{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.873 visninger | Oprettet:

Nicklas A
Nicklas A
Tilmeldt:
7. jul 2005
Følger: 1 Emner: 19 Svar: 47

Transporter T4 kan næsten ikke starte? {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har næsten lige anskaffet mig en T4 2,0 benzin fra 97 der har gået 157000.

Men her i starten af ugen, så begyndte den at have meget svært ved at starte når den var kold og når den var kommet i gang, så huggede den når man kørte, men når den så var blevet varm, var der ingen problemer resten af dagen.
Snakkede med en mekaniker og han sagde at det var termostaterne den var gal med. Dem har jeg så fået skiftet i dag.
Men nu køre den rigtig dårligt, kan næsten ikke tage gas og går meget let ud.
Når man endelig kommer i gang og kommer op i fart køre den okay, hugger stadig med jævne mellem rum.
Han sagde så til mig at han ikke helt var klar over hvorfor den gør sådan og mente der måske var noget galt med lednings nettet.

Tænkte om der var nogen her inde der vidste noget om hvad der kan være galt?
Den bruger også rigtig meget benzin.

Mvh Nicklas


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Transporter T4 kan næsten ikke starte?
  • #2   12. feb 2016 Termostaterne? Hvor mange skulle der sidde? Nå men, vil tro din lambdasonde er færdig fordi den bruger for meget benzin, men det har ikke noget at gøre med at den er svær at starte, Hvis strømfordeler, tændrør, tændkabler, luftfilter er i orden, kan det være din brændstofpumpe.

  • Nicklas A
    Nicklas A Tilmeldt:
    jul 2005

    Følger: 1 Emner: 19 Svar: 47
    #3   12. feb 2016 #1 I starten kørte den fint når den var driftvarm..
    Men ikke længere nu, den køre fint når den kommer op i fart, men stopper jeg og skal sætte i gang igen, går den ud og kan næsten ikke starte igen, så skal jeg lade den holder i tomgang i 5 minutter og så kan jeg få lov til at køre videre.

    #2
    Der skulle sidde 2 og har lige været ude og kigge og det ser også ud som om der sidder 2 helt op af motorblokken.
    Opdagede så lige at bilen er varm, men termostat måleren inde i bilen viser ingen ting?

    Ved dog ikke om strømfordeler, tændrør, tændkabler, luftfilter er i orden, har ikke spurgt til det, men er nu ret sikker på han har tjekket det, han er ret omhyggelig min mekanikker. Og er ærlig.


  • Nicklas A
    Nicklas A Tilmeldt:
    jul 2005

    Følger: 1 Emner: 19 Svar: 47
    #5   12. feb 2016 ja tænkte jeg også da jeg så det, men den har kørt som brandbil de første 10 år, så der har den næsten ikke kørt.
    Og har tjekket syn data over de sidste 10 år og det hele hænger sammen.
    Den er også utrolig pæn inden i.

    Ja kan prøve at skifte tændrør og se om det hjælper, men kan tændrør have noget at gøre med at man ikke kan sætte igang uden den dør/bliver kvalt?


  • Nicklas A
    Nicklas A Tilmeldt:
    jul 2005

    Følger: 1 Emner: 19 Svar: 47
    #6   12. feb 2016 Og hvad er LMM?

  • #7   12. feb 2016 LMM er din luftmassemåler.

  • #8   12. feb 2016 det er nok din temperaturføler den er gal med. typisk fejl på ældre biler. prøv og sæt en tester på, når den er kold og se hvor varm temp føler siger den er

  • Nicklas A
    Nicklas A Tilmeldt:
    jul 2005

    Følger: 1 Emner: 19 Svar: 47
    #9   12. feb 2016 #8
    Hmm, nu bliver jeg lidt forvirret..
    Min mekanikker sagde til mig at han havde skiftet termostaterne på den, for den bliver ved med at vise der er -40grader, så den skulle smide for meget brændstof ind.
    Men selv efter han havde skiftet den, så viser den stadig -40grader.
    Kan han komme til at tage fejl at temp. føler og termostat? Ligner de hinanden?
    Men for tester på bilen i morgen og så må jeg se hvad den viser, hvis jeg ellers kan komme der ud, gik i stå midt i en rundkørsel idag smiley


  • Nicklas A
    Nicklas A Tilmeldt:
    jul 2005

    Følger: 1 Emner: 19 Svar: 47
    #12   12. feb 2016 Har en kammerat der har en, så køre ud til ham imorgen og for den sat på..

    Hvis det er lednings nettet til den der er gal, er det en større sag at få det lavet?


Kommentér på:
Transporter T4 kan næsten ikke starte?

Annonce