14.879 visninger
|
Oprettet:
Rust i vanger rep {{forumTopicSubject}}
Så har jeg lavet rust i min for vange. Havde bare lappet med en plade i den gamle vange. Men den fik ikke til syn han sagde jeg skulle skifte hele stykket. Så det har jeg gjort idag. Tror i det her er godt nok ?
apr 2009
Følger: 84 Følgere: 212 Biler: 15 Emner: 260 Svar: 537
apr 2009
Følger: 84 Følgere: 212 Biler: 15 Emner: 260 Svar: 537
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.057
Men korrekt man lapper ikke en vange. altså i småstykker.
apr 2009
Følger: 84 Følgere: 212 Biler: 15 Emner: 260 Svar: 537
Tilmeldt:
aug 2003
Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.864
mar 2008
Følger: 23 Følgere: 24 Emner: 17 Svar: 967
Eller har du fuldsvejst den i kanten?
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.366
og lige en anden ting, du må godt rep i et vange stykke! du må bare ikke svejse i kanten og 20mm fra befæstelse
apr 2009
Følger: 84 Følgere: 212 Biler: 15 Emner: 260 Svar: 537
sep 2004
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 114
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 15 Emner: 17 Svar: 3.195
Har du det fornødne certifycat til at svejse i højstyrkestål og tættere end 20 mm fra originale sammenføjninger?
MVH KP
mar 2008
Følger: 23 Følgere: 24 Emner: 17 Svar: 967
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.057
nov 2009
Følger: 70 Følgere: 595 Annoncer: 1 Emner: 564 Svar: 15.517
Korrekt, vangen skal punktsvejses inde midt på den ombukkede flap, ikke ude i siden, så opfører vcangen sig ikke rigtigt styrkemæssigt, men måske han godkender det, måske.
nov 2009
Følger: 70 Følgere: 595 Annoncer: 1 Emner: 564 Svar: 15.517
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 463 Emner: 201 Svar: 1.042
apr 2009
Følger: 84 Følgere: 212 Biler: 15 Emner: 260 Svar: 537
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 3.902
apr 2009
Følger: 84 Følgere: 212 Biler: 15 Emner: 260 Svar: 537
Jeg har gemt den gamle stump jeg har skåret ud så min syns mand også kan se. Og den kan jeg lige tage et billede af og ligge på her også.
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 3.902
Jeg har haft en kammerat der lukkede et hul med sika, spidshammeren sad fast i synshallen, det var ikke rigtig godt.
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.366
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 3.902
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.057
Derimod ser jeg ofte folk der kun klatsvejser ting fast.
Også på værksteder (store værksteder) med pladesmede osv.
De opfylder godt nok kravene, men det kan undre mig at de ikke fuldsvejser tingene mere end de gør.
Men mange sætter jo bare en lap på og spartler osv. så det ikke kan ses af en synsmand., her kan man da se hvad der er lavet, og mon ikke trådstarter også giver det lidt sealer og noget grundmaling eller lign., for det er jo nok ikke så smart at køre til syn i der her vejr, med rå ubehandlet metal.
Men at skjule noget er da helt hen i vejret.
Det er jo ligeså vigtigt at få indersiden behandler ret hurtigt, da næsten alle reperationer jeg ser her, når folk skal have lavet lidt rust, faktisk viser sig at det ikke er blevet behandlet på indersiden, og at det så i det nye plade er rustet væk, når jeg får den ind selv om det er lavet tidligere.
Folk i min optik laver sjældent deres arbejde korrekt, mange punktsvejser i panelse osv, og nogen bruger pap og mange spartler paneler når der er skiftet et lille stykke plade, men de behandler det ikke indvendigt.
Har selv lige brugt en masse tid på en bil der bare burde være skrottet, men den så meget fin ud, men der var et par små rusthuller i paneler osv.
Jeg brugte så lang tid på at slibe spartel af, og når man kom ind bag ved kunne man se at det bare var punktsvejst, og slebet rent, og hele panelerne var lige til ra rykke af uden værktøj, men kun de bare næver, og sådan var det med vanger, inderskærme og ja faktisk over alt, men nu var jeg begyndt og havde skiftet bremser osv.
Men skal jeg være helt ærligt så skulle den aldrig være blevet lavet., og det værste var jo at den havde været til syn for 2 år siden, og hvis det bare var blevet lavet bare lidt bedre, så havde det sikkert holdt, så en synsmand heller ikke denne gang havde opdaget sådan en gang klyt, som jo længe har været direkte livsfarligt at køre i...
Så kan ikke se hvorfor det trådstarter ligger billeder op af, skulle være farligt og at bilen krøller sammen, den er jo blevet svejst flere steder end den var fra fabrikken.
feb 2011
Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 1.667
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 3.902
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.573
Man skal svejse nye stumper på som det er lavet originalt, er der punkter skal man lave punkter og er der fuldsvejst så skal man fuldsvejse.
Min forreste travers på min Bmw havde jeg skiftet før syn, og punktet på, men det var ikke godt nok. Han var sikker på sådan en fætter var fuldsvejst, og så måtte jeg da bare fuldsvejse den. Problemet var at den var helt væk så kunne ikke se om det var det ene eller det andet.
Til gengæld synede han bilen og lod mig køre, jeg stod i arbejdstøj og stank af svejseos og svejsningerne var stadig varme i synshallen.
Som han sagde virkede jeg som en der ville have det var i orden alligevel.
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.057
Så er han da godt nok en nar...
Hvis han lige har data på alle biler, om hvor tyk pladetykkelse er, så er han sgu dygtig af en synsmand at være.
Lidt ligesom dem der mener at en alm, synsmand kan se forskel på motorer og motorstørrelser på alle biler.
Han har jo ingen muligheder for at bevise sin påstand, med mindre han måler den originale pladetykkelse, og måler din, og det er ofte umuligt-
Så lad os bare kalde ham en kæmpenar.
Jeg sealer altid samlinger let, hvis det er nødvendigt, og grundmaler, og får som regel ros i synshaller.
Jeg vil hellere have at de kan se hvad man har lavet, men har de indvendinger så får de også kam til deres hår, for jeg bliver helt hysterisk, hvis de ikke er reelle og fornuftige at høre på.
Og har aldrig haft problemer med pladetykkelse, men man kan jo også høre det når man banker med hammeren på det nye og gamle.
Men jeg har også lavet rigtig meget pladearbejde, og prøver at have styr på reglerne idag, men har da selvfølgelig i tidernes morgen modtaget mine lærepenge, hvad angår syn af biler.
apr 2009
Følger: 84 Følgere: 212 Biler: 15 Emner: 260 Svar: 537
Rust i vanger rep