{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.198 visninger | Oprettet:

Golf 4 2,0 AQU batteri lampe? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.

Da jeg var på vej hjem fra arbejde igår. Så lyste batteri lampen. Så slukkede jeg for varme anlægget og musik anlægget. Og kørte hjem. Driv remmen er ikke knækket. Men målte 11.87 volt. Imens bilen var tændt. Det betyder at den ikke oplader batteriet.

Har prøvet at starte den Idag. Så lyser lampen ikke mere. Kan det være på grund af det vejr vi har nu? Eller har jeg en generator der ved at dø? smiley

Tusind tak på forhånd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Golf 4 2,0 AQU batteri lampe?
  • #1   24. nov 2015 Tænker din generator er ved at dø.
    Kullene er slidte, og så virker den en gang imellem, indtil det er helt slut.
    Det er godt at du lige holder øje med spændingen, og med ladelampen.
    Ladelampen skal tænde sammen med olielampen når man sætter tænding på, og så skal de begge to slukke når motoren er kommet i gang.


  • #2   24. nov 2015 Det gøre den også. Men tror jeg tager en kære tur rundt om blokken og se om det opstår igen.

    Men hvad så med generatoren. Er det en kæmpe risiko at tage hvis man køber en brugt?


  • #3   24. nov 2015 Måske kan du bare skifte kullene. Også kaldet laderelæet, da det oftest er en sammenbygget enhed.
    Jeg tænker at det kan du google dig frem til. Hvis det er forholdsvist nemt at komme til bagenden af generatoren behøver du faktisk ikke skille ret meget ad.
    Udskiftning af kul/laderelæ er ikke svært, bare man ikke har mere end 2 tommelfingre smiley


  • #4   24. nov 2015 1) Tag en pol af batteriet.
    2) Skru det gamle kulsæt/laderelæ ud af enden på generatoren (2 små skruer)
    3) Skru det ny relæ i (mens kullene er holdt inde af den der split)
    4) Træk holdesplitten ud, så kullene falder ud på plads.
    5) Genmonter batteripolen - start og kør glad ned og få en stor isvaffel smiley


  • #5   25. nov 2015 Det kan også nemt være det kabel der går fra generatoren og over i sikringboksen den har det med at knække på dem smiley

  • #6   25. nov 2015 Hmm. Må prøve at se. Så håber på det små ting. Fordi. Lige en ny generator. Koster sku til kontoen er en smule rødglødende.

    Men prøver at måle Idag og lige tage en tur rundt om blokken for at se.


Kommentér på:
Golf 4 2,0 AQU batteri lampe?

Annonce