{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tesla x90
  • #1   30. jan 2016 Bilka bule? smiley

  • #2   30. jan 2016 måge dørene er ikke mig. det er lidt for meget. synes nu heller ikke designet er videre flot eller nyt.

  • #4   30. jan 2016 kan de virkelig? det virker bare som om de skal bruge et enormt areal i bredden for at åbne.. syntes nu egentlig at design er ret fedt. simpelt men alligevel med stil.


  • #5   30. jan 2016 Det bare en trol. smiley

  • #6   30. jan 2016 belastende... kan sku ikk se pointen i de trolls der... smiley

  • #7   30. jan 2016 Jeg har set en del af dem efterhånden, og er ikke ligeså begejstret for designet, som jeg er for Model S'.

    Men spændende med en SUV elbil. Ser dog mere frem til at se Model 3 når den bliver afsløret i marts. Jeg kunne godt finde på at skifte min Model S ud med en Model 3 om 1-2 år hvis den er fed.


  • #8   30. jan 2016 Carsten j
    har du både Tesla og audi'en stående?


  • #9   30. jan 2016 Ja, Tesla'en kører fruen i.

  • #10   30. jan 2016 fedt nok ?

  • #12   30. jan 2016 Den er nu fed nok. Men bytter sku ikke min Model S ud med en X. smiley

  • #13   30. jan 2016 Nej model s er også for fed altså. . har aldrig været ude og køre i en.. er de ikke enormt lydsvage? smiley

  • #14   30. jan 2016 Så må du ud og ha en prøvetur. Jeg blev solgt med det samme.

    Ved ikke om den er enormt lydsvag. Der er stadig vind og dækstøj.

    Men det er sjovt at ha nogle med ude og køre for første gang. Også bare trille lige så stille igang. Så giver bilen ikke rigtig nogen lyd fra sig. smiley


  • #15   30. jan 2016 ser ofte en her hvor jeg bor og når han fræser forbi syntes jeg bare ikke den larmer overhovedet.. de rykker fandme for vildt! der kan lille bitten sku ikk følge med! haha.. men hun prøver! smiley

  • #16   30. jan 2016 Det handler ikke om at vinde. Bare om at være med. (Så langt man nu kan) smiley

    Men ja man skal passe lidt mere på bløde trafikanter. Da de ikke kan høre bilen så godt.


  • #17   30. jan 2016 Haha præcis! smiley men taber sku med hende når vi runder 150... så der fandme ikk meget mere at give af smiley

  • #18   30. jan 2016 Har du prøvet ud over møns klint? smiley

  • #19   30. jan 2016 ud over? smiley nej tænker man dør ret meget hvis man prøver ... smiley haha ej.. nej har jeg ikke, det er ikke så tit jeg kommer den vej.. er det fede veje dernede eller?

  • #20   30. jan 2016 Jeg er ikke meget til SUV'er i forvejen, men det her er da klart min yndlings smiley

    Det er den perfekte combo af praktikalitet, design, power og 100% blærerøv!

    Ville hellere selv have en S'er, men til dem der hellere vil have en SUV er det jo den perfekte bil smiley

    Den må slæbe 3500kg på krogen, der er 3 rækker sæder, og så er den hurtigere fra 0-100 end en Porsche 911 smiley


  • #21   30. jan 2016 nemlig Carsten syntes også der er så meget blærerøv over den smiley

  • #22   30. jan 2016 Og så lige en rettelse til dem der kalder det "mågevinge døre"

    De hedder Falcon Wing, da de har et ekstra hængsel de kan bukke over, som så er med til at gøre dem meget mere agile.


  • #23   30. jan 2016 Ved ikke om der er gode veje ved møns klint. Tænkte bare du kunne få god fart på ned af skrænten. smiley

    Ja en model S mangler lige en jydekrog. smiley


  • #24   30. jan 2016 Haha ja fart kan man nok få på! spørgsmålet er så bare om man overlever? smiley haha.

  • #25   30. jan 2016 Livet er farligt. Der er ingen der har overlevet det endnu.

  • #26   30. jan 2016 Nej det er rigtigt men at køre ud over Møns klint hjælper sku nok heller ik på situationen. . smiley

  • #27   30. jan 2016 Jeg tror nu du har helt ret. smiley

  • #28   30. jan 2016 smiley

  • #29   31. jan 2016 Add.. Selv min getz stikker den lort der? smiley

  • #30   31. jan 2016 ipek

    lev i troen smiley


  • #31   31. jan 2016 Jamen carsten den tesla er sku vildt grim.. Er vi enig med det? smiley

  • #32   31. jan 2016 nej det er vi ikke smiley
    til gengæld kan vi hurtigt bliver enige om at en Hyundai Getz ikke vinder nogle skønhedspræmier smiley


  • #33   31. jan 2016 Haha nej det gør den ikke. men det vil den tesla/transformers form heller ikke vinde en skid i mine øjne.. De ku lige så godt lave en bumblebee?

