Golf 4 2,0 AQU batteri lampe? {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen.
Da jeg var på vej hjem fra arbejde igår. Så lyste batteri lampen. Så slukkede jeg for varme anlægget og musik anlægget. Og kørte hjem. Driv remmen er ikke knækket. Men målte 11.87 volt. Imens bilen var tændt. Det betyder at den ikke oplader batteriet.
Har prøvet at starte den Idag. Så lyser lampen ikke mere. Kan det være på grund af det vejr vi har nu? Eller har jeg en generator der ved at dø?
Tusind tak på forhånd.
mar 2005
Følger: 2 Følgere: 4 Emner: 23 Svar: 1.022
Kullene er slidte, og så virker den en gang imellem, indtil det er helt slut.
Det er godt at du lige holder øje med spændingen, og med ladelampen.
Ladelampen skal tænde sammen med olielampen når man sætter tænding på, og så skal de begge to slukke når motoren er kommet i gang.
maj 2014
Følger: 19 Følgere: 88 Biler: 1 Emner: 140 Svar: 494
Men hvad så med generatoren. Er det en kæmpe risiko at tage hvis man køber en brugt?
mar 2005
Følger: 2 Følgere: 4 Emner: 23 Svar: 1.022
Jeg tænker at det kan du google dig frem til. Hvis det er forholdsvist nemt at komme til bagenden af generatoren behøver du faktisk ikke skille ret meget ad.
Udskiftning af kul/laderelæ er ikke svært, bare man ikke har mere end 2 tommelfingre
mar 2005
Følger: 2 Følgere: 4 Emner: 23 Svar: 1.022
2) Skru det gamle kulsæt/laderelæ ud af enden på generatoren (2 små skruer)
3) Skru det ny relæ i (mens kullene er holdt inde af den der split)
4) Træk holdesplitten ud, så kullene falder ud på plads.
5) Genmonter batteripolen - start og kør glad ned og få en stor isvaffel
aug 2008
Følger: 19 Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 30 Svar: 1.241
maj 2014
Følger: 19 Følgere: 88 Biler: 1 Emner: 140 Svar: 494
Men prøver at måle Idag og lige tage en tur rundt om blokken for at se.
Golf 4 2,0 AQU batteri lampe?