{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.900 visninger | Oprettet:

Johan S
Johan S
Tilmeldt:
29. mar 2016
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10

Valg af bil fransk? {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg står i den situation at jeg skal ud og købe mig en nyere brugt bil ca. Fra 2010 og frem. Jeg er derfor faldet over et par franske dieselbiler. Hvad er jeres erfaringer med de franske biler? Er de stadigvæk noget skrammel og nogle man skal holde sig langt væk fra? Findes der bedre alternativer til omkring de 50000 som mit budget er på? Håber i kan hjælpe mig.
Ps. Jeg ser gerne i kommer med nogle saglige svar og ikke kun personlige holdninger til de franske biler. Så jer der hverker har ejet, kørt eller rodet med franske biler venligt ingen kommentarer tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af bil fransk?
  • Johan S
    Johan S Tilmeldt:
    mar 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #2   29. mar 2016 Er det en du har haft gode erfaringer med? Du har ikke bekostet alt for mange penge på den? Og ja selvfølgelig der vil altid ske slid da det jo er bevægelige dele men så længe det kun er sliddele der går i stykker er det fint nok for mig

  • #4   29. mar 2016 DS3'eren som jeg har nu, deler mange ting med 207'eren, og generelt er det en solid bil. Dieselmotoren er lidt grov i det, og gearkassen er ikke så fin og præcis som de tyske. Men man får meget for pengene.

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.739
    #5   30. mar 2016 Jeg ejer en 2005 C5'er HDi, den runder 400.000 lige om lidt. Det er noget af det bedste jeg har ejet. Der er blevet skiftet bremser hele vejen rundt, men ellers har der ikke været noget. Det er min første franske bil, men jeg tør godt at købe en Citroën igen, det er helt sikkert!

  • Johan S
    Johan S Tilmeldt:
    mar 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #6   30. mar 2016 Tak for svar smiley det har ihvertfald hjulpet mig en hel del smiley Hvis der skulle være andre der har både gode og dårlige erfaringer så kom endelig med dem da jeg altid kan bruge flere smiley

  • #7   30. mar 2016 jeg har indtil for ja et år siden været total modstander af franske biler, især efter jeg har været i autobranchen med salg af dele til bla franske biler, MEN for et år siden købte jeg en renault scenic 1,5 dci 110 hk fra 2012. det har indtil nu været en god bekendskab og der har intet været overhovedet, det er nok tæt på at være den bedste bil jeg har haft, dejlig nemt indstigning, yderst økonomisk, praktisk , da bagsæderne med et snuptag kan tages ud og så har man pludselig en varebil.
    har så osse snakke med flere renault mekanikere el mekanikere med kendskab til renault og de siger alle hver og en at renault virkelig er vågnet op til dåd, en renault idag kan på ingen måder sammenlignes med renault bare for 10 år siden. de er blevet så meget bedre og de er nu på højde med andre bilmærker.
    dog vil jeg sige at interiøret er lidt plastik agtigt og det virker lidt billigt lavet, men sådan er det jo med så mange andre biler idag.
    jeg ville sagtens turde købe en renault igen.


  • #8   30. mar 2016 Jeg har nu haft to franske biler, og jeg har kun været tilfreds med dem. Lige nu har jeg en Peugeot 206 Sw Diesel, og det eneste der er blevet skiftet i den siden jeg købte den er de almindelig slid dele, så jeg har kun gode ting at sige om det...

  • #9   30. mar 2016 forstår ikke folk tror de franske biler stadig er lort (intet ment til TS).

    vi har haft 3 stk 206'ere, en 1.6 8v, 1.6 16v og nu en 1.4 8v. 1.6 8v'eren skiftede vi kun mellempotte på i den tid vi havde den da den jo var rustet i flangen. 1,6 16v var lettere defekt da den selvfølgelig ikke var vedligeholdt. og den nuværende 1.4 8v har fejlet en del (defekt tandstang og sådan), men det kommer jo også an på hvordan forrige ejer har passet den.

