{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.524 visninger | Oprettet:

Kristoffer B
Kristoffer B
Tilmeldt:
14. sep 2012
Følger: 1 Emner: 18 Svar: 25

Hvilke vinterdæk dur for jer?? {{forumTopicSubject}}

Hejsa..

Jeg har vinterdæk på min bil "dem som fulgte med, Kleber" og kæft noget lort. De kan da så absolut ikke stå fast i noget som helst. Tænker at nu har vi fået lidt sne og i har fået prøvet jeres nye dæk af men hvad virker bare for jer?

Skal siges at jeg kører 185-60-15. Har gode erfaringer med conti ts850 fra tidligere, dog sys jeg de synger en del.

Kom frisk med seriøse input.

God dag smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilke vinterdæk dur for jer??
  • #1   10. jan 2016 har conti, og er ganske tilfreds smiley

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #3   10. jan 2016 Ville vælge continental til enhver tid!
    Har på nuværende, min forældre og søster har også på deres biler.
    Men tror ikke du finder et lydsvagt vinterdæk.. Ikke som samtidig står fast i sne og sjap.


  • #4   10. jan 2016 Michelin.
    Kører omkring 80.000 km med dem på.

    Har haft 2 x sæt continental på, og de bliver skæve og slår sig inden der er gået 50.000 km.


  • #8   10. jan 2016 Michelin Alpin 215-55-16.. Aldrig har jeg været mere lykkelig over en type vinter-dæk på en baghjulstrukket bil med 220+HK smiley

  • #9   10. jan 2016 80.000 med michelin? den må du sku længere ud på landet med, de springer altid i karkasen smiley

  • #10   10. jan 2016 Køre med goodyear UG 9, køre perfekt og aldrig haft problemer.
    Der er lige så mange meninger som der er dæk....


  • #11   10. jan 2016 Hej

    Jeg kører i en Passat 1,9 TDI fra 1998 med nogle brugte Michelin dæk 195/65-15 der har kørt 1 sæson og jeg kan køre betryggende 90 -100 km/t på motorvej uden problemer og ved bykørsel osv har jeg endnu ikke oplevet en enkelt udskridning endnu


  • #12   10. jan 2016 80.000 på et sæt dæk? Det var langt.
    Mine holder ikke mere end ca. 35000 km.
    Men jeg er også stor fortaler for conti ts850 - Har kun haft gode erfaringer med dem!


  • #13   10. jan 2016 De Kleber jeg har på kan hverken bremse ordentlig og de skrider ud nu der bare er lidt sne. De skal bare af hurtigst. Havde tænkt lidt på at prøve de nye fra Nokian wr d4 men kender ikke Nokian. Har altid haft Continental eller Michelin. Så også at Dunlop ligger ret godt i tests i år.

  • #14   10. jan 2016 Hvorfor ligger problemet i jeg kører 80.000 km på Michelin?
    Jeg kører på dem indtil det ikke er lovligt mere.
    Hvis jeg købte billige dæk ville jeg nok kun kunne køre 40.000 km

    Mads s - Altid er vist lidt et stort ord medmindre du kender samtlige personer på jorden der kører med michelin dæk.

    Jeg opbruger et sæt dæk om året, og jeg kører 80.000 km , det er min personlige, og statistiske vurdering


  • #15   10. jan 2016 okay måske ikke altid, men RIGTIG ofte! smiley

  • #17   10. jan 2016 Hvis din påstand er korrekt må jeg da være heldig.
    2 x continental sæt har været skæve før tid.
    5 X Michelin sæt har holdt indtil mønsteret har været slidt ned (80.000 KM)



  • #18   10. jan 2016 jeg ser rigtig til at michelin alpin er sprunget smiley skal ikke sige om dem du køber er deres top end?

  • #19   10. jan 2016
    Mic B -
    Jeg har kørt continental sportcontact 5 og michelin pilotsport - Ikke ligefrem billige dæk. Men det er da imponerende hvis du kan køre 80.000 på dine.
    Det var ikke negativt ment, blot overrasket.


