{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.398 visninger | Oprettet:

Daniel W  J
Daniel W J
Tilmeldt:
7. jul 2006
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 48

Låne penge af banken som ung {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg godt nok haft et par tråde oppe og vende forskellige andre steder, men skader ikke at forehøre sig hos lidt andre. smiley

På mandag skal jeg ned og snakke med banken om et lån, og håber på det bedste. Vælger at satse lidt stort frem for en spand til 10k jeg skal udskifte om 2 år.

Alt i alt så håber jeg på hun siger god for at jeg kan få lov til at låne op til 100k. Så har jeg penge til at finde en bil til 50-70k og forsikring på 17k, samt til de forskellige små udgifter, gebyre osv.

Afdrags ordeningen håber jeg inderligt på kan blive noget med max 2000 om månenden. Ihvertfald indtil jeg får et job mere.

Og som status ser ud lige nu.
20 år, har langt om længe fundet mig et fast job hvor jeg skriver kontrakt i næste uge, og har btw. været der i 3 uger nu og jeg kan blive der så længe jeg magter.

Min løn ligger udbetalt på 7-8k.

Bor sammen med en dejlig pige i en rigtig billig lejlighed, og vi deler alle udgifter, når alt er regnet i så ligge faste udgifter for mit budget på 1750kr, og dertil kommer så 400 til smøger (men mod en bil kan man jo altid skære ned eller skrotte dem) De faste udgifter er ex. mad, men igen, der er vi 2 om at dele og vi lever sparsomt. Så når alt kommer til alt har jeg 5-6000 at gøre godt med til mig selv hver måned (og hvis det lykkes mig at finde et ekstra job kommer vi op over de 10k)
Stiller man det hårdt op og siger 1000kr til benzin om månenden og 2000 til afbetaling. Så har jeg 2000-3000kroner til mad og opsparing til udgifter til bilen.. det er ikke meget, men det kunne godt komme til at løbe rundt, og i sær også hvis det lykkes mig at finde et ekstra job.

Er så heldig at min far gerne vil stille sikkerhed for lånet hvis det skulle blive et problem, men har hørt fra flere at hvis jeg tegner kasko på bilen så burde banken være til at tale med.

Men hvad tror i, den generele holdning jeg har fået de andre steder er at det nok skal gå, men er sgu stadigvæk nervøs.. og så er der stadigvæk små 3 dage til jeg får svar smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Låne penge af banken som ung
  • #1   7. jul 2006 slap dog af... hvad tror du banken lever af? det skulle ikke undre mig hvis kællingen du snakker med spørger om du vil låne 150 k bare for at ha lidt at lege med,sådan plejer de at være ihverffald

  • #2   7. jul 2006 hehe de sir sku noget med du burde låne 50 k mer så du kan få en endnu bedre dyt! smiley hehe helt sikkert! smiley men låne kan man sku altid! det intet problem!

  • #3   7. jul 2006 Hejsa. Held og lykke og tillykke med dit job. Jeg ser ingen problemer med det du skriver. Da jeg var 18 lånte jeg 100kg og det er 10 år siden, og man kan da roligt sige at det er blevet nemmere at låne siden da. Det skal siges at på det tidspunkt var jeg i lære og havde lejlighed og motorcykel samtidig, så jeg ser ingen problemer. Men held og lykke du....

    Carsten


  • #4   7. jul 2006 det burde ikke blive noget problem med det du skriver, for banken har jo pant i den bil du køber

  • #5   7. jul 2006 vis din far stiller sig som sikkerhed for dit lån er det jo ikke noget problem... men ellers er det eneste jeg kan se er dit problem er at du kun har haft arbejde i 3 uger... du skal helst have været i fast arbejde 2-3 mdr.... men det går jo nok... held og lykke...

