{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
585 visninger | Oprettet:

Ujævn tomgang ! {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har en felicia 1,6 med AEE motor altså den som er næsten identisk med nogle af de gamle polo/golf motore. Jeg har købt den med død toppakning så det er sådan set det eneste jeg har skiftet og dette er gjort KORREKT. Da jeg så nåede til at skulle nulstille strømfordeleren var min kære Tændingspistol gået i stykker ! Jeg jeg takter bare motoren og stiller strømfordeleren i nul. Bilen køre udemærket men i tomgang står den og stiger/falder i omdrejninger med 1 sek mellemrum mellem stigning/fald når den er blevet varm. Når jeg så drejer lidt på fordeleren holder det så op i par minutter, kan det være fordi den ikke er stillet helt præcist når den kun er nulstillet? Min rotor ser lidt træt ud kan den måske spille en rolle?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ujævn tomgang !
  • #1   29. nov 2015 Kunne godt være en slidt rotor eller så er det nok fordi at tændingen ikke er 100% stillet korrekt.
    Den kunne evt suge falsk luft ind ved manifolden eller evt en defekt luftmasse måler, men hvis den stopper med at være ujævn i nogle minutter når du drejer på fordeleren så er det nok ikke det.

    Men prøv lige at se på tændings systemet først.


Kommentér på:
Ujævn tomgang !

Annonce