{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fra 180 % til 150 %.
  • #1   19. nov 2015 Og hvad så med dem som lige har købt en ny bil deres bil falder da i værdi nu

  • #2   19. nov 2015 Jo, det er jo en begyndelse. Det ville aldrig kunne lade sig gøre, at sætte afgiften ned med dristig faldning.

    Passat er ca. 40.000 kr billiger .


  • #3   19. nov 2015 Jeps men koster at lave ændringer..
    Sådan er det jo altid..


  • #4   19. nov 2015 Det havde jeg ikke troet jeg ville nå at se i min levetid !

  • #5   19. nov 2015 Vil det så også have en effekt på afgiften man skal betale hvis man importere en brugt bil fra udlandet?

  • #6   19. nov 2015 Det gælder kun den højeste del af afgiften. som først starter fra 81.700 kr. og opefter.

    Så der er kun noget at spare for de dyre og store biler...

    Jeg forstår egentlig ikke formålet, har man råd til en bil for 400.000kr så har man nok også råd til at betale 430.000kr


  • #7   19. nov 2015 "For store biler som for eksempel en VW Passat" <== WTF

    Passat er en gennemsnitlig bil (den største er vel på 2liter). Cayenne, X5, mv. er store biler.


  • #8   19. nov 2015 Jeg håber at ejerafgiften bliver sat gevaldigt op for de små latterlige skodbiler så de også kommer til at bidrage til samfundet.

  • #9   19. nov 2015 Pind -> Cayenne, X5 osv. er SUVer. Og størrelsen bliver jo ikke målt i motorstørrelse.

    Passat er vel ret beset en stor mellemklasse bil.


  • #10   19. nov 2015 nemlig..

  • #11   19. nov 2015 #9
    Størrelsen bliver OGSÅ målt i motorstørrelse, en latterlig 1,6'er Passat bliver aldrig til andet end en under middel bil, en 2,0'er Passat er en gennemsnitlig bil.


  • #12   19. nov 2015 Det er jo "ulempen" når man regner i procenter. Jo dyre tingene er, jo mere er der også at spare

  • #13   19. nov 2015 Pind stop dig selv, biler bliver IKKE målt på deres motorstørrelse..

    En Passat R36 med 3,6 V6 er ligeså stor som den selvsamme Passat med den mindste motor...


  • #14   19. nov 2015 Mirza
    Jo også det, Jeg vil mene at en 3,6'er Passat er større end samme bil med en 1,6'er i.


  • #15   19. nov 2015 Den er jo ikke større, den har bare større motor.

    De er stadig i samme klasse..


  • #16   19. nov 2015 Men så er der flere penge til udstyr - eller gælder reglen ikke der...

  • #17   19. nov 2015 Nej den er større, og den må også tage mere på krogen så den reelt bliver fysisk større også.
    Stop nu smiley


  • #18   19. nov 2015 Objektivt set er en R36 ikke større end en Passat 1.4, men jeg forstår godt essensen af det alligevel. Afgift nedsættelsen skulle være således at familier med børn nu kan få råd til en st.car bil i stedet for en lille skod bil. Der er dermed mere plads og bedre sikkerhed for disse familier. Det var i hvert fald de tidligere argumenter.

    At sige det ikke gør nogen forskel er vel ret snæversynet, da det under alle omstændigheder vil være noget der på sigt (måske) skal udfases, og der tænker jeg især på dem der lige har købt bil ville føle uretfærdigheden hvis afgiften blev fjornet for hurtigt.


  • #19   19. nov 2015 Ja, det er jo bare fantastisk... smiley
    Hvor skal vi så betale mere ? For der er jo ikke noget der er blevet billigere at holde kørende i Danmark... smiley smiley

    Og hva' med betalingsbalancen ? Nu skal der så importeres endnu flere nye biler fra udlandet i stedet for at sætte danske mekanikere til at reparere dem vi har i forvejen.

    Er der nogen kloge hoveder der kan fortælle mig hvor pengene til denne "skatte-lettelse" skal komme fra ?


  • #20   19. nov 2015 Tesla må da føle sig lidt selvskudt i foden lige nu smiley

  • #21   19. nov 2015 Pind

    Hvorfor da det?


