{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
15.413 visninger | Oprettet:

Støjdæmpning af bil {{forumTopicSubject}}

Hej venner.

Overvejer at få støjdæmpet min bil, en Ford Fiesta 2014 1.0 125hk 5d. (hvis det har nogen relevans).

Har, som man jo gør i dag, søgt lidt rundt på nettet og fundet dette http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=27284&pk=

Nogen der har erfaringer de vil dele, for og imod? Min plan er at neutralisere vej og vindstøj.

Pfh. tak

Mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Støjdæmpning af bil
  • #1   21. maj 2016 Jeg har ladet mig fortælle at dynamat er the shit.
    Derudover har jeg hørt mange forskellige udgaver om hvordan man lyddæmper mest effektivt. Nogle siger at alle flader skal dækkes til med materialet. Andre siger at mindre stykker kan monteres på udvalgte paneler for at dæmpe svingningerne, og at dække panelerne helt er spild.

    Jeg ser selv frem til når jeg om et års tid vil have mig en Fiesta 1.0 ecoboost, som ligeledes skal støjdæmpes.

    Her er en guide, som måske kan bruges:
    http://www.carsound.dk/log/links/ARTIKEL_Stojdaempning5.pdf

    Man skal så måske lige huske på, at guiden i linket måske også prøver at sælge nogle produkter.


  • #2   21. maj 2016 Jeg har selv monteret lydisolering i 2 biler - en BMW E36 sedan, samt en E46 sedan.

    Det virker! Specielt i biler, hvor der i forvejen ikke er specielt meget lydisolering. Jeg har personligt dækket hele flader så vidt muligt, for at få max effekt.

    Som udgangspunkt vil jeg mene du skal dæmpe bagagerum (inkl sider og hjulkasser), bagklap og så dørene. Du kan også tage hele bunden af bilen hvis du vil, men så skal tæppet ud og det er en større omgang.

    Du kan ligeledes støjdæmpe taget på bilen. Igen, stort arbejde, men det giver altså også et væsentligt lavere støjniveau bagefter.


  • #3   21. maj 2016 Det kan hjælpe meget hvis den får et godt lag dinitrol
    http://dinitrol.dk/lyddaempning/ Jeg mener at have læst test hvor forskellen var meget stor.
    Herudover kan du få monteret underskrærme hvis ikke det allerede er standart. Sørg for at køre på gode dæk det hjælper meget.


  • #4   21. maj 2016 har lige monteret noget idag, der hed Black magic der var på tilbud i carsound. jeg dækket reservehjulsbrønden og alt andet i bagagerum, inkl bagsmæk. og det har sgu hjulpet en del må man sige!

  • #5   21. maj 2016 Hold da op tak for respons! Jeg regner med at betale mig fra at få det monteret og så går jeg ud fra at dem der gør det ved hvad de laver hehe.

    Men rart at vide at det faktisk gør en forskel!


  • #7   22. maj 2016 Har dæmpet min vogn med blackgold og anticore fra STP og taget har fået Dynamt.
    Og så har den fået silentcoat absorber 30 i dørideveklødninger og bagarerums beklædninger. Den er ret død. Man minimere en del men vind er den værste at tage og den du høre tydeligst bagefter


  • #9   22. maj 2016 Tommy A, var ved at kigge på focus men synes bagenden er gyselig for at sige det pænt. Må prøve at ringe til carsound og høre hvad de skal have for det. Vindstøj ville være til at leve med, vejstøjen er den værste synes jeg.

    Har selv været ude og prøvekøre den helt nye golf og den larmede overhovedet ikke. Selv på motorvej med 140 i timen.