  • #34   31. jan 2016 Jeg er heller ikke helt vild med designet, men synes den ser bedre ud i virkeligheden end på billeder.

    Jeg tror at noget af det der får den til at se "forkert" ud, er, at der ikke er noget luftindtag i fronten, hvilket vi jo er så vant til at alle biler har som en integreret del af designet.



  • #35   31. jan 2016 transformers smiley haha den var fed! smiley


  • #37   31. jan 2016 Copycat
    det ligner da mågevinger.. Men tja kan jo selvfølgelig tage fejl.


  • #38   31. jan 2016 Yeps, men fordi de har et ekstra hængsel er det IKKE en mågevinge smiley

    http://mashable.com/2015/09/30/tesla-model-x-falcon-wing/#vD9lfVtm0GqZ


  • #39   31. jan 2016 Haha Christian:)

    Når den kommer ud er der da ingen i DK der har råd til at fylde benzin på sådan et svin smiley


  • #41   31. jan 2016 Det er da også elendigt smiley

  • #43   31. jan 2016 Jo når en Tesla med 700HK går.... når ja den bruger slet ikke benzin smiley

  • #45   31. jan 2016 Who cares!
    Den køre fra den "arrige løve" og tilmed gavner miljøet istedet for at smadre det


  • #47   31. jan 2016 haha, ok så siger vi det.
    Men det er stadigvæk et forældet stykke teknologi


  • #49   31. jan 2016 Ikke mere end jeg kan lide planeten
    Ikke putte ord i munden på mig smiley


  • #52   31. jan 2016 Jeg har skam også tænkt mig at beholde min Ascona B som sommer bil, men jeg håber at miljøet kan klare de 3-4.000km den køre om året, når jeg gør ALT andet for at nedsætte min udledning

  • #55   31. jan 2016 elbilerne skal nok komme ned i pris, Jeg har heller ikke råd før de gør det.

  • #63   31. jan 2016 E-up er faktisk ret frisk, og meget hurtigere end benzin versionen

  • #65   31. jan 2016 Ja og den er sku bunden af tønden, alle de andre klare det noget bedre smiley

  • #66   31. jan 2016 men de små elbiler er ubrugelige pga. deres rækkevidde. men det er jo så heldigvis nogen der er ved at gøre noget ved

  • #68   31. jan 2016 Ja den kostede helt vildt selvom den var afgiftsfri. men nu er teknologien så afprøvet at man kan producere det til en brøkdel af prisen, og Teslas nye batterifabrik kommer til at vende op og ned på markedet. De regner med at 80% af alle batterier til elbiler og husstande i verden vil komme ud af den fabrik

  • #69   31. jan 2016 80% er meget højt sat,hvis de kan det er de meget dygtige

  • #70   31. jan 2016 Både Mercedes og Toyota har jo investeret ret stort i Tesla, så hvis de begge aftager batterier fra Tesla, skal volumen nok komme godt op. Og Model 3 kommer helt sikkert til at blive en succes.

  • #71   31. jan 2016 ren og skær nysgerrighed, ville det være en dum eller god ide at købe aktier i tesla(tsla) tænker bare med den fremdrift de har, så må de jo være en nogenlunde god investering?

  • #73   2. feb 2016 Har efterhånden set utallige dueller mellem tesla og andre super sportsvogne og ingen tvivl om at tesla er hurtig, men desværre går pusten jo ret hurtigt ud af den og må halte til nærmeste lade station hvor den så skal stå en lille time før den igen kan lidt, værre er det hvis ikke der lige er en proff lade station så skal den jo stå 7-8 timer.... hvad kan det så bruges til ?
    Var med ude at prøve den nye for ikke så længe siden og den tabte 100km for at lave 2 acc fra 0-100. Så heller en benzin eller diesel det ved man da hvad er og den går ikke død og når det er tæt på, så tager det ikke mere en 2-3 min så er tanken fuld igen.
    Desuden syntes jeg ikke man sidder særlig godt på bagsædet, og udsenet udvendigt tiltaler ikke mig men det er jo en smagssag.
    Der skal nok en del genrationer til på batteri / lade fronten før El bilen kunne få min interesse, skulle man udvikle noget så skulle det være brint tror ikke på elbilen.