    men hvis man bare tjekker en bil ordentlig igennem og sørger for at vide hvornår diverse vigtige ting er skiftet (såsom tandrem), og det gælder faktisk alle biler. så burde der ingen problemer være overhovedet.

    og sørg for du ikke køber en som ejeren muligvis har lavet brændere med og alt muligt åndssvagt, for så kan du være sikker på den nok bliver en dyr fornøjelse


  • #11   30. mar 2016 bwahahaha @Doktor T smiley

  • Johan S
    Johan S Tilmeldt:
    mar 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #12   30. mar 2016 Nu er det ikke en gaderacer jeg søger men en helt almindelig pendler bil smiley og hvorfor mener du de er lort? smiley

  • #13   30. mar 2016 @Johan S

    Doktor T lavede bare sjov smiley

    men altså hvis du ikke kræver optræk der er skide godt og rigtig høj topfart, så kan en 1.4 eller mindre sagtens bruges smiley så får du også flere km per liter smiley


  • Johan S
    Johan S Tilmeldt:
    mar 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #14   30. mar 2016 Hehe det kunne jeg næsten regne ud han gjorde smiley

  • Johan S
    Johan S Tilmeldt:
    mar 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #16   30. mar 2016 Tak for det Jacob R det var godt at få det med også smiley

  • #18   30. mar 2016 Hvis du kigger efter 1.6hdi motoren skal du vidst bare sørge for at den har det nye bundkar.
    Bunden i det gamle var formet på en bestemt måde så den havde problemer med noget olieværk, kan ikke huske det præcise problem.
    Ret mig gerne hvis jeg tager fejl smiley


  • #19   30. mar 2016 #18

    var det ikke noget med man ikke kunne dræne det helt 100% for olie, så der stadig lå ca. 1l gammelt olie i det?


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.867
    #20   30. mar 2016 Jeg kører i en renault scenic 2 fra 2005 en 1,9dci, bedste bil jeg nogensinde har haft

  • #21   30. mar 2016 Kan godt ske at det var det, kan sku ikke helt huske det..
    Men ihvertfald, med det nye bundkar monteret skulle der ikke være alverden af problemer med den motor smiley


  • #22   30. mar 2016 Har både haft en 207 1,6 og en 307 1,6.. Der var ikke noget nævneværdigt at komme efter smiley Fine biler begge to, dog havde 307eren det med at sprænge forlygte pæren i tide og utide.

  • Stefan L
    Stefan L Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 77
    #23   30. mar 2016 kan kun sige ok, har haft citroen xsara, peugeot 206, og renault clio. Gode biler nemme og vedligeholde, og billig at servicere.

  • Johan S
    Johan S Tilmeldt:
    mar 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #24   30. mar 2016 Hvordan finder jeg lige nemmest ud af om det er det nye eller gamle bundkar der der på de biler jeg kigger på?

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.739
    #25   30. mar 2016 Aftapningen sidder umiddelbart under bunden på den gamle model og i kanten på skrå i den nye model mener jeg.

  • #26   30. mar 2016 Louise
    Har haft 2stk 406 og det er den mest fejlfrie franskmand Peugeot har produceret.
    Ville erligtalt holde mig fra PSA
    Find en Renualt hvis den skal være fransk ellers drop ideen om nyere biler de er lort alt sammen der ikke er bygget til at holde.
    På nær Honda som sætter en ære i deres Biler

    Hvis du tænker benzin så ville en japaner være mit valg
    Toyota. Honda eller Mazda. De kan finde ud af det med benzin motors og driftsikkerhed


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.739
    #28   30. mar 2016 Aner det ikke. Jeg har fået at vide at blok og top er psa, resten er ford, volvo eller mazda OE dele, som de selv monterer, eller hvad ved jeg.

  • Michael R
    Michael R Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 88
    #29   30. mar 2016 Min tidligere bil var en Peugeot 406 2,1 D fra 96, den havde 378 k på klokken da jeg solgte den. Og som Louise skriver ja så var der fejl, men det var små fejl som en omdr tæller, og et speedo der ikke var for stabile.
    Det var også det hele tror ikke jeg har haft en bil der har kostet så lidt for at køre 200 k. Havde kørt 179 k da jeg købte den
    Var ved at bytte min Altea for en mc for noget tid siden, havde jeg gjort det havde jeg købt en 406er igen.


