{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.824 visninger | Oprettet:

Henrik M
Henrik M
Tilmeldt:
2. aug 2003
Emner: 26 Svar: 60

Forslag til bil {{forumTopicSubject}}

Hej

Min kone er frustreret over at vores bil ikke kan holde strøm og jeg spørger derfor om der er nogen her der kan komme med et godt råd til hvilken bil hun skal købe istedet.

Hendes kørselsmønster er følgende :

1. Start bilen fra kold, kør 1½ kilometer til børnehaven og aflever børnene.
2. Start bilen fra næsten kold ved børnehaven og kør derefter 3 kilometer til arbejde.
3. Start bilen fra kold på arbejde og kør 3 kilometer til børnehaven for at hente børn.
4. Start bilen fra næsten kold ved børnehaven og kør hjem.


Er der nogen af eksperterne her der har et forslag til hvad hvilken bil der kan holde strøm med det køremønster.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forslag til bil
  • #1   19. jan 2016 Den her kan holde til det... Og så er det sundt for hende, samtidig med at det er billigere end en bil.

    profilbillede
  • #2   19. jan 2016 det kan en cykel ...

    ellers tag den da ud og giv den en ordentlig tur nu og da,og evt hende på en afsides rasteplads...


  • #3   19. jan 2016 Ingen biler passer til så få KM..
    Cykel smiley


  • #4   19. jan 2016 Sig at hun skal køre en tur på 10-15 km hist og her - gerne længere - så den kan få ladet noget strøm på batteriet.

    Det er fordi, at bilen ikke når at lade batteriet op, så det der sker, er at hun KUN aflader og faktisk aldrig oplader batteriet.


  • Henrik M
    Henrik M Tilmeldt:
    aug 2003

    Emner: 26 Svar: 60
    #5   19. jan 2016 Hej

    Jeg er fuldstændig klar over svaret, jeg har selv foreslået cykel og så videre, men det er bare som om det ikke lige trænger ind når jeg siger det.

    Sjovt er det jo at vi for nyligt byttede bil fordi hun mente at det måtte være bilen der var noget galt med, men nu er det så pludseligt den anden bil den er gal med.

    Hun VIL bare ikke fatte at ingen bil er bygget til at køre så få kilometer fra kold af og så nå at lade på....Heller ikke selvom bilen har en 140A generator.

    Måtte så også skifte det kun 2 år gamle og ret dyre Varta batteri jeg havde købt til den bil hun kørte i.

    Det var simpelthen smadret af de gentagne gange bilen var blevet startet med booster fordi hun havde kørt det fladt.


  • #6   19. jan 2016 Det er ikke kun batteriet der bliver smadret.. Resten af bilen dør langsomt med alle de koldstarter..

  • #7   19. jan 2016 Vil også sige giv hende en cykel eller et buskort, for hun kan da tydeligvis ikke finde ud af at holde en bil smiley


  • #8   19. jan 2016 Eller så må i have børnene i en børnehave længere væk samt hendes arbejdsplads må være længere væk smiley

  • #9   19. jan 2016 En ny bil kan fandme sagtens klare det uden noget batteri aflades, der er sku flere kunder hos os med præcis lige så få km dagligt, bilen når sku at lade det strøm på igen den bruger indenfor de 3 km.

  • #10   19. jan 2016 med det kørselsmønster er det nok nærmere noget el bil du er ude i

  • #12   19. jan 2016 lige præcis, far er glad når der holder en tesla i indkørslen..

  • #13   19. jan 2016 Når hun ikke vil høre efter, så må hun føle... Lad være med at bytte bil med hende og lad hende selv købe og skifte batteri hele tiden. Lad hende selv stå med lortet og spørgende unger når skidtet ikke vil køre.

    Helt personligt synes jeg også der er noget principielt i det. Det er da en underlig ting at lære ungerne? At man tager bilen, når de kun skal 1½km.
    Det lyder som om hun ikke gider og derfor må hun tage konsekvensen.


  • #14   19. jan 2016 ... og jeg ved hvad hendes argument vil være: "Jamen, det er mest sikkert for børnene. De skal ikke selv ud i trafikken."

