Dilemma - skal man investere ydeligere i nuværende bil eller sætte til salg ? {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Jeg har en Ford focus 1.6 TDci eco st fra 2009 som jeg har haft i godt 3 mdr og kørt ca 14xxx km i. Den skal synes til november . Den her nu kørt 191xxx og konstateret defekt turbo. Derudover vil den indenfor 12 -18 mdr nok bruge følgende
Tandrem - 200000km eller 10 år -
Rustbehandling har den ikke fået i ejertiden
/> Aircon er der ikke tryk på -behøver ikke være dyrt
Syn i nov 2016
Manglende olieskift / service
Jeg er røget i et dilemma om jeg skal investere delvist i en ombytter renoveret turbo og få den monteret - om jeg skal lave flere af de overstående ting i et hug - eller om jeg skal trække mig ud af at kaste flere penge i bilen allerede nu og sælge som mekaniker tilbud .
Drømmebilen vil enten være en Nissan qashqai der finansieres eller BMW 520 d fra 2010 der også skal finansieres - begge i finansieringsstørrelsen 200kg
Den står mig i ca 52000kr nu
At fixe turboen vil koste mig ca 5 tkr inkl montering - men hvad med de øvrige fremtidsudsigter og det faktum at bilen nærmer sig 200000km
Hjælp !
feb 2007
Følger: 9 Følgere: 16 Biler: 2 Emner: 28 Svar: 141
Tilmeldt:
maj 2007
Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 15 Emner: 17 Svar: 3.195
Simpelt regnestykke
og valget er i sidste ende din ene og alene
MVH KP
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 2.797
Behold din nuværende og få den fikset, den kan alligevel ikke koste ret mange penge med defekt turbo.
jun 2007
Følger: 23 Følgere: 30 Biler: 11 Emner: 296 Svar: 1.328
Til Toyota og Ford....
Lav den. Du mister alt for mange penge ved at sælge den som defekt.
jun 2012
Følger: 5 Følgere: 88 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 2.205
nov 2009
Følger: 70 Følgere: 596 Annoncer: 1 Emner: 564 Svar: 15.520
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 15 Emner: 17 Svar: 3.195
Det koster at ligge på toppen
Uanset hvor et køretøj er i sin livscyklus koster det før eller siden at vedligeholde skidtet.
De skal altid indregnes et vist antal tusinde pr år til alm. uforudsete udgifter ud over almindelig periodisk forebyggende km service.
På med ny turbo og afvent den næste større reparation.
MV KP
Dilemma - skal man investere ydeligere i nuværende bil eller sætte til salg ?