#Lille Bitten aka. Den Sorte Slyngel#
Tilmeldt:
10. okt 2015 Følger: 17 Følgere: 183 Biler: 1 Emner: 10 Svar: 172
Tilmeldt:
10. okt 2015 Følger: 17 Følgere: 183 Biler: 1 Emner: 10 Svar: 172
Tesla x90 {{forumTopicSubject}}
Hvad synes folket om den nye tesla?
Sys personligt at den er rigtig fed. er dog lidt i tvivl med hensyn til dørene.. hvad syntes i?
Blogger
Tilmeldt:
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 5800 Emner: 633 Svar: 5.095
sep 2011
Følger: 10 Følgere: 4 Emner: 29 Svar: 3.109
okt 2015
Følger: 17 Følgere: 183 Biler: 1 Emner: 10 Svar: 172
Blogger
Tilmeldt:
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 5800 Emner: 633 Svar: 5.095
okt 2015
Følger: 17 Følgere: 183 Biler: 1 Emner: 10 Svar: 172
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4404 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.085
Men spændende med en SUV elbil. Ser dog mere frem til at se Model 3 når den bliver afsløret i marts. Jeg kunne godt finde på at skifte min Model S ud med en Model 3 om 1-2 år hvis den er fed.
sep 2011
Følger: 10 Følgere: 4 Emner: 29 Svar: 3.109
har du både Tesla og audi'en stående?
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4404 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.085
sep 2011
Følger: 10 Følgere: 4 Emner: 29 Svar: 3.109
okt 2006
Følger: 97 Følgere: 96 Biler: 6 Emner: 697 Svar: 13.336
okt 2015
Følger: 17 Følgere: 183 Biler: 1 Emner: 10 Svar: 172
okt 2006
Følger: 97 Følgere: 96 Biler: 6 Emner: 697 Svar: 13.336
Ved ikke om den er enormt lydsvag. Der er stadig vind og dækstøj.
Men det er sjovt at ha nogle med ude og køre for første gang. Også bare trille lige så stille igang. Så giver bilen ikke rigtig nogen lyd fra sig.
okt 2015
Følger: 17 Følgere: 183 Biler: 1 Emner: 10 Svar: 172
okt 2006
Følger: 97 Følgere: 96 Biler: 6 Emner: 697 Svar: 13.336
Men ja man skal passe lidt mere på bløde trafikanter. Da de ikke kan høre bilen så godt.
okt 2015
Følger: 17 Følgere: 183 Biler: 1 Emner: 10 Svar: 172
okt 2006
Følger: 97 Følgere: 96 Biler: 6 Emner: 697 Svar: 13.336
okt 2015
Følger: 17 Følgere: 183 Biler: 1 Emner: 10 Svar: 172
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1871 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.358
Det er den perfekte combo af praktikalitet, design, power og 100% blærerøv!
Ville hellere selv have en S'er, men til dem der hellere vil have en SUV er det jo den perfekte bil
Den må slæbe 3500kg på krogen, der er 3 rækker sæder, og så er den hurtigere fra 0-100 end en Porsche 911
okt 2015
Følger: 17 Følgere: 183 Biler: 1 Emner: 10 Svar: 172
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1871 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.358
De hedder Falcon Wing, da de har et ekstra hængsel de kan bukke over, som så er med til at gøre dem meget mere agile.
okt 2006
Følger: 97 Følgere: 96 Biler: 6 Emner: 697 Svar: 13.336
Ja en model S mangler lige en jydekrog.
okt 2015
Følger: 17 Følgere: 183 Biler: 1 Emner: 10 Svar: 172
okt 2006
Følger: 97 Følgere: 96 Biler: 6 Emner: 697 Svar: 13.336
okt 2015
Følger: 17 Følgere: 183 Biler: 1 Emner: 10 Svar: 172
okt 2006
Følger: 97 Følgere: 96 Biler: 6 Emner: 697 Svar: 13.336
okt 2015
Følger: 17 Følgere: 183 Biler: 1 Emner: 10 Svar: 172
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3316 Biler: 7 Emner: 184 Svar: 6.207
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1871 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.358
lev i troen
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3316 Biler: 7 Emner: 184 Svar: 6.207
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1871 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.358
til gengæld kan vi hurtigt bliver enige om at en Hyundai Getz ikke vinder nogle skønhedspræmier
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3316 Biler: 7 Emner: 184 Svar: 6.207
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4404 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.085
Jeg tror at noget af det der får den til at se "forkert" ud, er, at der ikke er noget luftindtag i fronten, hvilket vi jo er så vant til at alle biler har som en integreret del af designet.
