{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Indkaldelse til syn.
  • #3   20. jun 2016 Jeg har jo ikke selv modtaget et brev. (Kun tidligere ejer). Så egentligt kunne jeg jo bare lade som ingenting men det har jeg nu bare ikke lyst til.

  • #5   20. jun 2016 Nej jeg omregistrere den med det samme da jeg købt den. Men har ikke fået en indkaldelse

  • #7   20. jun 2016 Okay. Det var bare for at slippe for at skulle betale for syn når jeg godt ved den ikke går igennem ligenu. Men det selvfølgelig billigere end en bøde smiley

  • #9   20. jun 2016 Er det ikke bare og lave den syns klar og så køre til syn? Eller få den synet/dumpet og så har du en måned (mener jeg det er) før den skal omsynes, dog kommer det an på om fejlene på den er så slemme at den får kørselsforbud smiley

  • #11   20. jun 2016 Jo det var også kun fordi jeg var bagud med at få den lavet. Troede bare jeg ku ringe ind og få den udsat. Men må køre en tur i synshallen og få den udsat så.

  • #12   20. jun 2016 Aflever pladerne. Det er den eneste lovlig udsættelse.
    På diverse nr plade apps kan man jo se hvornår det er senest synsdato.
    Eller må du jo køre til syn, og håbe bilen ikke får kørselsforbud. Så får du 4 uger ekstra tid.


  • #14   20. jun 2016 Den er skam ikke helt skam kneppet så kørselsforbud får den dog ikke. Det er et hul i udstødningen og en ABS lampe der lyser. Men tak for svarene ville bare se om der var en hurtig løsning

  • #15   20. jun 2016 https://motorregister.skat.dk/dmr-front/appmanager/skat/dmr?_nfls=false&_nfpb=true&_pageLabel=vis_koeretoej_side



    Hvis du søger på denne side kan du nok finde svar på indkaldelse, ellers skriv nummerpladen , så er der hurtigt en der søger for dig smiley

    Har du kigget i eboks, om indkaldelse ligger der ?


  • #16   20. jun 2016 Lap udstødningen og pil ABS lampen fra, evt lus den til olie lampen så den tænder når der kommer tænding på bilen, smiley

  • #17   20. jun 2016 Møder man ikke op så udskrives der en bøde 8 til 10 uger efter dato som står i brevet. Men politiet kan give bøde fra dag 1 hvis de ser bilen på gaden.

  • #18   20. jun 2016 Har ingen indkaldelse til syn fået. Men har lige været nede og fået et måned ekstra at løbe på.

  • #19   20. jun 2016 Er der plader på, drøner du bare til syn.
    Er du endnu ikke overskredet syn, så ringer du blot til skat og beder om udsættelse, pga. du mangler stumper mv.
    Du må dog selvfølgelig ikke køre i en ikke synet bil, så den skal stå på værkstedet så længe, da du jo heller ikke må køre i en bil med uvirksom ABS og hullet udstødning, uanset om den er synet for 2 måneder siden eller ej smiley

    Men når du er overskredet datoen, så får du en rykker med en måned mere og så derefter får du endnu en rykker og/eller en bøde.
    Men som tidligere skrevet, så får du bøde og klippede plader fra dag 1, hvis du bliver stoppet over synstiden...


  • #20   20. jun 2016 Jeg er helt indforstået drenge. Har fået svar på mit spørgsmål. Tusind tak smiley

  • #21   20. jun 2016 Men du burde få en indkaldelse fra dem

    Indkaldelse

    § 56. Trafikstyrelsen indkalder det enkelte køretøj til syn. Indkaldelsen sendes til køretøjets ejer (bruger). Indkaldelsen indeholder oplysning om den seneste dato for fremstilling af køretøjet til syn og udsendes senest 1 måned før denne dato. Trafikstyrelsen kan af hensyn til kapaciteten fastsætte den seneste frist for fremstilling af køretøjet til syn i tidsrummet fra 2 måneder før til 3 måneder efter datoen for første registrering. Trafikstyrelsen underretter SKAT om datoen for seneste frist for fremstilling af køretøjet.

    Stk. 2. Indkaldelsen bortfalder, hvis et køretøj, der er indkaldt til periodisk syn, afmeldes. Hvis køretøjet registreres på ny uden syn, overføres synssagen til det nye registreringsnummer, og eventuel rykker og nummerpladeinddragelse fortsætter under dette registreringsnummer. Ejer (bruger) modtager meddelelse herom.