  • #6   7. jul 2006 ikke alle banker bruger det med at stille sikkerhed.. og man skal have kasko før banken vil låne penge til en bil

  • #7   7. jul 2006 Synes det er en hjerneblødning at låne 100kilo som 20årig fordi du vil ha en så dyr bil! Få dig to jobs, som du snakker om, og spar sammen!
    M!


  • Daniel W  J
    Daniel W J Tilmeldt:
    jul 2006

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 48
    #8   7. jul 2006 xXx Ja også det der bekymre mig lidt.

    Men nu sidder jeg så og kuggelure lidt over sparnords renter, og kan se mindste renten for et alm lån er 2% højere end for et billån tilgengæld er den eneste udgift 500kr, hvor i mod der til billån er udgift af 2% af lånet til banken, og stempel afgift på 1,5% og tinglysnings afgift på 1400kr. Af 100.000 bliver det jo afgifter på i alt 5000kr, og så renten på mindst 5,61-13,37 oven i.

    Renten for alm lån er så vit jeg kan se 7,14 - 16,14 og så dertil kommer kun dokument gebyr på 500kr.

    Jeg er ikke den store til hovedregning men hvis man går efter bilen skal betales af over 5 år, hvad kan så bedst svare sig? billån eller alm. lån.

    Hvis man så har i tanke at jeg måske om 3 år allerede har betalt bilen af der, hvad kan så i stedet svare sig.?

    (håber på lidt kloge hoveder der er bedre til regning end mig :D)


  • #9   7. jul 2006 Jeg ville aldrig låne penge i banken til en bil. Du kommer til at betale en mega høj rente. Hvorfor ikke købe en ny bil i 100.000kr's klassen hvor du har 2 - 3 års garanti, og slipper med at skulle betale det halve i rente? Du får ingen uforudsete omkostninger - det er der altid ved brugte biler.

  • #10   7. jul 2006 der vil jeg sq give henrik M ret smiley

  • Daniel W  J
    Daniel W J Tilmeldt:
    jul 2006

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 48
    #11   7. jul 2006 #Mikael er der delte meninger om, 100 er et slag på tasken for at have noget at gå efter. Måske bliver det kun 90, måske endda kun 55000. Stadigvæk mange penge selvfølgelig, men handler jo ikke om jeg vil have en stor dyr og hurtig bil. Handler om jeg gerne vil have en ordenlig bil som jeg er mere sikkeret mod at jeg ikke render ind i rep. hele tiden og som samtidig er til at betale i forsikring og benzin. De 3 jeg går efter er jo ikke hurtige store dyre biler, jeg satser på 1.3 eller 1.4'er da de er til at betale i forsikring med de 3 overstående modeller og 1,3 eller 1.4 motore ligger forsikringen med kasko og tyveri på 16000 - 18000, med fald på 2000 årligt.

  • #12   7. jul 2006 Total hjerneblødning.........

    Tror der er 80% chance for du fortryder det grusomt...

    Hvad er dine fremtidsplaner??? har du ingen uddannelse, isåfald, skal du huske at du ryger ned på SU, når du vil have en uddannelse (Udfra hvad du skriver, lyder det ikke til du har en uddannelse)

    Dertil skal du huske at du skal budgetere med forsikring+vægtafgift.....Så det bliver hurtig 1500,- til forsikring/md og en ca. 2-500,-/md til vægtafgift, dog kommer det an på hvilken bil.

    Selvom du køber en bil til 100.000,- går den altså stadig istykker...SparNord Kræver at du sætter 500,- tilside til reperationer, hvis du vil have lån....

    Prøv lige at overvej situationen en gang til....

    Jeg vil da også gerne have hus osv osv pt. men det er dumt at sætte sig for hårdt, og man bliver træt af livet...Så vent et par år endnu...


  • #14   7. jul 2006 Hej

    Ville lige starte med at sige at det med at få en til at stille sikkerhed for en IKKE bruges mere. Det fik jeg at vide alle de steder jeg har spurgt.