okt 2015
Følger: 17 Følgere: 183 Biler: 1 Emner: 10 Svar: 172
sep 2011
Følger: 10 Følgere: 4 Emner: 29 Svar: 3.109
det ligner da mågevinger.. Men tja kan jo selvfølgelig tage fejl.
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1871 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.358
http://mashable.com/2015/09/30/tesla-model-x-falcon-wing/#vD9lfVtm0GqZ
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1871 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.358
Når den kommer ud er der da ingen i DK der har råd til at fylde benzin på sådan et svin
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1871 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.358
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1871 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.358
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1871 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.358
Den køre fra den "arrige løve" og tilmed gavner miljøet istedet for at smadre det
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1871 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.358
Men det er stadigvæk et forældet stykke teknologi
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1871 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.358
Ikke putte ord i munden på mig
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1871 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.358
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1871 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.358
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1871 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.358
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1871 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.358
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1871 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.358
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1871 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.358
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1871 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.358
sep 2011
Følger: 10 Følgere: 4 Emner: 29 Svar: 3.109
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4404 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.085
sep 2011
Følger: 10 Følgere: 4 Emner: 29 Svar: 3.109
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 2.449
Var med ude at prøve den nye for ikke så længe siden og den tabte 100km for at lave 2 acc fra 0-100. Så heller en benzin eller diesel det ved man da hvad er og den går ikke død og når det er tæt på, så tager det ikke mere en 2-3 min så er tanken fuld igen.
Desuden syntes jeg ikke man sidder særlig godt på bagsædet, og udsenet udvendigt tiltaler ikke mig men det er jo en smagssag.
Der skal nok en del genrationer til på batteri / lade fronten før El bilen kunne få min interesse, skulle man udvikle noget så skulle det være brint tror ikke på elbilen.
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1871 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.358
Forlanger du noget af bilen skal den bruge mere energi, ikke noget anderledes for Tesla'en der.
Og kunne du ikke overtales til at vente ved tankstanderen hvis en gut sagde at han ville betale din tankfuld for bare lige at vente?
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 2.449
Desuden ! har man råd til de biler vi taler om her, så har man også råd til at tanke
sep 2011
Følger: 10 Følgere: 4 Emner: 29 Svar: 3.109
tror desuden uanset hvordan det bliver udviklet batterier og selvfølgelig ladestande, så hsr batteriet aldrig godt af at blive ladet meget hurtigt som der inde på i løbet af få minutter.
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 2.449
De personer der køber bil til 1 mill eller mere er da fuldstændig lige glad med hvad det koster at tanke, her betyder tiden meget mere.
Kan lige forstille mig direktøren der skal aflyse et møde "Jeg skal lige lade min bil så kommer først om 6-7 timer"
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1871 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.358
Batteriet består af 7104 stk. lithium-ion-batterier (85kwh)
Så potentielt kan du lade jo lade alle 7104 batterier simultant, istedet for at have et kæmpe batteri som kun kan aftage en begrænset mængde strøm
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1871 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.358
Det har jo også lidt at gøre med at være miljøbevist.
Og jeg mener bestemt at vi kun har set toppen af isbjerget af denne "Trend"
Især når den næste bølge af biler kommer ned under 250.000.- så kan alle nemlig få råd til en
om 5-6 år bliver der solgt lige så mange elbiler som amindelige
sep 2011
Følger: 10 Følgere: 4 Emner: 29 Svar: 3.109
men bortset fra det, nu hvor vi taler om tesla de kan køre rimelig langt på en opladning plus der er de der turboladestandere rundt omkring og igen køber du den bil så ved du hvad du går ind til. ville være pænt dumt at man f.eks skulle til et møde som direktør og så ikke have en opladet bil. så det argument er altså dårligt.