  • #11   22. maj 2016 Har støjdæmpet min peugeot 308. Bruge STP silver i dørene black i bunden og taget samt hjulkasser. Derefter fik den en tur med det der stp skum i 10mm.
    Stort set alt almen støj blev tydeligt minimeret, samt noget vindstøj. Men den største forskel er uden tvivl at akustikken i bilen bliver 100 gange bedre. Det er nemmere at snakke sammen, samt at bass og bare general lyd forbedres drastisk


  • #12   22. maj 2016 Hvem fanden i fuck tager 4-500 kr i timen??? smiley Det var da sygt dyrt.... (er den lyddæmpningspakke også)

    Dynamat er fint... samme er STP, Silent coat, Og mange andre... Så længe man holder sig til butyl produkter, og kvalitets neopren eller polyethylene plader...

    Men Jeez... 500 i timen for at lyddæmpe... det er røveri ved højlys dag... ville jeg ikke have samvittighed til at tage for det...

    Som en anden nævner kan Butyl produktet tage en del af vejstøjen... Men ikke alt... isolator (skum) pladerne hjælper på vindstøj, og ekstra meget på vejstøjen... absorber pladerne (æggebakkeskum) er primært til brug bag højttalere til eliminereing af stående bølger, så ikke så vigtigt med hensyn til Vej og vindstøj...

    Og så ville jeg "shoppe rundt" og høre om priser... fordi den pris Tommy påstår det koster lyder godt nok noget urealistisk...


  • #13   22. maj 2016 Hvis man har en gammel bil fra start 90'erne, kan man så med fordel fjerne det gamle asfalt støjdæmpende materiale i bunden af bilen og skifte det med noget mere moderne? Tit er det asfalt der jo stift og knækker af i flager. Kunne forestille mig at der er sket lidt teknologisk udvikling på støjdæmpningsfronten siden dengang smiley

  • #17   22. maj 2016 Tak for alle de gode råd folkens. Jeg ved sgu ikke helt om jeg har mod på selv at bevæge mig ud i det, som sagt, så vil jeg hellere betale mig fra det men koster det en bondegård som Tommy siger så tror jeg alligevel jeg finder en gør-det-selv guide og så må det briste eller bære hehe.

    Jeg skal have opgraderet anlægget i bilen også, havde jeg tænkt mig at få gjort ved samme lejlighed og så må de da kunne give en god pris i form af en pakkeløsning eller noget. Tror jeg giver dem et ring i morgen og hører hvordan og hvorledes.


  • #18   22. maj 2016 Kan se du er fra Sønderjylland... prøv at kontakte ham her: http://dutsautohifi-dk.myshopify.com/pages/om-os

  • #19   23. maj 2016 Det er ikke megen information der er at finde på hjemmesiden og den virker kun halv færdig.

  • #20   23. maj 2016 Har nu taget kontakt til carsound for at få dem til at stable et tilbud sammen, er spændt på at høre hvad det render op i.

  • #21   24. maj 2016 Ja fordi ens evner ud i at lave hjemmesider, fortælller jo alt om hvor dygtig man er til bilstereo, samt ens priser... Jeg forstår ikke folks logik mere...

  • #22   24. maj 2016 Ja fordi det var lige præcis det jeg insinuerede......?

    Jeg kritiserede ikke hjemmesidens layout men at basale informationer er fraværende. Du kom heller aldrig med en grund til hvorfor jeg burde kontakte ham andet end et link.. Og så snakker du on logik. Niks min fine ven den må du altså længere ud på landet med.

    Men nu har jeg som sagt fået carsound til at støbe et tilbud sammen og så må jeg jo se hvad det ender ud i.


  • #23   24. maj 2016 1: Fordi manden er rigtig dygtig
    2: Fordi han ca med 100% sikkerhed er billigere end Carsound...
    3: Well ville mene de 2 første grunde var nok...
    men: 4: Han er placeret i Sønderjylland... Og ikke i Odense hvor den nærmeste Carsound i forhold til dig ligger placeret... (brændstof sparet)

    På den anden side, kan da godt være du synes det er bedre at køre længere for at få lavet noget dyrere... I så fald ville jeg nok anbefale Carsound I holbæk eller hillerød, da det er de 2 butikker hvor du finder de mest kompetente folk i carsound...

    kunne også have anbefalet Au2tek.dk som også ligger på fyn, nu hvor du foretrækker en forhandler så langt væk som muligt... smiley

    Jeg beklager meget at jeg forsøger at være venlig og spare dig penge... Tydeligvis ikke noget du var interesseret i... smiley


  • #24   24. maj 2016 Hvorfor lavede du ikke bare det indlæg til at starte med? smiley
    Det er jo en helt anden vinkel end den første hvor du blot kvitterede med et link. Så mange løse ender. Kender du manden, egen erfaring, osv osv.

