{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hemmelig Nummerplade
  • Unknown
    Unknown Tilmeldt:
    nov 2013

    Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 877
    #1   26. maj 2016 Nej.

  • #4   26. maj 2016 Det er da også fint man ikke kan fjerne information, lidt gennemsigtighed skader i hvert fald ikke smiley

  • #5   26. maj 2016 og så er der en hjemmeside der viser på postnummer plan hvor bilen er registreret til på adressen UDEN der behøver at være gæld / pant i bilen.

  • #6   26. maj 2016 Det kandu godt.. Betal gælden...

  • #7   26. maj 2016 Altså, jeg synes det er irrelevant at oplyse navn og fødselsdato hvis der er pant i bilen. Der findes mange idioter ude i trafikken og med lidt tid på nettet kan man sammenkoble oplysningerne. Fx. Man kan se at personen hedder Torben Jensen. Der findes mange Torben Jensen'er i Danmark, men hvis man lige tjekker op på hvilket postnummer bilen holder til i og samtidig bruger Facebook har man måske kun én Torben Jensen tilbage. Med lidt ekstra research på Krak kan man lige søge på ham og få hans adresse. Hvis nu det er en speciel bil eller bilen havde nogle fede fælge kan det føre til tyveri. Måske er det bare en psykopat der syntes Torben gjorde noget dumt i trafikken, som så skal gengældes.

    Det er ekstreme tilfælde, men som vores verden ser ud i dag synes jeg det er værd at tage med i tankerne. Jeg bryder mig ikke om at mit navn figurere på mine nummerplader, for det kan altså misbruges af de "forkerte typer".

    Som William siger er det da ogsåsmart man ikke kan fjerne information. Jeg synes måske bare det skulle have stået at der er gæld i bilen og hvilken bank det er der har taget pant i bilen. Det er da ligemeget HVEM der har oprettet lånet? smiley

    I et land som Danmark hvor vi har en så streng persondatalov, synes jeg det er mærkeligt at det er sådan det fremgår. I Tyskland er det fx ikke muligt.


    Til trådstarter: hvis gælden er indfriet kan fu kontakte din bank/finansieringsselskab og bede dem fjerne oplysningerne, da der jo så ikke længere er pant i bilen smiley


  • #8   26. maj 2016 vil give #7 ret i at det er relativt nemt at finde frem til en person / bil hvis man kan bare søge lidt på nettet.

    og dem der kører i firmabil er blevet mere udsatte efter cvr nummeret er kommet synligt på bilen.
    CVR har gjort ALLE oplysninger tilgængelige blot ved at søge på cvr nummeret.
    På den måde kan man i 99% af søgningerne få personlig adresse på ejeren, stifteren og andre personer tilknyttet firmaet helt uden problemer.


  • #9   26. maj 2016 Nemlig Kim - og der synes jeg er forkert, for det kan udnyttes. Vi har set stigende eksempler på folk der fx begynder at slå andres biler med et bar fordi de ikke lige mente det holdet til højre. Jeg frygter det kan blive endnu værre når man nu kan opsøge folk på deres hjemmeadresse.

  • #13   26. maj 2016 Det var ikke så meget det, men også af andre grunde smiley Synes bare det er mærkeligt at der skal stå navn på ejeren.

  • #14   26. maj 2016 Jeg syntes det er rart, for når folk holder på vores private p-pladser, så kan jeg ringe og bede fjerne deres bil.

  • #15   26. maj 2016 Kan man ikke spærre dem inde med en stor sæk stabilgrus og en lille plastikskovl så de selv kan grave sig ud smiley

Kommentér på:
Hemmelig Nummerplade

Annonce