{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.411 visninger | Oprettet:

Motorlyd fra højttalere {{forumTopicSubject}}

Når bilen ikke har en rigtig motor at gøre med, så må der jo højttalere til (fra fabrik).
http://nyhederne.tv2.dk/tech/2015-11-23-alle-oejne-er-rettet-mod-dig-i-bmw-i8
Hvor må det da være pinligt hvis nogen kommer og vil se under hjelmen, så er man lige pludselig ikke så smart længere.
Og ja i kan sikkert også få det til jeres Up eller Mii mv.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motorlyd fra højttalere
  • #1   24. nov 2015 uanset hvordan man vender og drejer det , så er en I8 ca 954 gange federe end alle de andre hybrid/el alternativer..

  • #2   24. nov 2015 Når bilen ikke har en rigtig motor, at gøre godt med?? Så vidt jeg ved så har den en benzin motor med 230hk, på trods af , at den den kun er 1,5 liter... Men det er jo ikke nogen rigtig motor..... Åbenbart

  • #3   24. nov 2015 Det har Tesla da også.. En mulighed for at få 'motorlyd' igennem højtalerne,.

  • #4   24. nov 2015 Slagvolumen er altafgørende, alle kan sætte en fesen turbo i og presse maks ud af de få kubik man har, holdbarheden er jo så også derefter.

  • #5   24. nov 2015 Pind > tak fordi du lige fyldte en minimal del af min hjerne kapacitet med ubrugelig ævl.
    Du kan sagtens have en lille motor med trykladning der stadig har en tilsvarende holdbarhed til en større motor. Materiale valg er en afgørende faktor, men hvis man kan spare vægt, og øge brændstof økonomien for forbrugeren så er det jo en vigtig faktor.
    Hvis du stadig mener at en stor n/a motor er vejen frem, så er du håbløst fanget i en tidsalder med forældet teknologi.


  • #6   24. nov 2015 Du udstiller din egen dumhed, kun en idiot vil påstå at en lille tvangsfodret motor der skal have mange omdrejninger og presses hårdt, holder ligeså godt som en stor motor der kan lave det samme ved lave omdrejninger.

  • #7   24. nov 2015 Fuck en børnehave.. Gå dog ud og slå hunden eller noget

  • #9   24. nov 2015 Pind > trykladningen gør jo netop at du ikke behøver en masse omdrejninger for at få noget power, da du øger din volumetriske effektivitet. Som jeg nævner så er materiale valget en afgørende faktor for holdbarheden af motoren, men lur mig om et firma som BMW ikke kan lave en lille trykladet motor der virker.. Nu er jeg jo ikke klog på dine kvalifikationer som baggrund for din udtale, men jeg har en AP degree i automotive technology, og læser lige nu en Bachelor i motorsports technology, med engine and power train development som et hovedfag her på 3. Semester, så jeg udtaler mig ikke om ting jeg ikke kan dokumentere.

  • #10   24. nov 2015 Pind er bare en brokrøv..

    Se hans indlæg det er brok og dårlig stemning hele vejen igennem..

    Trist liv alligevel.. Tænk at man gider..


  • #11   24. nov 2015 ^^^^ haha Professor jeg skulle lige til at skrive det samme ...

    Det må have været den der sure thansen peugeot i hans profil der har gjort ham bitter på den automotive verden vil jeg tro...


  • #12   24. nov 2015 Haha Ja, var os færdig af grin da jeg var inde og se den lige før.. smiley


  • #13   25. nov 2015 >Dennis N det var da de testede BMW M5 F10 den har det også igennem højtaler systemmet smiley

  • #14   25. nov 2015 #9
    Så bliv på skolebænken, en motor der skal presses og tæskes for at følge en større motor den holder bare ikke ligeså godt.


  • #16   25. nov 2015 Pind > en 2.5 liters 4 cylindret belaster alle de nedre dele nøjagtig lige så meget som en 1.5 liters 4 cylindret med tryk, hvis de laver samme effekt. Forskellen i belastningen, ligger bl.a i stempelringene, og de øvre dele i motoren grundet en højere varme udvikling. Ved at bruge de korrekte tolerancer og materialer, så kan du sagtens lave samme holdbarhed som en n/a motor.


  • #17   27. nov 2015 En 1.5 liters der skal lave det samme som en 2.5'er bliver hurtigere varm, større slagvolumen er = større flade både til køling og til at slide på, det holder bare bedre.
    Størrelse giver holdbarhed, et lille dæk bliver også slidt hurtigere end et stort på samme strækning fordi et lille skal tage flere omgange.

    Størrelsen vil altid være afgørende for holdbarhed, nogen kalder det kvalitet.


  • #18   27. nov 2015 Så i din verden, er materiale valg ikke afgørende for hverken friktion, eller evne til at lede varme?
    Nu er støbejern jo altså ikke new tech, og nok ikke det du finder i bmw's motor lille effektive motor. Bare fordi motoren har et højere bmep (brake mean effect pressure) betyder ikke nødvendigvis at det ikke virker, men bare at effektiviteten er højere.

    Jeg tror vi stopper diskussionen her, for du vil bare ikke acceptere at verden ændrer sig. Nye teknologier gør at før utænkelige løsninger, bliver mulige.

    Det ser ud til at der ikke er mange herinde der deler din holdning.

    Og til din dæk sammenligning, så findes der jo forskellige typer dæk. Der findes altså små dæk i god kvalitet, der holder længere end store dæk i dårligere kvalitet.


  • #19   30. nov 2015 Du er tydeligvis ikke den skarpeste kniv i skuffen.
    Der findes også store dæk i bedre kvalitet end små dæk, der findes også store motorer i bedre kvalitet end små masseproducerede plastikmotorer.
    De store ting plejer også at være dyrere af den simple grund at de er bedre.