    Som sagt så hører jeg lige hvad carsound kan levere. Desuden så finder jeg heller ikke noget dæmpningsmateriale inde på den side du linker andet end til noget der ligner højttaler opbygning - igen, der mangler altså en hel del information omkring produkterne på hjemmesiden hvorfor jeg skrev den virkede halvfærdig.

    Men du kan godt selv se at det første du gør er at poste et link, det sidste du gør er at punktere hvorfor. Det burde altså være sket i omvendt rækkefølge.... smiley

    EDIT: Det gør mig heller ikke noget at køre efter det, så længe det er køreturen værd. Er den nærmeste sønderjylland men den bedste på fyn, så kører jeg altså med glæde til fyn og sådan tror jeg de fleste har det. Bare jeg ikke skal over broen hehe.


  • #27   24. maj 2016 Martin K

    Nu regner jeg med du er et selvstædigt tænkende menneske som ikke kræver alt skal serveres på et sølvfad... Jeg tog desværre fejl, og du er tydeligvis et curlingbarn der ikke har lært at gøre noget selv... Det er selvfølgelig ikke din skyld, det er jo din opdragelse der har gjort at selvstændig tankegang, ikke har været noget du har haft brug for tidligere...

    Ja det er groft skrevet, Men ethvert normalt tænkende individ må da kunne regne ud at man ikke anbefaler firmaer eller personer, som man ikke har kendskab til... Hverken deres arbejde ellers deres person... Derfor burde en længere forklaring ikke være nødvendigt, medmindre man er typen der har brug for at alt bøjes i neon før man forstår tingene...

    Ja jeg kender ham... Ja han er dygtig... Han er endda en af mine konkurrenter, og på konkurrence fronten, er han også en af mine konkurrenter... og alligevel anbefaler jeg ham fordi jeg kender til hans arbejde...

    Nu skriver du selv: "Er den nærmeste sønderjylland men den bedste på fyn, så kører jeg altså med glæde til fyn og sådan tror jeg de fleste har det. Bare jeg ikke skal over broen hehe. " Well overvej det igen... hvis du vil have fat i de bedste folk inden for bilstereo, så findes de sjovt nok i hele landet...

    Jeg synes samtidig du skal kontakte: http://tlcostoms.dk/
    Han er også utroligt dygtig... Hans arbejde har været vist i Boosted magazine, i tilfælde af du har brug for yderligere beviser... Ham kender jeg også og han er også en af mine konkurrenter... Hvis jeg ikke stolede på at dem jeg anbefalede lavede et godt stykke arbejder ville jeg ikke anbefale dem... det ville reflektere dårligt på min egen forretning, hvis folk følger et råd og får lavet noget lort jo... Og tror begge forhandlere / montører er billigere end Carsound...


  • #29   25. maj 2016 Som M S er inde på så er der mange der anbefaler noget de ikke selv har erfaring med men blot har læst sig til eller set andre gøre det - hvorfor det havde været fint hvis du lige havde brugt de 10 sekunder det havde taget at tilføje en kommentar til dit link. Men lad os da bare sige jeg er et curling barn der skal have alt serveret på et fad hvis det da kildre de rigtige steder på dig smiley

    Jeg afventer stadig svar fra carsound, han ville støbe noget sammen og komme med en pris, så efter det vil jeg prøve at tage kontakt til dem du nævner men gør de også i lydisolering af bil? Synes umiddelbart kun at spotte at de har med hi-fi at gøre.