  • #21   10. jan 2016 Jeg har kørt de sidste 3 vintre på Nokian, men der har jo ikke været god gammeldags vinter i flere år

  • #22   10. jan 2016 Vinterdæk bliver jo ikke slidt på samme måde som sommerdæk og kan derfor holde nogle gode sessoner. Ideen ved vinterdæk er jo ikke at bryde igennem sneen og få godt vejgreb i asfalten ideen er at mønsteret griber fat i både sneen som sikre et såkaldt bedre vejgreb. Lastbiler og tungere køretøjer er jo relativt tunge at de stortset bryder sneen og kører nærmest stadig på asfalten i snevejr . I må sige hvis jeg tager fejl ! Det handler bare om at have mest vejgreb i sneen

  • #23   10. jan 2016 Tidligere bil startede med Nokian ... som var meget gode. Men de gamle stålfælge holdt ikke.
    De blev efterfulgt af Hankook ICEBEAR W440 på nye alu'er. De var ikke helt så gode, støjede mere og havde ikke så mange kilometer i sig.
    Nuværende bil kører med Goodyear Ultragrib 7 +7. De har indtil nu klaret sig fint. Og det var ikke os der havde problemer i gårsdagens føre.


  • #24   10. jan 2016 Ja jeg kører ikke race, det har jeg en MC til smiley

  • #25   10. jan 2016 Giver nu også mads ret. Michelin vinterdæk springer rigtig ofte i kassen. Det er mere regelen end undtagelsen.

    Kører selv på conti ts830. Syntes det står meget godt fast.


  • #26   10. jan 2016 Kører med Goodyear ultragrip 9 og er i hvert fald fuldt ud tilfreds :D.

  • #28   10. jan 2016 Jeg køre med Dunlop Wintersport m3 255/40-bag og 245/35 foran, der har ikke været nogen problemer synes faktisk det et rigtigt godt sæt vinterdæk

  • #29   10. jan 2016 at køre 80.000 km. på et sæt Michelin sommerdæk er skam slet ikke urealistisk eller en sjældenhed. Jeg er dækmand til daglig, og de af mine kunder der kører Michelin, kører generelt rigtig mange km. Det er dog ikke unormalt at Michelin dæk kan begynde at støje, når de er ca. 60 - 70 % slidt, og at det er set ret tit at de springer i kassen.

    Continental dæk kører generelt godt og støjsvagt, men har til gengæld meget færre km. i sig.

    Personligt kører jeg på Bridgestone vinterdæk på begge biler, og det er uden tvivl de bedste vinterdæk jeg nogensinde har prøvet. De har sindsygt godt vejgreb.


  • #30   10. jan 2016 jeg køre os selv goodyear ultra 9 og de er kanongode

  • #31   10. jan 2016 Hej
    Alle premium dæk er i princippet OK
    Har eksperimenteret over tid med:
    Michelin
    Sava
    Goodyear
    Continental
    Gislav med og uden pigge
    Bridgestone
    m.v.
    MVH KP


  • #32   10. jan 2016 For det første betyder alder rigtigt rigtig meget når det handler om dæk!
    Dæk som blot er 2-3 år gamle har allerede mistet en betydelig del af deres egenskaber, så hvis man er kritisk mht vejgreb og køreegenskaber skal man skifte sine dæk ud jævnligt (fx hvert andet år), uanset om de er slidte eller ej.
    Det betyder i yderste konsekvens, at man køber nye sommersutter det ene år, og nye vinterdæk det andet år.
    Dyrt, ja, men det koster at fyre med mahogni smiley

    Dernæst er dækvalg et spm om kompromis.
    Selv går jeg efter flg parametre i nævnte rækkefølge:
    1) Vejgreb. Det er allervigtigst for mig at mine dæk har fat i vejen, under de omstændigheder (tør vej, regnvejr, snedækket, is osv) jeg selv vælger!
    Til sommerhjul er tør vej første valg, mine vinterhjul skal stå fast i sne.
    2) Støj. Jeg har et øreproblem, og gider ikke at mine dæk støjer.
    3) Slidstyrke. Slidstyrken er ligegyldig, jeg har jo ikke mine dæk så længe smiley
    4) Køreøkonomi (km/L). Altså, vi vil jo alle sammen gerne køre lidt billigere, men så skulle jeg måske bare vælge en anden bil i stedet for.... smiley
    5) Pris. Tjaa, mit liv og min køreglæde afhænger af andre ting end prisen for 4 dæk. Sidste prioritet smiley

    Andre vil nok vælge anderledes - det er fair nok smiley


  • #34   10. jan 2016 627 > Og det eneste du så glemte i din iver efter at forklare hvordan og ud fra hvad du vælger, var at svare på trådens spørgsmål smiley

  • #35   10. jan 2016 Vinterdæk er lavet af andet gummi. Vinterdæk er beregnet til at gribe i sneen og ikke i asfalten for en bil er ikke tung nok til det formål . Jeg kører med Michelin og de virket fint. Tror at uanset mærke og model så giver det sig selv at jo nyere de er des mere snegreb får du og jo flere km de har kørt jo ringere bliver de. Jeg er klar over kvalitet men jeg er overbevist om at nye vinterdæk er bedst smiley

