{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rust i vanger rep
  • #1   7. feb 2016

    profilbillede
  • #2   7. feb 2016

    profilbillede
  • #3   7. feb 2016 Det skal nok gå.

    Men korrekt man lapper ikke en vange. altså i småstykker.


  • #4   7. feb 2016 Nej det fandt jeg ud af

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.864
    #5   7. feb 2016 jo man gør da smiley man skal bare gøre det så godt så det ikke kan ses smiley men ja du har gjort det rigtigt smiley

  • #6   7. feb 2016 Har du ikke lavet en buk-kant med lok-huller i?
    Eller har du fuldsvejst den i kanten?


  • #7   7. feb 2016 Det en ommer, den er svejst i kanten.

    og lige en anden ting, du må godt rep i et vange stykke! du må bare ikke svejse i kanten og 20mm fra befæstelse


  • #8   7. feb 2016 Vi får se hvad synsmanden siger. Der er ikke andet for.

  • #9   7. feb 2016 skal ihvertfald skal skjule din fuldsvejsning, rep. eller udskiftning af vanger skal være lavet nøjagtigt som originalt, altså punkt eller fuldtsvejst

  • #10   7. feb 2016 Hej
    Har du det fornødne certifycat til at svejse i højstyrkestål og tættere end 20 mm fra originale sammenføjninger?
    MVH KP


  • #11   7. feb 2016 Very funny smiley

  • #12   7. feb 2016 Han skal ikke skjule noget som helst.

  • #13   7. feb 2016 Det havde set bedre ud hvis du ikke havde slebet så meget, det er også stærkere, for du sliber jo meget væk.
    Korrekt, vangen skal punktsvejses inde midt på den ombukkede flap, ikke ude i siden, så opfører vcangen sig ikke rigtigt styrkemæssigt, men måske han godkender det, måske.


  • #14   7. feb 2016 Hvor tyk plade har du brugt?

  • #15   7. feb 2016 hvis det er en gammel bil er der ikke noget som helst højstyrkestål i den!

  • #16   7. feb 2016 Det er en volvo amazon fra 1963 jeg har btugt samme tykkelse som det andet var lavet af orginal. 1,2 mm målte det andet så det brugte jeg.

  • #17   8. feb 2016 Du skulle bare have smurt en røvfuld tjære på inden syn så var der intet at se.

  • #18   8. feb 2016 Pind. Hehe jo når han står og banker hul så er der jo ikke godt nok. Desuden så er det en vigtig del på bilen som helst skal være iorden.

    Jeg har gemt den gamle stump jeg har skåret ud så min syns mand også kan se. Og den kan jeg lige tage et billede af og ligge på her også.


  • #19   8. feb 2016 Lad nu være med at misforstå mig, selvfølgelig skal bilen være i orden, men forskellen på at hæfte i lokkehuller eller på kant vil jeg kalde flueknepperi smiley

    Jeg har haft en kammerat der lukkede et hul med sika, spidshammeren sad fast i synshallen, det var ikke rigtig godt.


  • #20   8. feb 2016 Der er faktisk pænt forskel på at svejse i lok huller vs at fuldsvejse i kanten... Svejsningen er stenhård og kan ikke på nogen måde gi sig.

  • #21   8. feb 2016 Men reglerne siger at det kun må laves halvt så godt som det kan smiley


  • #22   8. feb 2016 Som det her ser ud, kan jeg stadig ikke se at det skulle være et problem overhovedet.

    Derimod ser jeg ofte folk der kun klatsvejser ting fast.
    Også på værksteder (store værksteder) med pladesmede osv.
    De opfylder godt nok kravene, men det kan undre mig at de ikke fuldsvejser tingene mere end de gør.
    Men mange sætter jo bare en lap på og spartler osv. så det ikke kan ses af en synsmand., her kan man da se hvad der er lavet, og mon ikke trådstarter også giver det lidt sealer og noget grundmaling eller lign., for det er jo nok ikke så smart at køre til syn i der her vejr, med rå ubehandlet metal.
    Men at skjule noget er da helt hen i vejret.