  • #74   2. feb 2016 Min OPC mister også let 100km rækkevidde ved nogle hurtige accelerationer.
    Forlanger du noget af bilen skal den bruge mere energi, ikke noget anderledes for Tesla'en der.

    Og kunne du ikke overtales til at vente ved tankstanderen hvis en gut sagde at han ville betale din tankfuld for bare lige at vente?


  • #75   2. feb 2016 Nej gad ikke vente en times tid hver gang jeg skal tanke, og er du så uheldig at der ikke er en proff lade stander så er det jo helt i skoven.

    Desuden ! har man råd til de biler vi taler om her, så har man også råd til at tanke


  • #76   2. feb 2016 når man køber en Tesla tager man det jo med at lade tiden er det lidt højere kontra en konventionel benzin.
    tror desuden uanset hvordan det bliver udviklet batterier og selvfølgelig ladestande, så hsr batteriet aldrig godt af at blive ladet meget hurtigt som der inde på i løbet af få minutter.


  • #77   2. feb 2016 Og derfor tror jeg heller aldrig el bilen for en chance, Tesla er en trend hvis du spørger mig, og har undret mig over at det ikke er brint der har vundet mere frem end den har.
    De personer der køber bil til 1 mill eller mere er da fuldstændig lige glad med hvad det koster at tanke, her betyder tiden meget mere.

    Kan lige forstille mig direktøren der skal aflyse et møde "Jeg skal lige lade min bil så kommer først om 6-7 timer" smiley


  • #78   2. feb 2016 Batterierne er ligeglade med at blive ladet hurtigt bare du kan holde dem kølet under opladning.
    Batteriet består af 7104 stk. lithium-ion-batterier (85kwh)
    Så potentielt kan du lade jo lade alle 7104 batterier simultant, istedet for at have et kæmpe batteri som kun kan aftage en begrænset mængde strøm


  • #79   2. feb 2016 Søren A

    Det har jo også lidt at gøre med at være miljøbevist.
    Og jeg mener bestemt at vi kun har set toppen af isbjerget af denne "Trend"

    Især når den næste bølge af biler kommer ned under 250.000.- så kan alle nemlig få råd til en

    om 5-6 år bliver der solgt lige så mange elbiler som amindelige


  • #80   2. feb 2016 nu kender jeg så ingen der har en Tesla eller anden bil i million klassen, så aner ikke hvordan de lige tænker på det punkt.
    men bortset fra det, nu hvor vi taler om tesla de kan køre rimelig langt på en opladning plus der er de der turboladestandere rundt omkring og igen køber du den bil så ved du hvad du går ind til. ville være pænt dumt at man f.eks skulle til et møde som direktør og så ikke have en opladet bil. så det argument er altså dårligt.


  • #81   2. feb 2016 Carsten T
    Det vil tiden jo så vise om elbilen vil vinde frem, jeg tror det så ikke.
    En bil brænder benzin eller diesel af = miljø belastning.
    Hvor meget sviner det at fremstille batterier og bortskaffe disse igen ? tror ikke den er helt så grøn som mange gerne vil have den til at lyde.

    Men uanset hvad så skal der ske meget på batteri / lade siden før den ville få en stor markeds andel og at det kunne være intresant for mig.
    En ladetid på op mod 6-8 timer er alt for lang tid.
    Og tænker så også "det er jo en sportsvogn" men hvor langt kan den entligt køre hvis man køre sportslig evt. på Autobanen med 200 ? tror ikke der er strøm til ret lang tid.



  • #82   2. feb 2016 RM
    Nej det er ikke et dårligt argument, det er jo det problem el biler er oppe imod.
    Kort rækkevide og lang lade tid.


  • #83   2. feb 2016 Søren a
    rækkevidden er mellem 370 og 480, det er ret meget og egentlig godt nok til de fleste. eller dvs tror ikke der er specielt mange der kører over 480 km dagligt normal kørsel.
    ville selvfølgelig være ret fedt hvis det var en mindste rækkevidde på godt og vel 7 eller 800 km da man så ville kunne nøjes med en eller måske to opladninger om ugen. Men vil så også tilføje den fremdrift der er på det område ser da lovende ud og det når nok til de tal indenfor en overskuelig årrække.


  • #84   2. feb 2016 spørgsmålet er så bare om elbilen overhales indenom af brintbilen ?
    Hvad vile der ske på elbil området hvis vi tænker den tanke at Tesla gik ned ?
    Man skal jo ikke søge meget på nettet for at vide at Tesa er i økonomiske krise og reælt altid har været det, så spørgsmålet er vel om det for lov at fortsætte i det lange løb.


