{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.204 visninger | Oprettet:

CVR handel {{forumTopicSubject}}

Hej folkens
Hvordan er det lige det er med forhandlere og engros/ kun CVR nr? De er som regel ret stejle med det, selvom man vil fraskrive sig garanti og andet. Er der en måde at omgå det på? Det skal selvfølgelig være legalt på alle måder, eller skal man finde en med CVR nr man kan " låne"


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  CVR handel
  • #1   8. feb 2016 find en med cvr nr. du kan bruge og så skal du købe bilen af ham der har cvr nr. Ellers skal du få sælgeren til at skrive under 10.000kr på slutsedlen for bilen og så skal han bare skrive at han har solgt fælge eller lignende for resten.. så slipper i begge... Det er fordi der ikke behøved cvr nr. ved salg for under 10.000 eller sådan noget..

  • Tommy B
    VIP
    Tommy B Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 32 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 98 Svar: 2.551
    #2   8. feb 2016 Ligegyldigt beløbet, så skal en forhandler ALTID yde reklamation overfor en privatperson. Dette skal man ikke, når der er tale om erhverv til erhverv, hvilket er årsagen til at de kræver salg til en virksomhed.

    I stedet for at låne og være kreativ, så spørg forhandleren om der kan handles uden for åbningstiden. Sælges bilen via en privatpersons navn, uden for forhandlerens matrikel, kan køber ikke komme efter sælger vedr. fremtidige reklamationer.


  • #3   8. feb 2016 Har nu altid undret mig over den opfattelse om at købe en bil som engro.

    Hvorfor er det at en forhandler ikke bare sælger bilen, til brug som reservedele, eller som defekt og uden indregistrering.

    Jeg ville da selv mene at hvis man køber en bil som bliver indregistreret i eget navn, som privatperson, at så skal købeloven selvfølgelig overholdes.

    Men som jeg læser folks opfattelse så er der altid forbehold og henvisninger til købeloven.

    Hvis en bil bliver solgt som beset og med nævnte defekter, så er der vel ikke noget at komme efter i henhold til købeloven.

    Kan godt se problemet med at forhandlere vil sikre sig, og derfor kræver cvr, men det bunder jo kun i at de efter købeloven blev røvrendt bagefter, hvis de solgte som beset.
    Altså derfor at de ikke vil sælge uden cvr og det har private jo selv været med til at ødeligge.
    Er loven bare lavet som alt det andet lort de bringer på banen fra regeringens side, som ikke kan skælne snot og skæg fra hinanden.


  • #4   9. feb 2016 Buggi Boy: Kan sagtens følge dine tanker som også i "min verden" er logik. Køber man noget engros som privat så er man indforstået med at man selv står med aben når lortet er defekt. Problemet er bare at den danske forbruger er beskyttet i hovede og røv - ligesom ansatte kan pisse deres arbejdsgiver op og ned af ryggen uden at blive fyret.

    Der er garderet for at selv de største idioter kan handle og stadigvæk reklamere fordi deres pik fik knopper efter de vaskede den med sandpapir.

    Der findes dog stadig enkelte privatpersoner, herunder mig, som har adgang til engros biler fordi det handler om tillid og loyalitet.

    Men med handel ved CVR kan da være et fedt om man registrerer bilkøbet i et firma - forhandleren angiver i 99 ud 100 tilfælde heller ikke at han har solgt bilen til et firma. CVR nummeret skal være ægte ja - men bruges ofte ikke i reel praksis. Det er svært at forklare..


  • #5   9. feb 2016 B2B ( Business to business ) = Engros / Cvr.
    Det eneste, forhandleren skal bruge sådan et cvr nr. til er udelukkende for at slippe for reklamationsretten.

    Det behøver ikke kun være pga, at bilen ikke er god nok eller fejler mange ting!
    Det kan være mange ting. Det kan fx være;

    Ikke høj nok fortjeneste på bilen. ( Kan ikke betale sig, at rep. på den HVIS der skulle komme noget, under garanti perioden )
    Bilen er for gammel. ( Der kan komme mange uforudsete ting - typisk biler under 20.000 kr. )
    En bil som er taget i bytte, og bare skal sælges videre hurtigt ( Biler som de knap nok kender noget til, men bare har taget i bytte. )


  • #7   9. feb 2016 Du kan roligt låne et CVR-nummer, hvis du kender en, der vil låne dig det. Jeg har gjort det flere gange med mine selskaber.

    Begge mine Audier blev bl.a. købt på den måde. Den sidste alene sparede jeg 40-50.000 kr. på i forhold til tilsvarende til salg.

    Jeg synes, det er fair nok, at forhandlerne gør det. Det er den eneste mulighed for at sælge uden reklamationsret, med mindre man begynder at fuske med noget, der ikke holder i retten.


  • #8   9. feb 2016 Forstår udmærket forhandleren, der er ingen anden måde han omgå købeloven. Købt som beset, uden garanti, kun til reservedele holder ikke i retten, selv om køber har accepteret det i første omgang kommer en del retur og piver når deres 15000kr bil går i stykker.

  • #9   9. feb 2016 I dag er det dog langt fra kun biler til 15.000, der sælges til CVR. Men jeg forstår din pointe smiley

    Vi ser sådan på det, at de fleste reparationer kan klares for mindre end de mindst 40.000 kr, vi sparer smiley


Kommentér på:
CVR handel

Annonce