udenoms-snak, hvilket bare gav et endnu mere uklart billede af hvem der har ret. Og nej, det er ikke ligemeget hvem der har ret, fordi manden der spørger skal bruge det rigtige svar. Og andre vil muligvis bruge denne tråd i fremtiden til at finde svar på samme spørgsmål.

    Kald det dårlig luft.... Men manden får et svar han kan bruge, i stedet for at blive fejlinformeret, af en person som ikke vil indrømme at han har fejlinformeret.


  • #16   31. okt 2015 Du er en utrolig personlighed...

    Hvis du kan hjælpe manden så skriv til ham, hvorfor skriver du til mig? Hvorfor har du et behov for at rette på andre. Hvad er din mening værd hvis ikke den glæder nogen?
    Vi kan godt tage den over PB hvis du bare har brug for at snakke med nogen?
    Jeg er her for dig i din svære kedsomme tid som sengeliggende.. ?

    Hvis du kan hjælpe manden, så hjælp ham. Så kan du da være ligeglad med hvad alle andre skriver.
    Jeg kalder det dårlig luft fordi det er blevet alt for almindeligt her på BG og det giver ikke en mere lyst til at hjælpe andre. Det her forum er fuldstændig misforstået efterhånden.

    Men du bestemmer selv om du vil være med til at gøre BG til en bedre oplevelse for andre eller ej.
    Det her fnider med dig er min dag i hvert fald for kort til


  • #17   31. okt 2015
    Jeg tror manden er blevet hjulpet rigeligt, han ved vidst godt at den første besked i denne tråd kan bruges til absolut ingenting.

    Nu hvor du selv er så opsat på selve "oplevelsen" i forummet her på bg, så lad mig sætte et lille scenarie op for dig:

    Lille lise opretter et emne i forum for at få et svar på sit spørgsmål, spørgsmålet lyder: hvad giver 2 + 2?

    Lynhurtig er der en behjælpelig entusiast til stede, og giver hende en lynhurtigt svar: det giver 5 lise, det burde du da vide.


    Så er mit spørgsmål til dig "ford entusiast", hvordan bliver Lise's oplevelse i forummet bedst?

    1, ved at tage det første svar for gode varer
    2, at der kommer en anden bruger med noget "kællingefnidder" og retter det første svar?


  • #18   31. okt 2015 hvis man får lavet service et andet sted end den autoriserede forhandler, bortfalder al garanti... dette gælder alle biler.. Det burde du være klar over inden du gjorde det.

    Hvis man læser overstående er det jo direkte forkert det som er skrevet, længere er den vist ikke, alle værksteder kan lave service uden at garantien bortfalder(også uaut. værksteder), det er vist blevet stadfæstet flere gange.
    Og umiddelbart er det jo ikke rigtig til at misforstå hvad du skriver, at du så ikke modtager kritik så godt må jo være dit eget problem, lad være med at gøre det til andres.


  • #19   31. okt 2015 Som nr 2 skriver skal du tjekke op på om bilen har været inde til karrosseri eftersyn som den skal jævnfør reglerne,har den det skal de lave det,har den ikke så betaler du selv.

  • #20   31. okt 2015 Nu skal der vidst lige være styr på begreberne her. Folk slynger om sig med påstande om at uautoriserede må lave service, og garantien beholdes. Det er lodret forkert.

    I det her tilfælde er begreberne således :
    Mærkeværksted = Mercedes. De er selvfølgelig også et autoriseret værksted.

    Autoriseret værksted / de frie værksteder, automester, autopartner og hvad de ellers allesammen hedder. Inkl. Værksteder der ikke er med i en kæde, må lave service under fabriksgaranti, hvis det bliver lavet efter fabrikantens forskrifter.

    Uautoriseret = perlegrus mekaniker osv.


  • #21   31. okt 2015 Jeg er næsten enig men
    Autoriseret værksted = mærkeværksted
    Uautoriseret= Automoster og lign
    Perlegrus= ingenting og bruges ikke i denne sammenhæng,der er ingen regning og lign


  • #22   31. okt 2015 Automoster - er hun billig? smiley

  • #23   31. okt 2015
    Jeg hæftede mig bare ved betegnelsen " autoriseret FORHANDLER".... Det opfatter jeg som værende Mercedes.


  • #24   31. okt 2015 Ja det gør jeg også. Og det første svar er forkert. Så er det bedre at holde sin kæft! smiley

  • #25   31. okt 2015 jeg har lige tjekket servicebog grundigt.. på de sidste 5 servicerapporter står der kryds ved "Garanti mod gennemtæring"

  • #26   31. okt 2015 Jamen så er det vel bare tilbage til MB og få det klaret,evt få sendt et brev til MB Danmark og klage din nød hvis værkstedet ikke vil stå ved deres rustgaranti

Kommentér på:
service hos Superdæk og fabriksgaranti

Annonce