  • #85   2. feb 2016 Søren a
    tesla er stadig i opstartsfasen, da folk stadig går efter benzin eller diesel biler, tesla er kommet for at blive, det er jeg sikker på. man skal også tænke logisk over at olien er en begrænset vare. hvorfor skulle der ellers være så meget rift om sol energi vind energi og andre kilder.
    ja du har ret i at batterierne ikke holder evigt og at de skal bortskaffes på en eller anden måde men mon ikke tesla hsr en løsning på det også. synes det er for tidligt at forkaste el bilen helt, området skal udvikle sig helt før man kan sige noget endegyldigt.


  • #86   2. feb 2016 Søren, brintbiler har vel eksisteret i over 20 år, hvis det virkelig ville erstatte benzin/diesel, var det nok allerede sket. Det er jo nok olieindustriens drøm at det sker, for så bliver deres tankstationer jo ikke overflødige, de skal bare opdateres.

    For langt de fleste er eks. en Tesla's rækkevidde tilstrækkelig til daglig brug. Til en kørende sælger er den måske ikke velegnet, men for dem der kører under 3-400 km. dagligt er det jo ikke noget problem at lade den lade natten over.

    Den med at et par 0-100 accellerationer æder 100 km rækkevidde er jo ikke korrekt. Ihvertfald ikke i en Tesla. Det kan ikke engang ses på rækkevidden.

    Min egen Tesla bliver aldrig ladet andre steder end hjemme, det har ikke været nødvendig endnu. Min Audi skal jeg til gengæld rende og fylde op hele tiden. Den kan ikke køre ligeså langt på en tankfuld, som Tesla'en kan på en opladning. Så jeg føler nærmere at jeg spilder min tid på benzinbilen, ved at skulle tanke den konstant.


  • #87   2. feb 2016 Carsten, det er en tørstig Audi du har hvis den ikke kan køre 4-500km på en tankfuld, tror du bør se efter om der er hul i tanken.
    hvad angår acceleration så ved jeg da hvad jeg så på skærmen.

    RM, Angående vores oliereserver så har vi vel til 500år endnu så jeg sover nu roligt.
    Men nok om det, Dem der gerne vil have en Tesla køber jo så en og lever med de begrænsninger der er forbundet med det, håber så bare at ejerne ikke står i den situation om få år at firmaet er gået rabundus.


  • #88   2. feb 2016 Søren, min Audi RS5 kører 5-6 km/l. Jeg kører under 300 km mellem hver optankning.

    Mht. accelleration, så har jeg lavet 0-100 mange gange i min Tesla, da det er noget besøgende altid er nysgerrig efter at opleve.


  • #89   2. feb 2016 Carsten, hold nu op med det pis, uden jeg gider tjekke det så er der vel en 90L tank og ifg. fabriksopgivelser så køre den over 9km/l.
    Hvis du opgiver hvad din RS5 kan komme ned på ved rådden kørsel, så er det jo forkert at du sammenligner det med hvad en Tesla kan køre under gunstige forhold og ved pæn økonomsik kørsel


  • #90   2. feb 2016 Der er en 60 liters tank, og jo, den kører 5-6 km/l. Prøv evt. at slå op på spritmonitor.de og du vil sikkert se mange andre RS5 ejere opgive benzinforbruget til det samme.

    Sammenligningen er pendling, motorvej med tæt trafik, så det er under samme forhold. Men det er fint nok hvis ikke du tror på det. Det er bare hvad jeg oplever, jeg har intet ud af at pynte/forringe de opgivelser jeg har skrevet. Det er bare fakta baseret på min kørsel.


  • #91   2. feb 2016 Det var sku ikke meget smiley er glad for den 4.2TDI der holder her, efter scantune har den 411Hk / 850Nm og den køre hele 11-14km/l

  • #92   2. feb 2016 Søren

    Du lever i en fantasi verden smiley
    Brit er jo hul i hovedet:

    Man bruger store mængder strøm for at lave brint
    Så brænder man brinten af igen for at lave strøm til at drive en elbil...

    Det er jo meget mere effektivt bare at hælde strømmen direkte på bilen og så skippe den dyre komplicerede brændselscelle i bilen.
    Du kommer meget længere for en KW samlet set


  • #93   2. feb 2016 nej jeg er bare realistisk, ingen gider venter mange timer for at lade bilen op, der skal ske meget endnu før El bilen bliver noget der kan bruges.
    Men det vil tiden jo vise....