  • #22   19. nov 2015 De sætter sikkert bare afgiften op på extra udstyr.
    Så i sidste ende ender det på 0,- i besparelse.


  • #23   19. nov 2015 Til dem der siger det ikke er en særlig stor besparelse: Det er et skridt i den rigtige retning.

    Til dem der mener betalingsbalancen ryger: Hvis det var så stort et problem, hvorfor har vi så ikke en kæmpe afgift på alle importerede varer? Hvad med om vi fik rokeret rundt på nogle afgifter, så det ikke bare er dem der har en svaghed for biler, der skal stå for hele gildet.

    Til dem der mener de penge nu skal findes andre steder: hmm der har været en del snak om at afgiftsbesparelser egentlig ikke vil koste samfundet noget særligt, og vi ved at der kan laves effektivisering i den offentlige sektor, så mon ikke de penge er at finde i systemet.

    Til dem der siger: "Hvad så med os der lige har købt ny bil?!" : Grow the fuck up. Hvis ikke du kan se hvordan du vil nyde godt af dette på den lange bane, hvad bilhandler angår, så er du satme tung oveni.

    Fjern afgiften!

    Rant over.. smiley


  • #24   19. nov 2015 Igen en fordel til de rige!!!!!

    Lorte land!!!


  • #25   19. nov 2015 Flip

    Det skulle jo gerne give billigere brugte biler også smiley


  • #26   19. nov 2015 Men igen hvem er det der IGEN kommer til at tjene mest på det?? Ham der køber bil til en mig eller kassedamen der køber en ny 208??

  • #27   19. nov 2015 Topskatten stiger istedet for at sænke bundskatten..

    De dyre biler bliver billigere.

    Ejendomsskatterne bliver frosset!!

    Det er sku ikke mellemklassen der vinder!!


  • #28   19. nov 2015 Betaler dem med de store lønninger ikke også mere i skat end dig? Er det så ikke også snyd?

  • #29   19. nov 2015 Jo, det gør de.. Men hvad er rimeligheden i af de rige skal ha mere og de gamle og svage skal betale gildet??

  • #30   19. nov 2015 Hvorfor skal de rige betale så meget mere end andre. ?

    Hvis vi vil have mere, så må vi yde mere.

    De svage bliver ramt, fordi nogle har fået for meget.
    Folk på KH ser man ofte med den nyeste smartphone og macbook, og også deres børn. Så får de sgu for meget i ydelse i min optik.

    Men det kunne vi alle have sagt os selv, med en blå regering bliver de "rige" rigere og de "fattige" fattigere


  • #31   19. nov 2015 Flip

    Hvis man er så misundelig på de "rige" så er der jo alle muligheder for at gøre en indsats og selv blive "rig" ?

    Man kan da ikke bare sætte sig ned og tude over det?


  • #32   19. nov 2015 Til dem der spørger hvor vi skal betale mere:

    I 2016 stiger leveringsomkostninger fastsat fra SKAT's side med 100 kroner, til et total på 3880 kroner. Selvom denne stigning ikke lyder af meget, svarer det vel at mærke til en ekstra indtægt på 17213000 kroner.

    I øvrigt vil ejerafgften på diesel stige med 10-30 kroner, afhængig af km ltr/sats.

    Udover dette, er der fortsat diskussion om betaling pr kørte kilometer på motorveje.


    Biler som lige er købt, eller biler til omkring 200.000-300.000 som er 3-5 år gamle, vil tabe meget i værdi. I øvrigt har samtlige importører udmeldt at de ikke vil kompensere forhandlerne af de respektive mærker.


  • #33   19. nov 2015 Carsten T man kan godt høre hvilken gruppe af befolkningen du høre til.. Jeg arbejder som adm direktør i Vedbæk og er vant til at arbejde sammen med de rige og arrogante!! Tro mig de sidder og griner deres røv i laser lige nu!!!

  • #34   19. nov 2015 Hvilken gruppe høre jeg så til? smiley

  • #35   19. nov 2015 Nu er jeg ikke selv rig, men synes sgu det er fair nok. De "rige" betaler væsentlig mere i skat og afgifter - krone for krone, men også i procenter. At de kan spare 30.000 på en bil, rager mig. Jeg er bare glad for at jeg kan spare 10-15.000.
    Jeg er ikke tilhænger af offermentaliteten smiley


  • #36   19. nov 2015 Til gengæld falder bil som Porsche 911 med ca. 300.000 kr.

