{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
11.369 visninger | Oprettet:

Jonas L
Jonas L
Tilmeldt:
15. feb 2013
Følger: 1 Emner: 38 Svar: 39

Justering af dæktryk {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Fik skiftet til vinterdæk for et par uger siden, og inden jeg kører fra T-Hansen siger ham gutten at jeg ikke skal tage mig af hvis den kommer frem og siger at jeg skal justere dæktrykket i displayet når jeg starter bilen, og at den ville holde op med at sige det af sig selv. Der sker umiddelbart ikke noget da jeg tænder den, og heller ikke de kommende dage, men et par dage senere begynder den at alarmere om det når jeg starter bilen og her 2 uger siden er den stadig ikke holdt op med det

Er der noget jeg reelt skal gøre, eller forsvinder det rent faktisk af sig selv? Nu begynder jeg at blive en smule irriteret over det..

Der er tale om en Peugeot 208


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Justering af dæktryk
  • #1   7. feb 2016 Du har enten et hjul med for lidt luft i,
    En defekt sensor
    En sensor der har tabt koden
    Og en inkompetent "mekaniker".

    En TPMS lampe går ikke ud af sig selv på en bil med direkte TPMS, den skal nulstilles manuelt.


  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.331
    #3   7. feb 2016 Thansen de sælger kun sensoren, men de koder ikke dem.
    Din 208er skulle meget gerne have dæktryks overvågning via ABS sensoren, og i nærheden af radioen skulle der gerne være en TPMS reset knap


  • #4   7. feb 2016 Den er ingen tpms sensor på en Peugeot 208. Den køre over ABS systemet. Det skal man reset når man skifter fælge og dæk hvis det ikke er samme str.

  • Jonas L
    Jonas L Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 38 Svar: 39
    #5   7. feb 2016 Hmm.. Kan ikke umiddelbart finde nogen TPMS knap?
    Men har jeg et reelt problem eller skal den bare nulstillet, i så fald bør jeg vel kontakte THansen eller hvad?


  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.331
    #6   7. feb 2016 Og juster dit dæktryk til 34 psi, da der vil være forskeliget dæktryk i alle 4 hjul

  • #7   7. feb 2016 Du plejer at kan reset det ved at holde en knap nede som styre dette system. Det kan også være at du skal justere dit dæktryk til det Peugeot anbefaler jeg mener det er 34 psi

  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.331
    #8   7. feb 2016 du skal kun kontakte thansen hvis de har solgt dig 4 unødvendige sensore

  • #9   7. feb 2016 Daniel du har helt ret. Det gør de tit....

  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.331
    #10   7. feb 2016 dæktryk eller sensore?
    Det med dæktrykket, det ser vi tit når vi får en bil ned fra Ford, der kan dæktrykket godt svinge fra 45 til 60 psi


  • #11   7. feb 2016 Det med med dæktryk. Der er mange fejl på det. Har selv et dækcenter. Der er mange der kommer forkert tryk i. Har haft flere sager med forkert dækslid. Hvor jeg skulle hjælpe FDM i disse sager

  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.331
    #12   7. feb 2016 Ja vi ser også en del der ikke kontrollere dæktrykket og køre med et imponerende højt på hele 10-15 psi smiley
    så det med dæktryks overvågning kan rede liv


  • #13   7. feb 2016 Ja det har du helt ret i... Har også haft en Tesla inde med 15 psi. Det er sgu for vildt....

  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.331
    #14   7. feb 2016 ja i forhold til at en tesla skal have 42 psi, så er det

  • #15   7. feb 2016 Ja du har helt 42 psi 3 bar.

  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.331
    #16   7. feb 2016 og teslaen vil skabe sig helt vildt ved bare 36psi

  • #17   7. feb 2016 Jep.. Det er lidt special deres system. De er ikke kodet til hver hjul. Og der sidder en slags repeater ude ved hver enkel fælg, så systemet kan finde ud hvad der er højre for og bag

  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.331
    #18   7. feb 2016 det kunne kia og Hyundai lære noget af, da de virkelig er noget pis at kode nye sensore til

  • #19   8. feb 2016 Som en af de andre også skriver, så er der en knap du bare skal holde inde. smiley
    Den sidder enten til venstre for rattet eller inde i skærmen. smiley


  • #20   8. feb 2016 Så er det bare ærgerligt hvis man har nogen dæk der skal 40 psi i, godt vi har fordummende udstyr til knapt så kvikke mennesker.

Kommentér på:
Justering af dæktryk

Annonce