{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.344 visninger | Oprettet:

Nadir Ö
Nadir Ö
Tilmeldt:
29. mar 2015
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 15

Skide BMW elektronik. {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har en 320i e90 pre-lci 170HK med 145.000 på klokken.

-Forhandleren har renoveret topstykket da ventilerne var brændt.
-Termostat
-Temp. føler
-4 tændrør
-4 tændspole
-4 dysere
-Kæden

Men min bil leger stadig lidt med omdrejninger ved tomgang. Især når motoren er kold så ryster den, og man hører at motoren prøver at holde sig selv i gang. Giver man gas, så har falder den mærkeligt på plads ved omdrejningerne, som om den lige skal regulere hvor den præcis skal stå. Hvad kan det være? En software opdatering, eller en koding af de nye dysere? Den melder ingen fejl. Den har tidligere meldt cylinder misfire osv. Hvis nogen har erfaring må de meget gerne hjælpe.

Mvh.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skide BMW elektronik.
  • #1   19. nov 2015 Har du stadigvæk forhandler garanti på bilen? Så foreslår jeg da at du udnytter den, om ikke andet får en erklæring på at du har kontaktet forhandler inden for garanti perioden.

  • Nadir Ö
    Nadir Ö Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 15
    #2   19. nov 2015 Det har jeg men den melder igen fejl og derfor kan han ikke finde noget siger han. Bilen er propfyldt med elektronik. Mekanik er i dag blevet til bare at sætte en tester på. Der er ingen mekanikker der tager sagen i egen hånd og undersøge bilen.

  • #3   19. nov 2015 evt. højtrykspumpen. dem er der vidst blevet skiftet en del af.

  • #4   19. nov 2015 Hvis du ER medlem af FDM så prøv dem de finder fejlen , er du ikke kan du bare betale de 800 de tager for det , også fortæl dem hvordan din bil opfører sig , og baggrunden med topstykket

  • #5   19. nov 2015 Har haft en E91 330i der havde lignende problemer, dog periodisk. BMW kunne ikke fejlen, og først da ECU'en brækkede sig og alle tændspoler blev skiftet gik problemet væk. Dog rapporterterede den fortsat misfire fra tid til anden.

    Men det var kun en brøkdel af de elektronik problemer der ellers kom. Du har masser tilgode. Min erfaring var at en BMW er en fantastisk bil at eje i garantiperioden....


  • #6   19. nov 2015 Husk dyserne skal kodes på den.

  • #7   19. nov 2015 Jeg ville køre til BMW og få fejlfundet i stedet for at snakke med alle mulige, som ikke ved noget om den bil og derfor skal gætte sig frem.

  • #8   19. nov 2015 tjek luft indsugningsslange ? efter revner

  • Nadir Ö
    Nadir Ö Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 15
    #9   19. nov 2015 Hvad vil sådan en test koste hos BMW? Jeg tænker på en fysisk test, ikke bare obd test. Og, nogen af jer der har en ide om hvorfor mit koblingspunkt ligger ekstrem højt? Har lige fået skiftet koblingen men har ikke hjulpet?

  • #10   19. nov 2015 dårligt udluftet slavecylinder.
    jeg vil foreslå schmiedmann fordi de er billige og fordi de kan det samme som autoriseret BMW forhandler.


  • #11   19. nov 2015 men helt seriøst revner i slanger der har med motorånde, indsugning og vakuum slanger. tjek dem som noget af det første da det 8 ud af 10 tilfælde er det taget dit kilometertal i betragtning.

  • #12   19. nov 2015 Nadir hvor er du fra i landet???

    Hvis du har fået helt nye dyser i, så skal det kodes...

    Lyder til at den forhandler ikke ved en skid om bmw...


  • Nadir Ö
    Nadir Ö Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 15
    #13   19. nov 2015 Jeg er fra Kbh. Forhanlderens værkfører er tidligere MB teknikker så tænker lidt han burde vide en smule til BMW også, ellers må han da være en klovn.

  • #14   19. nov 2015 Det skal du ikke regne med at han ved meget om..

    Hvis du skal bruge et godt værksted som ved noget, så ville jeg køre til "Hyrup & Nielsen auto" i Lynge... De er begge uddannet BMW mekaniker og har været hos jan Nygaard på Amager.



  • #15   19. nov 2015 Jeg ved det ikke, men jeg bruger kun aut BMW til min gamle X5'er. Sand Jensen Silkeborg. De er rigtig dygtige og hurtige. Derfor er det ikke dyrere end alt muligt andet, da de bruger mindre tid og får tingene lavet første gang. Der er anden end den nøgne timepris, der betyder noget.

  • Nadir Ö
    Nadir Ö Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 15
    #16   19. nov 2015 Tak for hurtige svar.

  • #17   19. nov 2015 Desværre er de 4cyl bmw motorere bare noget.... l o r t,....

    Det kan være noget så simpelt som utætte vaccumslanger, olieudskiller der tager falsk luft


Kommentér på:
Skide BMW elektronik.

Annonce