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 2.449
Det vil tiden jo så vise om elbilen vil vinde frem, jeg tror det så ikke.
En bil brænder benzin eller diesel af = miljø belastning.
Hvor meget sviner det at fremstille batterier og bortskaffe disse igen ? tror ikke den er helt så grøn som mange gerne vil have den til at lyde.
Men uanset hvad så skal der ske meget på batteri / lade siden før den ville få en stor markeds andel og at det kunne være intresant for mig.
En ladetid på op mod 6-8 timer er alt for lang tid.
Og tænker så også "det er jo en sportsvogn" men hvor langt kan den entligt køre hvis man køre sportslig evt. på Autobanen med 200 ? tror ikke der er strøm til ret lang tid.
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 2.449
Nej det er ikke et dårligt argument, det er jo det problem el biler er oppe imod.
Kort rækkevide og lang lade tid.
sep 2011
Følger: 10 Følgere: 4 Emner: 29 Svar: 3.109
rækkevidden er mellem 370 og 480, det er ret meget og egentlig godt nok til de fleste. eller dvs tror ikke der er specielt mange der kører over 480 km dagligt normal kørsel.
ville selvfølgelig være ret fedt hvis det var en mindste rækkevidde på godt og vel 7 eller 800 km da man så ville kunne nøjes med en eller måske to opladninger om ugen. Men vil så også tilføje den fremdrift der er på det område ser da lovende ud og det når nok til de tal indenfor en overskuelig årrække.
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 2.449
Hvad vile der ske på elbil området hvis vi tænker den tanke at Tesla gik ned ?
Man skal jo ikke søge meget på nettet for at vide at Tesa er i økonomiske krise og reælt altid har været det, så spørgsmålet er vel om det for lov at fortsætte i det lange løb.
sep 2011
Følger: 10 Følgere: 4 Emner: 29 Svar: 3.109
tesla er stadig i opstartsfasen, da folk stadig går efter benzin eller diesel biler, tesla er kommet for at blive, det er jeg sikker på. man skal også tænke logisk over at olien er en begrænset vare. hvorfor skulle der ellers være så meget rift om sol energi vind energi og andre kilder.
ja du har ret i at batterierne ikke holder evigt og at de skal bortskaffes på en eller anden måde men mon ikke tesla hsr en løsning på det også. synes det er for tidligt at forkaste el bilen helt, området skal udvikle sig helt før man kan sige noget endegyldigt.
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4404 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.085
For langt de fleste er eks. en Tesla's rækkevidde tilstrækkelig til daglig brug. Til en kørende sælger er den måske ikke velegnet, men for dem der kører under 3-400 km. dagligt er det jo ikke noget problem at lade den lade natten over.
Den med at et par 0-100 accellerationer æder 100 km rækkevidde er jo ikke korrekt. Ihvertfald ikke i en Tesla. Det kan ikke engang ses på rækkevidden.
Min egen Tesla bliver aldrig ladet andre steder end hjemme, det har ikke været nødvendig endnu. Min Audi skal jeg til gengæld rende og fylde op hele tiden. Den kan ikke køre ligeså langt på en tankfuld, som Tesla'en kan på en opladning. Så jeg føler nærmere at jeg spilder min tid på benzinbilen, ved at skulle tanke den konstant.
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 2.449
hvad angår acceleration så ved jeg da hvad jeg så på skærmen.
RM, Angående vores oliereserver så har vi vel til 500år endnu så jeg sover nu roligt.
Men nok om det, Dem der gerne vil have en Tesla køber jo så en og lever med de begrænsninger der er forbundet med det, håber så bare at ejerne ikke står i den situation om få år at firmaet er gået rabundus.
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4404 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.085
Mht. accelleration, så har jeg lavet 0-100 mange gange i min Tesla, da det er noget besøgende altid er nysgerrig efter at opleve.