    Tommy A, det lyder jo egentlig ret ligetil hvis man da har tiden og tålmodigheden til det. Koster det en formue at få gjort så må jeg lige grave dybere i en gør-det-selv guide.


  • #30   25. maj 2016 Har modtaget svar fra carsound, mellem 10.000 og 20.000 for monteringen alene. Av!! Det bliver i hvert fald ikke ved dem, så enten skal jeg gøre det selv eller få en venlig sjæl til at hjælpe mig host uden moms host...

  • #31   25. maj 2016 Ha ha... mellem 10 og 20K??? Holy shit, så meget tager jeg ikke engang selv... smiley

    No offence, men desværre ser jeg bare alt for tit at folk vil have svaret serveret på et sølvfad... Så at bruge 5 min på at finde en manual selv, eller selv finde simple info det er for meget for dem...

    Og så kom du lige med et utroligt dumt spørgsmål... No offence... Men det er et dumt spørgsmål... dette: "men gør de også i lydisolering af bil? Synes umiddelbart kun at spotte at de har med hi-fi at gøre. "

    Enhver ordentlig bilstereo forhandler har med lydisolering at gøre, fordi det er en meget vigtig del af bilstereo... Jeg ville heller ikke anbefale nogle som ikke havde med tingene at gøre vel? Det er vel almen logik... smiley


  • #32   25. maj 2016 Jeg er med på at man isolerer døre osv hvor og omkring højttalere er at finde men bunden og taget skulle gerne have en tur også. Og så er der altså væsentlig forskel på at være dum og at være ignorant... smiley

  • #33   25. maj 2016 Ja og bund og tag er selvføglelig en naturlig del af at lyddæmpe en bil... såeh hvordan kan du tro de ikke laver det???

  • #34   25. maj 2016 Fordi jeg har det mange billeder hvor de kun bygger op om subwoofer og højttalere. Men du siger ham i sønderjylland feks også gør i at lydisolere hele bilen så man slipper for det værste vej og vindstøj?

  • #35   25. maj 2016 Han lydisolere det du ønskler skal isoleres... Ønsker man en komplet isolering så er det det man får... Gør jeg også når en kunde beder om det... Faktisk laver jeg hele bilen, medmindre kunden beder om noget andet...

  • #37   25. maj 2016 Martin.

    Det er mig der ejer den omtalte halvfærdige hjemmeside.

    Grunden til at der ikke er gjort meget ud af hjemmesiden endnu og der mangler et stort udvalg af produkter er at jeg ærlig sagt ikke er nogen IT haj overhovedet samt i hverdagene har jeg et primært job som tager en del tid MEN når det så bliver weekend så går der også ret meget tid med bilstereo både for mig selv og kunder da jeg deltager til konkurrencer med det ( sq konkurrence hvor det gælder om at spille pænest) så derfor bliver der ikke lagt så meget som ellers ønsket af tid til hjemmesiden og dette beklager jeg.



  • #38   25. maj 2016 Cody. Okay det lyder jo som sød musik i mine ører, sikke klog man pludselig bliver hehe.

    Tommy, ja dørene er i hvert fald et must har jeg ladet mig fortælle og så bunden. Jeg vil gerne have hele pakken så jeg er dækket helt ind.

    Hej Rene K.

    Intet ondt ment - bare så vi har det på plads - manglede bare en del information omkring de forskellige produkter og går man ind under de specifikke bilmærker så dukker der ingenting op.


  • #40   25. maj 2016 Tak Tommy, den var god den med rækkefølgen, så tror jeg at jeg "sparer" himlen væk - så kan jeg altid tage den i opløbet hvis jeg føler for det.

  • #42   25. maj 2016 Er i dialog med en herinde fra, som kan gøre det for mig. Nu må vi se hvad det ender med. I hvert fald tusind tak til alle der har budt ind, føler jeg er blevet en hel del klogere.

  • #43   25. maj 2016 dæmper altid himlen... langt nemmere end bunden da du ikke skal fjerne sæder osv...