  • #36   10. jan 2016 Korrekt Onkel - jeg tænkte bare at forskellige folk har forskellige præmisser til at vælge dæk efter, og at det er vigtigt at være opmærksom på i en tråd som denne.
    Som sommerhjul kører jeg Michelin Primacy3 225/45-17
    Vinterhjul er Goodyear Ultra Grip Gen1 225/45-17
    Bilen er en Saab 9-5 Aero fra 2000


  • #37   10. jan 2016 Bare sørg for der er masser mønster. I snevejr er der begrænset for dækstøj , i det tilfælde tror jeg bilen evt fejler noget

  • #38   10. jan 2016 Dennis: Mønsterdybde er på ingen måde tilstrækkeligt hvis du vil have vejgreb i sne.
    Dækstøj er naturligvis ligegyldig når vi kører på sne i Danmark, fordi hastigheden så er tilsvarende lav.
    Men dækstøj fra vinterdæk på fx tør og ryddet motorvej betyder altså noget for mig smiley


  • #39   10. jan 2016 Giver dig helt ret. Men kører du på uryddet veje som det fx på landet hvor jeg bor , så kunne det være ligegyldigt . Igen hvis man så kørte på islag og bilen hoppede , ville man så tror der var gået en bærekugle hehe??:) jeg ved mønsteret er altafgørende . Men man skal jo heller ikke tro at mønsteret går igennem sneen og griber i asfalten derunder for det er ikke teknisk muligt i sne vejr . Men har man et par vinterdæk og tænker ' de skal på så den står fast' og man ved de har kørt nogle km , så skal man jo heller ikke sætte sig ned og tænke ? Skod dæk hvorfor virker de ikke for det er jo vinterdæk ! Men kan godt følge alles meninger smiley

  • #40   10. jan 2016 Det har du ret i - der skal jo være noget mønster overhovedet for at kunne grave i sneen.
    Jeg kører dog mest på motorvej og landevej, så der handler det ofte om sjap og frostvejr og asfalt.
    Faktisk oftest om kulde og våd asfalt, det er det jeg prioriterer min vinterdækvalg ud fra smiley


  • #41   10. jan 2016 http://www.daekonline.dk/cgi-bin/rshop.pl?dsco=123&typ=R-249088&partner=1&ID=froogle
    de bedste dæk jeg nogen sinde har prøvet, nærmest umuligt at få den til at lave en udskridning, har dem på min rav 4.. hc


  • #43   10. jan 2016 bruger kleber krisalp hp2

    de har da både trukket en 500 kgs trailer gennem nogle ordentlige dynger sne, er dog ikke skide imponeret på våd vej


  • Daniel
    Daniel Tilmeldt:
    nov 2008

    Svar: 99
    #44   10. jan 2016 Jeg kører på Michelin Alpin A4 i 205/65/16 . Dem er jeg egentlig ret glad for. De sidder på en Mercedes E220 CDI.

  • #45   10. jan 2016 Jeg kører på Michelin CrossClimate. Det er ikke et decideret vinterdæk, men et sommerdæk med vintermærke.

    Det Danske klima er oftest meget regnfuld og sjældent fyldt med sne og slet ikke på vejene. Så derfor satser jeg på CrossClimate.

    Havde jeg boet i et land med mere sne, havde jeg valgt Conti 850.


  • #46   10. jan 2016 Conti TS850 - der går man aldrig galt!

    Michelin Alpin er også et skide godt dæk - de holder bare ikke. Tænker jeg har skiftet 100 af dem fordi de springer i kasserne. Det er de bare for dyre til!

    Smed et sæt Nokian WR D3 på søsters bil. Til den pris er det sgu et fantastisk dæk!
    Det er tåbeligt og spare på dæk.


  • #47   10. jan 2016 Bare man holder sig til de anderkendte mærker tror jeg ikke der er den store forskel. Jeg har monteret Firestone, Nokian, Kleber, som trådstarter nævner, m.fl, og har kun hørt godt om dem. Anbefaler ikke Michelin, da jeg har set flere med sprungne kasser.
    Nu vil jeg så lade mine Nokian fragte mig til Billund her i nat, og så nok leje en bil på Fuerteventura i morgen eller tirsdag smiley


  • #48   10. jan 2016 Kørte med Rockstone (t-hansen) for 2 år siden og de var fine. Stod godt fast og pløjede fint igennem sne.