  • #20   30. nov 2015 Endelig har du fanget det.. Hatten af for det.. Der findes nemlig forskellige typer kvalitet på dele smiley Derfor er det også utroligt at du kan udtale dig om BMW's motor i deres i8, som bestemt ikke er lavet i dårlig kvalitet. De bruger blandt andet andre legeringer af metallerne og coatings der gør at motorene kan håndtere de kræfter de bliver udsat for.
    Det smarte ved deres bil, er at den har el, og en lille motor, der er effektiv og holdbar. Derved har de et miljø korrekt koncept. Hybrid systemet er tung grundet batterier, så at de kan spare vægt på motoren er jo bare i top. Byggede man to forskellige størrelser motorer i samme materialer holder den store selvfølgelig bedst. Men det du ikke forstår er at den store "kvalitets" motor du køber, sagtens kan opgraderes for yderligere holdbarhed. BMW har her muligheden for at vælge bedre materialer til deres motor, og opnå samme holdbarhed som en større motor. Du ikke generalisere og påstå at en lille turbo motor ikke kan holde, for det er noget vås.

    Laver man den korrekt, holder den absolut lige så godt som de store motorer der er på markedet, som jo ikke er unødigt forstærkede, da det koster penge.

    At du udtaler dig omkring min intelligens, istedet for at komme med brugbare argumenter, bekræfter bare at du ikke har noget at have din holding i.


  • #21   1. dec 2015 Det eneste du kører på er jo at en lille motor skal være i specielt materiale for at matche en almindelig stor motor, og det er det eneste du har kørt på i hvert indlæg, jeg tager alene udgangspunkt i slagvolumen, og det er så det du er ved at fatte nu.
    Du må nok bare indse at du skulle have holdt dig til emnet i stedet for at bruge det til selvpromovering.
    Når man sætter højttalere i motorrummet for at skabe en illusion af at der er noget som ikke er der, så er det sgu ynkeligt og pinligt.


  • #22   1. dec 2015 Jeg er helt enig i at en højtaler der laver motorlyd er klamt. Jeg prøver bare at forklare dig at en lille motor ikke nødvendigvis mangler holdbarhed. Dine udtalelser generaliserer små motorer med trykladning som noget skrammel der ikke kan holde. Det er det jeg modsvarer. Jeg forklarer dig at femtiden er de små motorer, grundet en højere effektivitet, som ikke er en bekostning af holdbarhed.

  • #23   1. dec 2015 Men så vil en stor motor i samme materiale holde bedre end den lille smiley
    Udviklingen går ikke længere på at lave sjove biler, det gælder om at presse så meget som muligt ud af så lidt som muligt og det må ikke koste noget.


  • #24   1. dec 2015 En stor motor i samme materialer holder lige så godt. Problemet er bare at de ikke laver dem i samme materialer, da det koster.

    Faktum er bare at fordi motoren er lille og trykladning, kan den godt holde lige så godt som en stor.


  • #25   7. dec 2015 Små biler må jo ikke koste noget så det er da lidt en modsigelse.
    En stor motor er bedst fordi den ikke skal arbejde så hårdt som den lille for at lave det samme, mindre belastning og slid.


  • #26   7. dec 2015 Jeg troede vi var færdige.
    En BMW i8 er ikke en lille billig bil, men en temmelig dyr sports bil med lavt emission og energi forbrug.

    Vi har vist slået fast at belastningen af de nedre dele i motoren er den samme, og at man sagtens kan opgradere de øvre dele på en lille motor så den kan holde.
    En lille motor er ikke billigere end en stor motor, men resten af bilen er billigere produceret på en lille billig bil. Fordelen et stadig vægten, og effektiviten på den lille, samt muligheden for lavere brændstof forbrug.


  • #27   8. dec 2015 Færre omdrejninger = mindre slid, så for at en motor på eks. 1 liter skal yde det samme som en 2 liters så skal den tage dobbelt så mange omdrejninger, det halvere levetiden for motoren. I eksemplet er eneste forskel slagvolumen.

  • #28   8. dec 2015 Prøv lige at læs lidt om trykladning.

    Når du kører i din bil med en N/A motor, så læsser du Ca 1 bars tryk i motoren, altså atmosfærisk tryk.
    Hæver du trykket til lidt over det dobbelte, og opnår samme temperatur på indsugnings luften så fordobler du din effekt, altså dit moment.

    Derved kan en 1 liters motor med tryk lave det samme som en 2 liters uden trykladning. Du ved vel allerede at hestekræfter er beregnet udefra velocity, torque or en konstant værdi, så det vil jo følge med momentet, hvis man opnår et højt moment i toppen af omdrejningsfeltet.

    Tager man højde for temperaturer friktion osv, så er 1 bars ladetryk ikke helt nok, men det kan selvfølgelig hæves.


  • #29   8. dec 2015 Jeg gentager = > "I eksemplet er eneste forskel slagvolumen."

    Nu burde det være til at forstå


  • #31   11. jun 2016 LOL hva' så Hr samfundsnasser ramte jeg et ømt punkt, siden du fik behov for at finde et indlæg fra sidste år hvor jeg også har sagt min mening.
    Kæft en social taber du er.
    http://www.bilgalleri.dk/forum/jura-og-lovgivning/1229374-leasing_mellem_privat_personer_?t=1465667977#comment9294401

    Held og lykke med at få indregistreret din søsters leasingbil uden afgift smiley smiley


Kommentér på:
Motorlyd fra højttalere

Annonce