  • #94   2. feb 2016 Søren

    Bare se på salgstallene smiley
    Sidste år solgte Tesla biler nok i DK til at komme i top 6 over de meste solgte biler , til trods for at de starter ved 500.000.-

    http://www.bilimp.dk/statistics/

    Når Model 3 kommer, som vil koste det halve, vil der ske en revolution


  • Rasmus W
    Rasmus W Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 1 Svar: 51
    #95   3. feb 2016 Man skal skal bare ikke blande alm. døre og mågevinger. Det ligner Frankenstein.

  • #96   3. feb 2016 Søren a
    undskyld mig men hvis ingen gider bruge tid på lade deres tesla op, hvor bliver de så overhovedet solgt?
    du nævner flere gange rækkevidden og lade tid er det største minus. okay ladetiden er selvfølgelig ikke den bedste, det giver jeg dig men rækkevidden er sku god, ta og se på de andre el biler der findes, de kan ikke bruges til andet end hygge kørsel i bymidten da de ellers går i stå, i en Tesla kan du trods alt nå langt. dermed sagt rækkevidden er nået meget langt siden den første el bil kom frem.


  • #97   3. feb 2016 Søren, hvor mange km kører du dagligt? Hvis du kører mere end 300 km dagligt kan jeg sagtens se at en elbil ikke er anvendelig for dig.

    Jeg ser en Tesla, Nissan Leaf og BMW i3 som pendlerbiler, til dem der ikke nødvendigvis skal køre mange hundrede km hver dag. For langt de flestes vedkommende, er det jo fint nok med en daglig rækkevidde på nogle få hundrede km, og så er det ikke det store problem at lade om natten.

    Ligger man og kører landet rundt hver eneste dag, ja, så er brændstofbiler stadig det mest praktiske. Men hvor mange gør det?

    Jeg har haft min siden juni måned, den kører ca. 150-200 km om dagen, og jeg har endnu ikke haft brug for at lade andre steder end hjemme. Og jeg er så heldig at jeg har gratis strøm til bilen i garagen smiley


  • #98   3. feb 2016 Carsten T, Ja hvorfor ? du ved det jo ganske udmærket, Hvorfor tror du skat undersøger hvorfor der var bestilt et overflod af nummerplader, skat mente der forgik svindel.
    Så Carsten det er nok en blanding af overstående og afgift indførslen, hvilket også skyder resten af dit indlæg ned, for med en normalisering af afgiften over de næste år så holder din pris jo ikke vand.
    Og de der har købt en el bil før 1.1 i år er den største grund nok ikke miljø men at de nok ikke får samme afskrivning da indførslen af afgiften vil holde prisen på deres bil oppe.
    Det er også indførslen af afgift over de næste få ar der er den største faktor for at jeg tror salget over samme tid vil gå helt i stå.

    Carsten J, vidste ikke Tesla betalte dit private strømforbrug til bilen, det er da service må man sige.


  • #99   3. feb 2016 Det er boligkomplekset jeg bor i som har gratis strøm til elbiler smiley

  • #100   3. feb 2016 Carsten J, hvilket så vil sige at resten af beborene betaler for at du lader bilen... er det rimligt ?

  • #101   3. feb 2016 Søren a
    har du måske tænkt på at det det kunne være sat til et solcelle anlæg og det derfor er gratis.


  • #102   3. feb 2016 Søren A

    Stooop dig selv smiley
    Selv om du trækker strøm fra stikkontakten svare det stadig til at du kun giver 2-3kr. pr. L brændstof
    + at du kan lade GRATIS ved alle Tesla's stationer.
    Du kan have solceller = Gratis
    og som Carsten J nævner kan man lade gratis rigtigt mange steder

    Det giver slet ikke mening at have en brændstofbil, med mindre du køre vanvittigt langt hver dag, eller bare godt kan lide motorlyden.
    Og ikke mindst elsker at bruge alle sine penge på at servicere og vedligeholde sin komplekse brændstofmotor


  • #103   3. feb 2016 I er sku da for meget smiley baggrundsviden om solcelle anlæg har i da ikke.
    Solcelle anlæg = gratis strøm smiley nej gratis er det bestemt ikke.
    "ALLE" Tesla stationer, det var sku da grineren, dem er der jo også helt vild mange af smiley
    Det er da ikke rimligt at andre skal betale for dit forbrug uanset prisen, vil du måske betale en andel af mit strømforbrug ?