    Og til dem der bare tror man bare kan låne som man ville, så passer det sku ikke helt.
    For da jeg skulle låne fik jeg da nej selv om jeg kun spurgte efter 40.000kr og jeg havde når alt var betalt 10.000kr at lege med om måneden. Lorte banker.

    Men det beste du kan gøre for dig selv det er at skrive præcis op ang. hvad i bruger til mad, tøj, smøger (kan du jo lade værd med at skrive på) for så ligner det nemlig at du har rigtig meget styr på dine penge og de derfor er mere villigh til at låne dig nogen penge da du har regnet alt med.

    Ang. bil. nu ved jeg ikke hvad bil du kigger efter. Men jeg kan da bestemt anbefalde dig en suzuki swift 1.3 benzin med 5 døre. Sådan en har jeg lige købt og den køre rigtig godt. Og så koster den 142.000kr fra helt ny af.

    Det jeg ville sige med det er at hvis du kigger efter en bil der er max 2-3 år gammel eller aller best er helt ny er de meget mere villige til at låne en penge da bilen er sine penge værd og det er ny.

    Håber du kunne bruge mit råd og svar til noget.


  • #15   7. jul 2006 De rentesatser på sparnordshjemmeside, kan du ikke bruge til noget.....

    Det hele afhænger af hvor god kunde du er i banken (aktier+obligationer i banken) osv osv......Jo bedre kunde, jo federe fordele...

    Køb en Felicia....Den koster ca. 25.000,-......ny bil til små penge....Den koste ca. 3500,- i ansvar for nybegynder i forsikring... Ca. 250/md i vægtafgift..

    Og når du har fået accenitet+penge køb en ordentlig bil....

    Husk på at penge, som man låner, skal betales tilbage. Det koster en hel del i renter..


  • #16   7. jul 2006 Jeg har også haft et banklån på 50.000kr grundet bil - og det er altså ikke sjovt som studerende og have en så stor gæld.

  • #17   7. jul 2006 ja jeg kunne godt finde på at låne dem... lånte selv lidt her til polo'en... jeg betaler 2000 af på bilen hver måned og 800 til forsikring m.m... jeg har da ikke råd til at gå i byen hver weekend men klarer mig da... hehe glæder mig bare til den er betalt af hehe... har så lånt 20.000 på min børneopspring... mener jeg det var... på den måde sparer jeg jo renterne...
    kan godt forstå du vil have ny bil, og synes ikke du skal lade dig skræmme af renterne... så høje synes jeg ikke de er i dagens danmark... det tager jo også mange år at spare 100k op...


  • #18   7. jul 2006 Woops... "ny bil" = fejl 40... der skulle stå "lettere brugt - fra 1997 ca."

  • #19   7. jul 2006 Daniel .- som sagt før så lever bankerne af at låne penge ud...

    Selv har jeg et underskud på 6000 og det rørte ikke min bankdame at låne mig dem - eller flere til hvis det skulle være...

    Du kan i værste tilfælde få nej - og så siger du bare til dem at du finder en anden bank... Så bliver de enten bløde som smør eller også skifter du bare til en bank der vil låne dig pengene..



  • #20   7. jul 2006 en bil med et par år på bagen kan jo også sagtens gå istykker... ideen ved at købe en ny er jo også at der er garanti på... så blen bliver jo ikke så dyr at holde kørende da der kun er dæk, bremser, olie osv a koste penge på...

  • #21   7. jul 2006 Vil nødig skuffe dig, men tvivler lidt på du kan låne 100 k, med den indtjening...

    Der er jo en del andre udgifter, end bare lige benzin, og lån... Regn med at banken siger at hvis du vil have en bil til over 50 k, siger de at det koster dig mindst 5000,- om måneden at have den.

    Der er jo vægtafgitt, billån, benzin, reperationer, og ikke mindst forsikringen, som heller ikke er rar...

    Den bedste chance du kan have er dog at lægge et komplet budget til banken, inkl en pris på forsikring osv.