  • #31   30. mar 2016 Hej de biler vi laver er vag. ford og franske. Må godt nok indrømme franske biler har generalt en dårlige holdbarhed med styretøj barnearme kobling og mange el fejl. Motor messing er de okay deres 2.0 hdi køre rigtig godt. 1.6 hdi skal være fra den årgang hvor de har den nye type turbo uden sig i banjobolten så køre den også. Har self haft vw. Har peugeot og ford nu men peugeot tror jeg nu aldrig jeg for igen. Der går godt nok for meget tid med smiley

  • #32   31. mar 2016 Michael i:
    Sjovt at høre at din erfaring er at franske biler skulle have flere fejl på styretøj, bærearme og el-dele. end vw. Min erfaring er lige stik modsat. Jeg er selv uddannet mekaniker og arbejde på du værksted hvor vi primært arbejde i peugeot, citroen og vw. 1.6 hdi' eren er en rigtig god maskine, hvis den bliver serviceret på den rigtige måde. 307 er den eneste nyere peugeot, jeg ville styre uden om. der har de ikke været for heldige med kvalitet og holdbarhed.


  • #33   31. mar 2016 kan godt forstå du syntes det er mærkeligt men nu har jeg ikke selv en vw mere så det er ikke fordi at jeg er vw lover at jeg skriver det. Men de holder meget bedre i styretøjet vi laver stor set aldrig styretøj på dem kun tårnlejer på touranerne. Psa gruppen er det både deres elektronisk tandstang inderst styre led på tandstangen. bærearme og tårnlejer Når vi skiftet bærearme er det 7/10 gange på en psa

  • #34   31. mar 2016 Okay. Især det med tårnlejer og indvendig styreled kan jeg godt genkende, mere på nogle modeller end andre. Alt i alt har holdbarheden på en bil også rigtig meget at gøre med bilejeren:) Men jeg ville nu ganske roligt købe en fransk bil, bare man tænker sig om og tager sig tid til at gå bilen efter inden man køber.

  • #35   31. mar 2016 Fint tilfreds med min 207 1,6 diesel
    Synes man får meget bil for pengene, var heldig at finde en 1ejers som stod som ny med 150.000 på tælleren.
    Du kan sagtens finde et fint eksemplar for under 50.000 hvis du køber privat.


  • Johan S
    Johan S Tilmeldt:
    mar 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #36   4. apr 2016 Jeg takker for de alle de gode svar og erfaringer smiley så nu vil jeg ud at lede og så må jeg se om det bliver fransk eller et andet mærke smiley

  • #37   4. apr 2016 altså man går aldrig helt galt i byen med en gang fransk

  • Michael R
    Michael R Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 88
    #38   4. apr 2016 Nej Tigger man kan jo altid lukke øjnene hvis man ikke kan holde ud at se på hende smiley

  • #39   3. jun 2016 Franske dieselbiler er det værste lort man kan komme i nærheden af hvis man skal køre mange kilometer, men hvis man godt kan lide at skifte turbo og højtrykspumpe så er det et godt transportmiddel, ligesom alle andre dieselbiler der virker.
    Køb Vw til den slags, godtnok en kedelig bil at se på og køre i, men den holder bedre.


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.739
    #40   3. jun 2016 Okay, hvad baserer du din konklusion på? Jeg har næsten kørt 100.000 km i min bil, der er ikke lavet noget udover normal service og udskiftning af sliddele. Den har i øvrigt lige rundet 400.000 km og trækker perfekt!