  • #104   3. feb 2016 Søren a
    ift solcell (se billedet) så vil det uvilkårligt være gratis strøm hen af vejen, hvorfor eller investere så mange penge i det? så jo den er skam ægte nok.

    og så ift til de ladestationer eller superchargere så er strategisk placeret så man altid kan komme til en uden og løbe tør, hvis man altså ikke er dum og kører batteriet fladt. tesla selv har endda sagt at superchargeren er gratis for dem der valgte at købe deres med den kraftigste motor livet ud.


    profilbillede
  • #106   3. feb 2016 Søren. Ja der er faktisk Tesla stander nok til at komme rundt i det meste af Europa.

    Jeg vil væde på at jeg bruger mindre tid på "tankning" end du gør i hverdagen. smiley


  • #107   3. feb 2016 RM, har selv er ret stor solcelle anlæg på den bedste ordning der har været i Danmark, så belær mig ikke om solcelleanlæg, et anlæg koster at etablere samt min 1 x udskiftning af inverter i levetiden, så gratis bliver det aldrig og en hurtig hoved regning betyder at her er prisen allerede på over 1kr/kw.
    Det ser helt anderledes ud med den nye ordning, her er det meget værre, hvorfor tror du ellers hele solcelle området er er gået i stå ?
    Tro ikke hvad et firma der lever af at sælge solceller fortæller dig, fakta er at et anlæg i dag ikke ville kunne forrente sig selv.

    Simon, den ville du så tabe med det samme, køre over 1000km på en tankfuld, hvad køre du 300-400km. og så skal bilen stå i mange timer før du reelt kan bruge den igen, sidst jeg så Teslas kort over stander var det hele 7 stander i Danmark.


  • #109   4. feb 2016 Jo et solcelleanlæg kan godt forrente sig selv i dag. Ordningen er ikke så god som de har været. Men du kan stadig få en tilbagebetaling af dit anlæg på under 10 år.

    Søren. Du gør problemet meget større end det virkeligt er. Hver eneste gang du ser en stikkontakt så har jeg en tankstander. Det vil sige jeg kan tanke op på min destination de fleste gange. Så skulle vi lave en daglig udfordring hvem der bruger mest tid på at tanke sin bil så er jeg klar til en udfordring.

    Jeg køre 2x40 km om dagen. Så jeg kan køre 4 dage i træk uden at lade. Men la os bare sige 3 dage. Jeg bruger 2x5 sek for at sætte ladestikket i og ta det ud igen hjemme i garagen. Hvor lang tid står du og glaner på en tankstation for hver 1000km? 5-10 min? smiley

    Der er 8 (snart 10) steder i DK hvor der er normalt 6-12 Tesla Superchargere stander. Du snakker om flere timer opladning? Kan du sige 20-30 min? Så kan du typisk nå den næste Supercharger. De er netop lavet for at kunne komme vidre. Så der er ikke rigtig brug for flere i Danmark.

    I øvrigt er det gratis at lade ved en Tesla Supercharger. Så jeg tager det nu bare som et arbejde. Sidst jeg ladet i 45 min regnet jeg ud at min timeløn for at sidde der var 147 kr i timen. Er din timeløn bedre end det efter skat? smiley

    Hvis du køre batteriet i bund og kun køre til næste Supercharger så du får fuld skrald på fra 0-50% hver gang. Så lader den optil 120 KWT . Så bliver timelønnen nu bare en del bedre. smiley


  • Rasmus W
    Rasmus W Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 1 Svar: 51
    #110   4. feb 2016 Uanset hvor meget jeg går ind for elbiler så er det ikke en Boligforenings opgave at finansiere folks brændstof!

  • #111   4. feb 2016 Rasmus W

    Nej det er det da ikke, men derfor kan de godt have en aftale med Kommune/stat eller i sågar Tesla om at de får pengene refunderet derfra.


  • #112   4. feb 2016 Simon, gider ikke bruge mere tid på at skrive det samme igen og igen, og er man glad for sin Tesla eller anden El bil så er alt jo fint, Jeg tror bare ikke på projektet, og jeg tror at med indførslen af afgifterne så dør salget helt.
    Vedr. Solcelle har du over hoved sat dig ind i det og reglerne ?
    Hvis et solcelle anlæg i dag kan forrente sig selv på under 10år så er det jo lige så godt som under den gamle nettomåler ordning hvilket jo så er meget underligt at salget er stoppet total, hvilket jo nok er fordi det det ikke kan svare sig at opsætte med de nuværende regler hvor det er time / time afregning og hvor el skal sælges for et lille beløb...og time/time ordningen betyder at du kun vil kunne udnytte 10-25% "i bedste fald"
    Men hav du din mening så har jeg min.


  • #113   5. feb 2016 Du har lige kunne søge tilskudsordning for at få 1,07 kr mener jeg det var.

