{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.027 visninger | Oprettet:

Emil G
Emil G
Tilmeldt:
17. jul 2011
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 11

Skift til ny motor? {{forumTopicSubject}}

Hej derude.

Jeg har sådan en Polo Classic 1.6 8v fra 97.

Jeg overvejer om jeg skal smide en ny motor i den, da den har drillet noget på det sidste.

Ved i om man kan finde en til sådan rimelige penge, eller om det er utænkeligt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skift til ny motor?
  • #1   21. jan 2016 hvad har den drillet dig med? prøv nu lige og kig lidt på problemet først, det kan være det bare er tændkabler/tændrør den er gal med i det her vejr.. så ville det være træls at smide en anden kværn i den..

  • Emil G
    Emil G Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 11
    #2   21. jan 2016 Har i en periode afgivet en del hvid røg samt lidt huggen i motoren ved acceleration. Jeg fik at vide af en mekaniker, at det nok bare var fugt i brændstoffet, hvilket kunne løses med kaburatorsprit.
    Ganske rigtigt, så stoppede den med at hugge, men der kommer stadigt noget hvid røg.

    For en halv time siden, da jeg kørte hjem fra arbejde sagde den lidt sjovt - nærmest tikkende og det røg en lille smule fra topdækslet i højre side.


  • #3   21. jan 2016 Det er ikke så svært... Jeg har evt en liggende, ellers har jeg dele til at lave din motor med hvis du hellere vil det

  • Emil G
    Emil G Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 11
    #5   21. jan 2016 Ingen vand og ingen olie. Røgen fra motoren lugtede af brændt olie.


  • #6   21. jan 2016 Det er koldt ude, du ryger også ud af munden. Bruger den ikke vand eller olie er der ingen grund til bekymring.

  • Emil G
    Emil G Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 11
    #7   21. jan 2016 Også selvom den ryger fra motoren?

  • #8   21. jan 2016 Ryger den er der 3 muligheder.. Olie, kølervæske, kondens. Bruger den hverken vand eller olie er det bare kondens.

  • #9   21. jan 2016 Lugten af brændt olie er topdækselpakningen der sikkert har givet op. Ny pakning og nyt dæksel og HUSK at spænde med korrekt moment. Ellers buler du bare det nye dæksel og vupti så den utæt og en har set det en helvedes masse gange fordi folk bare spænder med en skraldenøgle og derved strammer for meget.
    Kunne forstille mig den skal spændes 15-20NM men er ikke sikker.

    Hvis du kommer så langt at du vil skifte motor så skifter du bilen. Den er håbløs forældet rellerede da den kom frem med sit monopoint og rotordæksel tænding.



  • #11   21. jan 2016 Denis. En Polo køre med stål dæksel og de er lavet at almendelig 0.7stål så der skal intet til at de bliver Skæve. Opel Vectra b køre alu topdæksel. De svære at gøre Skæve.

    Kan nemt være bagsiden er er utæt på og så løber det ned på manifold og brænder af. Det ikke en 16v maskine med tændrør i midten jo. smiley


  • Emil G
    Emil G Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 11
    #12   22. jan 2016 Hvad foreslår i af løsninger? smiley

  • #13   22. jan 2016 Check pakfladen på dækselet om det er trukket ved skruehullerne, ret det med en hammer og modhold, ny pakning og lad være med at voldspænde boltene

Kommentér på:
Skift til ny motor?

Annonce