  • #45   26. maj 2016 Tænker også at man ofre lidt på højden, og der er ikke så meget at give af i forvejen smiley

  • #46   27. maj 2016 Du ofrer intet på højden... de 2 mm en butylplade er og de 4 mm skum du har brug for i taget, er ikke tykkere end det plads der er i forvejen...

    Hvis man synes himlen er svært at få på plads er det mangel på erfaring... har ikke haft de store problemer...

    Men det der med at det giver mindre passer ikke... dit tag kan flexe en hel del mere end bunden, g er derfor lettere at sætte i svingninger... det giver også støj... så at dæmpe taget giver som oftest mere end at dæmpe bunden... hvis det gøres korrekt...


  • #47   28. maj 2016 Synes bare jeg så i en video at de puttede væsentlig mere på taget end 6mm.
    Gør det en kæmpe forskel så skal det naturligvis gøres.


  • #48   28. maj 2016 Yeah Der findes mange videoer med hvordan man gør... Enkelte af dem har ret... de fleste har ikke...

  • Kurt H
    Kurt H Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Svar: 2
    #49   11. jul 2016 Hej Martin K
    Fik du så støjdæmpet din Fiesta Ecoboost... og af hvem... og virker det.... og hvad kostede det dig ? Sig frem smiley
    MVH KURT


  • #50   4. okt 2017 Hej
    Jeg har også brug for noget støjdæmpning i min peugeot 206+
    Har fået bud fra Carsound men der skal man jo være millionær.

    Er der nogen af Jer som stadig monterer???


  • #51   4. okt 2017 Jesper det ret let selv st montere og køber du idag har Carsound fødselsdags tilbud på alt... Imorgen har de ikke

  • #52   4. okt 2017 #50 Ja det er vanvittigt hvad de tager, men det bliver så også gjort 100% i orden men stadig dyrt! Fik et tilbud på små 30.000. Av... Købte selv materialerne og fik en gut herinde til at gøre det for mig. Endte med at slippe små 8.000 i alt i stedet.

  • #53   5. okt 2017 Martin, har det så hjulpet?
    Hvad fik du dæmpet?


  • #55   22. okt 2017 #53 Fik dæmpet alle døre, gulv og tag - Det har i hvert fald taget det værste men føler stadig der er en del at hente men mistænker at hjulkasserne er blevet forsømt da der stadig er en del vejstøj.

    #54 I det store billede ja.


  • #56   22. okt 2017 Håber da at hjulkasser er blevet taget. Taget er ikke nær så støjende som mange andre steder og derfor bør fokus netop være på disse steder samt der hvor det gavner mest for Anlæget hvis ejeren går op i anlæg.

  • #58   22. okt 2017 Shit det er mangelfuldt det der...

  • #59   22. okt 2017 Okay kan være det er der det kommer fra så. Men det har hjulpet på lyden i dørene og vibrationer.

  • #60   23. okt 2017 jeg forstår ikke at når man er igang med butylen, at man så ikke laver det færdigt... Det der bør man ihvertfald ikke tage penge for...

  • #72   24. okt 2017 Tommy A, det ser dælme godt ud.
    Er det noget du laver proff og evt. i andres biler?

    mvh


  • #77   26. okt 2017 Løber man tør for materiale så forklarer man kunden at der simpelthen ikke er nok materialer til at fuldføre arbejdet tilfredsstillende... Enten må han nøjes, eller også købe mere hjem...

    Personligt ville jeg dog aldrig have betalt dig hvis du havde leveret et så slapt stykke arbejde til mig uden at informere mig om at der ikke var nok materiale... det er dybt uprofessionelt...

    Den sidste bil jeg støjdæmpede for en kunde der smed jeg bare det i der manglede... Ja jeg tjente mindre men jeg havde til gengæld en glad kunde der havde fået hvad vi havde aftalt... Og mere til... At bruge undskyldning med at "jeg løb tør for materialer" er bare ikke acceptabelt... Jeg havde bare tilføjet det materiale der manglede... Du har selv sagt at det kunne gøres med det kunden kom med... = det er DIN fejl for at have rådgivet kunden forkert... Altså skal kunden ikke skaffe flere materialer eller betale mere... DU skal bare æde den regning for den smule ekstra materiale det drejer sig om... For DU har rådgivet kunden forkert...