  • #37   19. nov 2015 Fedt for dem der har råd til det smiley

  • #38   19. nov 2015 #36 Haddock.. så køb en porsche smiley

    Personligt kender jeg en del som har lånt penge og købt en større bil - passat, mondeo og den slags. Disse mennesker tilhører ikke det rige segment, men sparer alligevel en del penge på dette tiltag.

    Og hvis der kommer en eller anden idiot nu og fortæller mig at en Mondeo er en rigmandsvogn, så ved vi for alvor hvor forskruet afgifterne er.


  • #39   19. nov 2015 Hans, jo på brugt marked, men de fleste leasier dem alligevel. smiley

    Desvære er biler såsom Polo stadig for dyr!

    VW Polo 1,2 Tsi 90 Comfortline
    Før: 194.100 kr.
    Nu: 190.474 kr.
    Fald: 3.626 kr.

    Så er der råd til Fartpilot...


  • #40   19. nov 2015 Ser ud til at det er blevet ~14000 billigere at sætte bagsæder min bil smiley
    Dejligt, det er længe ventet med en afgiftsnedsættelse. Håber dette er en start, det kan fx. være 30% mindre ved hver finanslov fra nu (Indtil de andre får flest stemmer igen).
    Af princip kunne jeg ikke finde på at købe en bil med 180% afgift, når min bil engang skal skiftes ud. Så skal jeg nok sørge for at finde en der max koster 81000 uden afgifter - selvom jeg har råd til en væsentlig dyre bil.


  • #41   19. nov 2015 Flip.
    Nå du har købt en 208 Så betaler du 105% afgift af bilens pris uden afgift optil 81.700-82.800kr der efter betaler du nu 150%
    Så dem der køber en større bil betaler mere og staten tjener mere. På dem. Køber du en bil til
    81.000kr eksl. Afgift = 166.050kr incl. afgift = 85.050 i afgift.

    Køber du en bil til 162.000kr eksl. afgift = 368.550kr incl. Afgift = 206.550kr i afgift.
    Det har kostet dem 56.500kr mere end 2stk biler til Max. 81.000kr eksl. afgift.
    Så hvem spare mest? Dig eller dem?



  • Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

    Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
    #42   19. nov 2015 #ace

    Omkring afgiftsreglerne. Kort fortalt.

    Vi har høj afgifter på biler da dette er acceptere af EU domstolen. FDM tabte en sag om dette spørgsmål.

    Lavere afgifter på biler (og dermed flere importerede biler) kommer til at påvirke betalingsbalancen negativt. Det gør alt import.


  • #43   19. nov 2015 De fleste bilejere vil da ikke kunne mærke den "besparelse", for de færreste køber en så dyr bil fra ny af og dem der har råd, ville alligevel kunne have betalt den på 180%.
    Vil betegne de her nye forhandlinger som en snack for de rigeste og ikke for dem med lav indkomst eller i mellemklassen.
    Selvfølgelig er det godt at vi er kommet længere ned til 150 %, men de fleste føler vel at det er ligemeget når det er så halvhjertet, så kan LA, med deres pispolitik sige " se hvad vi har gjort" til deres vælgere. smiley


  • #44   19. nov 2015 #42. At en højere import skade betalingsbalancen er jeg enig i, men jeg er ikke forstående overfor hvorfor lige præcis bil markedet skal betale så stor en del af gildet som det gør.. prøv at forestille dig at man pålagde andre importvarer samme afgifter. Hvad tror du så der ville ske?

    hvis det blot er et spørgsmål om at nedbringe importen af produkter til DK, så kan de afgifter der er pålagt bilerne, lige så godt fordeles ud over mange sektorer.

    #43... LA og deres pissepolitik.. LA er sku da en af de få partier, som det er lykkes, blot tilnærmelsesvis, at holde hvad de lovede. Dette er første gang i over 100 år at det er lykkes at justere bilafgiften nedad. Det synes du ikke er en nævneværdig bedrift? Arr men avra for fucking laura. "Hvis ikke vi kan fjerne den helt, så kan vi lige så godt lade helt være (buuhuu)."

