{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.695 visninger | Oprettet:

Ford Ranger Wildtrak - erfaringer? {{forumTopicSubject}}

Ja, nu er der godt nok ikke så mange af de nye Rangere til salg i DK, så tænker om der er nogle herinde der evt. ejer en, eller kender til driften af dem? smiley

Det er jo et fint alternativ end en Hilux, lidt anerledes, flere hypper, og mere på krogen.

Vægtafgiften, kan det passe?
http://www.autohuset-vestergaard.dk/biler/brugte-biler/bil/ford/ranger/b231802775

14.160.- på 6mdr? Så den koster knap 30.000 på et år? smiley

Med den pris kan det vel næsten hellere spare sig at have en gammel udkneppet Patrol eller Land Cruiser, som forurener det dobbelte hvert år? smiley

Andre erfaringer søges gerne, vedligehold, kørsel, you name it. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ford Ranger Wildtrak - erfaringer?
  • #1   25. nov 2015 du skal bare købe 3000 kg udgaven, så koster den "kun" ca. 15000 om året
    http://brochurer.ford.dk/Prisliste/Varebiler/FordRanger/


  • #2   25. nov 2015 Shiiiit så meget i grønafgift? o.O gad jeg fanme ik bruge penge på.

  • #3   25. nov 2015 Forskellen er hvor meget de må laste på ladet? Umildbart må de jo trække det samme? smiley

    Det er en 2012 udgave i import jeg har kig på, kan dog ikke finde afgifterne årligt på sådan en? smiley

    Men ja, syntes 14.160x 2 er vildt mange penge, så må den da kunne vejes ned? Eller laves på 3000kg totalvægt når den importeres fra Tyskland? smiley


  • #4   25. nov 2015 en 2012 der er nedvejet til 3000 kg koster ca 20000 om året

  • #6   25. nov 2015 Koster en 2012 virkelig også så meget? Det er da fuld stændig sindsygt, man bliver straffet for at købe nyt og mere miljøvenligt, og "mindre" smiley

    En 2006 Dodge RAM 5.9 R6 TD koster 11.000 basseører årligt, og den er dobbelt så stor smiley


  • #7   25. nov 2015 En af min fars kammerater har en, som han ventet over et år på at få, han er rigtig glad for den, selv om han har haft et par små ting med den bla en motorlampe der vist levet sit eget liv,

    Har du evt overvejet en amarok ? Både mig og min far har en og de kører upåklageligt,


  • #8   25. nov 2015 altså, du kan ikke gøre noget ved privatanvendelsesafgiften, den er ca 6000/år for en 2-3000 kg og 15000/år for en 3-3500 kg resten kommer jo an på hvor langt den kører på literen. en 2012 3,2 går lige knap 10 km/l som giver ca 14000/år

  • #9   25. nov 2015 Skal i den grad ikke have en VW smiley

    Hmm, det er sku' surt. Så forsinder ideen lidt ved at vælge en så ny bil som muligt. Det må revurderes smiley


  • #11   25. nov 2015 min chef har en til 100% firma og den koster ca 12,000 i afgift om året hans er parpirne lavet i 2012 men fik den først i sep sisdte år da der var kluder med at få dem til landet men den køre super det store skur

  • #12   25. nov 2015 Det er sindsygt hvor meget det skal koste at vælge nyere diesel - jeg hopper nok bare på middelalder diesel så, til max 2006. Det er stadig den billige afgift?

    Eks. en RAM Cummins, 11.000 kontra 20-30 for en Ranger - vildt.


  • #14   25. nov 2015 Det er for gammelt!

  • #16   25. nov 2015 Nej, på rust. Vil ikke have en så gammel bil smiley

  • #18   25. nov 2015 Skal have diesel, automatgear, lædersæder, hele pakken! Skal stadig ikke have sådan en gammel vogn - kan godt være rammen er galva, men det er skærme, paneler osv. ikke.

    Oh hell no, så bliver det noget 2005-2006 5.9 R6 TD med alt på listen smiley
    Den model har jeg så meget tilbehør liggende til alligevel, fra den "gamle".

    Nu var Ranger ideen kun for at få den nye model.


  • #20   25. nov 2015 Nej - men ved hvad det koster at smide en trailer på den. Og det er sjovere at tune Cummins end Hemi. smiley

    Lige meget, den er tæskegrim den gamle Ranger. smiley


  • #22   26. nov 2015 Nu kan jeg forstå du ikke er vw fan, men hvis du skal have en ny Pick up med nok heste kommer du vist ikke uden om amarokken, den skulle komme med en 4.2 V8 diesel næste år ??

  • #24   26. nov 2015 Stadig en VW. Kan sikkert godt være de endelig har lært at smide et ordentligt kraftværk i, men så er en Cummins RAM mere mig, også billigere at skrue på og vedligeholde - det er jo en traktormotor, hvilket jeg er vant til at skrue på.

    Hemi er korrekt ja, billigere i vægtafgift - 2000.- årligt. Lyder bedre, tjaa. Cummins lyder også godt når turboen for lov til at fløjte. Kan lide begge.

    Men Cummins er bare billigere at trække trailer med end en Hemi - sidst nævnte har jeg jo prøvet smiley


Kommentér på:
Ford Ranger Wildtrak - erfaringer?

Annonce