    No offence, Men har du ikke kompetencerne til at rådgive korrekt, eller lavet arbejdet korrekt... Så bør du holde fingrene fra det... Jeg udfører heller ikke vask og klargøring eller polering af biler da jeg ikke har kompetencerne til det... Jeg laver ikke rudetoning da jeg ikke har kompetencerne til at lave det godt nok... Overvej om du måske skulle holde dig til de ting du kan finde ud af... det giver dig gladere kunder... smiley Eller opgradere dine kompetencer... Tag et kursus... lær af dem der har kompetencerne, så kan du til sidst tilbyde dine kunder flere ting, og rent faktisk lave dem korrekt...

    Ovenstående kan forstås som at det er skrevet i nedladende eller sur tone... Det er ment så venligt som muligt... Virker det nedladende så beklager jeg, det er ikke min intention...


  • #78   26. okt 2017 Har lige kigget dit fotoalbum igennem... Dine materialevalg er ikke smarte... du bruger forskellige butyl produkter i hver side af bilen? WTF? Så er du sgu da ikke garanteret et ens resultat i hver side...
    Og jeg håber ikke det er dig der har lagt hvidt acustilux på den ene dørside... Det suger vand...

    Dit gotoalbum ligner at du har set nogle youtube videoer og nu tror du kan tage penge for det... Det vidner om dårlig kunderådgivning...

    jeg siger ikke du er inkompetent... men du burde måske ikke prale med dit arbejde der, da det vidner om at du har en del at lære... (Jeg har meget at lære om f.eks. polering af biler, Så det tilbyder jeg selvfølgelig ikke mine kunder)

    Det skal siges du da har forstået hovedprincipperne... men udførelsen er ikke god... med øvelse, (Som du ikke tager penge for altså) Vil det kunne blive godt det du laver... men det som jeg ser i dit fotoalbum ville jeg være meget flov over at tage penge for da... Du er 100% Sikkert god til andre ting hvor jeg ingen kompetencer har... men lige støjdæmpning af bil, der mangler du altså en del...

    Og som tidligere skrevet: Ovenstående kan forstås som at det er skrevet i nedladende eller sur tone... Det er ment så venligt som muligt... Virker det nedladende så beklager jeg, det er ikke min intention... (Er nødt til at skrive denne "Disclaimer" da jeg ofte skriver på en måde der på mange virker stødende... Dette er ikke med vilje.


  • #80   26. okt 2017 Jeg kan godt se det virker noget utroværdigt, men bilen er altså ordnet hele vejen igennem som taget. Det kan jeg kun give dig mit ord på. Jeg har ikke billeder af hele det færdige produkt da jeg kun havde 1 1/2 dag til at både skille bilen af putte materialerne i og samle den igen samt tjekke for knirkelyde. Så det med at tage billeder var fint i starten, men fandt hurtigt ud af at afbryde arbejdet for at ordne det er der altså ikke tid til.
    Desuden kan du jo sagtens sige du vil have ædt de ekstra materiale omkostninger, det ville jeg nok også have gjort hvis man havde et lager af materialer liggende, nu blev det t lavet en weekend, så det har man ikke altid mulighed for.
    Men det er jo tydeligt at du farer til tasterne i stedet for at overveje hvilke problematikker der kan opstå.

    Billedet for oven er ikke det færdige produkt men der er lagt fuld butyl i.

    Nå, Cody hvis der er mere vil du så ikke skrive til mig over PM I stedet for at flame mig på et åbent forum. Jeg bliver lidt stødt over vi ikke kan tage det civiliseret i stedet for at mundhugges, vi er begge voksne mennesker.