  • Johan S
    Johan S Tilmeldt:
    mar 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #41   3. jun 2016 Hej
    Jeg har helt glemt at melde tilbage. Det blev til en lækker renault laguna 1.5 dci fra oktober 2009


    profilbillede
  • Johan S
    Johan S Tilmeldt:
    mar 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #42   3. jun 2016

    profilbillede
  • #43   3. jun 2016 Samme en blærer vogn.
    Og go motor. Lig kedelig kabine men det en flot og velgørende bil
    Tillykke med den.
    Den skal du nok blive glad ved.


  • #44   3. jun 2016 Pind franske diesel biler er ikke nødvendigvis lort? Jeg har en? Den har kun fået skiftet de alm sliddele, den har snart rundet 430xxxx og den trækker stadig godt?? Så vil da gerne høre din begrundelse? For du har tydeligvis ikke meget forstand på det.. smiley

    - Og tillykke med bilen.


  • #45   3. jun 2016 #40
    Det er baseret på ejerskab og bekendte med den slags transportmiddel, jeg kan personligt udtale mig om 307, C5, og Xsara, alle 2,0 HDI 90hk og 135hk.
    Jeg køber ikke fransk dieselbil igen og heller ikke Ford diesel da det er det samme lort.

    #41
    Fin bil men blev motoren ikke lidt lille smiley
    Jeg må desværre anbefale at komme af med den hurtigt for den der bliver dyr at reparere på et tidspunkt.


  • #46   3. jun 2016 en 2,0 HDI kører fantastik.. Men skal jo passes og vedligeholdes som alle andre biler skal?


  • #48   3. jun 2016 #44
    Eftersom jeg næsten altid har haft en eller anden fransk bil stående (og faktisk har det lige nu), så vil jeg mene at jeg ved en anelse om dem, den er bestemt ikke min foretrukne bil, og den bliver min sidste franske diesel.


  • #49   3. jun 2016 #47
    Vedligehold af motor er jo ikke meget andet end at køre ordentligt, men pumpen er jo ligeglad den står bare af.


  • Johan S
    Johan S Tilmeldt:
    mar 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #50   3. jun 2016 #45
    Tjo men til det jeg skal bruge den til er motorstørrelsen helt fin. Så må legetøjet komme når jeg om et par år er færdig med uddannelsen smiley Jeg kan da læse mig frem til at der er mange der har gode erfaringer med de franske så helt tosset er de ikke smiley men du nævner kun hdi motoren. Du har ikke nogen erfaringer med renault også de nyere modeller?


  • #51   4. jun 2016 Pia
    Jow, Franske diesel biler er noget hø (ikke de værste)
    Det er rigtigt man kan være heldig ikke få en fransk mandags bil men odds er så små det ikke er chancen værd.
    Alle bilmærker har mandagsbiler, men kun ved PSA de har 5 mandage, og tror ikke de arbejder i weekenden smiley

    Nu laver jeg ikke andet en diesel udstyr til biler, og det er over 40% til PSA bilerne, kun overgået af Ford´s med 50%, og de sidste 10 til resten af bilparken.

    Generalt skal man holde sig fra diesel i dag hvis man kører under 70.000 om året, p.g.a EGR systemet og Partikelfilteret er gevinsten, imod en benzin, væk ingen for 1 rep.
    Dette gælder dog alle bilmærker.

    Den sidste gode diesel bil der blev lavet var VAGs 1.9 TDI Pumpedyse.


    Til trådstarter smiley
    Du har valgt rigtig motor når det nu endelig skal være Fransk Diesel smiley


  • #52   4. jun 2016 Som skrevet tidligere har jeg ingen problemer haft med franske biler.. Har derimod haft flere problemer med tysk lort.. Så der er delte meninger om det er fint.. Men drop nu de fordomme.. smiley

  • #54   4. jun 2016 Jacob R: Kontakt har været inde over og det var både Ford, Peugeot og deslige der åd turboer på grund af det lorte bundkar. Om Ford så bare har ændret service procedurer efterfølgende ved jeg ikke. Men jeg ved bare at de OGSÅ havde problemet for noget tid siden...

    http://motorjournalisten.dk/kontant-i-aften-defekt-bilmotor-koster-dyrt/


Kommentér på:
Valg af bil fransk?

Annonce