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 2.449
Hvis du opgiver hvad din RS5 kan komme ned på ved rådden kørsel, så er det jo forkert at du sammenligner det med hvad en Tesla kan køre under gunstige forhold og ved pæn økonomsik kørsel
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4404 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.085
Sammenligningen er pendling, motorvej med tæt trafik, så det er under samme forhold. Men det er fint nok hvis ikke du tror på det. Det er bare hvad jeg oplever, jeg har intet ud af at pynte/forringe de opgivelser jeg har skrevet. Det er bare fakta baseret på min kørsel.
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 2.449
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1871 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.358
Du lever i en fantasi verden
Brit er jo hul i hovedet:
Man bruger store mængder strøm for at lave brint
Så brænder man brinten af igen for at lave strøm til at drive en elbil...
Det er jo meget mere effektivt bare at hælde strømmen direkte på bilen og så skippe den dyre komplicerede brændselscelle i bilen.
Du kommer meget længere for en KW samlet set
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 2.449
Men det vil tiden jo vise....
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1871 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.358
Bare se på salgstallene
Sidste år solgte Tesla biler nok i DK til at komme i top 6 over de meste solgte biler , til trods for at de starter ved 500.000.-
http://www.bilimp.dk/statistics/
Når Model 3 kommer, som vil koste det halve, vil der ske en revolution
jun 2009
Følger: 1 Svar: 51
sep 2011
Følger: 10 Følgere: 4 Emner: 29 Svar: 3.109
undskyld mig men hvis ingen gider bruge tid på lade deres tesla op, hvor bliver de så overhovedet solgt?
du nævner flere gange rækkevidden og lade tid er det største minus. okay ladetiden er selvfølgelig ikke den bedste, det giver jeg dig men rækkevidden er sku god, ta og se på de andre el biler der findes, de kan ikke bruges til andet end hygge kørsel i bymidten da de ellers går i stå, i en Tesla kan du trods alt nå langt. dermed sagt rækkevidden er nået meget langt siden den første el bil kom frem.
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4404 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.085
Jeg ser en Tesla, Nissan Leaf og BMW i3 som pendlerbiler, til dem der ikke nødvendigvis skal køre mange hundrede km hver dag. For langt de flestes vedkommende, er det jo fint nok med en daglig rækkevidde på nogle få hundrede km, og så er det ikke det store problem at lade om natten.
Ligger man og kører landet rundt hver eneste dag, ja, så er brændstofbiler stadig det mest praktiske. Men hvor mange gør det?
Jeg har haft min siden juni måned, den kører ca. 150-200 km om dagen, og jeg har endnu ikke haft brug for at lade andre steder end hjemme. Og jeg er så heldig at jeg har gratis strøm til bilen i garagen
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 2.449
Så Carsten det er nok en blanding af overstående og afgift indførslen, hvilket også skyder resten af dit indlæg ned, for med en normalisering af afgiften over de næste år så holder din pris jo ikke vand.
Og de der har købt en el bil før 1.1 i år er den største grund nok ikke miljø men at de nok ikke får samme afskrivning da indførslen af afgiften vil holde prisen på deres bil oppe.
Det er også indførslen af afgift over de næste få ar der er den største faktor for at jeg tror salget over samme tid vil gå helt i stå.
Carsten J, vidste ikke Tesla betalte dit private strømforbrug til bilen, det er da service må man sige.
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4404 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.085
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 2.449
sep 2011
Følger: 10 Følgere: 4 Emner: 29 Svar: 3.109
har du måske tænkt på at det det kunne være sat til et solcelle anlæg og det derfor er gratis.
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1871 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.358
Stooop dig selv
Selv om du trækker strøm fra stikkontakten svare det stadig til at du kun giver 2-3kr. pr. L brændstof
+ at du kan lade GRATIS ved alle Tesla's stationer.
Du kan have solceller = Gratis
og som Carsten J nævner kan man lade gratis rigtigt mange steder
Det giver slet ikke mening at have en brændstofbil, med mindre du køre vanvittigt langt hver dag, eller bare godt kan lide motorlyden.
Og ikke mindst elsker at bruge alle sine penge på at servicere og vedligeholde sin komplekse brændstofmotor
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 2.449
Solcelle anlæg = gratis strøm nej gratis er det bestemt ikke.