    Stk. 3. Indkaldelsen bortfalder ikke, hvis et køretøj, der er indkaldt til periodisk syn, ejerskiftes (brugerskiftes), selv om køretøjet ejerskiftes (brugerskiftes) uden syn. SKAT orienterer den nye ejer (bruger) herom. Eventuel rykker sendes til den nye ejer (bruger).

    Stk. 4. Køretøjer registreret til veterankørsel indkaldes ikke med synsfrist i perioden 1. november til 31. marts.


  • #22   20. jun 2016 Man kan ikke kører over syn mere, bilen skal være synet den da det stå i indkaldsen også selvom man er dumpet til syn.

  • #23   20. jun 2016 Det passer så ikke. For jeg har lige fået en måned mere at løbe på idag smiley

  • #24   20. jun 2016 Kasper A den dato der står i brevet er den sidste dag, som du har til at møde op i en synshal. Dumper den eller skal til omsyn. Så står din bil som synet i deres system. Skat får så at vide pm den er dumpet eller kan omsynes. Dumper den, så skal der bestilles ny tid eller afmeldes. Omsyn så får skat det at vide og en dato 30-33 dage frem hvor de så tjekker om bilen er synet.

    § 37. Er køretøjet ved synet behæftet med så væsentlige fejl, at det ikke straks kan godkendes betinget med påpegede fejl, kan synsvirksomheden tillade, at køretøjet inden for en frist på 33 kalenderdage (regnet fra og med synsdatoen) fremstilles til et eller flere omsyn.


    Der står at den skal være synet senest den dato syn er ikke lige med den skal være godkendt. Men at du bare skal have mødt op og få fortaget et syn af bilen.

    http://www.bilgalleri.dk/forum/generel-diskussion/1183575-boede__syn
    Læs #27 i det indlæg


  • #25   21. jun 2016 Once:
    Hvis du nu læser brevet fra Trafik og byggestyrelsen, så vil du se at der står "Bilen skal være synet OG GODKENDT den dato"


  • #26   21. jun 2016 Ja men nu er det sådan at min bil ikke er godkendt den er blevet kaldt til omsyn indenfor en måned. Dvs jeg har en måned til og lave den og blir jeg stoppet kan jeg bare fremvise det papir fra synshallen da det fungere som dokumentation for jeg må køre op til en måned længere.

  • #27   21. jun 2016 Nej der tager du som 99% andre fejl.
    Du må ikke køre andet end til/fra værksted og syn når bilen ikke er i lovmæssig forsvarlig stand, hvilket den jo ikke er, når den ikke kunne godkendes.


  • #28   21. jun 2016 Cawdy læg et billede op af det brev. For hvor står det lige? der står senest frist for frem møde

    profilbillede
  • #29   21. jun 2016 Der står kun den skal have været oppe til syn intet om den skal stå godkendt så der tager du fejl

    profilbillede
  • #30   21. jun 2016 Det var trafik styrelsen der forklarede mig det igår da jeg ringede derind. Og det samme sagde syns manden.

  • #31   22. jun 2016 Ok, jeg tog fejl, mht teksten på indkaldelsen, det er et andet sted det står.
    Men har til gengæld lige fået denne i min eboks, der bekræfter mig mht. Synet OG godkendt inden den dato.


    profilbillede
  • #32   22. jun 2016 Cawdy ej stop nu. Læs hvad der står i dit brev der står din bil HAR VÆRT TIL SYN Og skal til OMSYN igen inden den dato. Det har ikke en skid med at den skal stå synet første gang.

    Synsdetaljer
    Synsart
    Periodisk syn
    Synstype Første syn
    Synsdato 02-06-2016
    Sluttid 10:28
    Km-stand 25.000
    Synsresultat
    Kan godkendes efter omsyn hos (om)synsvirksomhed
    Sidste frist for omsyn/genfremstilling
    04-07-2016
    Så stop nu når du ikke forholder dig til et periodisk syn. Det der står i brevet er et omsyn. Når den er synet en gang så skal den godkendes efter 33 dage. Det er der jo ingen der nægter. Men kun at den ikke skal stå godkendt efter dato i brevet på første indkaldelse.


  • #33   26. jun 2016 Hej
    Tsk-tsk
    Det hver anden årlige syn er en fest for glade og entusjaskede bilejere
    Hvis der er råd gerne hvert år, bare for "suset" ved ****Godkendt**** indtil næste gang
    MVH KP


  • #34   27. jun 2016 Den er også nysynet nu, jeg stod bare lige og lidt bagud. Har lige købt bilen inden den skulle synes nemlig. Men ja det skønt med en ny synet bil. smiley

Kommentér på:
Indkaldelse til syn.

Annonce