    Det er jo ligeså vigtigt at få indersiden behandler ret hurtigt, da næsten alle reperationer jeg ser her, når folk skal have lavet lidt rust, faktisk viser sig at det ikke er blevet behandlet på indersiden, og at det så i det nye plade er rustet væk, når jeg får den ind selv om det er lavet tidligere.
    Folk i min optik laver sjældent deres arbejde korrekt, mange punktsvejser i panelse osv, og nogen bruger pap og mange spartler paneler når der er skiftet et lille stykke plade, men de behandler det ikke indvendigt.
    Har selv lige brugt en masse tid på en bil der bare burde være skrottet, men den så meget fin ud, men der var et par små rusthuller i paneler osv.
    Jeg brugte så lang tid på at slibe spartel af, og når man kom ind bag ved kunne man se at det bare var punktsvejst, og slebet rent, og hele panelerne var lige til ra rykke af uden værktøj, men kun de bare næver, og sådan var det med vanger, inderskærme og ja faktisk over alt, men nu var jeg begyndt og havde skiftet bremser osv.
    Men skal jeg være helt ærligt så skulle den aldrig være blevet lavet., og det værste var jo at den havde været til syn for 2 år siden, og hvis det bare var blevet lavet bare lidt bedre, så havde det sikkert holdt, så en synsmand heller ikke denne gang havde opdaget sådan en gang klyt, som jo længe har været direkte livsfarligt at køre i...

    Så kan ikke se hvorfor det trådstarter ligger billeder op af, skulle være farligt og at bilen krøller sammen, den er jo blevet svejst flere steder end den var fra fabrikken. smiley


  • #23   8. feb 2016 Havde nok også valgt at lave en bukkant med huller til at punkt svejse, men nu er det jo engang lavet som det er, og bilen bukker nok ikke sammen af den grund. Har nu nogen gange svejser et stykke i en vange, har aldrig haft behov for at skjule mit arbejde og har aldrig fået kasseret en bil pga dårligt udført arbejde. Men har godt nok set meget klyt som burde have været kaseret og lavet om.

  • #24   8. feb 2016 Jeg har prøvet at få en bil kasseret pga for godt arbejde smiley 0,1mm tykkere plade end standard, fuck en nar ham der, så for fremtiden bliver der rustbeskyttet grundigt inden syn hvis der er lavet noget.

  • #25   8. feb 2016 Så er jeg dælme glad for min synsmand, han har klart den overbevisning at bare fordi det ser godt ud er det ikke nødvendigvis perfekt, OG selvom det ser klyttet ud er det ikke nødvendigvis noget lort. Han er dælme fair.

    Man skal svejse nye stumper på som det er lavet originalt, er der punkter skal man lave punkter og er der fuldsvejst så skal man fuldsvejse.

    Min forreste travers på min Bmw havde jeg skiftet før syn, og punktet på, men det var ikke godt nok. Han var sikker på sådan en fætter var fuldsvejst, og så måtte jeg da bare fuldsvejse den. Problemet var at den var helt væk så kunne ikke se om det var det ene eller det andet.

    Til gengæld synede han bilen og lod mig køre, jeg stod i arbejdstøj og stank af svejseos og svejsningerne var stadig varme i synshallen.

    Som han sagde virkede jeg som en der ville have det var i orden alligevel.


  • #26   8. feb 2016 Pind

    Så er han da godt nok en nar...

    Hvis han lige har data på alle biler, om hvor tyk pladetykkelse er, så er han sgu dygtig af en synsmand at være.
    Lidt ligesom dem der mener at en alm, synsmand kan se forskel på motorer og motorstørrelser på alle biler.

    Han har jo ingen muligheder for at bevise sin påstand, med mindre han måler den originale pladetykkelse, og måler din, og det er ofte umuligt-

    Så lad os bare kalde ham en kæmpenar. smiley

    Jeg sealer altid samlinger let, hvis det er nødvendigt, og grundmaler, og får som regel ros i synshaller.
    Jeg vil hellere have at de kan se hvad man har lavet, men har de indvendinger så får de også kam til deres hår, for jeg bliver helt hysterisk, hvis de ikke er reelle og fornuftige at høre på.
    Og har aldrig haft problemer med pladetykkelse, men man kan jo også høre det når man banker med hammeren på det nye og gamle.

    Men jeg har også lavet rigtig meget pladearbejde, og prøver at have styr på reglerne idag, men har da selvfølgelig i tidernes morgen modtaget mine lærepenge, hvad angår syn af biler. smiley


  • #27   8. feb 2016 Hej alle. Min vange blev godkendt uden problemer. Fik afvide det var godt arbejde

Kommentér på:
Rust i vanger rep

Annonce