    Bullshit!!! Vi andre blev sgu ikke kørt frem og tilbage af vores forældre. De skal ud og lære at befærde sig i trafikken. Jo før, jo bedre.


  • #15   19. jan 2016 Ja, en elbil er perfekt til det kørselsmønster smiley

  • Henrik M
    Henrik M Tilmeldt:
    aug 2003

    Emner: 26 Svar: 60
    #16   19. jan 2016 Lod lige google earth regne afstanden ud.

    950 meter til børnehave og derefter 3.6 kilometer til arbejde.

    Undskyldningen er at cykelturen TIL arbejde er lidt op ad bakke og hun har ikke mulighed for at gå i bad når hun kommer frem og er svedig.


    Desværre er det jo mig der må punge ud til nyt batteri og hvad der ellers måtte komme af defekter på bilen da den ene er min og den anden er en fælles.

    Jeg har selv 15 kilometer på arbejde og det syntes jeg er lige i underkanten at byde en bil, men for mig vil transporten til arbejde med offentlig transport blive forlænget med timer, dels fordi afgangstiderne passer ad helvede til og dels fordi det tager 30 minutter at køre de 15 kilometer.

    Hvis jeg havde 3,5 kilometer til arbejde så ville jeg med garanti cykle 95% af dagene (Undtaget de dage hvor det pissede ned eller der lå 10 cm sne).

    Men ja, der er lidt ABB forælder (Arme og Benløse Børn) over det når man skal køres 950 meter til børnehaven.

    Angående elbil....Jo jo men vi er jo heller ikke millionærer smiley


  • #17   19. jan 2016 svedig efter 3,5 km? Så er det nok et fitness kort hun skal have i fødselsdagsgave næste gang smiley

  • #18   19. jan 2016 Haha, ja hvis hun siger at hun bliver svedig efter 3.5km, har du jo det bedste modargument: DERFOR skal hun cykle på arbejde!

  • #19   19. jan 2016 En Nissan Leaf starter da vist lige over 200.000 kr. så vidt je husker. Den skal man da ikke være millionær for at købe smiley

  • #20   19. jan 2016 men Carsten, den er jo kedelig. teslaen ville jo også være genial til de 15 km han selv har på arbejde.. smiley

  • #21   19. jan 2016 Hvad med at bytte bil et par gange i ugen??

  • Henrik M
    Henrik M Tilmeldt:
    aug 2003

    Emner: 26 Svar: 60
    #22   19. jan 2016 Jeg vælger at undlade at udtale mig om eventuelle grunde til at man bliver svedig efter 3½ kilometer cykling, jeg er ikke selv i bedre stand, men ville da tage det som en kærkommen mulighed for lidt motion. Samtidigt døjer hun også med ryggen men vil hellere smide penge efter kiropraktor igen og igen, fremfor at få noget motion...Lader det til.

    200.000 syntes jeg jo så også er ret mange penge for en bil, som man kan debattere om man overhovedet har behov for. (200.000 for nice to have er for meget i min bog) smiley

    Jeg har også foreslået en knallert til og fra arbejde og så kunne man køre hjem med knallerten og cykle efter børn i børnehave/vuggestue, men sådan en har jo ikke varme i sæde og varme i rattet og man risikerer jo også at det blæser lidt osv.

    Desuden kan hun også dårligt nå at hente børn så. (Skal siges at jeg reelt set godt kan hente hver eneste dag hvis det var).

    Bytte bil et par gange om ugen...

    Tja, men så ender det jo med at være MIG som altid kører i den hvor batteriet er fladt og så ender det med at JEG holder på mit arbejde og ikke kan starte bilen fordi den var 99% flad da jeg overtog den og den så ikke kunne nå at lade op på 1 tur på 15 km.

    Tesla JA TAK.......Lån for at få råd til Teslaen .....NEJ TAK smiley


  • #23   19. jan 2016 Giant har lavet en fil El cykel som kan optimeres med udskiftning af batteripakken så den undskyldning med svedig også forsvundet.
    Ellers så har hun 2 hænder og 2 Ben hvis ellers hun er som folk er flest. Så en rask spaswrtur tager det 45min. Og en god start på dagen.