"ALLE" Tesla stationer, det var sku da grineren, dem er der jo også helt vild mange af
Det er da ikke rimligt at andre skal betale for dit forbrug uanset prisen, vil du måske betale en andel af mit strømforbrug ?
sep 2011
Følger: 10 Følgere: 4 Emner: 29 Svar: 3.109
ift solcell (se billedet) så vil det uvilkårligt være gratis strøm hen af vejen, hvorfor eller investere så mange penge i det? så jo den er skam ægte nok.
og så ift til de ladestationer eller superchargere så er strategisk placeret så man altid kan komme til en uden og løbe tør, hvis man altså ikke er dum og kører batteriet fladt. tesla selv har endda sagt at superchargeren er gratis for dem der valgte at købe deres med den kraftigste motor livet ud.
okt 2006
Følger: 97 Følgere: 96 Biler: 6 Emner: 697 Svar: 13.336
Jeg vil væde på at jeg bruger mindre tid på "tankning" end du gør i hverdagen.
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 2.449
Det ser helt anderledes ud med den nye ordning, her er det meget værre, hvorfor tror du ellers hele solcelle området er er gået i stå ?
Tro ikke hvad et firma der lever af at sælge solceller fortæller dig, fakta er at et anlæg i dag ikke ville kunne forrente sig selv.
Simon, den ville du så tabe med det samme, køre over 1000km på en tankfuld, hvad køre du 300-400km. og så skal bilen stå i mange timer før du reelt kan bruge den igen, sidst jeg så Teslas kort over stander var det hele 7 stander i Danmark.
okt 2006
Følger: 97 Følgere: 96 Biler: 6 Emner: 697 Svar: 13.336
Søren. Du gør problemet meget større end det virkeligt er. Hver eneste gang du ser en stikkontakt så har jeg en tankstander. Det vil sige jeg kan tanke op på min destination de fleste gange. Så skulle vi lave en daglig udfordring hvem der bruger mest tid på at tanke sin bil så er jeg klar til en udfordring.
Jeg køre 2x40 km om dagen. Så jeg kan køre 4 dage i træk uden at lade. Men la os bare sige 3 dage. Jeg bruger 2x5 sek for at sætte ladestikket i og ta det ud igen hjemme i garagen. Hvor lang tid står du og glaner på en tankstation for hver 1000km? 5-10 min?
Der er 8 (snart 10) steder i DK hvor der er normalt 6-12 Tesla Superchargere stander. Du snakker om flere timer opladning? Kan du sige 20-30 min? Så kan du typisk nå den næste Supercharger. De er netop lavet for at kunne komme vidre. Så der er ikke rigtig brug for flere i Danmark.
I øvrigt er det gratis at lade ved en Tesla Supercharger. Så jeg tager det nu bare som et arbejde. Sidst jeg ladet i 45 min regnet jeg ud at min timeløn for at sidde der var 147 kr i timen. Er din timeløn bedre end det efter skat?
Hvis du køre batteriet i bund og kun køre til næste Supercharger så du får fuld skrald på fra 0-50% hver gang. Så lader den optil 120 KWT . Så bliver timelønnen nu bare en del bedre.
jun 2009
Følger: 1 Svar: 51
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1871 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.358
Nej det er det da ikke, men derfor kan de godt have en aftale med Kommune/stat eller i sågar Tesla om at de får pengene refunderet derfra.
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 2.449
Vedr. Solcelle har du over hoved sat dig ind i det og reglerne ?
Hvis et solcelle anlæg i dag kan forrente sig selv på under 10år så er det jo lige så godt som under den gamle nettomåler ordning hvilket jo så er meget underligt at salget er stoppet total, hvilket jo nok er fordi det det ikke kan svare sig at opsætte med de nuværende regler hvor det er time / time afregning og hvor el skal sælges for et lille beløb...og time/time ordningen betyder at du kun vil kunne udnytte 10-25% "i bedste fald"
Men hav du din mening så har jeg min.
okt 2006
Følger: 97 Følgere: 96 Biler: 6 Emner: 697 Svar: 13.336
Du kan købe et 6 kw anlæg for omkring 55.000 kr - 72.000 kr med montering.