    Desuden giver banken dig ikke et billån, men et forbrugslån, hvis bilen er ældre end 6 år, hvor renten er noget højere...

    Håber det kan bruges til lidt...


  • #22   7. jul 2006 Glintborg ™ ja og når der så er gået 2-3år og man er blevet træt af sin nye bil og gerne vil ha en anden så har man mistet 30-50k på sin bil, man kan få laver meget bil for 30-50k

  • #23   7. jul 2006 hehe det kommer an på hva bil man køber... hvis nu man smadrer en gearkasse eller sådan noget... så koster det sku knapper.. efter 2-3 år er bilen også faldet meget mere end det... alt efter bilens mærke, udstyr, motor osv... men så har man jo en lille garanti på det... man mister jo mange penge på sin bil hvert år... der findes jo ikke noget som taber værdien mere end en bil...

  • #24   7. jul 2006 jeg ville også nøjes med at låne det halve kun... det er sjovt i starten, men det bliver surt i længden, du kan bedre overskue et billigere lån. kig lige på bilbasen og se hvormeget bil du kan få for 40.000kr... eller mindre endda


    bare et godt råd..


  • Daniel W  J
    Daniel W J Tilmeldt:
    jul 2006

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 48
    #25   7. jul 2006 Selvfølgelig kan bilen stadigvæk gå i stykker, er jeg ganske udemærket klar over smiley Men chancen formindskes jo ved at vælge en nyere der har kørt mindre km.

    Der er mange delte meninger om det kan jeg høre. Og det med at vælge en helt ny hælder jeg godt nok ikke meget til for det er ikke ret meget bil du kan få for 100.000, en kia fandt jeg til 99.000

    Hvis damen smutter her nu hvor jeg kun har et enkelt job så står jeg ganske rigtigt lidt i lort til halsen. Men så snart der kommer et ekstra job på tale så burde det køre selv hvis hun smutter, et 3 timers job ekstra dagligt giver rundt regnet til 3000kr ekstra om månenden og så er det pludselig ikke så svært igen. (og satser nu også på et 5-7 timers hvis det kan lade sig gøre at finde, og med en bil er jeg ikke bundet op på det skal kunne lade sig gøre at komme med bus eller tog frem/tilbage)

    Fremtids planer, ja dem er der ikke mange af. Og de bliver mindre for hver dag. Og skulle jeg endelig finde noget jeg får lyst til så starter jeg ikke før jeg har en praktikplads(gennemsnitliv praktik løn er 8500 det første år, og derefter stiger den.. selv her burde det kunne rende rundt) Su 'en er sgu for lav til at fortage sig noget som helst.

    Grunden til jeg også tænker lidt stort lige nu, er at jeg netop ikke er den store gå i byen menneske, holder mig mest til de private fester og tøj får jeg det meste fra fader fut som har sit trøje trykkeri og her er udgifterne lave. Og med 2 år som kokkeelev i baghånden formår jeg at lave billig aften mad også.. generelt er mine/vores udgifter ret lave.. var de ikke det, turde jeg hellere ikke tænke så stort.

    Og tro mig, tanken om at stå her som 20 årig og skylde 50-100k væk skræmmer mig også utrolig meget, men tanken om at jeg højst sandsynligt ikke kommer til at stå med en afbrændt motor på e45 en dag letter lidt for skrækken.


  • #26   7. jul 2006 Daniel....

    En praktikplads løn som starter ved 8500,- ???????????

    Føreste år som elektriker, fik jeg ca. 5000,- udbetalt/md


  • #27   7. jul 2006 Jeg kunne uden problemer få lov til at låne 50k til en anden bil istedet for Astra'en, eneste de ville have bevis på var at jeg havde købt en anden. De ville have en kopi af slutseddelen. Har ikke købt en anden, nej, har bare forhørt mig om mulighederne om det. Ét opkald til banken og de giver mig pengene.



    BTW, er det ikke DanielWJ fra #hol.dk også? smiley


  • #28   7. jul 2006 En ny bil taber stor værdi. Men man slipper for at skulle betale represioner.