  • Henrik M
    Henrik M Tilmeldt:
    aug 2003

    Emner: 26 Svar: 60
    #24   19. jan 2016 Sø-Propel

    Ja Elcykel kunne være et alternativ, men kan man sætte en barnestol på sådan en ?

    Er du da tovlig, hun har da ikke tid til at GÅ...Hun arbejder jo i forvejen hele 32 timer (Betalt frokost incl) smiley

    Det skal så lige siges at jeg faktisk ikke har et problem med at vi har 2 biler, der er en del situationer hvor det er en fordel, jeg syntes bare det er tortur for bilerne at køre de her små korte skodture.


  • #25   19. jan 2016 http://bollogwinberg.dk/ladcykler-med-motor/16-babboe-big-e-power.html

    Bum, her er løsningen. Den bliver hun ikke svedig på og det kan godt være at der ikke er varme i styr og sadel, men så har menneskeden til gengæld opfundet hue, vanter og vinterfrakke.


  • Henrik M
    Henrik M Tilmeldt:
    aug 2003

    Emner: 26 Svar: 60
    #26   19. jan 2016 LilleDan

    Den ser fed ud, gemmer lige linket, men venter nok lige et par dage inden jeg foreslår det.

    Risikerer bare at hun får en blodprop hvis jeg nævner mere om det lige nu.

    Du ved....Det ville jo også bare være nemmere hvis jeg lige fiksede det så bilen kunne holde strøm på de korte ture så hun ikke behøvede at bekymre sig om at den hele tiden løber tør smiley

    Gætter på at ideen nok falder på at HUN ikke også kan sidde i kassen og så kører den af sig selv smiley


  • #27   19. jan 2016 Hehe...

    Du kan hilse hende fra mig og sige at jeg selv cyklede 4-5km på mit tidligere arbejde og det var fantastisk. Selvfølgelig var der dage hvor det var lort med regn, sne og hård blæst. Men de restende 200 arbejdsdage om året var det fandme lækkert og man var superfrisk når man mødte op på arbejdet.


  • #28   19. jan 2016 Ideen med at I bytter bil indimellem er da egentlig ikke tosset...

  • #29   19. jan 2016 Du kunne jo også bare købe en lader som fastmonteres på batteriet , så har du bare et lille stik siddende foran på bilen, som man lige sætter det medfølgende kabel i hver anden weekend.. Wupti billig løsning og en glad frue.. smiley

  • Henrik M
    Henrik M Tilmeldt:
    aug 2003

    Emner: 26 Svar: 60
    #30   19. jan 2016 Hver anden weekend ?

    Lige inden jeg skiftede det, kun 2 år gamle batteri som jeg forresten gav rimeligt med penge for, netop for at få en god kvalitet, kunne den sgutte holde strøm mere end max en dag eller 2. smiley

    Løsningen med laderen er skam også tænkt, men igen....Hun husker det ikke og ikke fanme om jeg gider og rende og sætte hendes bil til ladning når det er hende der mishandler bilen på den måde smiley


  • Johnny L
    Johnny L Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 101
    #32   19. jan 2016 ved godt jeg er superkedelig, men du kunne jo også bare købe en batteri lader, der så stikkes i cigaret tænderen en gang om ugen, færdig- bum??

  • Henrik M
    Henrik M Tilmeldt:
    aug 2003

    Emner: 26 Svar: 60
    #33   19. jan 2016 #27

    Før jeg fik nyt arbejde havde jeg 1½ kilometer til arbejde og 2½ de dage jeg kørte omkring institution for at hente børn.

    Jeg syntes faktisk det er træls at jeg ikke får de daglige cykelture for selvom det måske ikke er meget så blev det da alligevel til lige knap 1000 kilometer om året og det tæller jo det hele smiley

    Det er jo også lidt sjovt at da jeg havde 1½ kilometer på arbejde og hun havde 3 så var det logisk at det var hende der havde vores, på daværende tidspunkt ene bil, for hun havde jo længst.

