{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.848 visninger | Oprettet:

Nadir Ö
Nadir Ö
Tilmeldt:
29. mar 2015
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 15

HJÆLP: BMW: E90: Motorproblemer {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg købte for 6 måneder siden en BMW 320i årg. 2007 pre-lci modellen med 170 HK. Bilen har kørt 140.000. Jeg havde fra første dag problemer med bilen. Den hakkede konstant i gassen ved sejt optræk eller bare ved normal bykørsel med stabil speeder. Desuden så legede omdrejningerne konstant op/ned. Til sidst kunne bilen slet ikke køre, og ved motorstart rystede hele bilen, og man skulle holde den igang så den ikke gik død.

Forhandleren skiftede tændrør, tændspole, men det hjalp ikke.
Den har nu været på værksted i 4 måneder, og han siger at den snart er klar. Forhandleren siger at der har været problemer med topstykket. Han siger at ventilerne er bukkede, og at den er repareret nu og at de samtidig også har købt 4 helt nye dyser hjem. De skal just samle motoren nu.

Bilen har konstant meldt fejl på cylinder misfire på flere cylindere. Han siger der har været lav kompression. Desuden har bilen også meldt fejl på termostat, køler og batteri, hvilket også skal skiftes siger han. Han lovede også at software opdatere den, men tror ikke rigtig han gør det. Der var også oliespild.

Men så er mit spørgsmål hvad kan være årsagen til at en bil med så få km kan have sådan motorproblemer? Den har også fået skiftet differentiale (18.000kr). Jeg har læste nogle ting om at det kan være fordi kæden fejlede? Jeg er bare bange for at han reparere topstykket så det er perfekt, men at han ikke reparere fejlen der har skyldt at topstykket har fejlet. Altså jeg er bange for at bilen kører fint, men at den fx om 50-100.000 km eller mindre igen laver samme nummer fordi fejlen stadig er der?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP: BMW: E90: Motorproblemer
  • #1   5. nov 2015 Lad handlen gå tilbage , du skulle slet ikke havde købt sådanne en bil , en ordenlig forhandler havde sørget for at den var iorden inden den blev sat til salg , 4 måneder på værksted øøhhhh hvad fanden ( undskyld mit ord brug ) laver de det skal ikke tage sssååååå laaaang tid , det er bare ikke godt nok , kontakt Forbrugerstyrelsen eller FDM for at høre om dine muligheder , pøj pøj. ??

  • Nadir Ö
    Nadir Ö Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 15
    #2   5. nov 2015 Den har været hos ankenævnet i nu 4 måneder. Jeg oprettede sagen sidst da den kom på værksted for 4 måneder side. Udover de 4 måneder var den 1x 3uger på værksted og 1x 5 uger på værksted for kun at skifte en benzinpumpe. Håber virkelig ankenævnet snart tager en beslutning.

  • #3   5. nov 2015 4 måneder på værksted.. Dette kunne havde været lavet på en uges tid...

    Jeg vil skyde på at det skyldes din kæde... Den motor har problemer med at kæden bliver slap / for lang, og kan give de symptomer som du beskriver.. Jeg vil sørger for at den kæde bliver skiftet i samme omgang...


  • Mopdk
    Mopdk Tilmeldt:
    nov 2004

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23
    #4   6. nov 2015 Hvad var der galt med differentialet?

  • Nadir Ö
    Nadir Ö Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 15
    #5   6. nov 2015 @Mopdk: Der kom en hylelyd fra differentialiet. Forhandleren troede første gang det var bremserne, men efter komplet skift var lyden der stadig. Den havde ødelagt noget der inde, da der har manglet olie tror jeg. Den kostede omkring 18.000

Kommentér på:
HJÆLP: BMW: E90: Motorproblemer

Annonce