    Og ved en ny bil er der meget mindre chance for den går i stykker.

    Jeg ville klart vælge at min bil falder i værdi hvem for at jeg skal på værksted eller lave den der hjemme når den går i stykker. For så går der flere dage hvor man ikke kan bruge sin bil. så som sagt heller at den minster værdig.

    Men lig et komplet budget da det virker som du har meget mere tjek på tingene. Og det er det de går efter.


  • Daniel W  J
    Daniel W J Tilmeldt:
    jul 2006

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 48
    #29   7. jul 2006 #Rasmus Jo det er smiley

    #Sten jeg nævnte intet om det var før eller efter skat smiley

    Men whatever, for jeg har ikke ingen for de nærmeste 2-3 år planer om en uddannelse.. og skulle det ske jeg skal til at studere så vælger jeg jo nok højst sandsynligt en uddannelse her i aalborg og så er det ikke værre end jeg kan sælge bilen igen.


  • #30   7. jul 2006 Daniel... hvis jeg var dig ville jeg finde en Fiat Punto til ca. 50-70k de går næsten aldrig i stykker og så er de rimlig billig i forsikrinden (ca. 10k med kasko og glas forsikring)

  • Daniel W  J
    Daniel W J Tilmeldt:
    jul 2006

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 48
    #31   7. jul 2006 Den er jeg desværre ikke meget for, med så mange penge ude skal det også være en bil jeg synes om smiley

  • Daniel W  J
    Daniel W J Tilmeldt:
    jul 2006

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 48
    #32   7. jul 2006 mumle, kommer lige i tanke om jeg har en børneopsparing til at stå jeg får adgang til næste år. Der står omkring 100k på. Så det er egenligt et spørgsmål om at det bare skal rende rundt i et års tid, så kan jeg betale lånet af og så fyre resterende penge af på en ny opsparing når den tid er.

  • #33   7. jul 2006 så er der jo ikke noget problem

  • Daniel W  J
    Daniel W J Tilmeldt:
    jul 2006

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 48
    #34   7. jul 2006 Nej, sidder også og små smiler lige nu.. Dejlig overraskelse smiley

  • #35   7. jul 2006 hehe syns det er meget sjovt man "lige kommer i tanke om" at man har 100k på en børneopsparing hehe... kan da godt ske man kan det, men det er da ihvertfald ikke noget jeg ville glemme smiley

  • Daniel W  J
    Daniel W J Tilmeldt:
    jul 2006

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 48
    #36   7. jul 2006 #tommy Vi må se på mandag smiley Nu ændre sagen sig jo lidt hhe.
    #Henrik Havde i 18 år fået afvide jeg ville få den når jeg blev 18, da jeg blev 18.. fandt vi så lige ud af at den var sat til at blive frigivet når jeg blev 21 og havde min mor ikke tænkt sig at ændre.

    Nu fylder jeg så 20 her om 2 uger og der er stadigvæk et år til jeg får fingerne i den og hvis jeg skulle gå og drømme om den opsparing hver dag i 3 år bliver man jo sindsyg til sidst.. så hellere glemme alt om den og blive overrasket engang i mellem smiley


  • #37   7. jul 2006 hvis du låner penge af banken til bil... kræver de at der kommer kasko på

  • #38   7. jul 2006 jeg har inderligt fortrudt at jeg købte en vogn til 247999,- som 22 årig, men jeg lever med det, men som flere andre skriver, overvej det lige en gang til....
    om ikke andet hva så med at skrave de 20% sammen til udbetalingen,


  • #39   7. jul 2006 Som "ung" og førstegange køber af bil, skal du altid huske på, efter 1 år, er der en ny og spændende bil ved sælgeren smiley

    Køb under 50k


  • #40   8. jul 2006 hvis det er et billån, så jo

Kommentér på:
Låne penge af banken som ung

Annonce