    Til Martin. Jeg sagde det til dig den gang også, hvis du var utilfreds så kom med bilen igen, så kigger vi på det. Jeg holder mit ord ligegyldigt hvad. Selvom jeg ikke er professionel står jeg stadigvæk inde for det folk har lavet hos mig.
    Jeg skrev jo til dig et par dage efter om du var tilfreds hvilket du var. At du så et år efter ændrer mening og ikke giver mig besked er jo beklageligt, men jeg stalker ikke folk, så det er jeres eget ansvar at tage fat i mig, det må være rimeligt.

    Mvh MSC-bilpleje.


  • #81   26. okt 2017 Du siger seriøst ikke du har taget penge for noget, hvor du har fulgt en guide du fandt på nettet? Det gør man bare ikke da...

    "Men det er jo tydeligt at du farer til tasterne i stedet for at overveje hvilke problematikker der kan opstå. "

    Eftersom jeg har lavet støjdæmpning i mange biler og det er en naturlig del af de ting jeg laver i firmaet, så kender jeg samtlige problematikker der kan opstå... Så drop undskyldningerne...

    1: Ingen montør med bare en smule viden om tingene vælger at sige ja til at støjdæmpe en hel bil på 1½ dag... (Her går jeg ud fra vi taler 1½ arbejdsdag = 12 timer og ikke 1½ døgn = 36 timer... )

    2: 1 lag butyl er tydeligvis ikke nok i forhold til hvad kunden har ønsket med hensyn til reducering af støj... en erfaren montør havde Vidst dette og havde kunnet forklare kunden dette...

    3: Hvis du har taget 8000 kr inkl materialer for det arbejde der... så har det ikke engang været billigt hvis du har brugt 1½ dag på det... Og det er ikke engang professionelt udført...

    Jeg var egentlig ikke vred eller noget før du nu begyndte at forsvare dit arbejde, frem for at tage imod rådet: "Få mere erfaring og viden før du tager penge for arbejdet" Fordi et arbejde som det jeg ser i dit fotoalbum ville jeg ikke give penge for... Hell jeg ville ikke engang tage penge for det hvis det var mig...

    Jeg synes dog det er flot du gerne kigger på det igen hvis kunden ikke er tilfreds... men det er almen praksis... Men har du erfaring og viden nok til at vide hvad der kan gøres bedre? Og hvordan du gør det rigtigt?

    Drop undskyldningerne og drop den der: "jamen det er meget bedre lavet end på billederne... Har bare ikke lige taget billeder at det færdige arbejde..." (Som havde taget 5 min ekstra) man tager 3-4 billeder efter butyl laget er på, for dokumentation... og så tager man 3-4 billeder når Skumlaget er på... Og inden man starter taget 3-4 billeder også... Alt dette vil tager ialt ca 5 min ud af dine 12 timers arbejdstid... "fandt hurtigt ud af at afbryde arbejdet for at ordne det er der altså ikke tid til." Ahem... Bullshit... du havde ikke sammenlagt 5 minutter til de få billeder? c'mon den undskyldning køber jeg ikke...

    men nej jeg skrev ikke i vrede... Og det er ikke fordi du skal holde fingrene fra det... Du bør bare ikke tage penge for det før du kan finde ud af det... Øvelse gør mester... men man øver sig altså ikke på kunders biler...


  • #83   26. okt 2017 Kalder nu Ikke Carsound for amatører... Jeg er måske ikke altid enig i de ting de påstår... Men det er en anden snak...

    med hensyn til mine priser... tja... har endnu ikke taget helt op til 8000 for dæmpning af bil... Såeh...

    Anyway, så skal der nu ikke findes en sorteper... Blot en der ikke har tænkt sig om... man udfører ikke et stykke betalt arbejde uden at have kompetencerne til det... tænkt hvis tømreren eller elektrikeren gjorde det samme... Så er det bedre at sige at det vil du ikke udføre men gerne hjælpe med at finde en der har kompetencerne til det... Det er trods alt din forretnings navn ry og rygte der hænger på hvert job du udfører...
    jeg kan sagtens skifte bremser på min egen bil... men jeg kunne da aldrig finde på at tage penge for at skifte bremser på en kundes bil... Holy shit tænk hvis jeg lavede en fejl...

