{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.744 visninger | Oprettet:

Erfaringer med FDM billån igennem Lån & Spar Bank? {{forumTopicSubject}}

Har overvejet et billån hos Lån & Spar Bank igennem FDM, da de er billigere end både Diba og Santander ( http://billaan.fdm.dk).

Santander f.eks. justerer deres variable rente iflg. Cibor-renten (hvilket som udgangspunkt betyder meget små udsving i hele lånets løbetid) og jeg spurgte Lån & Spar Bank hvordan deres variable rente blev justeret løbende og der er svaret "Renten kan ændre sig ligesom et banklån. Det vil sige, at vi følger markedet på billånsrenter". Jeg er derfor bange for at renten alt for hurtigt vil stige væsentligt, som jeg har oplevet i min egen bank med mit boliglån, da banken pludselig skulle stille større sikkerhed iflg. finanstilsynet og den har jeg efterhånden hørt mange gange og renten er jo over fordoblet over en årrække.

Den variable rente er pt. 2,95% og ÅOP er 4,45% men jeg er bare bange for at den lave rentesats og stiftelsesomkostninger er for at "få kunder i butikken" og så sætter man lige så stille og roligt renten op med 1, 2 og måske 3% med tiden og derfor søger jeg nogen som har erfaringer med Lån & Spar Banks billån igennem FDM?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaringer med FDM billån igennem Lån & Spar Bank?
  • #1   11. apr 2016 Thomas - hvis du ikke gider at bekymre dig om det... vælger du jo bare et fastforentet billån, det er dyrer... men mere sikkert...

    Uanset hvilken bank/udlåner du har, er den variable rente, som navnet hentyder... variabel.. smiley

    Jeg har santander... og de har ikke justeret den variable rente... det gjorde Nordea heller ikke i tidernes morgen med den gamle golf 4 smiley


  • #2   11. apr 2016 Men springet fra 2,95% (variabel rente) til 5,45% (fast rente) er meget voldsomt, når mange andre kun tager 1% ekstra for at få et fastforrentet!

    Er klar over der er en risiko ved variabel rente, men det gælder jo stadig om at minimere risikoen, selvom man vælger med variabel rente!

    Som jeg netop skriver justerer Santander efter Cibor-renten, hvilket betyder at der er meget små ud svingninger (dvs. man minimerer risikoen for store rentestigninger), men Santander har høje stiftelsesomkostninger da både Santander og sælgende forhandler skal tjene på det og derudover er den bil jeg vil købe til salg hos en privat og så kan man ikke bruge Santander!


  • #3   11. apr 2016 Som jeg skrev, så har santander ikke justeret min rente, og sikkerhed har en pris smiley

    Vil du ikke betale de knap 6% for fast rente, må du leve med usikkerheden ved en variabel

    Det er langt billigere at låne ved Diba, santander eller lignende, fremfor eksempelvis banken. (diba tilbyder fastforentet lån ... også til privatkøb) - betingelserne står på deres hjemmeside smiley


  • #4   11. apr 2016 Læser du overhovedet hvad jeg skriver?

    Santander følger netop Cibor-renten og derfor oplever man som kunde meget små udsving, hvilket er rigtig godt. Problemet ved Santander er at bilen skal købes hos en forhandler og at både forhandleren og Santander skal tjene på lånet, så omkostningerne til dette løber op og gør det dyrere end Diba og Lån & Spar Bank igennem FDM!

    Diba er lige en tand dyrere end Lån & Spar Bank igennem FDM, men Diba justerer også renten på samme måde som Lån & Spar Bank og dermed er der noget større usikkerhed for rente justeringer end med Santander!

    Så det jeg stadig søger er folks erfaringer med billånet fra Lån & Spar Bank igennem FDM mht. rentestigninger smiley


  • #5   11. apr 2016 Kig på ÅOP'en. Hvis du sammenligner den pålydende rente er det som at sammenligne pære og bananer smiley

  • #6   11. apr 2016 P.S. hvis jeg vidste om renten steg i morgen ville jeg ikke sidde her:) Og slet ikke køre CitiGo smiley

  • Kim H
    Kim H Tilmeldt:
    aug 2018

    Følger: 11 Følgere: 1 Svar: 3
    #7   6. sep 2018 Hej
    Jeg sidder også og skal til at købe bil, er der nogen der har erfaring med www.samlino.dk ?


Kommentér på:
Erfaringer med FDM billån igennem Lån & Spar Bank?

Annonce