    Det lykkes endelig at lave en ændring på området, og så tuder folk. Mon ikke det her er et skridt i den rigtige retning. Rom blev ikke bygget på en dag.


  • #45   19. nov 2015 De "rige" betaler procent vis mindre i skat end "normale" mennesker.

  • Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

    Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
    #46   19. nov 2015 #44
    Bl.a. fordi det er yderst vanskeligt for ikke at sige umuligt at pålægge afgift på varer (ekskl. biler jf. TEUF art. 90) der kommer inden for EU jf. bl.a. TEUF art. 30.

    Og for varer der kommer uden for EU, skal Danmark følge toldunion i EU (mener der er TEUF art. 206-207)

    (Det var i øvrigt ikke FDM, men de forenede danske bilimportører der tabte sagen)


  • #47   19. nov 2015 Kæft jeg elsker folks reaktioner: De, som køber en ny A6 til 700.000 er ganske glade.

    De som har købt en eller anden makreldåse til 80.000 siger "JEG VIL OGSÅ HAAA, HVORFOR KOSTER MIN BIL IKK 50.000 KR MINDRE :((( ØV ALTSÅÅÅ"


    Og så har vi Christian, som tror at en hellcat kommer til at koste 200.000


  • #48   19. nov 2015 Dette er historien om ti personer, der hver dag går ud på restaurant og spiser middag sammen.
    Den fælles regning på restauranten ender hver dag på 1.000 kroner, og de ti deler den op på nogenlunde samme måde, som vi betaler skatter her i landet.
    De første fire - de fattigste - skal derfor ikke betale noget. Den femte skal betale 10 kroner, den sjette 30 kroner, den syvende 70 kroner, den ottende 120 kroner og den niende 180 kroner. Den tiende, den rigeste af dem, skal betale 590 kroner.
    Sådan spiser de sammen hver dag, og alle er de glade for den måde, de deler regningen på. Lige ind til restauratøren pludselig giver dem rabat: “Eftersom I er så gode kunder, giver jeg jer 200 kroner i rabat på jeres middage” siger han. En middag for ti personer koster derefter 800 kroner.
    Gruppen vil stadig betale regningen på samme måde, som vi betaler skatter her i landet. Så de første fire bliver ikke påvirket: De skal stadig ikke betale.
    Men hvad med de seks andre - dem som betaler - hvad skal de gøre? Hvordan skal de fordele rabatten på 200 kroner, så alle får en lige del? Og nu skal man holde ørene stive: De finder ud af, at 200 kroner divideret med seks bliver til 33,33 kroner. Hvis de trækker det beløb fra hver persons andel, skal den femte og sjette person have penge for at spise.
    Restauratøren foreslår, at det mest rimelige vil være at reducere hver person regning omtrent jævnt, og han sætter sig til at regne på, hvad hver person skal betale.
    Resultatet bliver, at også den femte person kan spise gratis, den sjette skal betale 20 kroner, den syvende 50 kroner, den ottende 90 kroner, den niende 120 kroner. Den tiende skal betale 520 kroner i stedet for de 590. Ergo får alle seks personer en lavere pris end tidligere, og de fire første kan fortsat spise gratis.
    Men så er det, at én i selskabet begynder at sammenligne, hvad de hver især har sparet, da de står uden for restauranten og snakker. “Jeg fik kun 10 kroner af de 200 kroner”, begynder den sjette person og peger på den tiende. “Men du tjente 70?. “Præcis”, siger den femte person. “Jeg sparede også bare en 10´er. Det er uretfærdigt, at han fik syv gange mere end mig!”. “Det er sandt”, råber den syvende person. “Hvorfor skal han have 70 kroner, når jeg kun fik 20? De rige skal altid have det bedre!!!”. “Hør et øjeblik”, forsøger de fire første. “Vi fik jo overhovedet ingenting. Det her system udnytter de fattige”.
    De ni personer omringer den tiende og giver ham tæsk.
    Næste aften kommer han slet ikke til middagen, men de ni andre sætter sig til bordet og spiser uden at vente på den tiende. Da regningen kommer, opdager de noget.
    Der mangler 520 kroner…”


  • #49   19. nov 2015 Det er lækkert at bilerne falder... Vi kan alle blive enige om at de er for dyre i DK.
    Og de kan jo ikke fjerne afgiften! Uanset hvordan de gør det, vil det gå ud over nogle, og jeg synes det er en fin løsning.