    Tænk lidt over det en anden gang... det er jo for faen ikke den bedste reklame at lave noget man ikke har styr på...


  • #84   27. okt 2017 #80 Jeg tror ikke du har haft "onde" hensigter da du sagde ja til at udføre arbejdet jeg tror bare jeg har haft nogle lidt andre forventninger til udførelsen af arbejdet da du efter eget udsagn havde styr på det og havde gjort det nogle gange før.

    Vibrationerne er du kommet okay til livs og specielt lyden fra mine højttaler er blevet væsentligt bedre men hvad angår vejstøj så er der stadig en hel del at hente føler jeg og det var lidt her min primære grund var til at få den støjdæmpet.

    Du endte med at knække den krom ring der er ved mine kopholdere fordi du troede den skulle afmonteres men dette var en fejl og dette gjorde du mig også opmærksom på. Et eller andet sted havde jeg håbet du ville have fulgt den til døren og tilbudt mig kompensation for dette men oh well, det er næppe den der sprænger budgettet - ydermere har jeg måtte rette to samlinger der "overlappede" hinanden, igen, ikke jordens undergang men følte det hele var gjort i et hastværk og jeg gad ærlig talt ikke bruge mere tid på at fragte frem og tilbage og skulle undvære min bil så jeg valgte at sluge den og blev en lektie klogere, hvis man kan sige det sådan.

    Jeg prøver ikke på at hænge dig ud da jeg som sagt tror du har udført arbejdet efter dine bedste evner og intentioner men tror bare desværre ikke de har levet op til mine forventninger og den dialog vi havde.

    Dette har jeg accepteret og har det okay med det men jeg drømmer stadig om at få det lavet ordentligt og få den fulde kørekomfort som jeg eftertragtede og stadig gør.

    Lige nu ville jeg ønske at jeg havde taget turen til vestsjælland og fået Cody til at udføre arbejdet for mig da hans udsagn stemmer overens med mine krav og ønsker. smiley

    Igen, jeg prøver ikke på at hænge dig ud og hatten af for at du tilbyder at lave det om og står ved.


  • #85   27. okt 2017 jeg tror heller ikke han har haft "onde" hensigter... Jeg tror bare han har handlet over evne, og har tilbudt en service han ikke havde kompetencerne til... Vo intet vover, intet vinder... Man bør dog ikke tage den slags chancer med kunders biler...

  • #86   27. okt 2017 Martin k.

    Nogle gange skader det ikke at lytte til folk, du blev anbefalet folk med passion for bilstereo med stor respekt for kvalitet og sans for konkurrence indenfor bilstereo. Det er som regel også dem med størst kunnen og kendskab da det ikke bare er et produkt der skal sælges men en opgave der skal udføres indenfor det vi brænder for.

    Nogle gange har vi andre brugt en hel weekend på at skille en kabine ad for at trække et enkelt kabel midt gennem kabinen under gulvtæppet for derefter at samle det igen.


  • #87   29. okt 2017 Hvordan nogen monterer et komplet anlæg med lyddæmpning og det hele på 3 dage forstår jeg ikke... det er folk der mangler viden og interesse for tingene tror jeg... For skal det laves ordentligt tager det tid... I en af mine gamle biler, da jeg skulle deltage i EMMA første gang, der tog det mig 3 uger at montere anlægget da det jo skulle laves ordentligt...

  • #88   30. okt 2017 3 uger? Min sidste Emma bil tog 2 måneder dog kun i weekender men stadig. Og vi var ofte 2 mand i gang. ??

  • #89   31. okt 2017 Se jeg brugte hverdage også... Men jeg var også noget grøn på området dengang... (lå alligevel I top 3)

Kommentér på:
Støjdæmpning af bil

Annonce