    Du kan købe et 6 kw anlæg for omkring 55.000 kr - 72.000 kr med montering.

    Hvad jeg kan regne ud så vil det være sparet hjem på under 10 år. Kommer selvfølig an på hvor meget egetforbruget man har selv.

    Jeg er hjemme lige fra solen står op og til eftermiddag/aften. Så jeg vil kunne aftage en del mere strøm end de 25%.

    Sætter bare bilen til at lade langsomt så den får en masser af solcelle strøm på bilen. Får så også monteret en Tesla Powerwall så mit anlæg bliver hybrid. Så kan jeg jo gemme strømmen inden for min egen hustand. smiley



  • #114   5. feb 2016 Reglerne for puljetilskuddet er:
    •Tilskuddet gives over 10 år som en statsgaranteret fast el-salgspris på 0,88 kr. pr. kWt.
    •Anlægsstørrelse må max. være 6KW (inverter) pr. bolig.
    •Inden etablering af anlæg skal du søge om tilskuddet og medsende en købsaftale *).
    •Hvis du ikke søger, så får du ingen afregning for overskudsstrømmen.
    •Ansøgningsperioden er fra 1. februar til 31. maj 2016.

    Fakta er at skal du have et ordenligt hybrid anlæg som passer til et 6Kwh anlæg så beregn ca. 60.000kr oven i, et hurtig søgning fra de forhandler der har været i branchen i længere tid, er prisen for et standard 6Kwh anlæg med opsætning (standard) 90.000kr (ikke hybrid)

    Det tilskud du omtaler er som du kan se reelt på 88øre mod de normale 60øre
    At du er blandt de få der ikke har et arbejde mellem 7 - 16 hjælper jo så dig til et højre aftag fra anlægget, det forholder sig bare ikke sådan for 70% af befolkningen.
    Bemærk også de 88 øre jo kun gives for den produktions som du ikke selv bruger = salg og ikke den samlede produktion.
    Bruger du hybrid metoden så levere (sælger) du jo ikke noget vider og derfor ingen eller næsten ingen tilskud.
    Hvis du tager hybrid anlægget så vil et sådan anlæg producer ca 5200Kwh / årligt hvilket har en værdi Ca104-115.000kr på 10år da du jo kan bruge det hele selv.
    anlægget koster Ca.160.000kr
    Drift udgifter regn med 1200-1500kr årligt så bliver den samlede pris min.172.000kr set over 10 år, bemærk der typisk kun er 5års garanti på delene og en inverter holder ca. 10år så efter de 10år kommer der yderlige udgifter.
    Fakta er at du efter 10år har afdraget lad os bare sige 115.000kr og mangler så stadig 57.000kr + en ny inverter.... hvem ved måske også batterier selv om Lithium forskrives til 20års levetid...
    Her til kommer så finansiering hvis man har lånt til anlægget.

    Så nej et ordenligt kvalitets anlæg kniber det med at det kan forrente sig selv, og er bestemt IKKE GRATIS!


  • #115   5. feb 2016 Du kan selvfølgelig spare lidt på opsætningen hvis du har forstand på dette, tiden har du jo rigeligt af hver gang bilen skal lades smiley

  • #116   5. feb 2016 Wow sikke nogle høje fiktive priser du kan komme med. Prøv at tjek priserne i dagens marked.

    Du kan stadig godt få et 6 kw kvalitetsanlæg monteret for 72.000 kr. Så får du selvfølig også lidt tilbage for håndværkerfradraget. smiley har været ude og se på hans anlæg. Panelerne har vundet i test. Man kan købe en ekstra forsikring på 60 kr pr panel. Så får man 5 års ekstra garanti. Også er anlægget også dækket af forsikringen hvis virksomheden går konkurs.

    Tesla er så ved at udvikle en inverter sammen med fronius. Så den kommer nok til at koste noget mere.

    Du snakker om at man skal smide 60.000 kr ekstra i for er hybrid anlæg. Sikke en gang vrøvl. Jo du kan jo også godt smide flere mio kr i batterier. Men til en alm hustand vil 7 kWh være fint.

    En 7 kWh Tesla Powerwall kommer til at koste ca 25.000 kr i DK med moms. smiley jeg får så en gratis. Det gør så bare mit regnestykke endnu bedre.

