{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.494 visninger | Oprettet:

Ny bil vs. brugt bil - Hvad skal jeg vælge? {{forumTopicSubject}}

Mojn

Jeg er i den situation, at jeg inden alt for længe skal have sat min bil om. Den er ved at være gammel, og jeg vil ikke bruge en fandens masse penge på den, da det ikke kan svare sig.

Jeg er dog meget i tvivl, om jeg skal have en helt ny bil, eller en brugt bil. Nu vil i alle nok sige brugt, MEN jeg arbejder i et bilhus, hvor jeg kan få en helt ny bil til en noget lavere pris.

Det er en Ford Fiesta mk. 7,5,1,0 ecoboost sport jeg går efter, skal det være en ny bil, der ligger omkring de kr. 200.000,-, som jeg så kommer til at betale lidt mindre for.

Dog er jeg alligevel lidt i tvivl, om det kan svare sig.
I de senere år, er der jo kommet mange fede biler ned i en rimelig pris, og med knap så mange kilometer. Her tænker jeg 3-serie BMW,
Audi A4 B7 ->, Seat Leon Cupra osv. Jeg er dog først 21 år, så forsikring kommer også til at spille en rolle.

Som notits:
Jeg ville aldrig drømme om at købe en ny bil, hvis jeg ikke havde denne fordel, som jeg har. Det kan aldrig gå i mine øjne.

Hvad ville i vælge?
Ny bil - nok knap så sjov, men ny og med prisafslag (i mit tilfælde)
Eller
Brugt bil - Sjov, evt. ved kommende rep (rust?)., ældre, flere km.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny bil vs. brugt bil - Hvad skal jeg vælge?
  • #1   26. nov 2015 du er kun 21 køb en brugt bil, der kommer os udgifter på en ny bil, og de små penge du kan hente på en ny bil gør nok næppe den store forskel, jeg tvivler på du kan få den så meget billigere, så vil jeg sku os arbejde i et bilhus, og sælge bilen med fortjeneste bagefter :b

    brugt er vejen frem og der er så mange gode biler at vælge mellem du får meget bil for 30-50.000,-


  • #2   26. nov 2015 Aldrig køb så "dyr" bil for lånte penge i den alder hvertfald...



  • #3   26. nov 2015 Så hedder det vel at du KUN 21 år smiley .
    Men hvis økonomien er til det?. (det ved vi jo ikke noget om) . Og du samtidig har den fordel i det bilhus som du siger. Så tag da fiesta`en.
    Seat leon cupra bliver ikke billig og forsikre.
    Audi A4 og BMW 3 serie. burde være okay og forsikre. Hvis du altså bare vælger dem med den mindste motor smiley .


  • #4   26. nov 2015 Om ½ år når den nye bil ikke er ny mere og aldrig har været sjovt, så er den brugte bil stadig brugt og ligeså sjov...
    200k på brugt bil eller 200k på ny bil, ALTID brugt


  • #5   26. nov 2015 Forstår ikke folk, som prøver at spare penge ved at bruge rigtig mange penge...

  • #6   27. nov 2015 Jeg har altid købt en ny personbil siden den første folkevogn i 1960
    Jeg synes der er rigtig rart at sætte sig i en ny bil og glæde sig til
    rigtig mange ture og glæde sig over duften af ny bil og de nye ting som giver mere behagelig kørsel end den brugte de fik i bytte.
    Men sidste år hvor vores Peugeot 407 HDI 2.0 fra 2004 ville drille med at hakke i motoren lige som vi skulle på ferie, så skulle vi have en mindre benzinbil, og kikkede på mange hos Toyota, så faldt jeg for første gang for en brugt Honda Accord 2012 Benzin og den virker faktisk godt nok selv om den var brugt med knap 40.000 km.
    Den er vi glad for indtil videre


  • #7   29. nov 2015 Tak for de mange imput! Jeg tror i sidste ende, jeg vil gå med at købe en brugt til til at starte med. Økonomien vil være til en ny, men selv med min fordel, bliver det til rigtig mange penge for mig. Så vil jeg nok hellere kunne købe en bil kontant, og være glad for den i nogle år - hvis jeg nu kunne få en bil til 40-50k og så køre i den i 4-5 år uden videre omk. smiley

  • #8   29. nov 2015 Jeg stå lidt med samme overvejelser mellem en civic fra 06-08 til 80-100.000 eller en Mazda 2 til 200.000kr.
    Det bliver nok en Civic da jeg kan betale den kontant. Selvom den køre 5-6km/l kort er på literen og koster 2200mere i ejerafgift om året.


Kommentér på:
Ny bil vs. brugt bil - Hvad skal jeg vælge?

Annonce