    Jeg synes ikke pengene skal komme fra besparelser på ældre og børn/skoler/sygehuse o.s.v, men jeg synes det er fint hvis kontanthjælpsloftet bliver låst, eller der bliver kigget på hvad enlige mødre f.eks får.

    Jeg kender en enlig mor med 2 unger der kun har ganske lidt mindre udbetalt end mig - Hun siger selv at hun ikke gider at arbejde, for det kan ikke betale sig!
    Hun får offentligt støtte til sig selv, børnepenge, boligstøtte, instutitionshjælp i vildskab - alt sammen noget som par selv skal betale!

    Jeg knokler ret hård for at tjene min løn som oven i købet er ret god! ... Det synes jeg ikke er fair!


  • #50   19. nov 2015 I min post #44 er der en regne fejl men den beskriver scenarier meget godt.

  • #51   19. nov 2015 Vrøvl. Det var post #41. Det køre godt pt. smiley

  • #52   19. nov 2015 En helt anden utilsigtet fordel kunne være, hvis de folk der ejer de mange ferrari'er der kører rundt til udstillinger uden afgift, nu kunne finde på at købe plader til deres biler fordi det er blevet lidt billigere = flere ferrarier på vejene og flere penge i statskassen = alle er glade smiley

  • #53   20. nov 2015 #52
    Hov hov det ikke tilladt at gøre folk glade.
    Man skal jo helst leve med drømme hele livet end at leve livet


  • #54   20. nov 2015 Nummer 1, hvad så? Det samme som i 1992, hvor de fritog airbags for afg. Min far havde lige købt en Volvo 460, hvor han betalte 18000Kr. for en airbag i førersiden som ekstraudstyr. Ca. et halvt år senere blev airbags fritaget fra afg. og prisen faldt til 5000. Min far havde altså spildt 13000kr. Bare synd for ham.

    Samme situation nu. Det kan man ikke undgå.

    Men tak for, at vi ENDELIG får en velfortjent sænkning af reg. afg. Det er på høje tid.


  • #55   22. nov 2015 Bilproducenterne har i årevis solgt biler med store rabatter til DK for at være med på markedet - nu kan de jo så udligne rabatterne - danskerne får biler til de samme priser som de altid har kostet og producenterne tjener penge på at sælge biler til DK - Er det ikke simpel logik ?
    Det svare lidt til 2 pølsevogne ved siden af hinanden, der er priskrig, de dumper priserne til den ene er væk, er man den som står tilbage som vinder sætter man naturligvis prisen op igen, det jo en forretning man driver ikke.


  • #56   22. nov 2015 Spøjs sammenligning, Claus. Hvilken part er det du mener der er "væk" her i den aktuelle situation? smiley

  • #57   22. nov 2015 Det svarer mere til at alle pølsemænd fik trækprocenten sat 30 % ned af skat.

    Ville slagteren så begynde at tage mere for pølserne, nu pølsemanden tjente flere penge...?
    Og ville pølsemanden sænke prisen for en ristet med brød...? smiley


  • #58   22. nov 2015 Troede at min logik var rimelig simpel ?

  • #59   22. nov 2015 Simpel... men ikke særlig logisk smiley smiley

  • #60   22. nov 2015 Men en del herinde og jo også uden for pædagogisk rækkevidde, så tænkte jeg ville male et billede der var til at forstå smiley

  • #61   22. nov 2015 Haha, der er du til gengæld spot on, Claus ^^

  • #62   26. nov 2015 Så for de almindelige mennesker der før kiggede på en bil til 150.000kr eller 200.000kr. Hvad koster de så nu.... min lommeregner kan ikke finde ud det?. Kan ihverfald ikke være mange tusind man spare?.

  • #63   26. nov 2015 Der er intet at spare for biler op til ca 200-220.000kr

  • #64   26. nov 2015 Hvorfor det (jeg spørger nok dumt nu).

  • #65   26. nov 2015 Fordi der ikke er nogen besparelse på dem.
    En bil til 225000 kr spare man under 1000kr på


  • #66   26. nov 2015 Det jo smart?.

