{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.253 visninger | Oprettet:

H4 Led pærer.. Chancen for at blive stoppet? {{forumTopicSubject}}

Ved godt det er ulovligt at anvende led pærer i en bil som ikke er født med det. Men hvor stor er chancen for politiet opdager det tror i? Kan man nemt se der sidder led pærer?

Det er så dem her jeg vil have: http://www.carlab.dk/shop/nextgen-led-paere-363003p.html

eller billigere på ebay: http://www.ebay.com/itm/2x-H4-CAR-CREE-XHP-50-LED-BULB-9600lm-40W-SET-R3-HEADLIGHTS-CONVERSION-KIT-6000k-/222125157248?hash=item33b7b0eb80:g:-ZkAAOSwrnNXQJeN

lys lumen på 4800 lyder lovende, så der er godt lys på dem..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  H4 Led pærer.. Chancen for at blive stoppet?
  • muddi b
    muddi b Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Svar: 11
    #1   1. jun 2016 Lille risiko

  • #2   1. jun 2016 hm hvis risikoen er alt for lille, så vil jeg gerne prøve disse pærer..
    - hvad er så risikoen hvis politiet opdager det, hvad ligger bøden på? evt syn?


  • muddi b
    muddi b Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Svar: 11
    #3   1. jun 2016
    Du bliver sendt til syn hvis de fanger dig med dem, og en bøde. Tror vist det var en laks eller to i bøde.
    Har kørt med mine i 5 måneder, jeg er også blevet stoppet, men de har aldrig kommenteret mine lys.


  • #4   1. jun 2016 hmm lorte regler ..
    - må man spørger hvilken led pærer du køre med? hvordan lyser det op på vejen i forhold til halogenpære?


  • muddi b
    muddi b Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Svar: 11
    #5   1. jun 2016 Jeg fandt nogle på eBay, jeg husker ikke rigtig hvilken slags det var. Men de lyser godt og generer ikke modkørende hvilket også er vigtigt. Jeg gav omkring 600kr for dem.
    Det giver bilen et godt look.
    Der er ikke andet for end at tage chancen og så selv se om du er tilfreds smiley


  • #6   1. jun 2016 det er ikke pga udseendet , vil bare have mere lys smiley jeg har prøvet mange forskellige halogenpære og synes det er tid til at prøve noget led. så hvis modkørende aldrig tænder deres lang lys til dig, er det også en + for mig hehe

  • muddi b
    muddi b Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Svar: 11
    #7   1. jun 2016 Jeg tror vist at alle nyer biler er udstyret med xenon eller led:) så det er vejen frem.

  • #8   1. jun 2016 købt for 350kr fra aliexpress. De er bedre end xenon!! Hvis du har linselygter, så der er ingen problem, men du vil tiltrække opmærksomhed med alm. parabol lygter))


    profilbillede
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.591
    #9   1. jun 2016 Ja nyere biler med optimerede lygter til LED og xenon er bedre end de gamle halogen lygter, som ikke fokusere lyset på samme måde.
    Desværre har jeg ikke set nogen gode ting med LED pære foran, tit bliver lyset dårligere.
    https://youtu.be/Bm4kpnVSKNc?t=189
    Det er den helt billige type pære, de er til at lukke op og skide i, dem med styreboks, de skulle være lidt bedre. Men så længe lygterne er som de er, så er det ikke pengene værd


  • #10   1. jun 2016 BG piraten, du har der en pære med masse dioder. De lyser overhovedet ikke. Der skal være med to dioder, som har små areal af lyskilde, så det kan fokuseres i en linse!!!

    LED lygter er anden type uden linse eller parabol. En linse kan have både halogen og xenon.


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.591
    #11   1. jun 2016 SH
    Derfor jeg skrev en af de billige smiley
    Hvis du ser på hvad thansen, biltema, astina og hvad de ellers hedder alle sammen, og det ikke er et komplet cree sæt (Mener jeg de hedder)
    Men bare løse LED pære, så er det sådan en med mange dioder klistret på..

    Derfor at jeg netop valgte at linke til det link, så han kunne se hvilke han skulle undgå..


  • #12   1. jun 2016 #8 den du har på biledet, er det sådan en jeg har linket til på ebay? Synes det siger fint ud

    #9 men dem jeg har linket til ser lovende ud? smiley hvis det giver 4800lumen pr pære


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.591
    #13   1. jun 2016 Det ligner i hvert fald ikke de billige skrammel fra thansen osv smiley
    Men du må give en opdatering på lyset, når de en gang er monteret, og det er mørkt nok til at tjekke dem ordenligt


  • #14   1. jun 2016 Men er vi så enig om disse led pærer ikke bliver varm? Hvilket er nok skidt om vinteren, hvis lygterne fryser til is? varmen på halogenpære plejer at hjælpe med optøning af lygterne om vinteren så snart jeg starter bilen

  • #15   1. jun 2016 Disse R3 LED 9600LM bliver varmt, derfor der er passiv afkøling med metal bånd bag på. Bånd kan bøjes.

    profilbillede
  • #16   1. jun 2016 følger ! kunne også godt tænke mig at prøve dem hvis de lyser godt

  • #17   1. jun 2016 #15 kan du fortælle lidt om monterig? Du ved der sidder en rund låg, skal man skær hul i den? Eller har du bare ladet den være? Den som sidder bag pæren efter man har monteret

  • #18   1. jun 2016 den som sidder bag på kan sagtens bøjes, så denne låg kan lukkes fint. Jeg har ikke lavet nogle huller der.

  • #19   1. jun 2016 Men min er ikke sådan plastik dims der skal bare sættes på, den skal skrues på, så derfor er jeg nok nødt til at lave hul i dem? : /

  • #20   1. jun 2016 Har en kollega der har prøvet de der pærer fra Carlab. De røg retur efter 2 dage. Lyset blev spredt på en underlig måde, ifht halogenpære. Og det var i originale DE linser. Den ene pære lyste korrekt, og den anden var helt fucked. Desuden var lyset ikke kraftigere end halogen. Men tæt på, dog en anden farve.

  • #21   1. jun 2016 #20 Der er 1 års garanti står der dem på ebay hvis det var, så intet problem der hvis lyset spreder forkert. Men lys farven er jo 6000k (hvid farve) standard halogenpære er vist 4000k hvis jeg ikke tager fejl?

  • #22   2. jun 2016 Held og lykke med garanti fra ebay

  • #23   2. jun 2016 Hehe.. Så længe den ikke er fra kina er den nok til at stole på?

  • #24   4. jun 2016 carlab har det samme som du finder på aliexpress.com.

Kommentér på:
H4 Led pærer.. Chancen for at blive stoppet?

Annonce