Hvad jeg kan regne ud så vil det være sparet hjem på under 10 år. Kommer selvfølig an på hvor meget egetforbruget man har selv.
Jeg er hjemme lige fra solen står op og til eftermiddag/aften. Så jeg vil kunne aftage en del mere strøm end de 25%.
Sætter bare bilen til at lade langsomt så den får en masser af solcelle strøm på bilen. Får så også monteret en Tesla Powerwall så mit anlæg bliver hybrid. Så kan jeg jo gemme strømmen inden for min egen hustand.
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 2.449
•Tilskuddet gives over 10 år som en statsgaranteret fast el-salgspris på 0,88 kr. pr. kWt.
•Anlægsstørrelse må max. være 6KW (inverter) pr. bolig.
•Inden etablering af anlæg skal du søge om tilskuddet og medsende en købsaftale *).
•Hvis du ikke søger, så får du ingen afregning for overskudsstrømmen.
•Ansøgningsperioden er fra 1. februar til 31. maj 2016.
Fakta er at skal du have et ordenligt hybrid anlæg som passer til et 6Kwh anlæg så beregn ca. 60.000kr oven i, et hurtig søgning fra de forhandler der har været i branchen i længere tid, er prisen for et standard 6Kwh anlæg med opsætning (standard) 90.000kr (ikke hybrid)
Det tilskud du omtaler er som du kan se reelt på 88øre mod de normale 60øre
At du er blandt de få der ikke har et arbejde mellem 7 - 16 hjælper jo så dig til et højre aftag fra anlægget, det forholder sig bare ikke sådan for 70% af befolkningen.
Bemærk også de 88 øre jo kun gives for den produktions som du ikke selv bruger = salg og ikke den samlede produktion.
Bruger du hybrid metoden så levere (sælger) du jo ikke noget vider og derfor ingen eller næsten ingen tilskud.
Hvis du tager hybrid anlægget så vil et sådan anlæg producer ca 5200Kwh / årligt hvilket har en værdi Ca104-115.000kr på 10år da du jo kan bruge det hele selv.
anlægget koster Ca.160.000kr
Drift udgifter regn med 1200-1500kr årligt så bliver den samlede pris min.172.000kr set over 10 år, bemærk der typisk kun er 5års garanti på delene og en inverter holder ca. 10år så efter de 10år kommer der yderlige udgifter.
Fakta er at du efter 10år har afdraget lad os bare sige 115.000kr og mangler så stadig 57.000kr + en ny inverter.... hvem ved måske også batterier selv om Lithium forskrives til 20års levetid...
Her til kommer så finansiering hvis man har lånt til anlægget.
Så nej et ordenligt kvalitets anlæg kniber det med at det kan forrente sig selv, og er bestemt IKKE GRATIS!
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 2.449
okt 2006
Følger: 97 Følgere: 96 Biler: 6 Emner: 697 Svar: 13.336
Du kan stadig godt få et 6 kw kvalitetsanlæg monteret for 72.000 kr. Så får du selvfølig også lidt tilbage for håndværkerfradraget. har været ude og se på hans anlæg. Panelerne har vundet i test. Man kan købe en ekstra forsikring på 60 kr pr panel. Så får man 5 års ekstra garanti. Også er anlægget også dækket af forsikringen hvis virksomheden går konkurs.
Tesla er så ved at udvikle en inverter sammen med fronius. Så den kommer nok til at koste noget mere.
Du snakker om at man skal smide 60.000 kr ekstra i for er hybrid anlæg. Sikke en gang vrøvl. Jo du kan jo også godt smide flere mio kr i batterier. Men til en alm hustand vil 7 kWh være fint.
En 7 kWh Tesla Powerwall kommer til at koste ca 25.000 kr i DK med moms. jeg får så en gratis. Det gør så bare mit regnestykke endnu bedre.
Men det kommer sådan set ikke sagen ved. Når man stadig kan spare et alm anlæg hjem på under 10 år.