    Da jeg så fik 15 kilometer og hun havde 3, SÅ måtte jeg bare købe en bil mere eller tage bussen. (Skal så siges at der ikke kører offentlig transport som hun ville kunne benytte)


  • #34   19. jan 2016 ej come on og så hylet vi for vi dansker ingen kondi har ..en elcykel eller bil vil være det bedste for jer.. hun må kunne forstå at de små ture er til noget elektronik der kan tåle det

  • #35   19. jan 2016 Helt seriøst... Hvis man kunne lave tricket med en lader og få det til at virke og hun så glemmer det, så må hun sgu lære det på den hårde måde. Når hendes chef ser at hun kommer for sent for 10. gang og kalder hende til samtale, så må hun da for hedehulehelvede lære det.

    Når det er sagt, så synes jeg stadig det er ultra dårlig stil at køre børn under 1km i dagsinstitutioner.


  • #36   19. jan 2016 skift hent stor.
    evt til en der,lade med flere ampere

    et batteri i en bil
    er et startbatteri.
    når,motoren køre

    så lever generator strøm til det hele.

    husk at mobil,lader og sådan noget,
    kan være,med,til at tappe batteriet


  • #37   19. jan 2016 Få dig en ny kone smiley

    De par kilometer på cykel er da ingenting. Køb en fornuftig cykel og kom afsted.
    Der var engang en klog mand der sagde, hvis man gentager den samme ting 3 uger i træk, så bliver det en vane.
    Jeg cykler selv 7 km på arbejde hver dag, og det synes jeg ikke er slemt, når man først er kommet i gang.
    Man er frisk når man møder på job smiley


  • #39   19. jan 2016 det hele kan afhjælpes ved at købe et higpower batteri bla dem de bruger til anlæg mm smiley og så på med en større generator eller sæt en ekstra på kom gerne forbi med bilen så optimere jeg den smiley

  • #40   19. jan 2016 Hun skal droppe sædevarme.og så have reservenøglen med. Når hun parkere bilen for at aflevere ungerne så lad bilen stå tændt. Men lås bilen. Ellers en turbo timer på.

  • #41   19. jan 2016 Køb en Renault fluence til hende.. Eller en cykel smiley

  • #42   19. jan 2016 http://bollogwinberg.dk/ladcykler-med-motor/83-babboe-city-mountain-e.html <-- jeg har lavet "ISO" fix i sådan en her. så hopper Autostolen nemt mellem Bil og cykel. Med 80nm el motor, er det svært at få sved på panden.

  • #43   20. jan 2016 Hvis hun IKKE vil forstå fysikken og matematikken bag, at når der bliver brugt mere strøm end der bliver ladet, så der vil være mindre og mindre strøm på batteriet, så skulle hun satme ha' en tur så hun hviner som en stukket patgris.

  • #44   20. jan 2016 Det eneste, man kan anbefale her, er at du hun får fat i en cykel, ellers må hun gå. INGEN tager skade af lidt motion.. Og da slet ikke børnene..
    Hun må jo lære det på den hårde måde.


  • #45   20. jan 2016 Et ord: TESLA!

  • #46   20. jan 2016 Har i ikke tid til at kunne køre en hyggelig tur i hendes bil 2-3 gange i ugen, bare for at den så kan få ladet strøm på igen?

    Tænker at det vel bare er at lave en tradition ud af at smide ungerne i bilen, og køre til stranden, i skoven eller et andet hyggeligt sted hen. Hvis i har hund, vil den sikkert også nyde en god spadseretur et sted ude i den danske natur smiley Så får i på den måde slået 2 fluer med et smæk.



  • #47   20. jan 2016 HOLD NU...

    Et ordentligt batteri skal for pokker kunne klare de små ture...

    Min kones kørelsesmønster er (desværre) FULDSTÆNDIG det samme, og der har aldrig været noget i de 4 år vi har haft bilen.. i weekenderne bliver bilen så brugt til længere ture udenbys, men ikke hver weekend...


  • #48   20. jan 2016 Jeg tager Mirza´s side her.. Det kan ikke passe at det kvæler batteriet på 2 biler..