    Men det kommer sådan set ikke sagen ved. Når man stadig kan spare et alm anlæg hjem på under 10 år. smiley

    Ja jeg vågner op til en bil der er tanket hver dag. Herligt at ha 10 min ekstra når man skal på job og ikke spilde sin tid på at tanke sin forsil bil. smiley


  • #117   6. feb 2016 Før du skriver mine priser er fiktive har du så googlet det ?
    Hvis vi tager vivaenergi.dk så koster et standard 6Kwh anlæg hos dem opsat 109900kr (hybrid) i mit regnestykke har jeg så valgt at bruge Lithium batterier da deres holdbarhed er op til 4 gange så lang tid.
    For at komme op på de 9,6Kwh som original pakke har så koster opgraderingen 17000kr der til kommer 1 stk 5Kwh batteri pakke til 30000kr
    Samlet pris bliver 156.900kr
    Ved godt det er et godt anlæg, men omvendt hvis du vælger et standard batteri lager så skal det nok skiftes hver 5år og derfor bliver det lige så dyrt med tiden.
    Dit forsikringsselvskab skal have ca 600-800kr årligt og det koster at det er koblet til el nettet + den forsikring du selv nævner hvis man vil det.
    Hvad der evt. kommer og hvad det måske kommer til at koste kan jeg ikke bruge til noget.
    Vedr. tankning så er det jo så heldigvis sådan at jeg ikke behøver at tilrettelægge min rute efter hvor der er en super charger stander, jeg køre bare. batteri bil var noget jeg legede med som barn smiley


  • #118   6. feb 2016 Søren A

    Jeg har lige fået tilbud på 6kw anlæg med 9,6kwh batteri for 104.000.- monteret
    batteriet er med vilje overdimensioneret, så der er plads til at den stopper afladning når der er 20% tilbage så man ikke dybaflader batteriet og dermed forlænger levetiden til næsten det dobbelte, det er sat til at holde 10-12år, og når den tid kommer er det mere rentabelt at skifte det til et tidssvarende batteri.


  • #119   6. feb 2016 Jeg vil også mene man let kan overleve for 3000 kr om måneden på sit madbudget. Men det bliver sku svært hvis du skal spise på Noma hver dag. smiley Man kan jo let finde nogle der vil ha mere for deres solcelleanlæg.

    Carsten. Ham jeg snakket med har et 6 KW anlæg med 9,6 kWh batteribank for 99.900 kr monteret. Jeg ved dog ikke hvad type batterierne er. Men jeg vil også gå efter en løsning med Tesla Powerwall hvis jeg selv skulle ud og investere i det hele. smiley



  • #123   10. feb 2016 Per N.

    Jeg har en Tesla Model S 70D, så oplevelserne er muligvis anderledes i performance modellerne (eks. P90D). Men jeg var imponeret over køreegenskaberne i basis modellen da jeg prøvede den for første gang.

    Når man bare kører alm. kørsel, dvs. landevej, motorvej, by etc. i normalt tempo, synes jeg at den er sammenlignelig med en ny Audi A4 eller noget i den stil. Men når man presser den, og vil køre den mere entusiastisk, synes jeg at den direkte kan være sjov.

    Mine svigerforældre bor oppe i bjergene, og vejen derop har kraftige stigninger og meget skarpe sving, og det virkelig sjovt at køre Tesla'en der. Der er ikke mange der kan hænge på. Bilens tyngdepunkt er lavt, da batterierne ligger i bunden af bilen, og alt andet der vejer (eks. motorer) ligger også i bunden. Og det mærker man virkelig når den presses. Der er altid moment, så den er som født til mange opbremsninger og fuld gas gennem masser af kurver.

    Det er nemt at placere den i sving, og den bremser godt (Brembo er standard), så man tør bremse senere og senere før sving. Det er nemt at få tillid til bilen, og man kører den hurtigere og hurtigere jo mere man prøver at presser den, uden at det føles vildt. Den kører forudsigeligt og er nem at læse.

    Det værste ved bilens køreegenskaber er nok, at man virkelig mangler feedback i rattet. Det er et typisk problem i biler med elservostyring, hvilket de fleste biler har i dag. Men i Tesla'en føler man nok mere en distance mellem sig selv og bilen end i mange andre.

    Jeg har dog vænnet mig til at køre efter hvordan bilen reagerer, og ikke efter den feedback jeg får (eller ikke får). Måske det er anderledes i performance modellerne.


  • #125   10. feb 2016 Hmm... Jeg mener det er el, men jeg er ikke 100% sikker. Det føles ihvertfald sådan.

  • #127   10. feb 2016 Jeg mener at det er hydraulisk. Den har dog noget automatisk, fartafhængigt justerbart halløj, som ændrer hvor tungt styretøjet føles.

  • #128   10. feb 2016 Det er el på en P85D.

    Alle biler med autopilot er udstyret med elektronisk styretøj og bremser.


Kommentér på:
Tesla x90

Annonce