Ja jeg vågner op til en bil der er tanket hver dag. Herligt at ha 10 min ekstra når man skal på job og ikke spilde sin tid på at tanke sin forsil bil.
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 2.449
Hvis vi tager vivaenergi.dk så koster et standard 6Kwh anlæg hos dem opsat 109900kr (hybrid) i mit regnestykke har jeg så valgt at bruge Lithium batterier da deres holdbarhed er op til 4 gange så lang tid.
For at komme op på de 9,6Kwh som original pakke har så koster opgraderingen 17000kr der til kommer 1 stk 5Kwh batteri pakke til 30000kr
Samlet pris bliver 156.900kr
Ved godt det er et godt anlæg, men omvendt hvis du vælger et standard batteri lager så skal det nok skiftes hver 5år og derfor bliver det lige så dyrt med tiden.
Dit forsikringsselvskab skal have ca 600-800kr årligt og det koster at det er koblet til el nettet + den forsikring du selv nævner hvis man vil det.
Hvad der evt. kommer og hvad det måske kommer til at koste kan jeg ikke bruge til noget.
Vedr. tankning så er det jo så heldigvis sådan at jeg ikke behøver at tilrettelægge min rute efter hvor der er en super charger stander, jeg køre bare. batteri bil var noget jeg legede med som barn
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1871 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.358
Jeg har lige fået tilbud på 6kw anlæg med 9,6kwh batteri for 104.000.- monteret
batteriet er med vilje overdimensioneret, så der er plads til at den stopper afladning når der er 20% tilbage så man ikke dybaflader batteriet og dermed forlænger levetiden til næsten det dobbelte, det er sat til at holde 10-12år, og når den tid kommer er det mere rentabelt at skifte det til et tidssvarende batteri.
okt 2006
Følger: 97 Følgere: 96 Biler: 6 Emner: 697 Svar: 13.336
Carsten. Ham jeg snakket med har et 6 KW anlæg med 9,6 kWh batteribank for 99.900 kr monteret. Jeg ved dog ikke hvad type batterierne er. Men jeg vil også gå efter en løsning med Tesla Powerwall hvis jeg selv skulle ud og investere i det hele.
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4404 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.085
Jeg har en Tesla Model S 70D, så oplevelserne er muligvis anderledes i performance modellerne (eks. P90D). Men jeg var imponeret over køreegenskaberne i basis modellen da jeg prøvede den for første gang.
Når man bare kører alm. kørsel, dvs. landevej, motorvej, by etc. i normalt tempo, synes jeg at den er sammenlignelig med en ny Audi A4 eller noget i den stil. Men når man presser den, og vil køre den mere entusiastisk, synes jeg at den direkte kan være sjov.
Mine svigerforældre bor oppe i bjergene, og vejen derop har kraftige stigninger og meget skarpe sving, og det virkelig sjovt at køre Tesla'en der. Der er ikke mange der kan hænge på. Bilens tyngdepunkt er lavt, da batterierne ligger i bunden af bilen, og alt andet der vejer (eks. motorer) ligger også i bunden. Og det mærker man virkelig når den presses. Der er altid moment, så den er som født til mange opbremsninger og fuld gas gennem masser af kurver.
Det er nemt at placere den i sving, og den bremser godt (Brembo er standard), så man tør bremse senere og senere før sving. Det er nemt at få tillid til bilen, og man kører den hurtigere og hurtigere jo mere man prøver at presser den, uden at det føles vildt. Den kører forudsigeligt og er nem at læse.
Det værste ved bilens køreegenskaber er nok, at man virkelig mangler feedback i rattet. Det er et typisk problem i biler med elservostyring, hvilket de fleste biler har i dag. Men i Tesla'en føler man nok mere en distance mellem sig selv og bilen end i mange andre.
Jeg har dog vænnet mig til at køre efter hvordan bilen reagerer, og ikke efter den feedback jeg får (eller ikke får). Måske det er anderledes i performance modellerne.
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4404 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.085
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4404 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.085
okt 2006
Følger: 97 Følgere: 96 Biler: 6 Emner: 697 Svar: 13.336
Alle biler med autopilot er udstyret med elektronisk styretøj og bremser.
Tesla x90