  • #67   26. nov 2015 Det er da smart... hele Danmark er begejstrede over at afgiften er sænket, men det er kun 2-3 % af befolkningen der vinder noget ved det..

  • #68   26. nov 2015 Køber du ny bil hos en forhandler, så får du mindre for din egen bil. Win win for forhandleren smiley

  • #69   26. nov 2015 fra 157000 og ned er der ingen besparelser. En Clio Diesel til 184.000 sparer du 3879 på.

    Det er fordi at op til 81.700 kroner i pris uden afgift, er der kun 105% afgift, som altid. Herefter er det 150%, så det er alle priser herover der er påvirkede.

    Til gengæld kommer levering af nye biler til at koste 3880 istedet for 3780 i det nye år. I øvrigt stiger ejerafgift for diesel med 10-30 afhængigt af km/l


  • #70   26. nov 2015 Så skulle man ha halveret den fra 180% til 90% . Det ville da komme flere til gode end kun 3% af befolkningen?.

  • #71   26. nov 2015 Ja det er klart, så ville den laveste afgift også påvirkes, men i virkeligheden vil en komplet omlægning af systemet være løsningen.

  • #74   26. nov 2015 Mr. P... du giver ingen mening...

    de første 100% af afgiften er IKKE bilens pris, de første 100% af afgiften, er nemlig de første 100% af afgiften smiley


  • #75   26. nov 2015 Skyndte mig også lige at fjerne det igen efter at have læst op på hvorden de beregnede det

  • #76   26. nov 2015 Øv - ville gerne se det

  • #77   26. nov 2015 Jeg troede at de første 100%, af de 180, var bilens værdi. Dvs en afgift på 80%.

  • #78   26. nov 2015 Eller 150/50.

  • #79   26. nov 2015 Lige meget hvordan afgiften bliver sænket, kommer i bare til at betale mere et andet sted.... Der skal stadig de samme penge i statskassen... smiley

  • #82   26. nov 2015 Restauranteksemplet opsummerer hele problematikken med socialisme.

    Eller som Margeret Thatcher sagde: "Problemet med socialisme er, at før eller siden løber man tør for andre folks penge"


  • #83   26. nov 2015 Fin udpensling Martin. Jeg så også lige den her den anden dag. Om den reelt er postet aner jeg ikke, men alle burde kunne forstå budskabet.

    profilbillede
  • #84   26. nov 2015 Kan ikke forstå at folk har så ondt i røven over "de rige".

    Men det er selvfølgelig nemmere at sidde og mugge over, at nogen som arbejder +70 timer i ugen, har mere end en selv, bare fordi man kun gider arbejde 25 selv.

    http://www.information.dk/telegram/517422


  • #85   26. nov 2015 Der findes mennesker hvis største ambition er at sutte nok på statspatten til at deres hjemmekrøllere er betalt.

    Når det er sagt, så er der selvfølgelig nogle decideret svage i samfundet, som vitterligt ikke kan gøre for det. Dem skal vi SELVFØLGELIG hjælpe. Alle dem midtimellem må enten affinde sig med at:
    -Rigdom kan være andet end penge.(at have 3 børn og tid til dem, oplevelser, at gå mæt/glad i seng hver dag osv)
    -At skrue op for ambitionerne så de kan komme til at tjene guldet selv.
    -At deres evner ikke rækkere længere end til at blive xxxxxx, og så må de jo så sætte tæring efter næring.
    -


  • #86   26. nov 2015 Martin, jeg er for så vidt enig med dig, men politikere i begge lejre er fulde af LORT..

    SFerne og øvrige skal bare lukke kæften, for det er ikke de fattige der betaler de dyres biler som flere prøver at få det til at lyde..

    Men LAerne kan jo bare være ærlige og sige tingene som de er, det ER de rigere der får noget ud af den lavere afgift..

    "For det første betaler flertallet af bilejere registreringsafgift, så det er langt fra kun de rigeste, der får noget ud af billigere biler."

    Fleretallet betaler registreringsafgiften ja, men det er ikke flertallet som betaler de 180% afgift som er blevet sænket, det kræver at man har købt de mere dyre biler, og det har flertallet ikke


Kommentér på:
Fra 180 % til 150 %.

Annonce