  • #49   20. jan 2016 Undskyldningen er hun ikke kan komme i bad?? Min kæreste cykler 12 km hver dag til arbejde og 12 km hjem igen. Selv i sne vejr og regn. Hun må træne sin kondi, man kan jo dårligt nok komme til at svede på en tur på 3,5 km smiley

  • Henrik M
    Henrik M Tilmeldt:
    aug 2003

    Emner: 26 Svar: 60
    #50   20. jan 2016 Tak for alle de gode råd.

    Hun var eddikesur igår aftes efter jeg viste hende de første svar og til morgen trak hun børnene i varmt tøj og cyklede.

    Hun snakker nu om at SKIFTE JOB så hun får et tættere på så hun ikke skal cykle så langt.

    Uanset hvad så kommer hun næppe til at forstå at en bil med lygterne tændt, elvarme i sæder, elbagrude og fuld blæs på alt andet for at få den afiset ikke kan nå at lade meget på en tur på 950 meter som der er til børnehaven og bagefter 3½ kilometer til arbejde.

    Jeg husker fra da jeg cyklede at det var rimeligt nemt, men havde jeg så haft 3 ugers sommerferie så var de første dage meget hårde.

    I starten vil hun nok svede men efter kort tid vil hun sikkert opdage at det slet ikke er så hårdt.

    Ja det vil sige....Hvis hun da ikke bare ryger tilbage i bilen om et par dage fordi (Indsæt en eller anden lam undskyldning). smiley

    Tror ikke lige jeg skifter hende ud, det bliver så dyrt og besværligt når man har 3 fælles børn og på andre områder er hun jo god nok.

    Det er bare det med den forbandede bil hun ikke VIL fatte.....Sikkert fordi det er mere mageligt at køre end at cykle.

    igen...Tesla .... Ja det vil jeg gerne.

    Afbetaling på lån på Tesla .... Nej det vil jeg ikke smiley

    Om sommeren når motoren er varmere fra starten af og bilen kun kører med kørelyset og ikke 2 gange 55w forlygter plus det løse og elrude osv, så holder den forresten MEGET nemmere strømmen. smiley


  • #51   20. jan 2016 Jeg cykler regelmæssigt over 3 km ud og besøger mine forældre og der går det meget op af bakke og det uden at svede. Det er et spørgsmål om at få fat i en god cykel med de rigtige dæk og de rigtige gear smiley

    Når nu det er sagt så vil jeg sige at det bedste valg med den lave mængde kørsel uden lige skal og må være en elbil. Intet andet giver god mening og kan holde til den korte afstands kørsel på længere sigt... medmindre i regelmæssigt bytter bil.


  • #52   25. jan 2016 Min mor har max 3,5 km på arbejde hvor kun køre frem og tilbage hver dag. Der har aldrig været problemer, og hun har kørt den tur frem og tilbage hver dag i 20 år (hun har ejet 4 forskellige biler i den periode)

    Hun havde her for 2 år siden en VW Touran - (udover den i forvejen fejlede 2000 andre ting) så afladede den også som en i helvede, samme problem som du beskriver. Selv med et splinternyt (og dyrt kvalitets batteri) så afladede den alligevel. Hvad der fik batteriet til at aflade i tide og utide er alle en gåde.


    Den er nu heldigvis væk og ny bil er kommet til, og der har siden hen ikke været et problem. Det skal ikke forståes som i, at du skal skifte din bil ud overhovedet. Men var blot en lign. historie


  • #53   25. jan 2016 hvis generator ikke kan lade det op, som man bruge når man starter

    på 3.5km
    så er generatoren for lille.
    på med,en større generator.

    husk et bilbatteri er, et start batteri
    og bruges kun til at starte bilen.
    ( eller De ting,man har tændt, når motor ikke køre )

    når først motor køre, så er, det generatoren
    Det levere strøm til alt forbrug.

    der er i bilen.
    Så på med en generator der kan,lade mere og en,ordenligt batteri

    Så burde det sku virke.
    Jeg har selv haft så kort til arbejde
    og kørt uden strøm problemer


Kommentér på:
Forslag til bil

Annonce