  • #49   10. jan 2016 Jeg har også prøvet T Hansen billige dæk for en del år siden. De tilbragte en god del af deres tid på afbalanceringsmaskinen, og måtte kasseres længe før de var slidt op pga sprungne kasser. TH er iøvrigt billige med Conti

  • #50   10. jan 2016 Køre Michelin og er ikke begejstret.
    Har 4 mm mønster men de har ikke fat I en skid. Syntes jeg.
    Men køre også på noget 195-65r15 og det lidt bøs. Skal havde 16" næste år for at få en bedre profil. .


  • #51   10. jan 2016 Skal man være helt ærlig så er 4 mm mønster i et vinterdæk ikke meget til at få fat i hverken sne eller is.
    På vores bil nr 2, sidder der billige vinterdæk, de køre fint har fint greb, larmer lidt mere end de Goodyear vi ellers køre på men er fine til formålet. Dæk valg kommer an på behovet, det er fuldstændig sindsygt at købe de dyreste dæk, hvis man som vi gør med bil nr2 kun køre 6-7000km om året, til den er kravet grodt sagt kun at de skal være runde og sorte. Der ud over handler det vist mest om overbevisning og religion end om så meget andet, jeg sværger til Goodyear, som nogen mener er værdiløse andre til Michelin osv.


  • #52   11. jan 2016 goodyear ultragrip 9 findes ikke noget der er bedre synes jeg smiley

  • #53   11. jan 2016 Har intet negativt og sige om Bridgestone, de fungere bare smiley .

  • #54   11. jan 2016 helt klart Goodyear ultra grip 9

  • #55   11. jan 2016 Kører Continental TS850 225/45/17, og de er gode i både sne, vådt og tørt føre

  • #56   11. jan 2016 Jeg er mest til Continental både sommer og vinter. Jeg havde TS830P i 225/50R17 på min tidligere bil. Den nuværende startede ud med Michelin Pilot Alpin PA3 i 235/40R18.. Dem var jeg bestemt ikke tilfreds med. De fungerede slet ikke på min bil i snevejr. Sidste år blev de så skiftet ud med Continental TS850P i 235/40R18 som er et fremragende dæk. Jeg var i tvivl om det skulle være Continenal TS850P eller Michelin Pilot Alpin PA4. Men satsede på det sikre for mig. Så det blev TS850P
    Om sommeren kører jeg med Continental Sport Contact 5P i 20"


  • #57   11. jan 2016 Gislaved Eurofrost 5 der fulgte med på vinterfælgene. De gør egentlig jobbet meget godt og støjer ikke specielt meget i min optik. Continental SportContact 5 om sommeren.

  • #58   11. jan 2016 har kørt Cobtinental Ts850.
    Michelin Alpin.
    Og så self. Dunhoppere (Det er ikke for sjov de bliver kaldt det)

    Cobtinental Synger en hel del på Asfalten..
    Dunlop er det absolut bedste på Sne/is/sjap, men de hopper de første 5-10 kilometer man køre med dem..
    og Michelin er bare et vinter dæk..

    Og jeg kan køre 80.000 kilometer på alle 3 sæt..... altså tilsammen ??;)??


  • #59   12. jan 2016 Jeg har haft gode erfaringer med Nokian og Semperit speed grip 2.
    Jeg ved godt Semperit lyder pænt kina-agtigt, men det er et østrigsk datterselskab af Continental.

    Der var en gang en der sagde til mig at man som tommelfingerregel skal købe vinterdæk af en producent, der kommer fra et land hvor de rent faktisk har sne om vinteren smiley


  • Anders D
    Anders D Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 4 Følgere: 2 Svar: 18
    #61   12. jan 2016 Michelin Alpin A4 på Corolla og Alpin 5 på Auris..aldrig haft problemer med Michelin...men der er mange gode dæk.. smiley Har nu også haft Kleber uden problemer..

  • #62   13. jan 2016 Conti ts850 de bedste vinterdæk jeg har haft.

  • #63   14. jan 2016 Conti TS 850 kører min Octavia på, Goodyear Ultragrip alle årgange har været fine, mine forældre kørte altid på dem, Michelin Alpin fik jeg øjnene op for da jeg så polisen brugte dem. Det er mine foretrukne, men konen har Firestone Winterhawk fra sidste sæson og dem er hun glad for, de har dog for nylig fået dårlig test og dumpet, dog i andre str end hendes der er 145/80x13 mener jeg.

Kommentér på:
Hvilke vinterdæk dur for jer??

Annonce